Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Enig med Christian. Jeg oppfattet det ikke som noe kritikk av Janne, mer generell frustrasjon. Han vet ikke hvor han skal løpe, fordi han aldri kan stole på hvor ballene kommer fra de andre spillerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ skal få lov til å jobbe en stund til med dette mannskapet, men dersom vi ligger der vi ligger etter 28 serierunder, mener jeg så klart at heller ikke treneren kan sitte trygt (akkurat som enkeltspillere ikke er trygge i sin posisjon, men må prestere godt over tid).

 

Nå kan du ikke benke en trener og la han gjøre det bra på trening for så å vise seg verdig for å trene igjen. Rykker vi ned til Adecco er det ingen andre jeg vil ha en JJ til å få oss opp igjen. At vi har Mjeldetendenser her i Stabæk er tragisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ skal få lov til å jobbe en stund til med dette mannskapet, men dersom vi ligger der vi ligger etter 28 serierunder, mener jeg så klart at heller ikke treneren kan sitte trygt (akkurat som enkeltspillere ikke er trygge i sin posisjon, men må prestere godt over tid).

 

Nå kan du ikke benke en trener og la han gjøre det bra på trening for så å vise seg verdig for å trene igjen. Rykker vi ned til Adecco er det ingen andre jeg vil ha en JJ til å få oss opp igjen. At vi har Mjeldetendenser her i Stabæk er tragisk.

 

Det får du få lov til å mene. Og jeg mener helt klart at trenerskifte er siste utvei. Men å frede noen i klubben, verken spillere, trenere, sportslig leder eller administrasjon ser jeg da ingen grunn til. Hvorfor i all verden skulle man gjøre det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ bør fredes!! Jeg kan ikke se at det finnes noen bedre trener (som Stabæk har råd til å lønne) som kan ta Stabæk oppover tabellen igjen. Å bytte trener vil garantert bare gjøre vondt værre!

Vi har allerede den beste treneren vi kan få.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ bør fredes!! Jeg kan ikke se at det finnes noen bedre trener (som Stabæk har råd til å lønne) som kan ta Stabæk oppover tabellen igjen. Å bytte trener vil garantert bare gjøre vondt værre!

Vi har allerede den beste treneren vi kan få.

 

Jeg mener at det er galt å frede noen i en fotballklubb. Det skaper soveputer og dårlige vilkår for å prestere på et høyt nivå over tid. Janne har fått til masse bra i Stabæk og gitt oss historiens første seriegull, og han vil alltid bli husket for det uansett hva som skjer videre. Men å frede Janne noe mer enn f.eks. Nannskog synes jeg blir helt feil. Vi kan ikke frede folk kun fordi de har oppnådd ting tidligere. Vi må hele tiden tenke på hva som er best for Stabæk. Dersom dette faktisk er å satse på andre spisstyper enn Nannskog eller anskaffe en annerledes trenertype enn Janne, så mener jeg ikke at dette er noe vi kan utelukke.

 

Men som sagt: Trenerskifte er aller siste utvei og ikke noe tema ennå for mitt vedkommende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ bør fredes!! Jeg kan ikke se at det finnes noen bedre trener (som Stabæk har råd til å lønne) som kan ta Stabæk oppover tabellen igjen. Å bytte trener vil garantert bare gjøre vondt værre!

Vi har allerede den beste treneren vi kan få.

 

Jeg mener at det er galt å frede noen i en fotballklubb. Det skaper soveputer og dårlige vilkår for å prestere på et høyt nivå over tid. Janne har fått til masse bra i Stabæk og gitt oss historiens første seriegull, og han vil alltid bli husket for det uansett hva som skjer videre. Men å frede Janne noe mer enn f.eks. Nannskog synes jeg blir helt feil. Vi kan ikke frede folk kun fordi de har oppnådd ting tidligere. Vi må hele tiden tenke på hva som er best for Stabæk. Dersom dette faktisk er å satse på andre spisstyper enn Nannskog eller anskaffe en annerledes trenertype enn Janne, så mener jeg ikke at dette er noe vi kan utelukke.

 

Men som sagt: Trenerskifte er aller siste utvei og ikke noe tema ennå for mitt vedkommende.

 

Etter å ha lest dine siste poster i denne tråden så kan du da virkelig ikke mene at trenerskifte ikke er et tema for deg? Det eneste som blir sagt er jo spekulasjoner om hvorvidt Janne er riktig mann for framtiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha lest dine siste poster i denne tråden så kan du da virkelig ikke mene at trenerskifte ikke er et tema for deg? Det eneste som blir sagt er jo spekulasjoner om hvorvidt Janne er riktig mann for framtiden!

