Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Ligger vel i kortene at det blir RBK når Janne sier at han skal bli i Stabæk ut sesongen. Er vel vanskelig å finne noen andre kandidater som synes det er greit å få inn en ny trener i slutten av november eller senere, da man i de aller fleste land på kontinentet har sesong over vinterhalvåret.

 

Eventuelt at Jönsson kunne tenke seg seks måneder ferie etter sesongen før han begir seg ut på en trenergjerning i utlandet fra sommeren 2011. For eksempel slutter Ståle Solbakken i FCK i mai 2011. Det er umulig å vite hva Jönsson tenker, men det ville vært ekstremt merkelig om ikke utlandet (nesten uansett land) fristet mer enn norske Rosenborg. La oss si at det er FCK som faktisk frister mest og Janne har fått signaler om at de er interesserte å ha han som arvtager for Solbakken. Da er det mest logiske å gi seg etter sesongen med Stabæk for så å ta over danskene i juni 2011. Hvis han var aller mest fristet av Rosenborg hadde det kanskje vært mest logisk å overta nå i sommer (?). Hovedpoenget er uansett at sluttidspunktet i Stabæk er like gunstig for en overtakelse av FCK som for RBK eller som for en hvilket som helst svensk klubb. Det ville heller ikke vært en dum strategi for å komme seg til utlandet. Det er vil nok være mange interessante klubber som vil bytte trener mellom november 10 og juli 11, om Jönsson har is i magen.

 

Ja, mye tyder på Rosenborg. Men det det finnes nok mange andre muligheter oppe i Jönsson sitt hode. (mitt også forsåvidt... :P) Er derimot å være Rosenborgtrener Jönssons største drøm er det bare å kjøre på i juli med kontraktsforhandlinger med Hoftun for Jönsson sin del. Skjer det er det i såfall Hall of Shame neste. For da kan ikke utlandet ha fristet særdeles mye for den ellers sindige svensken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest daglish7

Er så forbanna lei av at uansett vilken kanal jeg ser på så snakkes det om janne og rosenborg. Tok 2 min av dagens viasat sending før det var igang igjen. Skal bli deilig å slippe å tenke og høre om trener situasjonen våres

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er så forbanna lei av at uansett vilken kanal jeg ser på så snakkes det om janne og rosenborg. Tok 2 min av dagens viasat sending før det var igang igjen. Skal bli deilig å slippe å tenke og høre om trener situasjonen våres

 

Tips: alle kampene går på SvT eller svensk TV4. Spesielt førstnevnte har bra sendinger - og reklamefrie, ikke minst.

 

Selv med Hamrén i studio er det ingen som tenker på Janne engang :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er så forbanna lei av at uansett vilken kanal jeg ser på så snakkes det om janne og rosenborg. Tok 2 min av dagens viasat sending før det var igang igjen. Skal bli deilig å slippe å tenke og høre om trener situasjonen våres

 

Tips: alle kampene går på SvT eller svensk TV4. Spesielt førstnevnte har bra sendinger - og reklamefrie, ikke minst.

 

Selv med Hamrén i studio er det ingen som tenker på Janne engang :lol:

 

Nei, TV2 er best, spesielt VM-studio i pausen. Etter at man har kjempet seg gjennom tonnevis med reklame, får man dyptpløyende analyser. På nesten ett minutt. (ironialarm)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Har desverre viasat, ellers hadde jeg gjort som i andre mesterskap og sett kampene på svensk tv.

 

For min del kan jeg se det posetive i at da de vanlighvis snakker om de fantastiske årene til rbk i cl har de nå byttet emne....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Janne var på date på Bølgen og Moi på Tjuvholmen i går med en lubben herremann som liknet mistenkelig på styreleder i RBK Terje Svendsen. Regner med at man venter med å annonsere hans svik før etter vi har møtt Rosenborg hjemme. Noe ala nyheten om at Hoff ble Stabækspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk at det ikke dukker opp noen grommere tilbud fra utlandet..

Hepp,

 

Har spekulert litt på det der og hvorfor skulle det egentlig komme et gromt tilbud fra utlandet???

 

Det har rett nok vært litt interesse fra middels store klubber i Nederland og Japan, samt fra moderklubben Halmstad. Men disse har åpenbart ikke fristet nok.

 

Husk også at JJ var et relativt ubeskrevet blad før han tok over et underpresterende norsk topplag i 2005. Et seriegull med Stabæk 3 år senere er en god prestasjon. Men hvem utenfor rikets grenser bryr seg egentlig om hva som skjer i i tippeligaen???

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjenner jeg blir så provosert av dette at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Hvis antagelsene blir bekreftet betyr jo dette at Jønsson har vært i forhandlinger med RBK lenge før 1. juli og at RBK durer frem og gjør akkurat som de vil, som de alltid har gjort. Kan dette noen gang ta slutt?? Det første man må håpe på er jo at det går skikkelig dritt i CL-kvalikken..

 

Når det er sagt, tror jeg vi fort kan komme styrket ut av dette. Selvom Jønsson har gjort en fantastisk jobb med Stabæk og jeg gjerne hadde sett han hos oss noen år til, tror jeg ikke han er en bedre trener enn Erik Hamren. Sånn sett kan jeg ikke se for meg at RBK kommer styrket ut på trenersiden i forhold til 2009. Jeg vet ikke hva jeg skal tro i forhold til våre mest attraktive spillere men håper i allefall at Jønsson vet at en overgang til RBK kommer til å bli såpass dårlig mottatt at han ikke går på og støvsuger oss for våre beste spillere for å gjøre seg selv ytterligere upopulær, men ser i litt andre retninger når de skal forsterke stallen sin.

