Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


SS driver gravende journalistikk (håper de tar feil):

 

http://www.ss.no/ind...s=nyhet&ID=1965

hva er fakta og hva er fiksjon?

Om det er sant at Janne har vært klar for bartene allerede før sesongen, er det spillet som har foregått i media fra alle parter tarvelig.

Og det det er lett å bruke dette som forklaring på manglende motivasjon osv. Om dette stemmer og Satyren har fått tilgang til informasjonen, må man jo bare anta at spillergruppen også vet dette, og dette må jo alle se er en helt uholdbar situasjon??

her er det mye dårlig vurderingsevne som ligger bak, slutter aldri å undres over den manglende profesjonaliteten i Stabæk-ledelsen (!)

 

Her må det gjøres grep nå! Eller må vi vente 3 strake tap til får det skjer noe?

 

 

Satyren gir også inntrykk av å vite Stabæk sitt neste trenervalg, om det stemmer at det er en avtale på plass der må han kjøpes fri ASAP, om ikke pengene finnes må de bare skaffes!

 

Far vel Janne

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkuratt nå skulle jeg ønske vi hadde dommeren med oss i København, og at vi kunne hatt litt mer flaks mot FCK i TA. Senere kunne vi tatt oss av Apoel og 90-100 millioner, 4 fantastiske CL-matcher, Jan Jønsson, Daigo, Bella, Keller, Segers og Rogne hadde vært våres...

 

 

 

 

Vi hadde ikke møtt Apoel, men Olympiakos, Levski Sofia, Maccabi Haifa, Zürich eller Salzburg. Hadde vi tapt den kampen hadde vi ikke vært ferdige, men havnet i gruppespillet i EL, med ytterligere 6 kamper. Det hadde dog blitt stygt, ettersom laget vårt var ganske slitent på den tiden. Men ekstra penger hadde det blitt, sikkert 50 millioner, minst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel en viss fare for at ss.no har rett i det de skriver. Får klump i halsen av tanken på hele smørja, men må innrømme at jeg forstår Janne's frustrasjon over situasjonen i Stabæk de siste årene. Er nok ikke like motiverende å jobbe med innleide soldater som forsvinner etter leieperioden eller blir kjøpt opp av andre klubber som har råd til dem. Har inntrykk av at Janne liker det å bygge opp spillere over tid, men da for egen nytte og ikke andres. Fryktelig skuffet over Stabækledelsen, og mener det er på tide med en avklaring. Det blir tungt å hente inn de nødvendige poengene for å sikre ny tippeligakontrakt om det ikke taes grep nå.

 

Uansett er jeg utrolig takknemmelig for den fantastiske jobben Janne har gjort for oss, og all den gleden han har gitt oss. Synd avslutningen blir som den blir. Diskvalifiserer seg selv for Hall of Fame etter min mening, noe som er utrolig synd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde vært noe, tatt over en Adeccoklubb, ført den til sølv, gull og bronse for så å krone tilværelsen med å ta laget ned til Adeccodassen (jmf Golden Goal) for så å sikre seg det eneste han ikke har som Stabæktrener: Cupgull

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Satyren har mer innsikt enn de fleste av oss. Hva som er fiksjon, spekulasjoner osv. er ikke godt å si, men at det er sannhetsgehalt i en god del av det de skriver er det liten tvil om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotballen er latterlig sammenlignet med verden forøvrig. Hvilke andre steder kan en toppleder for en bedrift som omsetter for over 100mill. få lov til å fortsette å sitte, samtidig som han flørter med konkurrentene. Sunn fornuft skal liksom ikke skal gjelde i denne bransjen (fordi fotball er følelser - blø for drakta - ballen er rund - cup er cup - and all the rest of that shit). Det ER rett og slett for dumt og jeg ville ikke skrytt av å sitte i det styret som lar denne smørja pågå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SS driver gravende journalistikk (håper de tar feil):

 

http://www.ss.no/ind...s=nyhet&ID=1965

 

Dersom det stemmer at Joenson har skrevet under en kontrakt med Rosenborg fra 2011, og han paa spillermoetet sist svarer paa direkte spoersmaal fra Tom Stenvol vedroerende hans fremtid i klubben at han ikke har bestemt seg, er jo det rimelig FREKT. Det skaper ihvertfall ikke samhold i gruppa om spillerne vet om denne paastaatte hemmelige avtalen. Om dette stemmer igjen mener jeg Bakke boer ta over midlertidig til vi finner en ny trener.

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spørsmålet er om det er bedre med en umotivert Jönsson enn med Geir Bakke som hovedtrener. Litt kjipt at Belsvik ikke fremdeles er assistent, for jeg kunne godt sett for meg Belsvik som en midlertidig løsning for Stabæk. Han kjenner Stabæk mye bedre enn Geir Bakke.

