Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Hmm.. hva innebærer dette for JJ og Stabæk?

 

http://www.nettavise...icle2902706.ece

 

 

Han skal jo ikke til RBK uansett, så det eneste det innebærer er at en "konkurrent" for uorden i trenerspørsmålet litt lenger.

 

"Konkurrent" fordi vi har hatt en så dårlig sesongstart, at det skal mye til før vi tar dem igjen på tabellen.

 

La oss håpe det i det minste fører til skikkelig kaos i CL-kvalen for dem...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm.. hva innebærer dette for JJ og Stabæk?

 

http://www.nettavise...icle2902706.ece

 

Kan ikke helt se at dette skal ha den store påvirkningen på valget av Janne i RBK. Det eneste som kanskje vil skje er at Eggen får et litt kortere vikariat. Dessuten kommer de nok til å bli enige til slutt med svenskene. Synd, men JJ er nok tapt til bartebyen.. Var jo et tidsspørsmål før de hentet landets beste trener slik de har tradisjon om å gjøre med de beste spillerne.. MØKKALAG

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm.. hva innebærer dette for JJ og Stabæk?

 

http://www.nettavise...icle2902706.ece

 

 

Han skal jo ikke til RBK uansett, så det eneste det innebærer er at en "konkurrent" for uorden i trenerspørsmålet litt lenger.

 

"Konkurrent" fordi vi har hatt en så dårlig sesongstart, at det skal mye til før vi tar dem igjen på tabellen.

 

La oss håpe det i det minste fører til skikkelig kaos i CL-kvalen for dem...

 

Godt du er positiv Geirti, men selv du må jo snart innse at han har vært klar for RBK siden sesongslutt ifjor?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SC Heerenveen trenger vel en ny trener... Janne er perfekt kandidat, ingen grunn for å dra til rosenborg.

 

Selv skulle jeg ønske:

 

1. Ble i stabæk

2. Dro til SC Heerenveen

3. Til en annen klubb i utenlandet

 

PS! Det er da lov å håpe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm.. hva innebærer dette for JJ og Stabæk?

 

http://www.nettavise...icle2902706.ece

 

 

Han skal jo ikke til RBK uansett, så det eneste det innebærer er at en "konkurrent" for uorden i trenerspørsmålet litt lenger.

 

"Konkurrent" fordi vi har hatt en så dårlig sesongstart, at det skal mye til før vi tar dem igjen på tabellen.

 

La oss håpe det i det minste fører til skikkelig kaos i CL-kvalen for dem...

 

Godt du er positiv Geirti, men selv du må jo snart innse at han har vært klar for RBK siden sesongslutt ifjor?

 

 

Skal ikke nekte deg den meningen, men for meg er Janne uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og medias ryktetolkninger har ikke bevisets kraft.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og medias ryktetolkninger har ikke bevisets kraft.

Og det er så mye mer tydelig på idrett, særlig fotball, en på de fleste andre områder. Man gjengir hverandre ukritisk, man klipper og limer uten å sjekk kildene, og man videreformidler rykter som om de skulle være sanne. Når en løgn eller et rykte er gjengitt tilstrekkelig mange ganger, vil de fleste tro det. Problemet er at "de fleste" ofte også vil inkludere dem det gjelder...

 

Like lite som de fleste andre som uttaler seg, journalister definitivt inkludert, aner jeg ikke hva sannheten her er. Men jeg håper intenst at alt bare er oppspinn og JJ enten blir hos oss eller forlater landet. For jeg ønsker meg JJ som første trener i Ingos Hall of Fame. Går han til RBK er Hall of Shame nærmere.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er rimelig sikker på at Stabæk har en erstatter for JJ klar, dersom han skulle forsvinne. Dvs at JJ ikke drar til RBK. Dersom det forelå en avtale mellom RBK og Stabæk om JJ, hadde nok RBK gladlig bladd opp 2-3 mill for å få JJ nordover nå og frigitt Hamrèn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om Janne først skulle svike oss og gå til en annen norsk klubb, hvor kult hadde det ikke vært om han ga finger'n til RBK og endte opp i Brann?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at dere i løpet av årene med JJ ennå ikke har oppdaget at han er en meget sympatisk trener, med integritet. Hvorfor skulle han plutselig kaste dette inntrykket på båten ved "å vise fingeren" til noen som helst? dry.gif

 

 

Jeg sitter med det inntrykket at JJ har oppført seg meget ryddig overfor både Stabæk og andre involverte i hele vinter, og det inntrykket mener jeg at ledelsen i Stabæk sitter med også. Hva er det som gir dere grunnlag til å tro noe annet? Hva er det han har gjort som gjør at dere fremstår som så såret? ohmy.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at dere i løpet av årene med JJ ennå ikke har oppdaget at han er en meget sympatisk trener, med integritet. Hvorfor skulle han plutselig kaste dette inntrykket på båten ved "å vise fingeren" til noen som helst? dry.gif

