Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Den er grei, men ikke bare tilsynelatende. Hvordan treneren tenker ved laguttak bør være interessant under en evaluering!

 

Janne Jönsson er ikke oppe til evaluering!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den er grei, men ikke bare tilsynelatende. Hvordan treneren tenker ved laguttak bør være interessant under en evaluering!

 

Man burde kanskje evaluere deg også?

 

Å diskutere jannes stilling etter det han har utrettet, med de spillerne som nå mangler for så å klage på det han foreløpig har klart å sette sammen av dagens stall er latterlig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den er grei, men ikke bare tilsynelatende. Hvordan treneren tenker ved laguttak bør være interessant under en evaluering!

 

 

Unnskyld meg men du er jo helt ute!

 

JJ er definitivt mannen til å ta oss ut av dette. Skal du bygge et lag må de få tid sammen, ikke noen uker. Treneren må ha egenskapen til å tenke strategisk og langsiktig. Det er kanskje en egenskap du ikke er så god på ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etterpåklokskap er et sikkert tegn på intellektuell skarphet. Stenvoll var skadet; IA/Skjønsberg har utgjort en elendig stopperduo. Greit nok at det er en stund siden MMS spilte venstreback, men Høiland var god som stopper mot Lyn.

 

Du intellektuelle: Vi som så MMS slippe Bærum igjennom kjørende med hest og vogn på tirsdag og hørte JJ refse han etterpå, hadde vel et ørlite håp om at treneren ville gi et av de unge talentene sjansen her! Men jeg bøyer meg for ditt store vidd....

 

 

For å legge litt ved på bålet her så har MMS alltid hatt svakheter som: treg og dårlig på hodet.

Hvis man ser hva andre tippeliga lag stiller med i midtforsvaret er det et mysterium hvorfor han får tillit etter denne sesonstarten.

Han spilte greit sammmen med Kjølo/ Segerstøm, sier vel kanskje mye om de to?

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etterpåklokskap er et sikkert tegn på intellektuell skarphet. Stenvoll var skadet; IA/Skjønsberg har utgjort en elendig stopperduo. Greit nok at det er en stund siden MMS spilte venstreback, men Høiland var god som stopper mot Lyn.

 

Du intellektuelle: Vi som så MMS slippe Bærum igjennom kjørende med hest og vogn på tirsdag og hørte JJ refse han etterpå, hadde vel et ørlite håp om at treneren ville gi et av de unge talentene sjansen her! Men jeg bøyer meg for ditt store vidd....

 

 

For å legge litt ved på bålet her så har MMS alltid hatt svakheter som: treg og dårlig på hodet.

Hvis man ser hva andre tippeliga lag stiller med i midtforsvaret er det et mysterium hvorfor han får tillit etter denne sesonstarten.

Han spilte greit sammmen med Kjølo/ Segerstøm, sier vel kanskje mye om de to?

Er det slik at du kommer krypende ut av treverket hver gang du har sett deg ut en i klubben du kan henge ut?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å legge litt ved på bålet her så har MMS alltid hatt svakheter som: treg og dårlig på hodet.

Hvis man ser hva andre tippeliga lag stiller med i midtforsvaret er det et mysterium hvorfor han får tillit etter denne sesonstarten.

Han spilte greit sammmen med Kjølo/ Segerstøm, sier vel kanskje mye om de to?

 

er ikke så sikker på at han er så treg, tror faktisk han er blant våre beste på 40 m. noen som kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etterpåklokskap er et sikkert tegn på intellektuell skarphet. Stenvoll var skadet; IA/Skjønsberg har utgjort en elendig stopperduo. Greit nok at det er en stund siden MMS spilte venstreback, men Høiland var god som stopper mot Lyn.

 

Du intellektuelle: Vi som så MMS slippe Bærum igjennom kjørende med hest og vogn på tirsdag og hørte JJ refse han etterpå, hadde vel et ørlite håp om at treneren ville gi et av de unge talentene sjansen her! Men jeg bøyer meg for ditt store vidd....

 

 

For å legge litt ved på bålet her så har MMS alltid hatt svakheter som: treg og dårlig på hodet.

Hvis man ser hva andre tippeliga lag stiller med i midtforsvaret er det et mysterium hvorfor han får tillit etter denne sesonstarten.

Han spilte greit sammmen med Kjølo/ Segerstøm, sier vel kanskje mye om de to?

 

For å friske opp litt: MMS har de to seneste sesongene vært meget god i midtforsvaret vårt og bidratt til at vi har sluppet inn lite mål.

