Gå til innhold

Ingo


AndersBD
 Del

Anbefalte innlegg


Dette er totalt motsatt av hva ledelsen har gått ut og sagt. De har sagt noe sånt som at "nå er alle under kontrakt og vi hverken trenger eller ønsker å selge noen". Det er DE som sier at vi ikke skal senke ambisjonene foran CL. Og hva skjer? Pang-pang og Veigar og Alan er solgt. Tack så mycket...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er totalt motsatt av hva ledelsen har gått ut og sagt. De har sagt noe sånt som at "nå er alle under kontrakt og vi hverken trenger eller ønsker å selge noen". Det er DE som sier at vi ikke skal senke ambisjonene foran CL. Og hva skjer? Pang-pang og Veigar og Alan er solgt. Tack så mycket...

 

Ta deg en pause. Alle spillere i alle klubber er alltids til salgs

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det finnes en tid for alt, spesiellt når spillerne er på kontrakter som varer lengre enn 12 måneder og vi for første gang i historien har mulighet til å kvalifisere oss til CL. Da gjelder kontinuitet mer enn noe annet, det er jo det JJ har vist oss mer enn noe annet. Kontinuitet og et samspillt lag.

 

Og ja. Jeg har en rimelig dårlig dag idag, men ikke verre enn at jeg støtter klubben. Alltid, uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det finnes en tid for alt, spesielt når spillerne er på kontrakter som varer lengre enn 12 måneder

 

Og ja. Jeg har en rimelig dårlig dag idag, men ikke verre enn at jeg støtter klubben. Alltid, uansett.

 

Vi hadde neppe fått fullt så mye for alan om det ikke hadde vært igjen så mye av kontrakten hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er totalt motsatt av hva ledelsen har gått ut og sagt. De har sagt noe sånt som at "nå er alle under kontrakt og vi hverken trenger eller ønsker å selge noen". Det er DE som sier at vi ikke skal senke ambisjonene foran CL. Og hva skjer? Pang-pang og Veigar og Alan er solgt. Tack så mycket...

 

Ta deg en pause. Alle spillere i alle klubber er alltids til salgs

 

Det er vel sånn at Stabæk har en tradisjon for ikke å holde knallhardt på spillere.  Det har vel vært sånn at folk med ambisjoner kommer til oss fordi vi ikke er en blindgate, men utvikler og selger gode spillere videre.  Dessuten er det bare dumt å holde på spillere som ønsker seg vekk, det skader lagmoralen.

 

 

At SF-ledelsen ikke får bestemme hvem man selger til (at de lar spillere grine seg til å gå til den bakgårdsklubben som betaler mest) er selvfølgelig synd.  For spilleren.  Det er jo et og annet stjernskudd som har sluknet og forsvunnet i glemselens hav etter suksess i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel sånn at Stabæk har en tradisjon for ikke å holde knallhardt på spillere.  Det har vel vært sånn at folk med ambisjoner kommer til oss fordi vi ikke er en blindgate, men utvikler og selger gode spillere videre.  Dessuten er det bare dumt å holde på spillere som ønsker seg vekk, det skader lagmoralen.

Det må da finnes en mellomting. Vi kan ikke være så grenseløst generøse at vi selger enhver spiller som får et tilbud, og inviterer halve Norge inn i skinnsofaen for å sippe litt.

 

Særlig hvis han allerede tjener fett, og får all oppvartningen han kan ønske.

 

Men greit, vi fikk godt betalt, og jeg er ferdig med "Gnomgate '09".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er totalt motsatt av hva ledelsen har gått ut og sagt. De har sagt noe sånt som at "nå er alle under kontrakt og vi hverken trenger eller ønsker å selge noen". Det er DE som sier at vi ikke skal senke ambisjonene foran CL. Og hva skjer? Pang-pang og Veigar og Alan er solgt. Tack så mycket...

 

Er vel en viss forskjell på Alan (tenk på familien min i Brasil, jeg fryser, jeg kan bli skadet, bla bla bla) og en med snev av blaatt i hjertet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Ingo er intervjuet i Finansavisen i dag (s. 32-35). Noen utdrag:

 

- Hvordan kunne det gå så galt før noen reagerte?

- Det står ikke på den økonomiske kompetansen til styret i Stabæk Fotball. Vi har så mange kompetente mennesker at selv Trygve Hegnar sannsynligvis ikke hadde vært kvalifisert. Men fotball handler om så mye mer. Gode forretningsfolk mister forretningsinnstinket, fordi man blir så engasjeret.

 

- Hvordan skal dere lokke til dere andre investorer?

- Vi skal vise at vi duger, også når det kommer til det økonomiske. Vi skal kutte til beinet og få kontroll med kostnadene. Nå skal ikke engasjementet få styre mer, forretningsteften skal frem.

 

- Kjøp av spillere i nærmeste fremtid er kanskje utelukket?

- Ja, men det finnes mange unge taltenter i nærområdet. Vi legger fokus på å utvikle disse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Hvordan kunne det gå så galt før noen reagerte?

- Det står ikke på den økonomiske kompetansen til styret i Stabæk Fotball. Vi har så mange kompetente mennesker at selv Trygve Hegnar sannsynligvis ikke hadde vært kvalifisert. Men fotball handler om så mye mer. Gode forretningsfolk mister forretningsinnstinket, fordi man blir så engasjeret.

(...)Vi skal kutte til beinet og få kontroll med kostnadene. Nå skal ikke engasjementet få styre mer, forretningsteften skal frem.