 

 

Jeg sitter med det inntrykket at JJ har oppført seg meget ryddig overfor både Stabæk og andre involverte i hele vinter, og det inntrykket mener jeg at ledelsen i Stabæk sitter med også. Hva er det som gir dere grunnlag til å tro noe annet? Hva er det han har gjort som gjør at dere fremstår som så såret? ohmy.gif

 

Takk for informasjonen om Nordlie for noe dager siden. :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd, for jeg skjønner faktisk at JJ, og andre trenere, ser på Rosenborg Ballklubb som den største sportslige utfordringen i Norge. Jeg skjønner dersom han har et ønske om å se hva han kan få til med laget, byen, supporterne og støtteapparatet der oppe.

 

Jeg er Stabæk-fan, men alvorlig talt, det er vel lenge til vi kan sammenligne Stabæk med Rosenborg Ballklubb...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd, for jeg skjønner faktisk at JJ, og andre trenere, ser på Rosenborg Ballklubb som den største sportslige utfordringen i Norge. Jeg skjønner dersom han har et ønske om å se hva han kan få til med laget, byen, supporterne og støtteapparatet der oppe.

 

Jeg er Stabæk-fan, men alvorlig talt, det er vel lenge til vi kan sammenligne Stabæk med Rosenborg Ballklubb...

 

For en svenske blir det en litt unaturlig påstand. Jeg mener det hadde vært annerledes for nordmenn. JJ har vunnet serien, vært i CL-kvalikk og i cupfinale i Norge, og det med middels ressurser - han har med andre ord beseiret norsk klubbfotball, og burde heller se seg etter nye eventyr, ikke prøve å oppnå dem igjen - med mindre utfordring. FC Køben er nærmeste og en langt større utfordring (nytt land, køben > trondheim, CL (manutd celtic seire)

 

Rosenborg er egentlig bare et godt eksempel på at (som Franz Beckenbauer sa) penger er ikke alt det bare gjør det mye lettere å vinne. For RBK er ræve på effektivitet og utnyttelse av sine ressurser, og deres dårlige harmoni i klubben gjør dem egentlig bare patetiske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at dere i løpet av årene med JJ ennå ikke har oppdaget at han er en meget sympatisk trener, med integritet. Hvorfor skulle han plutselig kaste dette inntrykket på båten ved "å vise fingeren" til noen som helst? dry.gif

 

 

Jeg sitter med det inntrykket at JJ har oppført seg meget ryddig overfor både Stabæk og andre involverte i hele vinter, og det inntrykket mener jeg at ledelsen i Stabæk sitter med også. Hva er det som gir dere grunnlag til å tro noe annet? Hva er det han har gjort som gjør at dere fremstår som så såret? ohmy.gif

Janne har vel ikke gjort noe som helst. Media, derimot, ser jo på det som en selvfølge at han havner i Rosenborg. Og det virker det jo som om Hoftun gjør også.

Og all den grunn jeg kan tendere mot å være enig i at vi (sportslig sett) ikke riktig kan måle oss med Rosenborg, og i hvert fall ikke i internasjonal sammenheng (nasjonalt spørs det jo over hvor langt tidsperspektiv man sammenlikner), er vi supportere noe i forkant her. Dersom han havner i Rosenborg, vil jo det være å tilbakevise hans tidligere uttalelse om at Stabæk er den mest attraktive klubben i Norge sett fra hans synspunkt.

Og dersom han havner der av økonomiske årsaker, og på den måten går tilbake på denne uttalelsen, så henger vel strengt tatt hans velfortjente tittel "hedersmann" i en litt tynn tråd.

Jeg er dog enig i ditt inntrykk av at han har vært ryddig i denne saken, som alltid.

 

For all del; jeg ønsker Janne lykke til videre dersom han forlater Stabæk, så lenge han fortsetter i utlandet. Jeg kan til nød se et argument i at Rosenborg er et bra utstillingsvindu for ham dersom de kvalifiserer seg til CL, men jeg tviler på at Rosenborg er ute etter å ansette Janne for en kort periode.

 

Aller helst håper jeg selvsagt han blir her.

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd, for jeg skjønner faktisk at JJ, og andre trenere, ser på Rosenborg Ballklubb som den største sportslige utfordringen i Norge. Jeg skjønner dersom han har et ønske om å se hva han kan få til med laget, byen, supporterne og støtteapparatet der oppe.

 

Jeg er Stabæk-fan, men alvorlig talt, det er vel lenge til vi kan sammenligne Stabæk med Rosenborg Ballklubb...

