Gå til innhold

Jan Jönsson


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg mener at absolutt alle med et Blaatt hjerte burde takke Janne for at han har vært hos oss i 6 år og for den fantastiske jobben han har gjort!

At at han går til et lag i Norge som er bedre enn Stabæk, er helt forståelig. Det er jo sånn det er.

Nå må alle Blaa supportere støtte laget ut sesongen og ønske den nye treneren som kommer velkommen...

Blaa drømmer kan ikke vare evig....

 

Når kona di ligger med din verste fiende, er ikke det første man gjør å takke hun for alle de fine årene

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener at absolutt alle med et Blaatt hjerte burde takke Janne for at han har vært hos oss i 6 år og for den fantastiske jobben han har gjort!

At at han går til et lag i Norge som er bedre enn Stabæk, er helt forståelig. Det er jo sånn det er.

Nå må alle Blaa supportere støtte laget ut sesongen og ønske den nye treneren som kommer velkommen...

Blaa drømmer kan ikke vare evig....

 

Enig! Jeg er selvfølgelig enig at det har vært mye rot de siste månedene, men allikevell mener jeg alle prestasjonene hans overskygger dette! Husk at mannen var sterkt delaktig i opprykk fra Adecco, eliteseriegull, cupfinalen osv....

 

Så lykke til videre Janne, jeg unner deg dog ingen sportslig suksess i Rosenborg, håper jobben ryker etter et år og han går utenlands og blir stor og vellykket! Han bør forresten selvfølgelig få sin avskjed i klubben så kjapt som mulig.

 

Havner JJ i Hall of Shame, ryker mitt medlemskap ASAP!

 

 

EDIT: Men la meg få understreke at jeg forstår alle aggresjonen, føler sviket og skuffelsen jeg og!

Endret av Vetle N
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke Janne skal i verken HoS eller HoF. Jeg takker for alt han har tilført klubben, men vi skal ikke glemme hva Stabæk har gjort for ham! Hva hadde han ergentlig å skryte av før han kom til oss?

 

For å få en slutt på den farsen som dette har vært bør Janne gå av med en gang - evt få et kontor innerst i gangen hvor han verken sees eller høres ut sesongen.

 

Og Janne - ikke mere uttalelser som at du selvfølgelig vil tenke på RBK mens du fortsatt trener oss og at RBK er så mye mer interessant enn Stabæk. Vi føler oss nedpissa nok som det er... :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det faktisk INGEN her inne som er enig med meg?

Er vel ikke enig alle "oppkast" om patetiske supportere, men bortsett fra det, så... Ja, jeg er enig. Det kan ikke bry meg mindre hvor JJ havner. Mannen har gjort det ingen andre trenere har klart før han - og det skal han hedres for.

Å dra sammenligningen med at "hvis dama di ligger med ... bla bla"... DET blir derimot patetisk.

Ei dame velger man FORHÅPENTLIGVIS "for life".

Spillere og trenere kommer og går. DRAKTA består.

Janne har gjort det han kan få gjort med Stabæk, og når han mister motivasjonen til å drive laget videre, gir han heller ikke laget det beste. HVOR han da velger å gå, bryr jeg meg ikke om. Jeg skal ikke ha et synspunkt om hvor han skal ha utfordring nok. Det er heller ikke bare å flytte utenlands - slik mange her ønsker.... det er kone og barn inne i bildet for han også!

FCK eller RBK? Vel... det er vel bare de to skandinaviske lagene som har klart å levere internasjonalt jamnt og trutt?

Janne har jeg kjent til før noen brukere her var født, nesten - fra tiden hans i Stenungsund og Ljungskile.

Og alltid så har betegnelsen "en hedersmann" vært gitt - både fra lagledelse, spillere og (til nå) supportere....

Jeg er hellig overbevist om at Janne ville la boblen sprekke på en helt annen måte, og derfor får Janne MYE mer ufortjent pepper enn han skal ha. Her er det styret i Stabæk som har diktert/ønsket fremgangsmåte, og .... den føyer seg vel inn i rekken av "lite kloke/overveide valg"?

Og her håper jeg styret i support tar dialogen.

Det kan klages på at "klubben har mistet grunnfjellet", men med en sånn rekke mindre kloke avgjørelser og håndteringer - ref Rogne, støtteapparat, MIx, JJ - så er det ikke så rart at det skaper uro og grunnfjellet rystes.

Men ikke la det gå utover de prestasjonene Jönsson faktisk har oppnådd.

 

Jeg ønsker Janne all lykke fremover - også sportslig, men jeg håper enda mer at styret i Stabæk finner en trener som passer Stabæk enda bedre enn Jönsson gjorde, og dermed at Stabæk havner foran RBK neste sesong på tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...