At engasjementet har tatt overhånd ifht. den økonomiske styringer, er noe man i mine øyne kaller inkompetanse. Deri har styret gjort en dårlig jobb, på samme måte som flere klubber har vært for dristige og risikert for mye. Det har åpenbart blitt gjort noen feil. Ellers hadde i denne situasjonen vært i dag. Derfor står det på økonmiske kompetansen.

 

Hengar har rett i at mange fotballedere er amatører. Er det noe som kan motsi det, ut ifra hvordan mange klubber har blitt driftet? Tvert imot. Hvis man er uenig, må man bevise det, og det er mange langt unna. Det er forskjell på å ligge noe etter budsjettet og mye, og klubben i dag ligger altfor langt bak mht. forestående pengeutbetalinger at det er grunn til å stille spørsmålstegn ved de sittenes framtid, ikke minst i lønnsbesparelser. Noe annet ville vært unaturlig.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo er intervjuet i Finansavisen i dag (s. 32-35). Noen utdrag:

 

- Hvordan kunne det gå så galt før noen reagerte?

- Det står ikke på den økonomiske kompetansen til styret i Stabæk Fotball. Vi har så mange kompetente mennesker at selv Trygve Hegnar sannsynligvis ikke hadde vært kvalifisert. Men fotball handler om så mye mer. Gode forretningsfolk mister forretningsinnstinket, fordi man blir så engasjeret.

 

- Hvordan skal dere lokke til dere andre investorer?

- Vi skal vise at vi duger, også når det kommer til det økonomiske. Vi skal kutte til beinet og få kontroll med kostnadene. Nå skal ikke engasjementet få styre mer, forretningsteften skal frem.

 

- Kjøp av spillere i nærmeste fremtid er kanskje utelukket?

- Ja, men det finnes mange unge taltenter i nærområdet. Vi legger fokus på å utvikle disse.

Hepp,

 

Jeg blir liksom ikke i noe bedre humør av å lese det her.

 

Selvgodhet i første avsnitt - selv om det nok er sagt med et bittelite glimt i øyekroken. Avsnitt to synes jeg å huske å ha hørt før, og i det tredje avsnittet så legger man de sportslige ambisjonene til side. Det er deprimerende det...

 

Nå vet ikke jeg hva som stod i resten av artikkelen, men hadde han noen tanker om hvordan man kunne øke inntektene?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå vet ikke jeg hva som stod i resten av artikkelen, men hadde han noen tanker om hvordan man kunne øke inntektene?

 

@ringo

Nei. Det sto ikke noe mer om Stabæk, annet enn at det har vært 41 styremøter siden siden april og at Ingo skjønner at Ulirichsen vil trekke seg ut.

 

Ingo fikk forøvrig parkeringsbot under intervjuet:

- Søren, der kommer den drittsekken og gir meg bot.

- Har du ikke betalt?

- Nei, jeg syns det er stress med parkometre. Jeg orker bare ikke.

 

Deretter står litt om parkeringsbransjen, med referanse til Ingos blogg om parkeringsvakter i Budstikka for noen år siden.

 

Om boken "Ona Fyr":

 

- Jeg har forandre tenkemåten til det norske folk. Bedrifter, kommuner og enkeltindivider har fått et nytt liv etter den boken.

- Ikke mindre, nei?

- Jeg var skuffet da Dagbladet kjørte en artikkelserie i fjor om sakprossaen som hadde betydd mest for Norge gjennom tiden. Jeg var ikke blant topp 25. Jeg var så sint og skuffet at jeg ville ringe til juryen og klage, men klart å la være (voldsom latter). Skjønner du hvor gal jeg er? Jeg mener det er det største overgrepet siden Jens Bjørneboe, at "Ona Fyr ikke var på den listen.

 

Her er den nevnte bloggen til Ingo om parkeringsbransjen

http://www.budstikka.no/sec_blogger/sec_in...rticle43332.ece

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er da ikke så rart at NFF har regler mot at personer direkte involverte i et lag, ikke kan sette penger på lagets resultater.

 

Jeg ser ikke problemet med det.

 

 

 

 

Hæ????????????

 

Da blir det lett å bevise kampfiksing!!!!! --hvis det er ok å spille på eget lags resultater.

 

Hvis du må forklares dette, er jeg usikker på om det akkurat nå er plass ledig til deg i styret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo vil selvfølgelig aldri be Daniel om å f.eks sette en straffe utenfor mål, eller si i pausen at laget ikke skal score flere mål, men muligheten er åpenbart tilstede.

 

 

Selvfølgelig ville han ikke det, men hvis feks Daniel bommet på en straffe i det 90 min og så viser det seg at Ingo vant 100.000 pga den bommen, så hadde det åpnet for spekulasjoner.

 

Greit å unngå det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


darlig pr for gutta :angry:

skulle kanskje bare vært enrenn stabæk supporter og ikke en stabæk klown

 

ps: møkk dita

:angry: :rolleyes::blink:

Akkurat når det gjelder dårlig pr for Stabæk, klovn og diverse sånt kan jeg berolige deg med at førsteplassen din aldri har vært truet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han spiller tross alt på eget lag, og håper jo at "vi" vinner uavhengig av eget spill eller ikke. Hadde han satt penger på motstanderen ville jeg blitt litt mer skeptisk..

Jeg mener å huske at Ingo har sagt at han både titt og ofte spiller på motstanderlaget, - dette for å få en "trøstepremie" hvis vi går på en smell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ingo
×
×
  • Opprett ny...