...og jeg er trønder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd, for jeg skjønner faktisk at JJ, og andre trenere, ser på Rosenborg Ballklubb som den største sportslige utfordringen i Norge. Jeg skjønner dersom han har et ønske om å se hva han kan få til med laget, byen, supporterne og støtteapparatet der oppe.

 

Jeg er Stabæk-fan, men alvorlig talt, det er vel lenge til vi kan sammenligne Stabæk med Rosenborg Ballklubb...

...og jeg er trønder.

 

 

Sukk.. enda en jævla trønder...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk var jo også den mest spennende klubben i Skandinavia, inntil stadion måtte selges, kontinuiteten i spillerstallen og muligheten til å hente forsterkninger forsvant.

 

 

Ja vi trodde jo alle at klubben plutselig hadde like god råd som RBK.

 

 

Herregud, vet trenere ingen ting om hvordan det står til i det utenomsportslige?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk var jo også den mest spennende klubben i Skandinavia, inntil stadion måtte selges, kontinuiteten i spillerstallen og muligheten til å hente forsterkninger forsvant.

 

 

Ja vi trodde jo alle at klubben plutselig hadde like god råd som RBK.

 

 

Herregud, vet trenere ingen ting om hvordan det står til i det utenomsportslige?

 

Ville vel være litt merkelig om treneren skulle ha full oversikt over økonomien, så lenge ingen i klubbledelsen hadde det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk var jo også den mest spennende klubben i Skandinavia, inntil stadion måtte selges, kontinuiteten i spillerstallen og muligheten til å hente forsterkninger forsvant.

 

Eide vi noen gang stadion? Nei. http://www.stabak.no...?paging=1&year=

1. Vi har ikke "mistet" Telenor Arena eller "solgt arvesølvet".

Stabæk Fotball som klubb har aldri eid én kvadratcentimeter av Telenor Arena. Arenaen har vært eid 50/50 av Stabæk Holding (der Kjell Ulrichsen er største aksjonærer) og av Kjell Ulrichsen privat gjennom hans investeringsselskaper. Fotballklubben Stabæk har altså ikke eid noe av dette. Så når Ulrichsen nå trolig overtar som mer eller mindre 100% eier av Telenor Arena, er det egentlig en formalisering av et eierskap som har vært slik hele tiden. Stabæk Fotball blir leietaker av Arenaen, slik meningen alltid har vært. Det har vært deilig å slippe all sukkingen over at vi har "sølt bort" vår egen Arena. Den har aldri vært "vår" i form av økonomisk eierskap, men er og vil forbli vår som hjemmearena og uinntakelig festning.

 

Er forsterket synonymt med nye spillere? Ikke i mitt hode. At Hedenstad, Mix og Gromstad har blitt et år eldre er ikke langt unna å hente inn nye spillere for meg. I tillegg har Bjarni kommet inn og Veigar er tilbake. Daigo måtte dessverre dra, men Hoff har til gjengjeld begynt å blomstre i blaatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, mulig jeg tar feil mhp stadion, men det er stor forskjell på forsterkninger og nye spillere - som du refererer til. For all del, unggutta har blitt strålende, men de spillerne som er hentet inn siden seriegullet, har ikke vært forsterkninger. Vi hadde en glitrende leiesoldat i Kobayashi i fjor, men han ble aldri like dominerende som Alanzinho. Av andre spillere som har kommet inn, så synes jeg alle har vært et knepp ned, i forhold til de som har forsvunnet (Alan vs. Hoff/Koba, Veigar vs. Bella, Pontus vs. Onstad).

 

Det er et paradoks at unggutta går inn og tar plassene til en del av de andre spillerne som er hentet inn, som Mix foran Palmi og Gromstad foran Onstad. Sånn sett så er jo ungguttas inntreden en forsterkning, men jeg skulle helst sett at de spillerne som har blitt hentet utenfra hadde holdt høyere nivå. Samt, den eneste som har kommet til etter seriegullet, og som hadde forsterket 2008-laget, er Hedenstad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan hadde jo noen år på baken i Norge og Stabæk før han ble en av Tippeligaens beste. Men, allikevel enig i at Hoff og Daigo er hakket dårligere. Veigar har vi jo tross alt fått tilbake nå og Segers ville jo gå selv av sportslige grunner. Nå er det jo heller ikke Onstad som har tatt over for Segers, men Gromstad. Vanskelig å erstatte en av tippeligaens beste på sin posisjon (gjelder for Alan også). Er enig i deg at Stabæk ikke holder et like høyt nivå som i 2008, men da var vi jo fantastisk gode også! Ser også at vi snakker litt om hverandre fordi du går tilbake til 2008-stallen når du sammenligner med årets, mens jeg sammenligner med 2009-stallen. 2008 > 2010 > 2009. Alt i alt har vi hatt tre ganske så gode staller nå, og selv om ikke kontinuiteten er helt der vi vel ønsker så vil det alltid for en klubb som Stabæk være vanskelig å holde på sine stjerner. Og stjerner er meget vanskelige å erstatte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, mulig jeg tar feil mhp stadion, men det er stor forskjell på forsterkninger og nye spillere - som du refererer til. For all del, unggutta har blitt strålende, men de spillerne som er hentet inn siden seriegullet, har ikke vært forsterkninger. Vi hadde en glitrende leiesoldat i Kobayashi i fjor, men han ble aldri like dominerende som Alanzinho. Av andre spillere som har kommet inn, så synes jeg alle har vært et knepp ned, i forhold til de som har forsvunnet (Alan vs. Hoff/Koba, Veigar vs. Bella, Pontus vs. Onstad).