JJ skal få æren for mye av det positive som har skjedd de siste 5,5 år, men jeg synes slutten blir trist. Det er, som du sier, styret som åpenbart har håndtert dette dårlig, samt det faktum at det har foregått mye forhandlingere før JJ strengt tatt hadde lov til å forhandle (var vel fra 1. juli), men som sagt der må nok styret påta seg skylden. Det hadde vært mye ryddigere om prosessen hadde vært langt mer åpen enn den har vært nå. De stadige dryppene fra media og TV2 spesielt må ha gått inn på JJ og spillerne.

 

Til slutt må jeg spørre de mer opplyste her, er det noen trenere som har trent et lag i 5-6 år for så å gå rett over til en konkurrent? Siste jeg husker på som har sittet så lenge er Mjelde, men han tok en pause og Eggen som også tok permisjon og siden ble trenerpensjonist. Det mest naturlige hadde nok vært å gå til en klubb i et annet land, eller å ha tatt en liten pause

 

I ettertid skulle jeg virkelig ønske at JJ ble ny trener for Norge i vinter...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange tanker i hodet nå, men takk til deg Jönsson for alt du har gjort!

At RBK-profiler genierklærer JJ som trener er for meg et mysterium; jeg sliter med å huske en seier hvor taktikken var avgjørende for resultatet, derimot husker jeg (altfor) mange tap der laget har blitt taktisk utmanøvrert. Som @ringo skriver, hvor er plan B når plan A ikke funker? Plan A er alltid den samme, enten vi møter Sogndal eller Sochaux. I 2008 vant vi serien på individuelle ferdigheter og lagånd (selvfølgelig var JJ viktig for å bygge opp dette). Husker tilbake på TV2 sporten der de flere ganger kunne avsløre at Stabæk-koden var løst med enkle taktiske grep, men på grunn av ekstreme(kanskje overpresterende?) ferdigheter hos enkeltspillere fortsatte vi å vinne kamper. Men dette holder ikke i lengden. Nå må vi ha en trener som kan ta oss ut i Europa. Selv i 2008 med vårt fantastiske vinnerlag, klarte ikke JJ å gjøre det.

JJ er såååå 2008, godt å tenke på at vi ligger noen år foran trønderne...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for alt Janne, håper å se deg tilbake senere - noen defensive og taktiske erfaringer rikere! Det du har gjort vil aldri bli glemt - og ingenting vil heller overskygge det.Håper allikevel at våre veier skilles umiddelbart, og at Rosenborg rykker ned - hvert år, 8 år på rad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ChristineM og JaredF har forskjellig ip.

Trodde du var mer datakyndig en som så... tongue.gif

 

 

Mulig jeg ikke tok meg bryet med å sjekke alle troll :)

 

 

Har sansen for troll!! cool.gif

Endret av BjørnC
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener at absolutt alle med et Blaatt hjerte burde takke Janne for at han har vært hos oss i 6 år og for den fantastiske jobben han har gjort!

At at han går til et lag i Norge som er bedre enn Stabæk, er helt forståelig. Det er jo sånn det er.

Nå må alle Blaa supportere støtte laget ut sesongen og ønske den nye treneren som kommer velkommen...

Blaa drømmer kan ikke vare evig....

 

Når kona di ligger med din verste fiende, er ikke det første man gjør å takke hun for alle de fine årene

 

Fantastisk formulert!! Helt enig. JaredF, ta deg en bolle sammen med Jønsson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det faktisk INGEN her inne som er enig med meg?

Er vel ikke enig alle "oppkast" om patetiske supportere, men bortsett fra det, så... Ja, jeg er enig. Det kan ikke bry meg mindre hvor JJ havner. Mannen har gjort det ingen andre trenere har klart før han - og det skal han hedres for.

Å dra sammenligningen med at "hvis dama di ligger med ... bla bla"... DET blir derimot patetisk.

Ei dame velger man FORHÅPENTLIGVIS "for life".

Spillere og trenere kommer og går. DRAKTA består.

Janne har gjort det han kan få gjort med Stabæk, og når han mister motivasjonen til å drive laget videre, gir han heller ikke laget det beste. HVOR han da velger å gå, bryr jeg meg ikke om. Jeg skal ikke ha et synspunkt om hvor han skal ha utfordring nok. Det er heller ikke bare å flytte utenlands - slik mange her ønsker.... det er kone og barn inne i bildet for han også!

FCK eller RBK? Vel... det er vel bare de to skandinaviske lagene som har klart å levere internasjonalt jamnt og trutt?

Janne har jeg kjent til før noen brukere her var født, nesten - fra tiden hans i Stenungsund og Ljungskile.

Og alltid så har betegnelsen "en hedersmann" vært gitt - både fra lagledelse, spillere og (til nå) supportere....

Jeg er hellig overbevist om at Janne ville la boblen sprekke på en helt annen måte, og derfor får Janne MYE mer ufortjent pepper enn han skal ha. Her er det styret i Stabæk som har diktert/ønsket fremgangsmåte, og .... den føyer seg vel inn i rekken av "lite kloke/overveide valg"?

