Gå til innhold

Økonomi Og Annet Faenskap


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


 

Jaja, jeg tar mye heller de dårlige nyhetene nå, enn å få det i trynet om åtte måneder.

 

 

 

Da vet vi forutsetningene - neste år kan vi rykke ned (vi gjør det neppe, men vi kan). Alt over årets prestasjon vil være en bonus. Desto lettere å glede seg over seire...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker jeg misliker TV2-Bohinen mer og mer. Og det er merkelig at alt man gjør er feil, alltid og uansett...

 

Det er i hvertfall ingenting som skriker lokal tilknyttning mer enn egenproduserte spillere. har trua :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker jeg misliker TV2-Bohinen mer og mer. Og det er merkelig at alt man gjør er feil, alltid og uansett...

 

Det er i hvertfall ingenting som skriker lokal tilknyttning mer enn egenproduserte spillere. har trua :D

 

Vel, jeg digger han. Den harde sannheten er tøff å få i trynet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han sier da ikke at noe er feil, bare at et lag som kutter såpass kraftig ikke ser ut som en medaljekandidat. En naturlig konklusjon, om ikke nødvendigvis riktig. I det store og hele er det klubbene som bruker mest penger som vinner, men norske klubber er så små at forskjellene ikke trenger bli så store som det man ser i de store ligaene. Man får mer ut av å gjøre ting riktig med 40 millioner kroner enn galt med 60. Det er klart Stabæk ikke blir nevnt som medaljekandidat i 2011 - der blir Rosenborg, Molde og Vålerenga gjengangerne - men det er ikke det samme som å si at klubben gjør feil i å kutte kostnader.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker jeg misliker TV2-Bohinen mer og mer. Og det er merkelig at alt man gjør er feil, alltid og uansett...

 

Det er i hvertfall ingenting som skriker lokal tilknyttning mer enn egenproduserte spillere. har trua :D

 

Vel, jeg digger han. Den harde sannheten er tøff å få i trynet.

 

Harde sannheten? Han er negativ og konservativ. Han liker status quo i TL og en typisk "I told you so"-type.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Interessant å se at tv2 forteller i artikkelen at "I tillegg vil troppen kuttes fra 20 til 22 spillere"...

Dette forklarer hvorfor vi havner i økonomisk uføre gang på gang. Noen i styret har ikke lært forskjellen på pluss og minus.

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det interessante er vel hvordan disse 40 mill budsjetteres brukt!

 

Hvor mye på spillerlønninger?

Hvor mye på husleie og arenaleie?

Hvor mye på strøm, vakter og sikkerhet?

Hvor mye på reiser og transport?

Hvor mye på hoteller og overnatting?

Hvor mye på mat & Daniels varme lunch?

Hvor mye på markedsføring og annonsering kamper + alt som må til for å redusere antall tomme seter?

Hvor mye på avlønning av trenerteam?

Hvor mye på avlønning av øvrig administrasjon?

Hvor mye på medisinsk- og øvrig støtteapparat?

 

Jeg antar det verken er edruelig eller oppnåelig å kunne kutte 33,3% i hver delpost. Noen kutt blir derfor mindre enn 33,3% - som igjen gjør at andre poster må kuttes radikalt mer enn 33,3%. Spillerlønninger og lønninger til administrasjon og trenere ser vel da ut til å måtte kuttes langt mer enn 40%.

Dersom dette er riktig, må det sies å ha vært et kunststykke å få en ambisiøs forbundstrener fra Sverige på plass. Han må dessuten ha vært meget fornøyd med de spillerene vi har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet om vi budsjetterer med underskudd, overskudd eller i null?

 

Bidraget til Ingo, når bladet var tatt fra munnen tidligere i prosessen, ga ganske klart uttrykk for at budsjettet skulle "balansere".

Det er mulig dette var uttrykt kun for å beskrive linedanseres predikament på generelt grunnlag. Jeg, derimot, antok at det pekte mot en målsetning om økonomisk (ikke sportslig) "nullresultat" for regnskapsåret 2011.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det interessante er vel hvordan disse 40 mill budsjetteres brukt!

 

Hvor mye på spillerlønninger?

Hvor mye på husleie og arenaleie?

Hvor mye på strøm, vakter og sikkerhet?

Hvor mye på reiser og transport?

Hvor mye på hoteller og overnatting?

Hvor mye på mat & Daniels varme lunch?

Hvor mye på markedsføring og annonsering kamper + alt som må til for å redusere antall tomme seter?

Hvor mye på avlønning av trenerteam?

Hvor mye på avlønning av øvrig administrasjon?

Hvor mye på medisinsk- og øvrig støtteapparat?

 

Jeg antar det verken er edruelig eller oppnåelig å kunne kutte 33,3% i hver delpost. Noen kutt blir derfor mindre enn 33,3% - som igjen gjør at andre poster må kuttes radikalt mer enn 33,3%. Spillerlønninger og lønninger til administrasjon og trenere ser vel da ut til å måtte kuttes langt mer enn 40%.

