Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg gir litt F i om han blir trener i RBK, merker jeg. I Stabæk er han tidenes mest suksessrike trener og selve symbolet på det vi kan kalle klubbens foreløpige gullalder. I Rosenborg kan han eventuelt i beste fall innfri forventningene. Seks år er lang tid i en trenerkarriere. Akkurat passe lenge når det gjelder Jönsson og Stabæk. Det er å foretrekke at han havner i en annen liga, men det skal litt til å fjerne all glans fra vårt eneste seriegull noen sinne. En eventuell jobb i Rosenborg varer høyst tre-fire år, seriegull 2008 står i historiebøkene for all fremtid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den absolutt viktigste mannen for Stabæk den senere tid!

 

Jeg gir IKKE faen i om han drar til RBK. Ser INGEN grunn til at han skal gjøre det. Frykter det. Tror det. Men skjønner ikke...Penger ja vel. Ambisjoner om CL, ja vel....men det har de vel i Herenveen også?

 

Uansett, frykter at han tar med seg noen av spillerne også. Blir iltranes forbanna hvis han tar med seg Farnerud f.eks!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han fremstår ihvertfall veldig ryddig. Han viser tydelig i intervjuet at dette har vært en vanskelig avgjørelse og jeg får litt sympati for mannen når han blir merkbart rørt i slutten av intervjuet.

 

Blir oppriktig skuffet hvis han velger bort Stabæk, snakker om å komme seg videre og få nye utfordringer etc hvis han mener de finnes på lerkendal.

 

Tipper Janne har noe på gang i Nederland/Belgia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for god innsats og lykke til videre. Driter i om det blir RBk, Løv-Ham eller Heerenveen.. Ingen kan ta fra han det han har gjort og jeg tror uansett etter 6 år så trenger man nytt blod.. Finnes masse gode trenere, mer redd for at han skal ta med seg noen av spillerne våre.. Andersson, Farnerud etc.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det eneste den mannen fortjener fra blått hold i fremtiden, upåvirket av hans valg, er applaus.

Jeg vil ta avstand fra alt som er i nærheten av negativt mot Jan Jönssons karakter resten av livet.

 

Allikevel er selvfølgelig mitt største håp at han velger utlandet - og returnerer til Stabæk erfaringsmessig rikere ved en senere anledning.

 

Takk for alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gir litt F i om han blir trener i RBK, merker jeg. I Stabæk er han tidenes mest suksessrike trener og selve symbolet på det vi kan kalle klubbens foreløpige gullalder. I Rosenborg kan han eventuelt i beste fall innfri forventningene. Seks år er lang tid i en trenerkarriere. Akkurat passe lenge når det gjelder Jönsson og Stabæk. Det er å foretrekke at han havner i en annen liga, men det skal litt til å fjerne all glans fra vårt eneste seriegull noen sinne. En eventuell jobb i Rosenborg varer høyst tre-fire år, seriegull 2008 står i historiebøkene for all fremtid.

Word!

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det eneste den mannen fortjener fra blått hold i fremtiden, upåvirket av hans valg, er applaus.

Jeg vil ta avstand fra alt som er i nærheten av negativt mot Jan Jönssons karakter resten av livet.

 

Allikevel er selvfølgelig mitt største håp at han velger utlandet - og returnerer til Stabæk erfaringsmessig rikere ved en senere anledning.

 

Takk for alt.

 

Gjelder det hvis han går til RBK, og tar med seg Johan A, Farnerud og f.eks Mix? Er du like glad i JJ da?

 

Jeg velger og avvente, se hva slags valg han tar før jeg hyller han herifra og til månen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det eneste den mannen fortjener fra blått hold i fremtiden, upåvirket av hans valg, er applaus.

Jeg vil ta avstand fra alt som er i nærheten av negativt mot Jan Jönssons karakter resten av livet.

 

Allikevel er selvfølgelig mitt største håp at han velger utlandet - og returnerer til Stabæk erfaringsmessig rikere ved en senere anledning.

