Gå til innhold

Supportersanger


gladdis
 Del

Anbefalte innlegg


Lenge siden jeg har sett denne tråden i bruk nå. Har alltid vært facinert av støyen man kan få med When Johnny Come Marching Home (evt the animals went in two by two/ants go marching)

http://www.youtube.com/watch?v=nRJB036ev2Q

Er den i bruk av oss? Er ikke en av de stående og syngende, men prøver meg likevel på et forslag til sang:

 

Stå opp, bli med, farg Bærum Blaa

Stabæk, Stabæk

For alle skal igjen forstå

Stabæk, Stabæk

At Nadderud Stadion det er vårt hjem

Vær med, nå reiser vi oss igjen

Stabæk Fotball, Alltid Uansett

 

Er klar for ris, ros, kritikk, endringer og alt som måtte komme :)

Likte den jeg! Kan bli knall=)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ved ett nærtstående opprykk så kan man jo kanskje synge noe i retningen av:

 

(Sang: Johnny Come Marching Home)

 

I år skal Stabæk rykke opp
Hurrah hurrah

I år skal Stabæk rykke opp
Hurrah hurrah

Gutta spiller med all sin makt
Feiende flott i sin blåe drakt

Konger av adecco er vi nå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ved ett nærtstående opprykk så kan man jo kanskje synge noe i retningen av:

 

(Sang: Johnny Come Marching Home)

 

I år skal Stabæk rykke opp

Hurrah hurrah

I år skal Stabæk rykke opp

Hurrah hurrah

Gutta spiller med all sin makt

Feiende flott i sin blåe drakt

Konger av adecco er vi nå

 

Dette er jo bare elendig. Greit med nye sangforslag altså, men lov å ta en extra vurdering før man poster alt mulig rart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor er ignore-knappen for denne tråden?

Usikker på hvorfor akkurat denne skal ignoreres, men spm ditt henger jeg med i; hvordan ignorere tråder og brukere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dette er jo bare elendig. Greit med nye sangforslag altså, men lov å ta en extra vurdering før man poster alt mulig rart.

 

Så konstruktiv kritikk man klarer å dra ut av rasshølet :D

Virker jo som om man ikke har noe å si i denne supporterklubben med mindre man er medlem av "gutteklubben U1912" eller Inferno.

Hva faen er så galt at man prøver å bidra med noe som er ment positivt?

 

I så tilfelle er det merkelig at Styret i supporterklubben kun innehar 4 av 8 plasser der personene har tilknytning til de miljøene du sikter til. Påstanden din er riv ruskende gal på akkurat det punktet. Men det er klart at når Ultras1912 og Inferno er ildsjelene når det kommer til tifo og er majoriteten av de som reiser på bortetur, der nye sanger ofte synges inn så kan det sikkert føles som om "vi" bestemmer alt. Vi hadde vel også ett slags tribunemøte, sangmøte eller hva det skal kalles for ett par sesonger siden. Det vil sikkert dukke opp igjen i år også. Da er det bare å møte opp, så får du raskt se at om man møter opp og deltar så er det lettere å få være med på å bestemme.

 

Det skal være stor takhøyde på forumet, du kan poste akkurat det du vil av sangforslag, men da må du også tåle å høre at folk ikke synes sangen hører hjemme på en tribune. Det er overhodet ikke galt å bidra med noe du mener er positivt :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle tekstene mangler jo totalt brodd. Å lage en sang uten at noen blir støtt er helt meningsløst. Det er vår jobb å provosere og engasjere. Å synge at vi har blå drakt og makt er vel strengt tatt gammelt nytt (1997). Om vi rykker opp eller ned eller kommer midt på tabellen? Bryr meg ikke om det. Lag noe om krig og kjærlighet. Undertrykking, overklasse, kokain, sex, riddere, mongiser, kildesortering, overfiske, oppkast, oppfinnelser, oppgulp, paradise hotell, kollektiv trafikk etc.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle tekstene mangler jo totalt brodd. Å lage en sang uten at noen blir støtt er helt meningsløst. Det er vår jobb å provosere og engasjere. Å synge at vi har blå drakt og makt er vel strengt tatt gammelt nytt (1997). Om vi rykker opp eller ned eller kommer midt på tabellen? Bryr meg ikke om det. Lag noe om krig og kjærlighet. Undertrykking, overklasse, kokain, sex, riddere, mongiser, kildesortering, overfiske, oppkast, oppfinnelser, oppgulp, paradise hotell, kollektiv trafikk etc.

 

Ja, det er alt for få Stabæksanger om kokain og Paradise Hotel. Det er skikkelig merkelig.

 

Og du mener at krigs- og kjærlighetsmetaforer ikke er gammelt nytt i supportersanger? Hvor var du i 1994?