MMS/Kjølø og MMS/Segerstrøm fungerte svært godt sammen. Den viktigste grunnen til at disse bidro til et solid forsvar var at de var samkjørte på det mentale plan. Akkurat som Veigar og Daniel. Daniel har ikke vært seg selv lik etter at Veigar forlot klubben.

Som sagt over her: MMS/IAO, eller MMS/Risp for den saks skyld, har ikke fungert. Ikke på grunn av at MMS i løpet av 4 mnd har blitt mye dårligere, men fordi disse ikke helt fyller hverandre ut mentalt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å legge litt ved på bålet her så har MMS alltid hatt svakheter som: treg og dårlig på hodet.

Hvis man ser hva andre tippeliga lag stiller med i midtforsvaret er det et mysterium hvorfor han får tillit etter denne sesonstarten.

Han spilte greit sammmen med Kjølo/ Segerstøm, sier vel kanskje mye om de to?

 

er ikke så sikker på at han er så treg, tror faktisk han er blant våre beste på 40 m. noen som kan bekrefte/avkrefte?

 

Kan bekrefte det. Han var hvertfall den tredje raskeste for noen år tilbake. Chippen raskeste, Muri nr.2(!), Morten nr 3, ca 4,88 på 40 meter. Ganske fin tid det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker som Jønsson skal få hjelp av en kapasitet når det gjelder mental trening nå.

 

Da tar det vel ikke lang tid før Budstikka slår opp at det er fullstendig krise i Stabæk, null tillit til Jönsson, opprørsstemning i Stabæk osv.

 

Lokalavis meg i ræva. Drittavis.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Latterlig...

Hvor er det folk tar det fra at det ville vært bra å bytte trener? Stakkars Jönnson sier bare jeg! Det er jo ledelsen i klubben som valgte å selge to nøkkelspillere OG brukte forevig lang tid med å hente inn erstattere. Jönnson gjør og har gjort en fantastisk jobb, mens styret tenkte på klubbens fremtid økonomisk som sikkert er meget smart. I øyeblikket er det spillerene som må ta seg i nakken og skjerpe seg, få litt vilje og kline til i alle dueller, å bytte trener forandrer ikke på det. Nei, gi heller Jönnson en ny 3års-kontrakt så blir det gull om 3-4 sesonger igjen;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Hva er dette med mental ekstratrener? Er det noe fra papiraviser, eller er det en link noen kan legge ut?

 

2. Kanskje man burde kline til med en vi-elsker-janne-tifo av et eller annet slag? Bare så klubben og mediene får et veldig tydelig signal fra de som bryr seg aller mest...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Latterlig...

Hvor er det folk tar det fra at det ville vært bra å bytte trener? Stakkars Jönnson sier bare jeg! Det er jo ledelsen i klubben som valgte å selge to nøkkelspillere OG brukte forevig lang tid med å hente inn erstattere. Jönnson gjør og har gjort en fantastisk jobb, mens styret tenkte på klubbens fremtid økonomisk som sikkert er meget smart. I øyeblikket er det spillerene som må ta seg i nakken og skjerpe seg, få litt vilje og kline til i alle dueller, å bytte trener forandrer ikke på det. Nei, gi heller Jönnson en ny 3års-kontrakt så blir det gull om 3-4 sesonger igjen;)

 

Helt enig, Janne kan sitte så lenge han vil.

Tl`s beste trener uten tvil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jan har nok selv bedt om assistanse.

 

Hvilket er nok et tegn på JJ`s kvalitet. Heller en trener som gjør de nødvendige grep mens det er mulig, enn en som sitter med hendene i fanget og venter på at det skal snu.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Rekdal får mye kritikk, men han tenner spillerne. Hva gjør snille Jønsson?

 

Hva vet du om hva Janne gjør i garderoben? Man må ikke slakte spillere i media for å tenne dem. Det er sannsynligvis mye smartere å ta det samme tirade i garderoben, og tro meg, Janne kan absolutt si i fra til spillerne når det trengs. Du ser det bare ikke på tv2-sporten samme kveld..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Treneren bør ha en plan for spillet, veldig overrasket over å høre Daniel, som er Jønssons nærmeste, si at ingen vet hvor de skal løpe lenger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Treneren bør ha en plan for spillet, veldig overrasket over å høre Daniel, som er Jønssons nærmeste, si at ingen vet hvor de skal løpe lenger?

 

Jeg stusset over det i går jeg og, at Daniel sier rett ut at ingen vet hva de skal gjøre. Forhåpentligvis er det en plausibel forklaring, JJ har mer i seg enn at han mister grepet ved å miste et par spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Treneren bør ha en plan for spillet, veldig overrasket over å høre Daniel, som er Jønssons nærmeste, si at ingen vet hvor de skal løpe lenger?