 

Takk for alt.

 

Gjelder det hvis han går til RBK, og tar med seg Johan A, Farnerud og f.eks Mix? Er du like glad i JJ da?

 

Jeg velger og avvente, se hva slags valg han tar før jeg hyller han herifra og til månen..

 

Ingen steder i innlegget mitt har jeg tatt hensyn til den problemstillingen. Bakgrunnen for hva som står skrevet henspeiler seg kun i Jan Jönssons karakter og videre personlig valg. Når det er nevnt kan jeg gi deg et svar på problemstillingen du har tatt opp;

 

Nei, det gjelder ikke om påvirkningen på nevnte spillere har vært uforholdsmessig stor fra Jan Jönssons hold. Det vil derimot heller ikke ende i et bunnløst hat på noen måte. Bitterheten vil dòg være til å se og ta på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper Jönsson forstår at han ikke kan forlate Stabæk gråtende for så å ta over Rosenborg. Kun om han finner seg nye utfordringer utenfor det norske seriesystemet vil Jönsson få en verdig avskjed. Det var et stort Stabækøyeblikk da Keller ble hyllet mot Tirana på tross av at han forlot klubben gratis. Greier ikke helt så se for meg hvilke reaksjoner som hadde kommet om Keller i stede hadde forlatt oss gratis til fordel for Rosenborg. Det samme gjelder for Jönsson. Det blir umulig å hedre en mann som forlater klubben for slikk og ingenting for å ta over en serierival. Hvordan man forlater en klubb er utrolig viktig for hvordan man blir husket uansett hvor bra eller dårlig man gjør det mens man fortsatt er i klubben. De som havner i Hall og Shame havner ikke der for hendelser skjedd iført Stabækdrakta (rotta er vel et unntak), men for hvordan og til hvem de forlater klubben.

 

Jönssonstatue utenfor Telenor Arena om han tar riktig karrierevalg. Hall of Shame om han stikker til Rosenborg. Enkelt og greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper Jönsson forstår at han ikke kan forlate Stabæk gråtende for så å ta over Rosenborg. Kun om han finner seg nye utfordringer utenfor det norske seriesystemet vil Jönsson få en verdig avskjed. Det var et stort Stabækøyeblikk da Keller ble hyllet mot Tirana på tross av at han forlot klubben gratis. Greier ikke helt så se for meg hvilke reaksjoner som hadde kommet om Keller i stede hadde forlatt oss gratis til fordel for Rosenborg. Det samme gjelder for Jönsson. Det blir umulig å hedre en mann som forlater klubben for slikk og ingenting for å ta over en serierival. Hvordan man forlater en klubb er utrolig viktig for hvordan man blir husket uansett hvor bra eller dårlig man gjør det mens man fortsatt er i klubben. De som havner i Hall og Shame havner ikke der for hendelser skjedd iført Stabækdrakta (rotta er vel et unntak), men for hvordan og til hvem de forlater klubben.

 

Jönssonstatue utenfor Telenor Arena om han tar riktig karrierevalg. Hall of Shame om han stikker til Rosenborg. Enkelt og greit.

 

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jönsson må vente til 1. juli

Sjøl om Stabæk og Jan Jönsson er enige om å avslutte samarbeidet får han ennå ikke skrive under for Rosenborg.

Vi skal ha nye samtaler når tiden er moden, at jeg får lov til å ha det. Så får vi se, sier Jönsson hemmelighetsfullt til NRK.

- Jeg hadde samtaler i vinter og deretter har jeg vært på treningsleir, der jeg har hilst og pratet med Hoftun. Vi støter også på hverandre ellers, innrømmer svensken.

 

Han gleder seg allerede til å ta over ved nyttår:

 

- Jeg er begeistret over historien som fins der, og den styrken som fins i navnet: At man alltid vil være med i den norske toppen, men ikke bare det; at man også er lokket av å gjøre det bra ute i Europa, konstaterer Jönsson og utdyper:

- Man er en sterk klubb med ambisjoner, man har et sterkt hjemmepublikum og man har en region som lever for fotball og for laget

http://www.rbkweb.no/vis/7570

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jönsson må vente til 1. juli

Sjøl om Stabæk og Jan Jönsson er enige om å avslutte samarbeidet får han ennå ikke skrive under for Rosenborg.