 

Da får du lese grundigere. Jeg setter spørsmålstegn ved en del valg Jönsson har gjort. Dette betyr ikke at jeg krever hans avgang eller at avgang engang er oppe til diskusjon pr. dags dato. Som jeg har presisert flere ganger, mener jeg Janne bør få mer tid til å jobbe videre med den stallen vi har nå. Men jeg mener at vi må sette krav til ham, akkurat som vi setter krav til alle andre som er involvert i klubben.

 

Mitt poeng er altså at ingen bør fredes! Det virker som om mange her inne virker å frede Jönsson uansett hva som skjer videre, og det mener jeg er helt feil og kan være skadelig for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt poeng er altså at ingen bør fredes! Det virker som om mange her inne virker å frede Jönsson uansett hva som skjer videre, og det mener jeg er helt feil og kan være skadelig for Stabæk.

 

Greit nok at det er det du mener, men mener du ar en dårlig sesong er nok til å skifte ut en trener? er det ikke heller bedre å bygge videre på det?

Jeg er heller ikke for å frede en trener, men at trenerbytte i det heletatt er kommet på banen er trist.

 

Det som blir sagt er:

Om vi havner på kvallik etter 28 runder sitter ikke janne trygt. Samtidig som det er anntydning til at Janne må gjøre det bra for å fortsatt ha tillit. Du har bare pakket det litt bedre inn.

Dersom det er helt på gjorde det jeg konstaterer, korriger og forklar!

 

Spillermatrialet er ikke på langt nær det han hadde håpet på. Jeg har ikke 100% oversikt, men 6 spillere fra i fjor var viktige brikker (Johan, Annan, Allan, Veigar, Pontus og Somen). Så har vi heller ikke Mike og Holmvik (som jeg forøvrig syns spilte bra når han var på banen). Årets utgave av Stabæk er nykomponert og skulle ikke forundre meg om de sårt trengte seierne i serieavsluttningen er de beste kampene der kommentarene blir: hvorfor spilte ikke stabæk slik hele sesongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ er garantert ikke i faresonen for noe som helst nå.

 

Hvordan blir det om denne "diskusjonen" pågår litt lenger, og media snapper det opp? Får JJ jævlig mye mer arbeidsro om han får inntrykk av at $$ indirekte krever hans hode på et fat?

 

Dette bør være et ikke-tema. Skjerpings!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ er garantert ikke i faresonen for noe som helst nå.

 

Hvordan blir det om denne "diskusjonen" pågår litt lenger, og media snapper det opp? Får JJ jævlig mye mer arbeidsro om han får inntrykk av at $$ indirekte krever hans hode på et fat?

 

Dette bør være et ikke-tema. Skjerpings!

 

WORD!(les engelsk. på norsk; ord)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at det er det du mener, men mener du ar en dårlig sesong er nok til å skifte ut en trener? er det ikke heller bedre å bygge videre på det?

Jeg er heller ikke for å frede en trener, men at trenerbytte i det heletatt er kommet på banen er trist.

 

Det som blir sagt er:

Om vi havner på kvallik etter 28 runder sitter ikke janne trygt. Samtidig som det er anntydning til at Janne må gjøre det bra for å fortsatt ha tillit. Du har bare pakket det litt bedre inn.

Dersom det er helt på gjorde det jeg konstaterer, korriger og forklar!

 

Spillermatrialet er ikke på langt nær det han hadde håpet på. Jeg har ikke 100% oversikt, men 6 spillere fra i fjor var viktige brikker (Johan, Annan, Allan, Veigar, Pontus og Somen). Så har vi heller ikke Mike og Holmvik (som jeg forøvrig syns spilte bra når han var på banen). Årets utgave av Stabæk er nykomponert og skulle ikke forundre meg om de sårt trengte seierne i serieavsluttningen er de beste kampene der kommentarene blir: hvorfor spilte ikke stabæk slik hele sesongen?

 

Jeg aner ikke om trenerskifte er rett valg etter 28 serierunder. Hvis vi fortsetter vår fallende formkurve utover i sesongen, så må jo iallfall det meste utprøves. Da er det alfa omega å unngå nedrykk! Nedrykk i vår situasjon med ny arena og nye sponsoravtaler er ensbetydende med krise. Hva vil da skje med Telenor Arena? Hva vil skje med de kvalitetsspillerne som tross alt befinner seg i dette Stabæk-laget?