 

Det er et paradoks at unggutta går inn og tar plassene til en del av de andre spillerne som er hentet inn, som Mix foran Palmi og Gromstad foran Onstad. Sånn sett så er jo ungguttas inntreden en forsterkning, men jeg skulle helst sett at de spillerne som har blitt hentet utenfra hadde holdt høyere nivå. Samt, den eneste som har kommet til etter seriegullet, og som hadde forsterket 2008-laget, er Hedenstad.

 

I tillegg hadde vi jo Keller, Tchoyi og Holmvik, samt Annan og Sandberg på lån. Så troppen var langt mere komplett i 08 enn den er nå :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk var jo også den mest spennende klubben i Skandinavia, inntil stadion måtte selges, kontinuiteten i spillerstallen og muligheten til å hente forsterkninger forsvant.

 

 

Ja vi trodde jo alle at klubben plutselig hadde like god råd som RBK.

 

 

Herregud, vet trenere ingen ting om hvordan det står til i det utenomsportslige?

 

Ville vel være litt merkelig om treneren skulle ha full oversikt over økonomien, så lenge ingen i klubbledelsen hadde det?

 

 

Det er da ganske stor forskjell på "full oversikt" og vite mer enn "ingen ting".

 

Vi leier inn Annan og Sandberg, kjøper inn Andersson og Palmason til gode lønninger, lar Alan øke lønna si med ca. 3 millioner per år, kjøper inn Farnerud for ca. 4 mill per år (sign on + lønn) og så videre, og så videre. Vi oppførte oss nærmest som RBK mtp utgifter, men med en inntektsside som lå nærmere Ranheim enn Rosenborg. En trener som tror alt er økonomisk bærekraftig da, "vet ingen ting".

 

At vi skulle gå økonomisk på trynet kunne han nok ikke forutse, men at det ville måtte bli nedskaleringer burde ligget i kortene. Spesielt for en som var på innsiden.

 

 

 

Når det gjelder eierskap i stadion, skulle jeg ønske klubben kunne gå såpass med overskudd at man sakte men sikkert kunne kjøpe seg inn i den. Det ville vært langsiktig tenkning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk var jo også den mest spennende klubben i Skandinavia, inntil stadion måtte selges, kontinuiteten i spillerstallen og muligheten til å hente forsterkninger forsvant.

 

 

Ja vi trodde jo alle at klubben plutselig hadde like god råd som RBK.

 

 

Herregud, vet trenere ingen ting om hvordan det står til i det utenomsportslige?

 

Ville vel være litt merkelig om treneren skulle ha full oversikt over økonomien, så lenge ingen i klubbledelsen hadde det?

 

 

Det er da ganske stor forskjell på "full oversikt" og vite mer enn "ingen ting".

 

Vi leier inn Annan og Sandberg, kjøper inn Andersson og Palmason til gode lønninger, lar Alan øke lønna si med ca. 3 millioner per år, kjøper inn Farnerud for ca. 4 mill per år (sign on + lønn) og så videre, og så videre. Vi oppførte oss nærmest som RBK mtp utgifter, men med en inntektsside som lå nærmere Ranheim enn Rosenborg. En trener som tror alt er økonomisk bærekraftig da, "vet ingen ting".

 

At vi skulle gå økonomisk på trynet kunne han nok ikke forutse, men at det ville måtte bli nedskaleringer burde ligget i kortene. Spesielt for en som var på innsiden.

 

 

 

Når det gjelder eierskap i stadion, skulle jeg ønske klubben kunne gå såpass med overskudd at man sakte men sikkert kunne kjøpe seg inn i den. Det ville vært langsiktig tenkning.

 

Nå var det vel en ganske utspredt holdning før 2008 at penger var gratis, og så lenge alt går oppover er det få som maser om bærekraftighet og gjeld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...