Vi skal ha nye samtaler når tiden er moden, at jeg får lov til å ha det. Så får vi se, sier Jönsson hemmelighetsfullt til NRK.

- Jeg hadde samtaler i vinter og deretter har jeg vært på treningsleir, der jeg har hilst og pratet med Hoftun. Vi støter også på hverandre ellers, innrømmer svensken.

 

Han gleder seg allerede til å ta over ved nyttår:

 

- Jeg er begeistret over historien som fins der, og den styrken som fins i navnet: At man alltid vil være med i den norske toppen, men ikke bare det; at man også er lokket av å gjøre det bra ute i Europa, konstaterer Jönsson og utdyper:

- Man er en sterk klubb med ambisjoner, man har et sterkt hjemmepublikum og man har en region som lever for fotball og for laget

http://www.rbkweb.no/vis/7570

 

Flott at Judas Jönsson er forelsket i RævBK allerede! :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jönsson må vente til 1. juli

Sjøl om Stabæk og Jan Jönsson er enige om å avslutte samarbeidet får han ennå ikke skrive under for Rosenborg.

Vi skal ha nye samtaler når tiden er moden, at jeg får lov til å ha det. Så får vi se, sier Jönsson hemmelighetsfullt til NRK.

- Jeg hadde samtaler i vinter og deretter har jeg vært på treningsleir, der jeg har hilst og pratet med Hoftun. Vi støter også på hverandre ellers, innrømmer svensken.

 

Han gleder seg allerede til å ta over ved nyttår:

 

- Jeg er begeistret over historien som fins der, og den styrken som fins i navnet: At man alltid vil være med i den norske toppen, men ikke bare det; at man også er lokket av å gjøre det bra ute i Europa, konstaterer Jönsson og utdyper:

- Man er en sterk klubb med ambisjoner, man har et sterkt hjemmepublikum og man har en region som lever for fotball og for laget

http://www.rbkweb.no/vis/7570

 

Flott at Judas Jönsson er forelsket i RævBK allerede!  :angry:

 

 

Har du hørt intervjuet? Gjør det så forstår du hvor lett det er å vri på ord. Ufattelig ledene intervju ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt mulig det er et noe ledende intervju, men det er liten tvil om at Jönsson flørter som bare det med Rosenborg både i NRK Trønderlag og i TV2Sporten. Han legger liten sjul på at han er meget fristet til å dra til Rosenborg. Samtidig håper spillerne hans at han forsvinner til utlandet, og spillerne hans som holder til på Bislett og ikke Nadderud denne uka hyller hans profesjonalitet. De skulle bare visst. Jeg synes dette stinker. Det går ikke an å gå ut med nyheten om at man gir seg som trener etter sesongen samtidig som man samme dag åpenbart flørter med en medaljekonkurrent. Man leser at Jönsson garantert blir ut sesongen. Da skulle han garantert også hold munnen lukket om Rosenborg, for ellers er det garantert at dette blir sportslig rot for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Demidov går også ut og skryter av Stabæk som klubb, uten at det betyr at han er klar for Stabæk etter kontrakten hans går ut etter sesongen. 

Våkn opp folkens, aviser og medier elsker overskrifter. Det kan de få ut av absolutt ingenting, og intervjuer kan de vri akkurat som de selv vil. Ja, Jönsson kan bli RBK-trener, men disse idiotiske intervjuene med NRK/TV2 er absolutt ingen bekreftelse på hverken det ene eller det andre.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


All good things must come to an end, og jeg vil bare benytte anledningen til å takke Jönsson for alt han har gjort og betydd for Stabæk og gjenbyggingen av klubben etter turen til Adecco.