 

Jeezez

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes faktisk flere sanger om oppkast. Bl.a Østfoldsangen fra foldzinen og klikksangen fra Borås. Mulig flere? Men enig i at det er alt for få

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes faktisk flere sanger om oppkast. Bl.a Østfoldsangen fra foldzinen og klikksangen fra Borås. Mulig flere? Men enig i at det er alt for få

 

Ikke glem tirana sangen: all ting kommer opp av h***** kropp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I så tilfelle er det merkelig at Styret i supporterklubben kun innehar 4 av 8 plasser der personene har tilknytning til de miljøene du sikter til. Påstanden din er riv ruskende gal på akkurat det punktet. Men det er klart at når Ultras1912 og Inferno er ildsjelene når det kommer til tifo og er majoriteten av de som reiser på bortetur, der nye sanger ofte synges inn så kan det sikkert føles som om "vi" bestemmer alt. Vi hadde vel også ett slags tribunemøte, sangmøte eller hva det skal kalles for ett par sesonger siden. Det vil sikkert dukke opp igjen i år også. Da er det bare å møte opp, så får du raskt se at om man møter opp og deltar så er det lettere å få være med på å bestemme.

 

Det skal være stor takhøyde på forumet, du kan poste akkurat det du vil av sangforslag, men da må du også tåle å høre at folk ikke synes sangen hører hjemme på en tribune. Det er overhodet ikke galt å bidra med noe du mener er positivt :)

 

Ikke missforstå, jeg setter stor pris på ildsjelene i klubben vår, for jeg vet at uten dere ville ikke STB klart å overleve.

Påstanden min, er at det "virker som" det ikke er åpent for andre enn de som er med i klikken. Er meget klar over at u1912 og inferno ikke har kuppet styret, men dere har stor inflytelse i $$ og for de som ikke er helt innenfor døren i denne supporterklubbben kan det til tider oppfattes som en eksklusiv klubb.

 

Når det kommer til kritikken så mener jeg at når noen slenger ut "Dette var jo bare elendig", så er ikke det mye til kritikk. Derimot så kom Fulleman og Hanse med kritikk som gikk spesifikt på ting de mente kunne være annerledes/bedre, og DET tar jeg gjerne imot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slipp følelsene fri, det er vår! Gleder meg til å se dere alle på kamp, 1912, inferno, bønnies, fearfans, gjettum ultras, bekkestua boys, ralliansen, hanne marit, ufq, petUR, JR Support, AndersC på hovis og alle andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

AndersC på hovis og alle andre.

 

AndersC på hovis er jævlig kjipt.

 

Hva skal til for å tvinge ham tilbake til ståplass?

 

En egen tråd kanskje?

 

Det er jo helt latterlig at han skal sitte på hovis...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

AndersC på hovis og alle andre.

 

AndersC på hovis er jævlig kjipt.

 

Hva skal til for å tvinge ham tilbake til ståplass?

 

En egen tråd kanskje?

 

Det er jo helt latterlig at han skal sitte på hovis...

 

Apropos sang om mongiser...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

AndersC på hovis og alle andre.

 

AndersC på hovis er jævlig kjipt.

 

Hva skal til for å tvinge ham tilbake til ståplass?

 

En egen tråd kanskje?

 

Det er jo helt latterlig at han skal sitte på hovis...

 

Apropos sang om mongiser...

Potter kommer nå??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva med å ta opp en god gammel trall. F.eks passer den til Luc Kassi, Boli og kanskje Sortevik.

 

"Det kan bare Luc Kassi og bare bare han, det er det bare Luc Kassi og ingen fler som kan."

 

eller:

 

"Det kan bare Franck Boli og bare bare han, det er det bare Franck Boli og ingen fler som kan."

 

And so it goes...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det er mest riktig å synge frem klubben eller oss selv akkurat nå. Så kan vi heller hylle enkeltspillere med sang igjen når noen over tid stabiliserer seg på et nivå det er verdt å berømme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det ble sunget inn en ny sang igår, "Fem fyrer med ved"-sangen ble godt mottatt og mange lærte den fort. Bra!

Teksten:

 

Da jeg var ganske liten,

ga faren min beskjed;

"Her i vår familie,

Så er vi STB.

De ække alltid gode,

de Stabækguttene.

Men du går på stadion uansett

om de går konk og rykker ned"

Allez, allez, allez jeppjeppjepp osv.

 

Kjører en ny runde på denne da det var litt forskjellige versjoner ute og gikk på Hamar:

 

Da jeg var ganske liten,

ga faren min beskjed;

"Her i vår familie,

Så er vi STB.

De ække alltid gode,

de Stabækguttene.

Men du går på stadion uansett

om de går konk og rykker ned"

 

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

allez allez allez allez allez allez

 

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

allez allez allez allez allez allez

 

Forsanger: Er du STB?

Alle: Er du STB?

Forsanger: Er du STB?

Alle: Alle vi er STB!

 

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

allez allez allez allez allez allez

 

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

Allez allez allez *klapp klapp klapp*

allez allez allez allez allez allez

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Supportersanger
×
×
  • Opprett ny...