 

Litt kjedelig dette her, men jeg tror det er best for alle parter om Jönsson får flyttet til bartebyen så fort som mulig. Det blir spennende å se om han lykkes der oppe. Det kan fort bli nok et Steinar Nilsen-tilfelle, tror jeg. Nilsen og Jönsson er begge trenertyper som bygger opp spillere og setter sammen lag over tid, og er ingen kortsiktige mirakelmenn. Hamren har bygget opp et defensivt robust lag i Trondheim, noe som mildt sagt ikke er Jönssons trademark.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK har diskutert spillerkjøp med JJ og Eggen

 

Edit: Dette må vel være helt på grensen av hva som er lov? Merker jeg har hele denne saken langt opp i halsen. For et jævlig svik fra JJ om han presenteres som RBK-trener 1.juli.

 

Jeg tipper at Pontus Farnerud blir den første spilleren Janne henter som Rosenborgtrener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK har diskutert spillerkjøp med JJ og Eggen

 

Edit: Dette må vel være helt på grensen av hva som er lov? Merker jeg har hele denne saken langt opp i halsen. For et jævlig svik fra JJ om han presenteres som RBK-trener 1.juli.

Mannen som var selve symbolet på integritet står ribbet tilbake og det hele er blitt en farse som ikke er vår kjære klubb verdig. Nå MÅ noen i ledelsen ta grep og sette en stopper for galskapen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK har diskutert spillerkjøp med JJ og Eggen

 

Edit: Dette må vel være helt på grensen av hva som er lov? Merker jeg har hele denne saken langt opp i halsen. For et jævlig svik fra JJ om han presenteres som RBK-trener 1.juli.

 

Jeg tipper at Pontus Farnerud blir den første spilleren Janne henter som Rosenborgtrener.

 

Jeg er også redd det fort kan skje. I så fall skal jeg spy lenge og vel. Da blir det en lang prosess med å bygge opp laget på nytt. Både Nannskog og Knutsen drar på åra, og hvis også Farnerud forsvinner synes jeg det ser mørkt ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er det vel rimelig stor sannsynlighet for... Går ikke kontrakten ut etter sesongen?

Leser på Wikipedia at han skrev en 3,5års kontrakt i 2008, og har da med andre ord kontrakt ut 2011.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK har diskutert spillerkjøp med JJ og Eggen

 

For et jævlig svik fra JJ om han presenteres som RBK-trener 1.juli.

 

Ifølge den seneste i rekken av nedlatende "artikler" om Jönsson, hevder "Stabæk Satyren" at en slik overgang ville være til det beste for både Stabæk og RBK. Hvilket det selvsagt ikke er; dvs. for Stabæk.

 

For ordens skyld: Jönsson har garantert overfor spillergruppen at han blir i Stabæk ut året. Jeg velger å tro ham. (Om ikke ledelsen velger å "ta tak".) Igjen, Jönsson nevnes i overskriften av artikkelen du viser til; men ikke med et ord i selve innholdet. (Skulle han likevel ha bestemt seg for å ta over RBK i 2011, er det vel bare naturlig at han har kommet med føringer, om RBK henter nye spillere.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er det vel rimelig stor sannsynlighet for... Går ikke kontrakten ut etter sesongen?

Leser på Wikipedia at han skrev en 3,5års kontrakt i 2008, og har da med andre ord kontrakt ut 2011.

FAIL

Endret av peas on earth
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sett fra mitt synspunkt er alt dette med Jönsson veldig enkelt. Det er slett ikke usannsynlig at han forsvinner, enten ved sesongslutt (uten kompensasjon til oss) eller i sommervinduet (med kompensasjon til oss). Det får så være. Men han går ikke til en norsk konkurrent. For da vil han, i mine øyne, ha nullet alt det positive han har vært med på å gi klubben. Det vil fremstå som så sykt uvirkelig forjævlig, at det kan jeg ikke klare å forestille meg. Ergo, han går ikke til en norsk klubb. Jeg nekter å tro på noe annet. Nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK har diskutert spillerkjøp med JJ og Eggen

 

Edit: Dette må vel være helt på grensen av hva som er lov? Merker jeg har hele denne saken langt opp i halsen. For et jævlig svik fra JJ om han presenteres som RBK-trener 1.juli.

Mannen som var selve symbolet på integritet står ribbet tilbake og det hele er blitt en farse som ikke er vår kjære klubb verdig. Nå MÅ noen i ledelsen ta grep og sette en stopper for galskapen!

 

Til dere som leser aviser som om alt skulle vært sant. Ta ihvertfall noe med en klype salt a??? Media elsker slike situasjoner fordi det selger og det er fordi idioter svelger alt som står på trykk.

Når RBK og Janne hadde en prat så pratet de sikkert om spillestil, spilletyper, framtid osv. Eller tror dere at de pratet om vær og vind?