Dersom dette er riktig, må det sies å ha vært et kunststykke å få en ambisiøs forbundstrener fra Sverige på plass. Han må dessuten ha vært meget fornøyd med de spillerene vi har.

 

Den sportslige satsningen er på 40 mill. Da er det naturlig at det totale er noe annet, da det skal dekke mesteparten av punktene du nevner..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker jeg misliker TV2-Bohinen mer og mer.

Han sitter vel egentlig litt i glasshus når han skal kommentere Stabæk. Det var vel han som var ansvarlig for kontrakter i 2008, og det er tidligere blitt sagt fra ledelsen (husker ikke hvem) at det ble inngått kontrakter i 08 som aldri skulle blitt tegnet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde man brukt fornuften og ikke inngått de kontraktene hadde vi heller aldri tatt seriegull. Ofrer gjerne noen år for å bygge opp klubben igjen for det vi fikk oppleve i 2008

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde man brukt fornuften og ikke inngått de kontraktene hadde vi heller aldri tatt seriegull. Ofrer gjerne noen år for å bygge opp klubben igjen for det vi fikk oppleve i 2008

Tror de siktet til kontraktene som ble inngått etter gullet var sikret som neppe var direkte årsak til seriegullet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i resonnementet og konklusjonen til Hanse her. Kontrakten med Espen Hoff var en direkte og tydelig konsekvens. Klubben gjorde det den kunne for å forsterke i innspurten. Dessverre rakk vi det ikke men fikk en populær, men overberbetalt spiller i 3 år etter.

 

Uten Lars Bohinens "over spending" hadde vi ikke tatt gull i 2008. I mine øyne er og forblir Bohinen en helt. At han sånn sett var skyld i underskuddet i 2009 (og trakk seg) er det liten tvil om, akkurat som xxx sørget for at underskuddet ble så stort i 2010.

 

Heldigvis har Ingo&co stadig klart å få skuta på kjøl igjen etter hver krise. Så får vi håpe det går denne gangen også, på tross av at det er mange skjær i sjøen foran oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man kan sikkert si mye rart om ledelsens håndtering av mye rart de siste årene (kanskje mest av alt personalpolitikk), men jeg takker i alle fall en eller annen høyere makt for at vi ikke har klovnen Roald Bruun-Hansen til å ta seg av spillersalg. Jeg mistenker at han har

på repeat i bakgrunnen uansett hvor han går.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Telefonsalg fikk far på TIL-sesongkortene

 

Noe vi også skulle prøvd kanskje? "Hej, Daniel här..."

 

Det ble gjort i fjor.

Jeg dessverre redd for at sesongkortsalget vil gå svært tregt så lenge situasjonen runt hangaren er som den er.

Snakker med mange utenom den innerste kjernen som sier de er glad for at de ikke har fornyet sesongkortet sitt og at det ikke vil bli gjort med det første heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Telefonsalg fikk far på TIL-sesongkortene

 

Noe vi også skulle prøvd kanskje? "Hej, Daniel här..."

Var det ikke akkurat det vi gjorde i fjor? Fungerte brukbart, såvidt jeg vet, så man må vel regne med noe liknende i år.

 

jepp, men skal de få ordentlig dreis på salget er det vel på tide å starte først som sist?

 

Kanskje vi også skulle prøvd å sende en tiggemail til Sheikh Mansour?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja det er vel bare å stikke fingeren i jorden og innse at merkevaren Stabæk ikke verdt noe særlig mer en Godset og Odd.

 

Når man ser på Stabæk så er det ikke minst TV som er inntekt. Det har slått inn for fullt med manglende TV dekning (hovedkamper) og det betyr mindre penger. Litt usikker på hva dette har å si for likviditet, da det vel ikke gjøres opp med en gang (men kan kan vel uansett, låne med sikkerhet i disse inntektene).

 

Nå har ikke jeg sett tallene, men jeg vil anta at innektene nok har økt noe på drift når uten spiller salg. Kostnadene derimot har vel skutt i været. Jeg vil anta at å arrangere en kamp på Telenor har mange ganger kost av å arrangere på Nadderud. (strøm, vaktmannskap, politi, forsikringer etc.) Når man i tillegg ser at VIP delen har blitt halvert siden LSK kampen så er det ikke særlig å hente på økt omseting på stadion heller.

 

At man nå setter forbruk etter inntekt er bra og den eneste måten å komme seg ut av dette på. Det vår heller bli en middels sessong midt på tabellen. Så får vi opp noen yngre (les billige) spillere.

 

Nå har vel også MR. Ulichsen fått målet sitt, en egen stadion på Fornebu. Innerst inne så ønsker han nok at Stabæk spiller der, men pengene snakker. Om Enga kommer med penger, så tror jeg ikke han er vanskelig å be og ønsker de velkommen til Fornebu.

 

Javel... Ulrichsen er Stabæk-fan. Hvis han pælmer ut Stabæk av arenaen skal jeg spise drakten min.

 

Skal den spises lettsaltet? :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Økonomi Og Annet Faenskap
×
×
  • Opprett ny...