Gå til innhold

Sandefjord- Stabæk


 Del

Anbefalte innlegg


Hvis vi tar 3 poeng mot MK hjemme, og deretter 3 poeng I sandefjord, er vel vi på ganske god vei oppover!

 

Stabæk fotball- Tippeligaen 2006, Bare gjør klar en plass!

 

Vi stiller vel nok ene gang med et sterkt lag, med unntak av "Jeppe".

Tror denne kampen kan bli veldig avgjørende. Hvis vi nå greier å "hekte" av Sandefjord etter disse to neste kampene, tror jeg vi skal begynne og tenke Tippeliga neste år!

 

Vet det er lenge igjen av serien enda, men nå har vi virkelig muligheten til å skaffe et skikkelig forsprang.

 

 

Heia Stabæk- Alltid. Uansett!

Endret av stabækdelux
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


punkt 1... det er vel 2006 neste år.. ikke 2005... veldig pirkete, jeg vet det...

punkt 2... Selv om vi skulle slå MK og Sandefjord og dermed få en liten luke ned til kval plassen, er det lenge igjen... Serien er ikke halvspilt enda, og jeg er redd for at vi skal bli for kjepphøye og ta opprykket på forskudd... La oss vente med feiringen til vi er HELT klare... Men jeg er egentlig enig med deg... Vinner vi de 2 neste begynner det å lukte fugl... En farlig, men god lukt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


punkt 1... det er vel 2006 neste år.. ikke 2005...  veldig pirkete, jeg vet det...

punkt 2... Selv om vi skulle slå MK og Sandefjord og dermed få en liten luke ned til kval plassen, er det lenge igjen... Serien er ikke halvspilt enda, og jeg er redd for at vi skal bli for kjepphøye og ta opprykket på forskudd... La oss vente med feiringen til vi er HELT klare... Men jeg er egentlig enig med deg... Vinner vi de 2 neste begynner det å lukte fugl... En farlig, men god lukt..

38984[/snapback]

 

Og feilen er rettet opp ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


punkt 1... det er vel 2006 neste år.. ikke 2005...  veldig pirkete, jeg vet det...

punkt 2... Selv om vi skulle slå MK og Sandefjord og dermed få en liten luke ned til kval plassen, er det lenge igjen... Serien er ikke halvspilt enda, og jeg er redd for at vi skal bli for kjepphøye og ta opprykket på forskudd... La oss vente med feiringen til vi er HELT klare... Men jeg er egentlig enig med deg... Vinner vi de 2 neste begynner det å lukte fugl... En farlig, men god lukt..

38984[/snapback]

 

Er selv litt nøktern til å begynne å heise flagget allerede nå. Men, om vi skulle ta 6 poeng til denne uka, så betyr jo det at vi ut fra tabellen kan bevise at vi har et knakende godt lag. Bedre enn resten av lagene i vår divisjon. Vi har et lag som ikke taper. Et lag som slipper inn lite mål. Vi scorer forholdsvis bra, og vi har bevist at vi har innbyttere på benken som når som helst kan fylle tomrom på banen. Alt dette slått sammen gir en god følelse i magen, og større tro på at dette kan gå veien. Jeg tror nok laget selv kan senke skulderne et hakk. Det er veldig mye positivt med å gjøre det såpass bra, men altså ingen garanti for opprykk.

 

Men først er det MK på torsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


punkt 1... det er vel 2006 neste år.. ikke 2005...  veldig pirkete, jeg vet det...

punkt 2... Selv om vi skulle slå MK og Sandefjord og dermed få en liten luke ned til kval plassen, er det lenge igjen... Serien er ikke halvspilt enda, og jeg er redd for at vi skal bli for kjepphøye og ta opprykket på forskudd... La oss vente med feiringen til vi er HELT klare... Men jeg er egentlig enig med deg... Vinner vi de 2 neste begynner det å lukte fugl... En farlig, men god lukt..

38984[/snapback]

 

Er selv litt nøktern til å begynne å heise flagget allerede nå. Men, om vi skulle ta 6 poeng til denne uka, så betyr jo det at vi ut fra tabellen kan bevise at vi har et knakende godt lag. Bedre enn resten av lagene i vår divisjon. Vi har et lag som ikke taper. Et lag som slipper inn lite mål. Vi scorer forholdsvis bra, og vi har bevist at vi har innbyttere på benken som når som helst kan fylle tomrom på banen. Alt dette slått sammen gir en god følelse i magen, og større tro på at dette kan gå veien. Jeg tror nok laget selv kan senke skulderne et hakk. Det er veldig mye positivt med å gjøre det såpass bra, men altså ingen garanti for opprykk.

 

Men først er det MK på torsdag.