 

Jeg er ikke rett mann til å avgjøre om vi da bør lete etter nye treneralternativer. Men jeg kan ikke skjønne at det ikke er et av alternativene. Med fare for nedrykk er det jo ikke snakk om én dårlig sesong - det er jo snakk om én tragisk sesong. Som sagt gjentatte ganger her nå mener jeg Janne skal få tid videre (det er fortsatt lenge igjen av sesongen), men den enormt ukritiske innstillingen folk her inne har til Janne tror jeg til syvende og sist kan ramme klubben (dersom disse ukritiske holdningene også befinner seg i Stabæks administrasjon). I en eventuell krisesituasjon er vi nødt til å ha døren åpen for å prøve ut alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må være tålmodige. Vi har mistet mange sentrale spillere og Janne

og de nye spillerene må få tid. Vi har fått inn mange nye fjes som ikke

har vendt seg helt til Stabæk - spillet enda. Selv om vi så mange gode

tendenser mot Sandefjord. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er enig, du så Alan første året, var ikke særlig imponerende. Spillerene som Daigo og Bella trenger å vende seg til Norsk fotball. Kanskje de trenger en hel sesong, men det får så være.

 

Jeg står enda på mitt at jeg er en av de som ønsker Veigar på lån tilbake til Stabæk, ettersom han får lite tid i Franske Nancy, kanskje det hjelper. Jeg mener ikke at hvis han kommer tilbake, så vil alt gå på skinner igjen, for vi må jo utvikle alle de spillerene vi nettopp har kjøpt. Men det kan kanskje hjelpe, tror jeg. Jeg har tro på at Janne får gutta på rett kurs igjen ! :lol::lol:

 

Er du supporter, så er du supporter.

 

Alltid Uansett !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I en eventuell krisesituasjon er vi nødt til å ha døren åpen for å prøve ut alt.

 

Det jeg reagerer på er at alt skal prøves, Nordli inn å redde oss for så å ha en rævva drittsesong? En trener burde få tillit når klubber kommer i krise. Norsk fotball bytter trenere alt for ofte når det bikker i mot! Vi har alle sett at det er en dårlig løsning for så og si samtige klubber (ja det finnes unntak). DERFOR mener jeg det IKKE er et alternativ.

 

Beklager, siden det ble dratt litt langt, i forhold til at dette ikke bli noe tema når Janne finner flyten med Johan og vi ender opp som nr 3 :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle vi rykke ned, håper jeg Janne blir med oss ned. Det får være grenser til kort hukommelse. Hvor mange sølv, gull og CL-kvalikk'er hadde vi før han kom hit. Hvor mange ganger hadde vi vært Norges beste lag, hatt Norges beste spiss, beste midtbanespiller? Hvor lett hadde det vært å få tak i storheter som Pontus Farnerud uten Janne?

 

Faen heller. En fotballtrener har tillitt på et av to nivåer: full tillit eller ingen tillit. Ingenting imellom. Janne har full tillit. Lenge. Da diskuterer man ikke om han kanskje skal få fyken hvisomatte dersomatte. Han blir. Fordi han er ønsket. Punktum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle vi rykke ned, håper jeg Janne blir med oss ned. Det får være grenser til kort hukommelse. Hvor mange sølv, gull og CL-kvalikk'er hadde vi før han kom hit. Hvor mange ganger hadde vi vært Norges beste lag, hatt Norges beste spiss, beste midtbanespiller? Hvor lett hadde det vært å få tak i storheter som Pontus Farnerud uten Janne?

 

Faen heller. En fotballtrener har tillitt på et av to nivåer: full tillit eller ingen tillit. Ingenting imellom. Janne har full tillit. Lenge. Da diskuterer man ikke om han kanskje skal få fyken hvisomatte dersomatte. Han blir. Fordi han er ønsket. Punktum.

 

Helt enig! Jönsson har full tillit nå. Jeg har aldri betvilt at jeg mener klubben bør gi Janne tillit videre. Men han er ikke fredet for fremtiden - det var mitt eneste poeng i denne lille debatten her inne! Og jeg er usikker på om jeg er enig i at Janne bør fortsette dersom vi skulle rykke ned. Men det er så klart hvisomatte dersomatte, så det lar vi ligge. :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå ser vi at sportssjef Bohinen vil ha krigende spill, mens Nannskog vil fortsette finspillet. Spennende å høre hva Jønsson går for!

 

Bohinen prater mot bedre vitende. Det er vel kjent at Stabæk skal underholde publikum og har derfor kjøpt inn spillere etter dette.

Det har vel bohinen vært en del av?!

Spillerne kan selvfølgelig jobbe hardere men la aldri Bohinen få det til å bli et knokkel lag som Lsk......