 

Som det har blitt skrevet både her og andre steder spekuleres det i Jørgen Lennartson som erstatter for Jønsson. Skal ikke skryte på meg å kjenne veldig godt til han, men en svensk trener (som vi har gode erfaringer med) med full oversikt over de største talentene i Sverige høres for meg veldig bra ut. Han burde klare å lure noen billige svensker over grensa hvor kronekursen er sterkest!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"- Jeg er i forhandlinger med en norsk klubb, sier en ordknapp Jönsson til TV 2 Sporten fredag. "

 

Fra intervjuet:

-er det en norsk klubb?

-det får du vite i slutten av juli

 

 

Jævla idioter ass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var en lubben kar i dag på treninga som snakket med Jönsson, men han var britisk.

Og han var der i dag igjen. Det er han som sitter bak i blå skjorte på intervjuet.

 

Vi har ikke sett noen trøndere ihvertfall :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg velger å late som at JJ er på vei til en utenlandsk klubb og fucker opp for RBK i siste sekund. Om det ikke stemmer skal jeg føle meg skikkelig såret og bli drama queen fra helvete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg velger å late som at JJ er på vei til en utenlandsk klubb og fucker opp for RBK i siste sekund. Om det ikke stemmer skal jeg føle meg skikkelig såret og bli drama queen fra helvete.

 

Der er jeg også. Slik det ser ut nå øver jeg i speilet hver morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Janne skal ha honør for at han dro fatt i Henning og "tvang" ham til å takke SS etter kampen!

 

Janne var misfornøyd med at mange av spillerne glemte å takke SS etter Molde-kampen og sørget for at alle som var på vei mot dusjen gikk bort og sa takk til SS... Stort gjort, nå må vi bare håpe at han takker SS på en ordentlig måte ved å drite i RBK :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ har gjort en kjempe jobb for oss, kan vi ikke støtte han til noe er 100 % klart isteden for å Håne han etter kampslutt!!

 

Synes det faktisk er litt lavmål av oss som kroner en dårlig forestilling de siste 15 min av kampene på en god måte, trekker oss ned på ett LAVT nivå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ har gjort en kjempe jobb for oss, kan vi ikke støtte han til noe er 100 % klart isteden for å Håne han etter kampslutt!!

 

Synes det faktisk er litt lavmål av oss som kroner en dårlig forestilling de siste 15 min av kampene på en god måte, trekker oss ned på ett LAVT nivå

 

Utdyp for oss fraværende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Janne skal ha honør for at han dro fatt i Henning og "tvang" ham til å takke SS etter kampen!

 

Janne var misfornøyd med at mange av spillerne glemte å takke SS etter Molde-kampen og sørget for at alle som var på vei mot dusjen gikk bort og sa takk til SS... Stort gjort, nå må vi bare håpe at han takker SS på en ordentlig måte ved å drite i RBK :rolleyes:

"Man må takke Stabæk Support" - Jan Jønsson

 

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sa nettopp Janne på Viasat 4 at Nr 10 Blanco på Mexico minnet han om en annen i samme draktnr når det gjaldt fart??

 

Var det meg som hørte helt feil? Eller var det en indirekte diss av Veigar Pall?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ har gjort en kjempe jobb for oss, kan vi ikke støtte han til noe er 100 % klart isteden for å Håne han etter kampslutt!!

 

Synes det faktisk er litt lavmål av oss som kroner en dårlig forestilling de siste 15 min av kampene på en god måte, trekker oss ned på ett LAVT nivå

 

Utdyp for oss fraværende.

 

Det ble sunget "hater, hater, hater RBK". Sånn sett var det vel de vi hånet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Janne skal ha honør for at han dro fatt i Henning og "tvang" ham til å takke SS etter kampen!

 

Janne var misfornøyd med at mange av spillerne glemte å takke SS etter Molde-kampen og sørget for at alle som var på vei mot dusjen gikk bort og sa takk til SS... Stort gjort, nå må vi bare håpe at han takker SS på en ordentlig måte ved å drite i RBK :rolleyes:

"Man må takke Stabæk Support" - Jan Jønsson

 

 

Selvsagt fint at vi skal takkes. Likevel er denne reaksjonsformen svært atypisk JJ, og signaleffekten ift. spillerne er slett ikke ubetinget positiv.

 

Jeg tillater meg også å stille et par spørsmål ved dagens bytter. Synes både Diogo og Hoff spilte bra, og ser ikke helt at PRP tilførte så mye. Skjelvik er ekstremt offensiv og vårt åpenbare problem var defensiv jobbing. Tom Stenvoll hadde vært et bedre innbytte.

 

Savner Keller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt fint at vi skal takkes. Likevel er denne reaksjonsformen svært atypisk JJ, og signaleffekten ift. spillerne er slett ikke ubetinget positiv.

 

Jeg tillater meg også å stille et par spørsmål ved dagens bytter. Synes både Diogo og Hoff spilte bra, og ser ikke helt at PRP tilførte så mye. Skjelvik er ekstremt offensiv og vårt åpenbare problem var defensiv jobbing. Tom Stenvoll hadde vært et bedre innbytte.

 

Savner Keller.

Enig i at byttene er uheldige, som jeg synes de var mot Molde. For meg virker det som både Hoff og Diogo ikke holder særlig mye lenger, spesielt Hoff som virker kjørt i muskelaturen. Kanskje hadde han ikke noe valg, men det var uansett ikke noen bytter som vi kom heldig ut av.

 

Enig at Keller er savnet, men jeg synes ikke høyrebacken er vårt største problem. Jeg synes han var best som back, men vi hadde helt sikkert hatt vondt av litt mer balanse på midtbanen, noe han som en to-veis spiller kunne tilført.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...