38995[/snapback]

 

Minner bare om Ringos bevingede ord før seriestart: nøkkelen til å rykke opp er få baklengsmål

Lenke til innlegg
Del på andre sider


punkt 1... det er vel 2006 neste år.. ikke 2005...  veldig pirkete, jeg vet det...

punkt 2... Selv om vi skulle slå MK og Sandefjord og dermed få en liten luke ned til kval plassen, er det lenge igjen... Serien er ikke halvspilt enda, og jeg er redd for at vi skal bli for kjepphøye og ta opprykket på forskudd... La oss vente med feiringen til vi er HELT klare... Men jeg er egentlig enig med deg... Vinner vi de 2 neste begynner det å lukte fugl... En farlig, men god lukt..

38984[/snapback]

 

Er selv litt nøktern til å begynne å heise flagget allerede nå. Men, om vi skulle ta 6 poeng til denne uka, så betyr jo det at vi ut fra tabellen kan bevise at vi har et knakende godt lag. Bedre enn resten av lagene i vår divisjon. Vi har et lag som ikke taper. Et lag som slipper inn lite mål. Vi scorer forholdsvis bra, og vi har bevist at vi har innbyttere på benken som når som helst kan fylle tomrom på banen. Alt dette slått sammen gir en god følelse i magen, og større tro på at dette kan gå veien. Jeg tror nok laget selv kan senke skulderne et hakk. Det er veldig mye positivt med å gjøre det såpass bra, men altså ingen garanti for opprykk.

 

Men først er det MK på torsdag.

38995[/snapback]

 

Minner bare om Ringos bevingede ord før seriestart: nøkkelen til å rykke opp er få baklengsmål

38997[/snapback]

 

 

Helt enig. Start scora omtrent ikke mål i fjor, men så slapp de ikke inn noen heller. 1-0 seier holder lenge

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Heldigivs har de bakre rekker vært bedre enn godkjent hittill i år...

 

Så lenge samspillet bak er som det er for tiden, og nanne fortsetter å score så ser jeg ingen grunn til å slutte å smile... MEN..... Sesongen er lang og ballen er rund... Måtte jeppe være klar til Sandefjords kampen.... Tror han kan være tungen på vektskålen i en toppkamp som denne...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Start scora omtrent ikke mål i fjor, men så slapp de ikke inn noen heller.

38999[/snapback]

Start scoret flest mål i 1. divisjon i fjor, 71 mål på 30 kamper, hvilket gir et snitt på drøye 2,3 mål per kamp. Synes ikke det er så ille, jeg! Når det er sagt, så er jeg enig i at nøkkelen er å tette igjen bakover. Spesielt med Daniel på topp! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Start scora omtrent ikke mål i fjor, men så slapp de ikke inn noen heller.

38999[/snapback]

Start scoret flest mål i 1. divisjon i fjor, 71 mål på 30 kamper, hvilket gir et snitt på drøye 2,3 mål per kamp. Synes ikke det er så ille, jeg! Når det er sagt, så er jeg enig i at nøkkelen er å tette igjen bakover. Spesielt med Daniel på topp! :)

39003[/snapback]

Omtrent der Nanne havner det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Heldigivs har de bakre rekker vært bedre enn godkjent hittill i år...

 

 

39002[/snapback]

 

Er vel en god grunn til det. Og han er jo i vålerenga nå.

39006[/snapback]

Han var vel kanskje ikke akuratt det største tapet, selv om man kan si at han var en bra spiller når han var i form.. men det var sjeldent...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Heldigivs har de bakre rekker vært bedre enn godkjent hittill i år...

 

 

39002[/snapback]

 

Er vel en god grunn til det. Og han er jo i vålerenga nå.

39006[/snapback]

Han var vel kanskje ikke akuratt det største tapet, selv om man kan si at han var en bra spiller når han var i form.. men det var sjeldent...

39030[/snapback]

Kan vel ha noe å gjøre med kvaliteten på angriperne de møter iår også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel.... Nå var det jo enkelte direkte tabber som godeste Muri presterte i fjor som på sitt lille vis sendte oss ned en divisjon. Uansett hvilken divisjon eller angriper, så er slike hodeløse tabber i forsvaret ensbetydende med mål bakover, og derfor er det fint at hr. Muri i dag gjør disse tabbene i vif.

 

Riktignok så synes jeg Vif er flinkere til å bruke Muri forover på banen, da jeg faktisk synes han har enkelte gode egenskaper der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Heldigvis ferie snart... Men 6-8 uker er lenge. Heldigvis tror jeg ikke midtbanen blir svekket betraktelig av den grunn!

39091[/snapback]

 

Ferie og ferie - ja det er jo to uker uten kamper. Vi får satse på at han er tilbake etter "ferien" - altså mot Hønefoss 7. aug....Det er nok i beste fall!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budstikka er oppdatert. Det vil ta ca 6-8 uker..

 

Det som sto om at han var klar til kamp på sønadg var før MR-bildene ble tatt..

