Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Hvorfor sang vi da "hvem er denne klubben som ingen penger har" under odd kampen hvis vi faktisk har grønne og ikke røde tall?

 

Synes den sangen burde pakkes ned for godt..

 

Tiltredes. Ser heller ikke hva den tilfører under kamp.

 

TAKK :D

 

Litt utenom tråden, når man snakker om sanger/rop. Så syns jeg vi burde vurdere å fokusere på de positive sangene/rop. Eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor sang vi da "hvem er denne klubben som ingen penger har" under odd kampen hvis vi faktisk har grønne og ikke røde tall?

 

Synes den sangen burde pakkes ned for godt..

 

Tiltredes. Ser heller ikke hva den tilfører under kamp.

 

TAKK :D

 

Litt utenom tråden, når man snakker om sanger/rop. Så syns jeg vi burde vurdere å fokusere på de positive sangene/rop. Eller?

 

Ja, synes sangene burde være der for å motivere og støtte spillerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor sang vi da "hvem er denne klubben som ingen penger har" under odd kampen hvis vi faktisk har grønne og ikke røde tall?

 

Synes den sangen burde pakkes ned for godt..

 

Tiltredes. Ser heller ikke hva den tilfører under kamp.

 

TAKK :D

 

Litt utenom tråden, når man snakker om sanger/rop. Så syns jeg vi burde vurdere å fokusere på de positive sangene/rop. Eller?

 

Ja, synes sangene burde være der for å motivere og støtte spillerne.

 

Hvorfor synger klanen vålerenga kjerke? Det har jo ikke noe med klubben å gjøre. Latterlig assa.

 

Vi skal aldri mer synge blø for drakta heller for det antyder jo at spillerne ikke gir alt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Håper litt på dette: http://www.vg.no/spo...=10005516 Penger inn er alltid fint:) Både med tanke på et mulig (dog ikke ønskelig) trenerbytte og/eller spillerkjøp. Er rimelig skeptisk til leiekulturen som har slått rot i klubben.

Jeg savner Somen. Helt fantastisk spiller.

(Og leie-kulturen er vel en generell følge av finanskrisen, er ikke bare et problem for Stabæk)

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har tittet litt i årsrapporten fra fjoråret og hvis jeg forsto det riktig har vi en gjeld på 11,5 millioner kroner, hvorav 10 millioner må betales innen de neste 5 årene. Mente styret har skrytt til gud og hvermann om at vi er gjeldsfrie ... kanskje jeg bare ikke har lest det som står med liten skrift ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har tittet litt i årsrapporten fra fjoråret og hvis jeg forsto det riktig har vi en gjeld på 11,5 millioner kroner, hvorav 10 millioner må betales innen de neste 5 årene. Mente styret har skrytt til gud og hvermann om at vi er gjeldsfrie ... kanskje jeg bare ikke har lest det som står med liten skrift ...

Tror ikke dette er noe å engste seg over. Vi har jo omløpsmidler i omtrent samme størrelsesorden, i form av kontanter/bankinnskudd og fordringer. Ser ikke noen voldsomme tegn på usunn drift ut av verken resultatregnskapet eller balansen her. Kanskje ikke verdens beste forutsetninger for å tjene penger, men det er jo heller ikke formålet, så vidt jeg vet.

Er mer spent på de tallene som ikke kommer fram her, som for eksempel leieavtale med Ulrichsen etc.

Tror fortsatt vi er avhengig av betydelig goodwill fra den kanten, for å si det sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Satt vel bare kaffen i halsen en liten stund der. Så litt bedre ut etterhvert når jeg fant ut hvor sponsorinntekter og lignende kom inn. Tipper forresten at stadionleien ligger innenfor "andre driftskostnader" en post som samlet var rundt 17 millioner kroner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er virkelig ikke lett å skjønne seg på økonomi. Vi har ikke penger til en drit, men allikevel er vi best i klassen sammen med Tromsø... :blink:

 

Skyldes vel at vi reelt sett var konk i fjor og at man nå har satt opp et nytt selskap uten mye av den gamle moroa. Dette betyr likvel ikke at vi har mye ledig cash til å kaste etter nye spillere.

 

TIL kan vel takke Trond Mohn for at han gir dem 10 mill i året.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er virkelig ikke lett å skjønne seg på økonomi. Vi har ikke penger til en drit, men allikevel er vi best i klassen sammen med Tromsø... :blink:

Den sier ingenting om kjøpekraft, kun at vi har en kostnadsside som er god i forhold til inntektssiden. Vi har mao kuttet kostnadene våre(no shit!) så mye at vi ligger i den øverste kategorien. Utfordringen ligger i å øke inntektene slik at vi kan kjøpe noe mer...

 

Se forøvrig presentasjonen her

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morsomt at vi er eneste klubb som har vært i kategori 3 helt siden den nye lisensordningen kom på plass. På en annen side er det helt som forventet. Stabæk er allerede gjennom en grundig økonomisk oppryddig. Det skulle bare mangle at man restrukturerte økonomien slik at man havnet i kategori 3 når man først stokket om på hele kabalen. Vi må fortsatt sette tæring etter næring, men vi burde være i en god posisjon til å klare nettopp det i tiden som kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tar fram denne tråden igjen.

 

Kan ikke skjønne annet enn at økonomien neppe er på stell om dagen. Kan det finnes andre grunner til at vi ikke erstatter de tre spillerne som forsvant 1. august?

 

Eller er det å håpe på at klubben er på utkikk etter mr. Right, og ikke mr. Right Now?

 

Noen med info?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det noe penger til Stabæk av dette?West BromwichTidligere Odd- og Stabæk-spiller Somen Tchoyi er ventet i England tirsdag eller onsdag. Da vil hans overgang til West Brom verdt rundt 15 millioner kroner. Tchoyi kommer fra den østerrikske klubben Red Bull Salzburg. http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/her-er-mandagens-premier-leaguerykter-3261759.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det noe penger til Stabæk av dette?West BromwichTidligere Odd- og Stabæk-spiller Somen Tchoyi er ventet i England tirsdag eller onsdag. Da vil hans overgang til West Brom verdt rundt 15 millioner kroner. Tchoyi kommer fra den østerrikske klubben Red Bull Salzburg. http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/her-er-mandagens-premier-leaguerykter-3261759.html

Tviler jeg på hvis summen bare er 15 mill. Ga ikke RBS 18 for han? Avtaler med % av videresalg pleier å gjelde av fortjeneste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...