Og her håper jeg styret i support tar dialogen.

Det kan klages på at "klubben har mistet grunnfjellet", men med en sånn rekke mindre kloke avgjørelser og håndteringer - ref Rogne, støtteapparat, MIx, JJ - så er det ikke så rart at det skaper uro og grunnfjellet rystes.

Men ikke la det gå utover de prestasjonene Jönsson faktisk har oppnådd.

 

Jeg ønsker Janne all lykke fremover - også sportslig, men jeg håper enda mer at styret i Stabæk finner en trener som passer Stabæk enda bedre enn Jönsson gjorde, og dermed at Stabæk havner foran RBK neste sesong på tabellen.

 

Når de beste GENERALENE gir seg lar vi dem få prøve seg på andre oppgaver i tillit til at de ikke benytter i mot oss den kunnskapen de fikk og forvaltet mens de ledet forsvaret og sikkerheten vår. Hvis de derimot tar jobb innen samme felt, og IKKE blant våre allierte, men hos det Iranske Revolusjonsråd, Muammar G, Kim il, eller hos Hugo C, så reageres det nok, selv om de ikke skal utkjempe jevnlige kamper mot oss to ganger i året, og hvor hele greia går på å vite hvordan motstanderen tenker, trener og har bygd sin struktur. Han vil kunne bruke alt hva han har gjort oss til, og som vil være vår mest sårbare greie. Han ble ikke ansatt primært for å være kampleder, men for å bygge Stabækmodellen. 3 års karantene burde ha vært fair når det er hovedmotstanderen det er snakk om.

 

Om mitt innlegg er saklig eller ikke avhenger kun av ............ om hvorvidt fotball er alvorlig, eller alvorlig nok. (Paven har forøvrig uttalt seg uklart om denne problemstilling)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om mitt innlegg er saklig eller ikke avhenger kun av ............ om hvorvidt fotball er alvorlig, eller alvorlig nok. (Paven har forøvrig uttalt seg uklart om denne problemstilling)

 

 

“Amongst all unimportant subjects, football is by far the most important.”

Pope John Paul II

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som nesten er tristest med hele greia er at jeg plutselig føler at ingenting har forandret seg i norsk fotball. RBK gjør som dem vil, og snapper dem som er gjort gode av andre. Og gapet blir igjen større. Bittert... Men dette kommer jeg over neste år når vi får ny trener og gruser Janne, bartene, og hele den bedritne gjengen som kaller seg kjernen!

 

Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vel tendere mot å være enig i at sammenlikningen med utro dame ikke er helt relevant; selv om den er ustyrtelig morsom. Du har neppe en tidsbestemt avtale med dama?

 

Når det er sagt, er det trist å se at Jannes tid i Stabæk får denne enden. Og valget her er det han som har tatt, ikke Stabæk. Ingen har tvunget ham til å gå til Rbk, selv om klubben kan ha bidratt til å holde spekulasjonene på et uholdbart nivå. Overgangen er mildt sagt kritikkverdig, det illustreres enkelt ved alle kommentarene her. Det er rimelig enstemmig, og det er neppe slik at vi alle tar feil, selv om vi neppe er helt nøytrale.

 

Stabæk-versjonen av Janne har i løpet av det siste året fanget sauen, klippet den, kardet ullen, spunnet tråder, laget tau, knytt en fin og solid løkke og lagt den rundt halsen. Klokken 12 i dag (eller muligens egentlig den 27. juni) sparket han vekk stolen, og ble hengende og dingle. Et eneste navnetrekk ødela hele statusen han hadde som en av våre viktigste brikker, og som en av våre aller største helter. Vi glemmer ikke oppturene, men Jannes del av dem er ikke lenger hans dominerende egenskaper. Utrolig synd for ham, for det kunne ha endt så veldig annerledes, men han falt fortere enn World Trade Center. Vi går videre, og vi ser framover.

 

Har tenkt litt, og funnet en liten positiv ting ved dette. Det har tidligere hersket en viss uenighet på forumet om hvem som er vårt hatlag nummer 1. Det kan virke som om vi har blitt enige nå. (Selv om jeg fortsatt reserverer meg retten til - unnskyld, plikten til å fortsatt hate Enga i tillegg.)

 

(Og ChristineM er neppe et troll, hun har bare et annet synspunkt. Kudos til henne for at hun poster det på tross av den generelle oppfatningen)

 

Så er det bare å håpe på litt hyggeligere nyheter neste gang jeg kommer hjem fra ferie!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vel tendere mot å være enig i at sammenlikningen med utro dame ikke er helt relevant; selv om den er ustyrtelig morsom. Du har neppe en tidsbestemt avtale med dama?

 

 

Kan man vel ha?? Er vel ikke uvanlig??

 

Og du har vel hatt det sjæl helt siden du flytta fra Skaugum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jan Jönsson
×
×
  • Opprett ny...