 

 

ALtså: ikke spilleklar på mellom en og en halv og to måneder!!!

 

 

Stakkars oss- Stakkars Jeppe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Yo...

 

Vært inne og snust litt på sandefjord sine sider, og funnet ut at www.sb.no har en slags web-tv sending før hver kamp... Ganske billige greier, men likevel kult å se..

 

fra mail til sb.no

*********

Heisann!

 

Fotballmagasinet legges ut hver fredag kl. 17.00. Artig at du som Stabæk-mann er interessert i nyskapningen.

 

Uprofesjonelt må det nødvendigvis bli i starten når medarbeidere med avisstemme og radiotryner begynner med TV-produksjon, men vi gjør så godt vi kan med svært begrensede ressurser og blir sikkert bedre etterhvert.

Dette er bare første skritt i avisas satsing mot å bli et mediehus i flere kanaler, og vi har også radiooverføringer fra kampene på gang i samarbeid med Tønsbergs Blad. Dette kan også høres på web-en.

 

Så er det bare å heie som gale på SF søndag. Måtte det beste hjemmelaget vinne!

 

Mvh

Anders Mehlum Hasle

sportsleder/sports editor Sandefjords Blad

tlf: +47 334 22 173 (dir. work) / +47 930 18 360 (mob)

 

***

 

Sikkert verdt å sjekke ut i morgen etter kl 5

 

lokalavisen til hvalfangerne

 

Link til web tv på venstre side...

 

God fornøyelse.

 

ezy-E

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ho-ho - 3 dager igjen til den kampen som antagelig avgjør mye for utfallet at Adeccoligaen 2005. Etter 12 kamper er vi ubeseiret, 3 uavgjorte.

De uavgjorte kampene kom i serieåpningen mot Bryne, opprykkskandidat, Borte mot Moss, ligger på 4de plass og et arbeidsuhell borte mot Kongsvinger (en av sesongens vanskeigste bortekamper) Alt i alt kunne vel et par seire bikket til uavgjort, et par uavgjort til tap, men samtidig kunne det bikket vår vei i alle de uavgjorte.

 

En jevn serie i år? Tja, etter 12 kamper må vi 12 poeng ned for ikke å være på kvalik. 12 poeng er 4 tap. På samme tidspunkt i fjor hadde Start 33 poeng, mens Sandefjord lå på andre plass med 27 (samme som i dag) 7 lag hadde over 20 poeng i 2004, mens i år er det bare 3 som har det. Det begynner å skille seg ut en trio med Bryne, Stabæk og Sandefjord. Å tro at noen av de andre lagene skal kunne klare å hente inn forspranget er som å tro på nissen.

 

Så hvorfor dette referatet under Sandefjord kampen, naturligvis fordi de er neste motstander og med seier er vi hele 6 poeng foran laget fra hvalfanger byen.

Stabæk er et godt trent lag, ingen hemmelighet det, vi er fysiske sterke, og det viser seg at vi scorer 37% av målene i år det siste kvarteret av kampen. Stor ære til gutta for skikkelig opptrening i vinter, innsats, guts, ståpåvilje og stolthet. Sandefjord slipper inn mål jevnt og trutt gjennom hele kampen, men har kun slippet inn 10 mål i år (en kamp med 2 minus, men kun 3 hvor de har holdt nullen) Det er da antagelig å tro at vi kommer til å score mål i denne kampen. Stabæk har en god rekke med 0 mål imot, vi har kun sluppet inn mål i 2 bortekamper, hele 2 mot Follo (!) og 1 mot Kongsvinger. Tar vi disse faktorer i betraktning kan statistikken tolkes slik at vi scorer, Sandefjord gjør det ikke - 3 poeng det!

 

Foreløpig har vi spilt 2 kamper denne uken, Skeid (mandag) MK (torsdag) før Sandefjord (søndag) Fredrikstad (onsdag) Løv-Ham (søndag) - så en hel uke med fri - digg! - Pors (søndag) Bryne (søndag) - FERIE ! Tøft program, og hvis vi legger til kampene mot Kongsvinger (onsdag) og Strømsgodset (søndag) uken før, har vi totalt når denne perioden er over spilt 7 kamper på 22 dager. Omtrent 1 kamp hver 3dje dag.

Det er kjekt å være topptrent i en sånn periode. Foreløpig har vi 3 seire og 1 uavgjort.

 

Noe smårusk i laget, Jesper ute til august, Inge Andre litt vondt i noen ribbein. Branimir har vært svimmel, MK’s forsvar er det i dag, men bortsett fra dette er elleveren i takt.

 

Vi gjetter på en tøff match i Sandfjord på søndag hvor enkelthendelser fort kan være avgjørende for om vi kommer hjem med 0 eller 3 poeng. Dette er nok sesongens viktigste kamp, alle mann til Sandefjord.

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Sandefjord- Stabæk
×
×
  • Opprett ny...