Gå til innhold

Supportersanger


gladdis
 Del

Anbefalte innlegg


Følgende sangforslag ble godt mottatt på clown i går iallefall:

 

Det finns så mange som er mye værre, det finns så mange som er mye færre, lalalalalalalaalaaaa. takk og lov vi er S T B

 

Melodi:

tid fra 0:25 til 0:35
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Følgende sangforslag ble godt mottatt på clown i går iallefall:

 

Det finns så mange som er mye værre, det finns så mange som er mye færre, lalalalalalalaalaaaa. takk og lov vi er S T B

 

Melodi:

tid fra 0:25 til 0:35

 

Er det positivt at en hardcore supportergjeng(rolleyes.gif) synger en sang som kan kvalifiseres under kategorien "søt" ?

 

- JA FOR FAEN

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Åååå, syng for Stabæk, syng for Stabæk, syng for de blaa

Sammen skal vi kjempe og sammen skal vi sloss

da ender atter en gang tre poeng oppe hos oss

Det jeg savner ved denne er at en forsanger kan oppklare melodien her:

syng for de blaa - for "blaa" er jævlig surt. Noen synger rett fram, andre går ned en tone eller så... Mener det kunne løftet sangen litt om man fikk rettet opp denne lille bagatellen.

Har hørt følgende bli sunget på stadion:

1. ---_

 

2. --_ _

 

3. ----

 

Jeg er enig. Personlig mener jeg at - - _ - er best.

 

 

Jeg syns det fremdeles låter jævlig på akkurat det partiet, - er det mulig å få en oppklaring?

Endret av knyst
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må gi honør for de som fant ut at de skulle prøve og sette igang "tillskuere og Nils" sangen, veldig mange wtf fjes rundt, men så klart festlig for de som kunne texten:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Åååå, syng for Stabæk, syng for Stabæk, syng for de blaa

Sammen skal vi kjempe og sammen skal vi sloss

da ender atter en gang tre poeng oppe hos oss

Det jeg savner ved denne er at en forsanger kan oppklare melodien her:

syng for de blaa - for "blaa" er jævlig surt. Noen synger rett fram, andre går ned en tone eller så... Mener det kunne løftet sangen litt om man fikk rettet opp denne lille bagatellen.

Har hørt følgende bli sunget på stadion:

1. ---_

 

2. --_ _

 

3. ----

 

Jeg er enig. Personlig mener jeg at - - _ - er best.

 

 

Jeg syns det fremdeles låter jævlig på akkurat det partiet, - er det mulig å få en oppklaring?

 

...da ender nok en gang 3 poeng opp hos oss.

 

Det er vel slik Celebi2 beskriver det at sangen er ment. Slik synges den foran på feltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...da ender nok en gang 3 poeng opp hos oss.

 

Det er vel slik Celebi2 beskriver det at sangen er ment. Slik synges den foran på feltet.

Da skal jeg begynne å synge det ute på siden også... :) Takk Posse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må gi honør for de som fant ut at de skulle prøve og sette igang "tillskuere og Nils" sangen, veldig mange wtf fjes rundt, men så klart festlig for de som kunne texten:D

 

 

 

Likte også godt denne sangen, men er noe usikker på hva som synges! Er det; "...og hans hund Nils gikk og så på Stabæk"? Mulig mine konsertører ikke klarer å oppfatte hva som synges, men er det dette, og en mulighet for å legge ut sangen på $$-siden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(Sitt ned) En mann gikk og så, gikk og så på Stabæk. En mann og hans hund, Nils, gikk og så på Stabæk.

...

(Klapping) Ni mann gikk og så, gikk og så på Stabæk. Ni mann, åtte mann, syv mann, seks mann, fem mann, fire mann, tre mann, to mann, en mann og hans hund, Nils, gikk og så på Stabæk.

(Reis opp) Ti mann gikk og så, gikk og så på Stabæk. Ti mann, ni mann, åtte mann, syv mann, seks mann, fem mann, fire mann, tre mann, to mann, en mann og hans hund, Nils, gikk og så på Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(Sitt ned) En mann gikk og så, gikk og så på Stabæk. En mann og hans hund, Nils, gikk og så på Stabæk.

...

(Klapping) Ni mann gikk og så, gikk og så på Stabæk. Ni mann, åtte mann, syv mann, seks mann, fem mann, fire mann, tre mann, to mann, en mann og hans hund, Nils, gikk og så på Stabæk.

(Reis opp) Ti mann gikk og så, gikk og så på Stabæk. Ti mann, ni mann, åtte mann, syv mann, seks mann, fem mann, fire mann, tre mann, to mann, en mann og hans hund, Nils, gikk og så på Stabæk.

