Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Bortsett fra en manglende Austbø, var det mest overraskende ved dagens laguttak at JJ ikke stod oppført som trener. En glipp, muligens. Eller kanskje han måtte en tur til Island...

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bortsett fra en manglende Austbø, var det mest overraskende ved dagens laguttak at JJ ikke stod oppført som trener. En glipp, muligens. Eller kanskje han måtte en tur til Island...

"Kommandert på trenerkurs" og går glipp av oppkjøringen, i følge TV2-sporten nå... :blink:

edit:

Trener 3-kurs, Fotballforbundet godtar ikke utdannelsen hans fra England...

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bortsett fra en manglende Austbø, var det mest overraskende ved dagens laguttak at JJ ikke stod oppført som trener. En glipp, muligens. Eller kanskje han måtte en tur til Island...

"Kommandert på trenerkurs" og går glipp av oppkjøringen, i følge TV2-sporten nå... :blink:

edit:

Trener 3-kurs, Fotballforbundet godtar ikke utdannelsen hans fra England...

 

Artig at mannen som har trent Stabæk fra 1. div til toppen av Tippeligaen ikke tilfredstiller NFFs krav til trenere. Men det er klart, alle må jo ha de samme kunnskapene som Hareide, Semb og resten av bøtteballetten. Er det her vi sier "heia Norge"??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Idiotisk.

 

Noen som kan finne ut når han er tilbake?

 

Så vidt jeg kan finne ser planen for kurset slik ut:

 

23.06 - 28.06.08 - INNLEDENDE SAMLING

Kurssted: Porsgrunn

 

21.10 - 24.10.08 - MELLOMSAMLINGEN

Kurssted: Oslo

 

13.02 - 15.02.09 - AVSLUTTENDE SAMLING

Kurssted: Oslo

 

Kilde

 

Der mellomsamlingen faller i dagene midt mellom Brannkampen borte og Vif hjemme.

19.10.08 18:00 Brann-Stabæk

26.10.08 18:00 Stabæk-Vålerengen

Jan har forresten også gleden av å skrive en oppgave i halvåret mellom første og siste samling. Etter nok år på høgskole er jeg ikke særlig misunnelig. :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artig at mannen som har trent Stabæk fra 1. div til toppen av Tippeligaen ikke tilfredstiller NFFs krav til trenere. Men det er klart, alle må jo ha de samme kunnskapene som Hareide, Semb og resten av bøtteballetten. Er det her vi sier "heia Norge"??

 

Ikke noe å mase med. Blir som å si at verdensmesteren i go cart ikke trenger førerkort. Vi har en av de beste trenerne i Norden, og at han gidder å gå på kurs er vel bare bra.

 

Edit: http://www.tv2.no/community/profil/bengt_e...rticle20970.ece

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke noe å mase med. Blir som å si at verdensmesteren i go cart ikke trenger førerkort. Vi har en av de beste trenerne i Norden, og at han gidder å gå på kurs er vel bare bra.

 

Edit: http://www.tv2.no/community/profil/bengt_e...rticle20970.ece

Trenger man førerkort for å kjøre go-cart? For motorsykkel er det 5 eller 7 års grense for å kjøre konkurranse, tror du de har førerkort?

 

Jeg synes det er relativt tåpelig å skulle tvinge Jönsson på kurs med forelesere som garantert er dårligere trenere enn det han er selv. Det kan være de har spisskompetanse på enkelte felt og noe å lære bort, men det oppveier neppe at han mister IFK Gøteborg kampen, oppkjøringen og kanskje selve kampen mot Tromsø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om Stabaek må ha visst om dette lenge, virker timingen usedvanlig uheldig.

 

Jeg stoler likevel på at det blir telefoncoaching, og at situasjonen er under full kontroll. Selv ikke NFF er så gjengrodde at de hadde kunnet sagt nei til en utsettelse(?)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette handler kun om formaliteter. På samme måte som en internasjonalt annerkjent hjernekirurg fra USA vil måtte ta et halvt år i lære for å praktisere i norge, må Janne ha et kurs fotballforbundet har godkjent for å trene i norge. Jeg ser ikke bort ifra at en mann som Janne vil finne en måte å nyttiggjøre seg kurset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er strengt tatt Stabaeks/JJs oppgave å finne kurstider som er minst ugunstig. Derfor undrer det meg noe at JJ ikke tar kurset ved en senere anledning.

 

Men, som sagt, dette er noe Stabaek må ha visst om en god stund. Så vi gjør det nok til en større deal enn det er.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Synes Janne også fortjener hyllest etter at vi har sikret oss to gode spillere på en uke.

Spesielt i tilfellet Pontus2 er det ingen tvil om at han har vært en viktig faktor. Både gjennom at han trente broren i Landskrona (og Pontus da han var hjemme på ferie) og selvfølgelig det han presenterer av fotballfilosofi og lederstil i samtalene før overgangen.

Vi har skandinavias beste trener, folkens. Smak litt på den.. B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Syns egentlig alle trenerne burde ha dress alltid. Ser mye bedre ut enn en treningsdress med en svær banan på ryggen eller no.

Jeg synes det er flott at trenere i norge har treningsdress. De er da på en fotballkamp, og ikke på et styremøte. Det ser ut som om trenerne forsøker å distansere seg fra spilt og spillere. Janne plukket dette opp da han kom til Norge, men tar det opp igjen når han møter internasjonal motstand, kollega og tilskuere. Greit nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nok en gang, takk janne for det du har prestert hittil i Stabæk.

gjennom alle år har det vært herlig, men må innrømme at det er orgasmisk å være blaa om dagen.!

Syntes det har blitt bedre ang bytting av spillere underveis i kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må bare bøye meg i støvet for JJ. INGEN andre kunne gjort det samme som det den mannen har klart med Stabæk de siste årene. Hvis vi klarer The Double i år, med strålende signeringer, blir det en eventyrhistorie som nesten er for god til å være sann. Jeg elsker deg JJ <3 (dog på den mannlige, heterofile måten... :P)

Endret av Dancin' Devil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...