 

Tipper JJ går for finspillet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå ser vi at sportssjef Bohinen vil ha krigende spill, mens Nannskog vil fortsette finspillet. Spennende å høre hva Jønsson går for!

 

Bohinen prater mot bedre vitende. Det er vel kjent at Stabæk skal underholde publikum og har derfor kjøpt inn spillere etter dette.

Det har vel bohinen vært en del av?!

Spillerne kan selvfølgelig jobbe hardere men la aldri Bohinen få det til å bli et knokkel lag som Lsk......

 

Tipper JJ går for finspillet.

 

Tror alle 3 er ganske enige. De vil ha finspill og innsats. Lassebo fokuserer på det siste og Nanne på det første, men de utelukker da ikke hverandre? Se på Barca f.eks.: ekstremt "finspill", men også spillere som løper ei mil per kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har knapt sett et mer aggressivt lag uten ball enn Barca i CL-finalen. De få gangene de mistet ballen jobbet de som gale for å få den tilbake, ogg det greide de ganske fort også. Tydelig at de ikke likte å ikke ha ballen. :) Slik er det ikke med Stabæk. Innsats er en viktig faktor for suksess uansett spillestil!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har knapt sett et mer aggressivt lag uten ball enn Barca i CL-finalen. De få gangene de mistet ballen jobbet de som gale for å få den tilbake, ogg det greide de ganske fort også. Tydelig at de ikke likte å ikke ha ballen. :) Slik er det ikke med Stabæk. Innsats er en viktig faktor for suksess uansett spillestil!

 

Hei! Ta deg en bolle a! Ikke sammenlign Stabæk med Barca. Hold debatten på et noenlunde nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hele cluet her er vel at Bohinen mener at for at Stabæk skal kunne spille den fotballen vi er kjent for, er vi avhengige av spillere som kriger mer og har høyere intensitet og arbeidsinnsats. Her kommer Barca inn. Hadde ikke Barcelona hatt den innsatsen og løpsviljen de har, hadde ikke hatt nubbsjans til å spille den fotballen de gjør. Ikke at Stabæk spiller en Barca-modell forsåvidt, men sammenligningsgrunnlaget er der.

 

Kan forsåvidt trekke en parallell til Arsenal og, siden dette er nærmere "Stabækfotball". Arsenal har slitt litt denne sesongen med spillere som ikke har jobbet hardt nok (Gallas, Adebayor, Bendtner, Song/diaby/Denilson) over en lang periode. Når dette skjer, sammen med skader, kan man fort slite med spillet sitt (som Arsenal har gjort denne sesongen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Går da fint ann å sammenligne Stabæk med Barca når det gjelder innsats og jobbing.??

 

 

Samme det...

Poenget er at i fjor hadde vi Alan som tok seg av mange nok motspillere så forsvaret fikk hvile i store perioder, etter det var det Annan som stoppa angrep på angrep.

I år er det et eller annet feil med midbanen, forsvaret blir blottlagt gang på gang.

Tror det ikke står så mye på jobbing, men organisering, eller rett og slett for dårlig deffansiv midbane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


midtbaneleddet henger dårlig sammen med komposisjonen vi har i dag, å spille med to kliss like defansive midtbanespillere lager for mye forutsigbarhet. Henning eller farnis må ut og daigo\palmi inn sentralt. Hvis ikke må vi bytte til en 4-2-3-1 hvor henning og pontus ikke har de store offensive oppgavene, men backene blir mye mer offensive og en trio med mix-daigo-palmi og nanne på topp. da blir det nok fart i sakene!

 

faen, skulle vært trener jeg;)

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


midtbaneleddet henger dårlig sammen med komposisjonen vi har i dag, å spille med to kliss like defansive midtbanespillere lager for mye forutsigbarhet. Henning eller farnis må ut og daigo\palmi inn sentralt. Hvis ikke må vi bytte til en 4-2-3-1 hvor henning og pontus ikke har de store offensive oppgavene, men backene blir mye mer offensive og en trio med mix-daigo-palmi og nanne på topp. da blir det nok fart i sakene!

 

faen, skulle vært trener jeg;)

 

4-2-3-1 er en formasjon som kun brukes av trenere med panikk og mangel på ideer + selvsagt av Deportivo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er egentlig den reelle forskjellen på 4-5-1 og 4-2-3-1? Ingen spiller med en flat 5'er på midten likevel, og kantene er nødt til å være offensive om den ene spissen skal få innlegg i det heletatt. Og hvilke rom er det man tenker skal dekkes anderledes?