 

Og ETTER tiende (mann)gang: Stabæk (klapp,klapp,klapp.) Osv, osv...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En liten betraktning etter første kamp på Ullevaal...

 

Fra min posisjon helt øverst på ståfeltet var det tydelig at de første strofene av hunden nils ble sunget med alt for lavt volum, var vel først når man kom til 4 eller 5 mann gikk og så at man hørte noe mer enn visking. Selvfølgelig skal man ha noe å gå på når volumet økes et hakk på 9 mann sammen med klappingen, samt til veggen av lyd kommer med 10 mann, men det må gå an å starte litt høyere?

 

Mange er selvfølgelig ikke helt fortrolig med sangen enda og bidrar ikke så mye, gleder meg til alle på feltet trår til samstemt på sangen!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En liten betraktning etter første kamp på Ullevaal...

 

Fra min posisjon helt øverst på ståfeltet var det tydelig at de første strofene av hunden nils ble sunget med alt for lavt volum, var vel først når man kom til 4 eller 5 mann gikk og så at man hørte noe mer enn visking. Selvfølgelig skal man ha noe å gå på når volumet økes et hakk på 9 mann sammen med klappingen, samt til veggen av lyd kommer med 10 mann, men det må gå an å starte litt høyere?

 

Mange er selvfølgelig ikke helt fortrolig med sangen enda og bidrar ikke så mye, gleder meg til alle på feltet trår til samstemt på sangen!

 

 

 

 

Jeg har også en betraktning angående denne sangen - den ble sunget alt for ofte på nevnte kamp (ja, jeg er klar over at den bare ble sunget en gang).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. Med det voldsomme sangreportoaret vårt bør vi unngå den sangen. Dessuten ender ikke alle stavelsene på "å", og sangen bør derfor være automatisk diskvalifisert fra vårt reportoar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hunden Nils ruler. Sangen er så ulikt alt annet vi har at den skal sitte.

 

Enig, er for alt som er ulikt det alle andre supporterklubber kommer med. (såfremt det ikke er upassende eller sjikanerende). Men teksten bør kanskje annonseres på forhånd. Jeg har ikke fått med meg teksten, før jeg leste den her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hunden Nils ruler. Sangen er så ulikt alt annet vi har at den skal sitte.

 

Enig, er for alt som er ulikt det alle andre supporterklubber kommer med. (såfremt det ikke er upassende eller sjikanerende). Men teksten bør kanskje annonseres på forhånd. Jeg har ikke fått med meg teksten, før jeg leste den her.

 

Det har den blitt. Den ble delt ut for noen uker siden under en av hjemmekampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hunden Nils ruler. Sangen er så ulikt alt annet vi har at den skal sitte.

 

Enig, er for alt som er ulikt det alle andre supporterklubber kommer med. (såfremt det ikke er upassende eller sjikanerende). Men teksten bør kanskje annonseres på forhånd. Jeg har ikke fått med meg teksten, før jeg leste den her.

 

Det har den blitt. Den ble delt ut for noen uker siden under en av hjemmekampene.

 

 

Ashley Cole versjonen

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


INGENTING er så oppskrytt som engelsk fotball og supporterkultur.

 

Vil si at engelske supportere er 10 x bedre enn for eksempel spanske supportere, hvor de vegrer seg for å dra på bortekamp, selv om det er på andre siden av byen, og man kun reiser seg hvis det blir mål..Det er nok i Italia, Hellas og Tyrkia osv at man finner de beste / galeste supporterne, som alltid står og lager en fantastisk stemning

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Som enkelte andre har påpekt synes jeg starten var svak, men satan som vi tok oss opp..!

 

Et litt "off-topic" spørsmål; hva skjedde under "En mann og hans hund" - sangen? Tenker da på trioen som sto og sang noe helt annet... Et dårlig forsøk på boikott av sangen?

 

Uansett er dette en sang som ikke fungerer!

 

Ingen hører noe som helst før siste vers, det tar alt for lang tid å komme til poenget, virker som om laget ikke blir støttet i perioden som sanger synges.

 

Sangen er bare helt trist!

Endret av I A Hagen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som enkelte andre har påpekt synes jeg starten var svak, men satan som vi tok oss opp..!

 

Et litt "off-topic" spørsmål; hva skjedde under "En mann og hans hund" - sangen? Tenker da på trioen som sto og sang noe helt annet... Et dårlig forsøk på boikott av sangen?

 

Uansett er dette en sang som ikke fungerer!

 

Ingen hører noe som helst før siste vers, det tar alt for lang tid å komme til poenget, virker som om laget ikke blir støttet i perioden som sanger synges.

 

Sangen er bare helt trist!

