Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


- Dommeren avgjorde i dag. Han hadde hovedrollen, sier svensken.

 

- Man må jo se noe før man dommer noe. Jeg forstår ikke hvorfor han dømte corner, fortsetter en oppgitt Jönsson.

 

Bildene fra TV 2 viste imidlertid at RBK-spiller Lustig var sist på ballen i situasjonen som ga LSK den siste corneren.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10099995

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg begynner nesten å lure på om Jönsson gjør dette med vilje. Kanskje er han en hedersmann likevel?

 

Jeg begyner å tenke det samme selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For noen år side sparket RBK treneren forde han ikke vant serien overbevisende nok. De har ikke akkurat stor tolmodighet ved dårlige prestasjoner i RBK. Hvor lenge holder JJ? Jeg blir veldig overasket dersom JJ er trener i RBK ved sessongslutt.

Må si jeg synes litt synn på stakkarn, Ikke akkurat hyggelig å måtte rømme byen, med kjerring og unger. 2 skolebytter på et år?? Jeg har opplevd alt for mange idioter få sparken, til at jeg klarer å glede meg over det, uansett hvor mye jeg missliker dem eller hvor vellfortjent det er, er det alltid tragisk for dem det gjelder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For noen år side sparket RBK treneren forde han ikke vant serien overbevisende nok. De har ikke akkurat stor tolmodighet ved dårlige prestasjoner i RBK. Hvor lenge holder JJ? Jeg blir veldig overasket dersom JJ er trener i RBK ved sessongslutt.

Må si jeg synes litt synn på stakkarn, Ikke akkurat hyggelig å måtte rømme byen, med kjerring og unger. 2 skolebytter på et år?? Jeg har opplevd alt for mange idioter få sparken, til at jeg klarer å glede meg over det, uansett hvor mye jeg missliker dem eller hvor vellfortjent det er, er det alltid tragisk for dem det gjelder.

 

 

Bytt gjerne fokus til klubben : Rosenborg fortjener nemlig at de til stadighet skifter trener. Idiotene.

 

-02 : Eggen

-03 : Hareide

-04 : By Rise (sparket tross seriegull)

-05 : Perry

-06 : Høgmo

-07 : Tørum (sparket tross seriegull og CL-suksess)

-08 : Rambo

-09 : Hamren

-10 : Eggen

-11 : Jönsson

 

10 trenere på 10 år. For laget som har prestert klart beste i Norge de siste 10 årene. 7 av de siste 10 gullene har jo havnet der. Kun 2 av disse 9 treneravgangene har vært uten bråk (Eggen i -02 og Rambo). Hva faen er det de driver med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må innrømme at jeg iblant da det var klart at JJ gikk til RBK ønsket at det skulle avsløres at det vel så mye var Stabæk som gjorde JJ gode som motsatt. At det skulle gå litt dårlig. I stedet går det ufattelig dårlig. Så dårlig at jeg syns synd på mannen. Han kunne vært en "Wenger" eller "Ferguson" i norsk fotball. I stedet valgte han å ødelegge sitt siste år i Stabæk fordi han skulle bli enda større.

 

Dersom han ikke klarer å snu dette snart, vil eventyret Jan Jönsson, mannen som førte lille Stabæk til seriegull, ende som et mareritt.

 

Så får "fotballekspertene" forsøke å analysere hvordan det kunne gå slik. Fra å føre Stabæk til topp, til å skape en fryktelig sesong for laget (og ikke minst supporterne) til å grunnstøte i en ny klubb. Hvordan er det mulig å starte så riktig for så å gjøre så mange feil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det åpenbare svaret er vel:

 

JJ gjorde det bra så lenge han fikk "alle" spillerne han pekte på....

 

Når smalhansen satte inn for alvor i 2010 og han måtte klare seg med det han hadde gikk det lukt åt helvete.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja, når man bruker 8,5 mill på en danske uten landslagskamper, vitner det vel om at pengene er der. Mulig jj dro alle kaninene han hadde opp av hatten i / for Stabæk.

 

En annen forklaring kan være at jj ikke har pondusen eller atityden til å hanskes med miljøet på brakken, med Hoftun, Skuttle og far-selv hengende i hornet på veggen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ingen tvil etter 2010 om at JJ ikke mestrer defensiv organisering av et lag, taktiske omlegginger eller krisehåndtering. Herlig! Jeg får mer og mer sans for Janne for hvert RBK-poengtap som kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liste over hedersmannens mest aktuelle prestasjoner i eliteserien:

 

Dårligste tre kamper på rad :

  • 18.-20. runde 2006 : 0 seire, 0 uavgjorte, 3 tap , 2 scorede og 6 baklengs
  • 18.-20./2010 : 0-0-3 , 2-7
  • 30./2010 -2./2011 : 0-0-3 , 2-5

Dårligste fire kamper på rad :

  • 5.-8./2009 : 0-1-3 , 3-6
  • 7.-10./2010 : 0-1-3 , 0-5
  • 17.-20./2010 : 0-1-3 , 4-9
  • 1.-4./2011 : 0-1-3 , 6-10 NB! Ikke avsluttet! NB!

Dårligste fem kamper på rad :

  • 16.-20./2010 : 0-1-4 , 6-12
  • 30./2010 - 4./2011 : 0-1-4 , 6-11 NB! Ikke avsluttet! NB!

Han har kun en gang tidligere gått mer enn fem tippeligakamper på rad uten seier, 5. til 11. runde 2006. Da var det til gjengjeld bare to ettmålstap og resten av kampene (fem) endte uavgjort.

 

 

Konklusjoner

1. Jannes kurve har pekt ganske kraftig nedover helt siden han sa ja til trønderne i starten av 2010. Den snudde ikke ved bytte av hjemmebane.

2. Dersom laget hans ikke vinner neste kamp, vil dette bli hans dårligste prestasjon over seks strake eliteseriekamper. Ved seier vil det være en tangering av dårligste resultat noensinne (4 poeng på seks kamper).

3. Han har foreløpig ikke satt noen nye personlige rekorder i rema-trøya. Men han satser hardt, og klarer det nok snart (forbannet være Prica som klarte å pirke inn fire på en drøy omgang).

 

Edit : skriveleif

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Litt hyggelig lesing på en sår 16 mai.

 

 

"I stedet startet folketoget rett over halv åtte allerede 16. mai – ut Lerkendal-portene. Etter kampen måtte spillerne tåle pipekonsert da de slukøret gikk inn i garderoben.

 

0-1 for nestjumbo Haugesund. 0-1 for et lag som hadde sluppet inn 17 mål til nå. Og kun én målsjanse på 90 minutter.

 

Han sto fortsatt i finstasen da han kom ut til pressen, Jan Jönsson. Men det var alt annet enn 17. mai-stemning. "

 

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article200737.ece

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...