 

Jeg er enig med de som synes Nanne og Berglund er for like, og når vi ikke har hverken midtbanespillere som klarer å levere gode stikkere eller har vinger som evner å levere gode innlegg, ja da spørs det om det hjelper med formasjonsendringer. Tror det er andre ting vi må tenke på nå. F.eks hvem som skal spille hvem frem til scoringsposisjon. Har også en følelse av at midtbanen ikke er agressiv nok offensivt, da de bruker for lang tid, og gjør oppgaven med å pakke inn Nanne og Berglund for enkel. De får ikke rom å løpe i, og hele angrepet stopper, eler det kommer et håpløst innlegg.

 

Vi trenger relasjoner mellom midt- og spiss, og klare linjer for hva hvem skal gjøre når vi går i angrep. Daigo har teknikk nok til å holde på ballen, slik Alan gjorde, men løper sjelden i retning mål. Pontus har et godt blikk og god pasningsfot, men også han er for lite frempå når løpene kan komme. Det blir for mye sideveis og bakover. Hauger er klart best som anker, og gjør sjelden de trekkene offensivt som gir Nannskog noe å jobbe med. Hoff og Palmi er for meg spiss-alternativer som får en vrien oppgave med å bekle en rolle som de vansklig kan mestre. Foretrekker Palmi pga duellstyrken og at han kommer oftere til avslutninger. Likevel, ikke en flanke slik jeg tror vi er best tjent med. Mix er et godt alternativ.

 

Bakover synes jeg det virker som om vi nesten konstant har et rom som er for stort mellom backer og midtbane. Veldig ofte kommer backene i en beklemt situasjon, der de blir utfordert en mot en, og der midbanen er parkert. Hauger gjør mye bra bakover, og Pontus, men ofte blir det noe paniske tilstander der bak. Godt vi har Jon som bakerste mann!

 

JJ har vist at han tør gjøre uventede inngrep i pressede situasjoner, som da Mix kom inn mot Brann, og Skjelvik fikk tid mot Aafk, men han mangler de kampendrende innbytterne. At han skal legge om formasjonen er tvilsomt, men at han bytter posisjoner tror jeg vi er tjent med.

 

For å hive meg på karusellen med friske formasjoner, rent hypotetisk, kunne kanskje dette vært en mulighet?

 

----------------------JON---------------------

 

JIH--------MMS/RISP-------IAO--------VEH

 

KELLER-----------PONTUS----------HAUGER

 

------------------DAIGO----------------------

 

--------BELLA------------NANNE-------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider


midtbaneleddet henger dårlig sammen med komposisjonen vi har i dag, å spille med to kliss like defansive midtbanespillere lager for mye forutsigbarhet. Henning eller farnis må ut og daigo\palmi inn sentralt. Hvis ikke må vi bytte til en 4-2-3-1 hvor henning og pontus ikke har de store offensive oppgavene, men backene blir mye mer offensive og en trio med mix-daigo-palmi og nanne på topp. da blir det nok fart i sakene!

 

faen, skulle vært trener jeg;)

 

4-2-3-1 er en formasjon som kun brukes av trenere med panikk og mangel på ideer + selvsagt av Deportivo

 

Rosenborg har spilt bra i denne formasjonen. Tror den passer for enkelte lag, men du trenger spillere i den offensive 3'eren som løper mye og som kommuniserer bra med backene. Er redd vi har for lite løpskraft til å spille på den måten. Men så klart - det er verdt et forsøk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


midtbaneleddet henger dårlig sammen med komposisjonen vi har i dag, å spille med to kliss like defansive midtbanespillere lager for mye forutsigbarhet. Henning eller farnis må ut og daigo\palmi inn sentralt. Hvis ikke må vi bytte til en 4-2-3-1 hvor henning og pontus ikke har de store offensive oppgavene, men backene blir mye mer offensive og en trio med mix-daigo-palmi og nanne på topp. da blir det nok fart i sakene!

 

faen, skulle vært trener jeg;)

 

4-2-3-1 er en formasjon som kun brukes av trenere med panikk og mangel på ideer + selvsagt av Deportivo

 

Rosenborg har spilt bra i denne formasjonen. Tror den passer for enkelte lag, men du trenger spillere i den offensive 3'eren som løper mye og som kommuniserer bra med backene. Er redd vi har for lite løpskraft til å spille på den måten. Men så klart - det er verdt et forsøk.

 

 

Du blir jo veldig smal i den formasjonen og etterlater mye rom på kantene. Har vi gode nok backer til å spille så dristig - det er ikke jeg sikker på

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...