 

Du kan selvfølgelig mene dette. Men å stå å synge en annen sang på pur f kan du og de rundt deg holde dere for gode til å gjøre. Sett dere heller ned og hold kjeft. :)

 

Sangen blir sunget til samme tidspunkt hver match så det at laget ikke blir støttet er jeg uenig i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fet sang som ender i en syk lydtopp!

 

Det er lov å være uenige i at dette er en sang som fungerer, men det er liten vits i å stå og ralle andre sanger alene når 800 mann synger. "Dette er vel for faen ingen barnehage?" var det en av sutreguttene som sa. Nei, det stemmer. Da er det heller ikke rom for at tre menn i 40-årene skal komme i trassalderen i det 75. minutt i hver eneste match.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som enkelte andre har påpekt synes jeg starten var svak, men satan som vi tok oss opp..!

 

Et litt "off-topic" spørsmål; hva skjedde under "En mann og hans hund" - sangen? Tenker da på trioen som sto og sang noe helt annet... Et dårlig forsøk på boikott av sangen?

 

Uansett er dette en sang som ikke fungerer!

 

Ingen hører noe som helst før siste vers, det tar alt for lang tid å komme til poenget, virker som om laget ikke blir støttet i perioden som sanger synges.

 

Sangen er bare helt trist!

 

Du kan selvfølgelig mene dette. Men å stå å synge en annen sang på pur f kan du og de rundt deg holde dere for gode til å gjøre. Sett dere heller ned og hold kjeft. :)

 

Sangen blir sunget til samme tidspunkt hver match så det at laget ikke blir støttet er jeg uenig i.

 

 

Nå kommer du med uvitene uttalelser!

 

For det første sto ikke jeg å sang en annen sang under "En mann og hans hund" sangen, ikke sto jeg i nærheten av de som faktisk sang en annen sang heller.

For det andre skrev jeg at sangen ikke fungere utover på stadion, det virker som om Stabæk Support tar seg en pause fra å støtte spillerne, det er ingen lyd på stadion eller på TV før siste vers der det gaules ut noen ord som ikke klarer å høre teksten på. Det virker som om enkelte tror dette fungerer fordi de hører seg selv synge, på samme måte som enkelte trodde at man hørtes best på Telenor Arena i hjørnet tilbake når de diskusjonene holdt på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sangen fungerer den. Den e kreativ og skaper en viss identitet og samhold i SS. Den skaper underholdning for de i SS og sikkert for andre på stadion også. Godt mulig den ikke er direkte støttende, men spillerne bør uansett etterhvert ha fått med seg at sangen på ingen måte er noe protest mot deres innsats. De bør dessuten makte å spille ball selvom det er litt mindre lyd fra feltet en kort periode.

 

"En mann og hans hund" er et friskt pust og jeg tror flere ser frem til det 76 minuttet på kampene. Men er litt enig i at transportversene til 9. og 10. blir noe lagt. Vi kunne med fordel sunget 10. vers to ganger i fullt trøkk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som enkelte andre har påpekt synes jeg starten var svak, men satan som vi tok oss opp..!

 

Et litt "off-topic" spørsmål; hva skjedde under "En mann og hans hund" - sangen? Tenker da på trioen som sto og sang noe helt annet... Et dårlig forsøk på boikott av sangen?

 

Uansett er dette en sang som ikke fungerer!

 

Ingen hører noe som helst før siste vers, det tar alt for lang tid å komme til poenget, virker som om laget ikke blir støttet i perioden som sanger synges.

 

Sangen er bare helt trist!

 

Du kan selvfølgelig mene dette. Men å stå å synge en annen sang på pur f kan du og de rundt deg holde dere for gode til å gjøre. Sett dere heller ned og hold kjeft. :)

 

Sangen blir sunget til samme tidspunkt hver match så det at laget ikke blir støttet er jeg uenig i.

 

At noen står og synger noe annet blir selvfølgelig for dumt. Vi trenger ikke oppsplittinger på feltet vårt.

 

Jeg har selv stått under deler av "Nilsevisa". Det var hjemme mot Haugesund, da jeg ble oppriktig forbannet på at vi skulle ta et hvileskjær i støtten/kravene og bli innadvendte i to-tre minutter. På dette tidspunktet var det ca. 15 min igjen av kampen, og gutta sleit som bare det. Jeg innså heldigvis at min lille protest ikke ville bære noe godt med seg, og satte meg ned, men var fortsatt frustrert over vurderingen av at det da var tid for slikt fjas. Sangen kan kanskje vurderes som artig for de som er med på den, altså $$-feltet. Men den gir neppe noe som helst til spillere eller øvrig publikum, utover 2 minutters stillhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
×
×
  • Opprett ny...