 

Jeg stusset over det i går jeg og, at Daniel sier rett ut at ingen vet hva de skal gjøre. Forhåpentligvis er det en plausibel forklaring, JJ har mer i seg enn at han mister grepet ved å miste et par spillere.

 

Kan hende jeg tar feil nå, men virker som Janne kun har fått inn 1 spiller han faktisk hadde lyst på (Hoff), som han riktignok ikke har fått til å blomstre i stabæk.

 

Hele 2008 var jo et eventyr av spillere som passet på de plassene det manglet en brikke. Janne er uansett mannen som kan snu denne trenden. Det første Janne MÅ gjøre er å fortelle spillerne at de ikke har en to meter lang spiss som setter 3 av 5 mål med hodet :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi er på villspor om vi begynner å klage på JJ. Han har mistet tre av de viktigste offensive spillerne fra i fjor, i tillegg til at vi spiller med nytt forsvar i hver kamp pga skader, karantener og sviktende form hos enkeltspillere. Når de nye spillerne enten trenger tid (Daigo) og/eller ikke slår til med en gang (Hoff, Berglund), blir det vanskelig å innfri høye forventninger. Av stammen i laget fra i fjor er det vel bare Jon, Pontus F, Henning og Daniel som har spilt fast og på samme plass som i fjor. JJ må i realiteten skape et nytt lag, og det i en sesong hvor alle har høye forventninger til oss og vi skal spille CL-kvalik.

 

JJ er ikke problemet, gi mannen tid!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Treneren bør ha en plan for spillet, veldig overrasket over å høre Daniel, som er Jønssons nærmeste, si at ingen vet hvor de skal løpe lenger?

 

Jeg stusset over det i går jeg og, at Daniel sier rett ut at ingen vet hva de skal gjøre. Forhåpentligvis er det en plausibel forklaring, JJ har mer i seg enn at han mister grepet ved å miste et par spillere.

 

Janne har nok en plan for spillet, men planen er alt for ambisiøs og er ikke tilpasset de ferdighetene som ligger i laget. Synes Semb pekte på dette ganske bra. Janne forsøker å bruke Berglund i Veigar-rollen og Daigo i Alan-rollen (er ofte den som skal kjøre overgangene våre), noe han rett og slett må skjønne ikke fungerer. I tillegg velger han det samme 4-4-2-systemet med anker og offensiv midtbane når spillertypene på midten er alt for like. Igår så jeg ikke en eneste taktisk disposisjon fra Jönssons side for å justere dette underveis. Det var skuffende å se.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi er på villspor om vi begynner å klage på JJ. Han har mistet tre av de viktigste offensive spillerne fra i fjor, i tillegg til at vi spiller med nytt forsvar i hver kamp pga skader, karantener og sviktende form hos enkeltspillere. Når de nye spillerne enten trenger tid (Daigo) og/eller ikke slår til med en gang (Hoff, Berglund), blir det vanskelig å innfri høye forventninger. Av stammen i laget fra i fjor er det vel bare Jon, Pontus F, Henning og Daniel som har spilt fast og på samme plass som i fjor. JJ må i realiteten skape et nytt lag, og det i en sesong hvor alle har høye forventninger til oss og vi skal spille CL-kvalik.

 

JJ er ikke problemet, gi mannen tid!

 

Så klart må vi gi JJ mer tid. Men det skremmende er å se at formkurven vår ikke går oppover, men nedover. Vi er vel et av de få lagene i TL som viser en negativ formkurve om dagen, kanskje ved siden av Tromsø og Sandefjord. Vi har spilt 11 kamper i år hvorav kun 1 kamp er godkjent etter min mening (Sandefjord), og det mot en motstander som ga oss mye rom å spille i. JJ skal få lov til å jobbe en stund til med dette mannskapet, men dersom vi ligger der vi ligger etter 28 serierunder, mener jeg så klart at heller ikke treneren kan sitte trygt (akkurat som enkeltspillere ikke er trygge i sin posisjon, men må prestere godt over tid).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel strengt tatt mulig at grunnen til at Nannskog sa at ingen visste hvor de skulle løpe har en mer spillemessig forklaring. Jeg tviler på at Janne ikke har gitt dem noen plan, terpet løpssystemer osv. Men tipper heller det kommer av at de ballene som skal komme i løpene deres ikke kommer, fordi vi rett og slett ikke greier å sette noe ordentlig press fra midtbanen, og at spissene derfor må prøve å spille utifra de ballene som faktisk kommer, og at det da blir rot.

 

Tror mer han mener det som et spark i rævva på medspillerne framfor et mot Janne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...