For meg er han så mye mer enn bare en fotball trener. Han er også mannen, mennesket og geniet som stikker innom onkel Blaa etter match for å håndhilse på alle som er der og han er også mannen som ikke er redd for å stoppe på gaten for å slå av en prat om det folk snakker om i området, nettopp Stabækk Fotball.

 

Klart jeg ønsker at han skal finne seg en klubb utenfor Norges grenser, men jeg vil først og fremst være takknemlig for det han har gjort for oss og ikke grue meg til det han eventuellt vil gjøre mot oss.

 

Tack så mycket, Janne!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt mulig det er et noe ledende intervju, men det er liten tvil om at Jönsson flørter som bare det med Rosenborg både i NRK Trønderlag og i TV2Sporten. Han legger liten sjul på at han er meget fristet til å dra til Rosenborg. Samtidig håper spillerne hans at han forsvinner til utlandet, og spillerne hans som holder til på Bislett og ikke Nadderud denne uka hyller hans profesjonalitet. De skulle bare visst. Jeg synes dette stinker. Det går ikke an å gå ut med nyheten om at man gir seg som trener etter sesongen samtidig som man samme dag åpenbart flørter med en medaljekonkurrent. Man leser at Jönsson garantert blir ut sesongen. Da skulle han garantert også hold munnen lukket om Rosenborg, for ellers er det garantert at dette blir sportslig rot for Stabæk.

 

Meget enig. Det intervjuet får det til å låte som om han har vært klar for Rbk i lang tid.

 

Ekstremt uprofesjonelt av JJ eller prøver han å få gå før tiden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal ha nye samtaler når tiden er moden, at jeg får lov til å ha det. Så får vi se, sier Jönsson hemmelighetsfullt til NRK.

 

Det intervjuet ga meg grøssninger.

 

Aldri glemt, aldri tilgitt!

 

Respektløst intervju spør du meg.

 

Med fare for å hive mer bensin på bålet:

 

Vel er det en supportergruppes jobb å være patriotiske, men det får være grenser for selvhøytidelig pjatt.

 

Norsk fotball er ikke større enn at en må greie å være en smule mer rause.

 

Og det med at ut i Europa er det eneste naturlige neste steg: vel se på Alan og Gunnarson. Et miljøskifte kan være bra uannsett.

 

Prøv og se for deg selv i en jobb der du må gi ifra deg nøkkelpersoner i prosjektet ditt uten forvarsel stadig vekk.

 

Som en klok mann sa: Det er lov å være sinna i ett sekund av gangen. Etter det er det bare mot sin hensikt.

 

Og det at Janne ofrer på seg noen god-ord til et annet lag: Stabæk har da høstet ros fra alle hold i Norsk fotball i flere år nå, uten at noen reagerer på det. Dette er som vanlig lillebror-komplekser de luxe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Demidov går også ut og skryter av Stabæk som klubb, uten at det betyr at han er klar for Stabæk etter kontrakten hans går ut etter sesongen. 

Våkn opp folkens, aviser og medier elsker overskrifter. Det kan de få ut av absolutt ingenting, og intervjuer kan de vri akkurat som de selv vil. Ja, Jönsson kan bli RBK-trener, men disse idiotiske intervjuene med NRK/TV2 er absolutt ingen bekreftelse på hverken det ene eller det andre.

 

Dette handler ikke om han går dit eller ikke. Du skryter for faen ikke en annen norsk klubb opp i skyene samme dagen som du offentliggjør din avgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette her synes jeg bare blir helt feil. Han burde holde dette for seg selv og ikke offentlig beskrive sin kjærlighet for Rosenborg. Han vet jævelig godt at Rosenborg er en rivaliserende klubb for Stabæk, og det er pain i et Stabækhjerte å høre en Stabækhelt ytre slike ting.

Bli i Stabæk ut kontraktstiden, men hold for guds skyld kjeft om RBK.

Hvis denne Rbkdialogen skal fortsette i media resten av sesongen, er det like greit at Geir Bakke overtar roret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...