Og som det står, det har de gjort med alle aktuelle kandidater. Tror ikke Janne kommer til å plukke noen spillere fra Stabæk, dersom han går til RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jönsson diskuterer med konkurent om strategier i samme marked hans nåværende arbeidsgiver deltar, dvs at han qua av Stabæktrener deltar i planlegging av innkjøp av spillere til RBK! Dette er illojalitet av verste merke,og brudd på all anerkjent yrkesetikk. Han opptrer her bevisst illojalt for å gjøre seg usmakelig for Stabæk: Slik forbereder Jönsson sleipt sin egen premature avgang fra nåværende arbeidsgiver,til fordel for konkurenten RBK. Stabæk bør ta hans søknad ad notam samtidig som avgangen knyttes til krav om solid økonomisk erstatning. At Jönsson vil avslutte sin relasjon til Stabæk på denne usmakelige måten er en stor skam.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jönsson diskuterer med konkurent om strategier i samme marked hans nåværende arbeidsgiver deltar, dvs at han qua av Stabæktrener deltar i planlegging av innkjøp av spillere til RBK! Dette er illojalitet av verste merke,og brudd på all anerkjent yrkesetikk. Han opptrer her bevisst illojalt for å gjøre seg usmakelig for Stabæk: Slik forbereder Jönsson sleipt sin egen premature avgang fra nåværende arbeidsgiver,til fordel for konkurenten RBK. Stabæk bør ta hans søknad ad notam samtidig som avgangen knyttes til krav om solid økonomisk erstatning. At Jönsson vil avslutte sin relasjon til Stabæk på denne usmakelige måten er en stor skam.

 

Det lønner seg å være litt informert, når du kommer med innlegg av denne typen. Jönsson har hatt tillatelse fra Stabæk til å snakke med RBK. Og Jönsson har bekreftet at han har snakket med RBK. Artikkelen som nå kommenteres inneholder ingenting nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK har diskutert spillerkjøp med JJ og Eggen

 

Edit: Dette må vel være helt på grensen av hva som er lov? Merker jeg har hele denne saken langt opp i halsen. For et jævlig svik fra JJ om han presenteres som RBK-trener 1.juli.

 

Jeg tipper at Pontus Farnerud blir den første spilleren Janne henter som Rosenborgtrener.

 

Takk og lov for at Henning har en solid dose integritet, ellers hadde vel han vært nestemann om Annan forsvinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hele saken er en fadese. Forutsatt at dette er nye samtaler, viser det at vår hovedtrener har, i beste tilfelle, et delt fokus mens laget sliter så til de grader. Samtidig er det en helt reel fare for at han planlegger, og bearbeider, hvilke spillere han ønsker å ta med seg ut. Dette har pågått alt for lenge, og det faktum at han vil bli ut året gjør det da slettes ikke bedre, han sitter på oppsigelse i en stilling som forlanger langsiktighet og fullt fokus. Takk for seriegullet Janne, men nå er det på tide å gå.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sett fra mitt synspunkt er alt dette med Jönsson veldig enkelt. Det er slett ikke usannsynlig at han forsvinner, enten ved sesongslutt (uten kompensasjon til oss) eller i sommervinduet (med kompensasjon til oss). Det får så være. Men han går ikke til en norsk konkurrent. For da vil han, i mine øyne, ha nullet alt det positive han har vært med på å gi klubben. Det vil fremstå som så sykt uvirkelig forjævlig, at det kan jeg ikke klare å forestille meg. Ergo, han går ikke til en norsk klubb. Jeg nekter å tro på noe annet. Nå.

Jeg er veldig enig i det du skriver. Dessverre ser jeg et mulig tredje scenario. Dersom lagets resultatrekke og Jönssons tilsynelatende manglende evne til å skape resultater i gruppen fortsetter, kan han fort bli fristilt av Stabæk. I så fall kan han gå til hvem som helst før kontraktens utgang, uten fnugg av økonomisk kompensasjon.

Liker ikke denne utviklingen. Det bør snu snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBK har diskutert spillerkjøp med JJ og Eggen

 

Edit: Dette må vel være helt på grensen av hva som er lov? Merker jeg har hele denne saken langt opp i halsen. For et jævlig svik fra JJ om han presenteres som RBK-trener 1.juli.

 

Jeg tipper at Pontus Farnerud blir den første spilleren Janne henter som Rosenborgtrener.

Hepp,

 

Jeg ville vel heller satt pengene mine på Johan Andersson...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


.

 

"Det lønner seg å være litt informert, når du kommer med innlegg av denne typen. Jönsson har hatt tillatelse fra Stabæk til å snakke med RBK. Og Jönsson har bekreftet at han har snakket med RBK. Artikkelen som nå kommenteres inneholder ingenting nytt."

 

Å få tillatelse til å snakke om tilbud om ansettelse er noe helt annet enn å snakke om strategier med konkurent. Dette er to adskilte ting. Det er nemlig ennå ikke slik at Jönsson er løst fra sin kontrakt. I teorien kan han faktisk være ansatt hos Stabæk ut denne sesongen, og enda lenger. Derfor er han mht Stabæks nåtid og fremtid ennå bundet til sin nåværende arbeidsgivers interesser. Å være knyttet til Stabæks interesser her begrenser Jönssons rom helt eksplisitt i forhold til deltagelse i konkurenters interesser. Mulig du bør holde deg bedre informert om yrkesetiske retningslinjer m.m.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...