Gå til innhold

Jørgen Pettersen- for dårlig i Stabæk, men god nok for tysk bundesliga


Hushovd
 Del

Anbefalte innlegg


Jørgen Pettersen, som er hentet på lån fra Fredrikstad, har spilt minimalt med kamper i den blå drakta i år. Rart dert syntes jeg, fordi han er en brilliant spiller på sitt beste. Men jeg våknet tidlig opp idag, og klikket med inn på Budstikka sine nettsider. Og der fant jeg at, Pettersen skla prøvespille for den tyske bundesliga klubben Borussia Mönchengladbach. Da lurer jeg litt.. Ser Borussia Mönchengladbach noe som ikke Stabæk ser? Ser de et skjult talent som vil blomstre opp i den tyske bundeligaen. Jeg bar spør... Vet noen av dere hvorfor Borussia Mönchengladbach ønsker et benkesliter i Norsk 1. Divisjon..?

 

 

 

http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=218681

Lenke til innlegg
Del på andre sider


HERREGUD!!!!

 

tror han er bra nok til tyske 2. bundesliga eller til regionalliga, og ønsker meg stort at han kommer til st.pauli. men mønchen gladbach??? hva i helvete skal han gjøre der??? der blir han enten benkesliter igjen, eller spiller bare med rekruttlaget som forøvrig ikke spiller i regionalliga (som mange andre rekruttlag av de store tyske klubbene) men i oberliga, enda dårligere enn regionalliga!

det er for dårlig for han! pøh!

hater det når norske trenere som jobber på utlandet henter massevis norske spillere...

 

"Det jeg vet er at jeg skal være med Stabæk på en tur til Island, sier midtstopperen."

jeg vil bli med!!!! stabæk til island...WOW! er det veigar som planlegger lagets avsluttningstur eller hvorfor reiser stabaæk til island? ikke at jørgen blir i island og havner f.eks. i breidablik eller kr eller fh eller ia...

 

puh, MÅ til st.pauli treningen og snakke med andreas og truller og be dem å hente jørgen!

 

JØRGEN TIL ST.PAULI!!!

 

ps: st.pauli vant igjen, og når er vi på 3. tabellplassen. kanskje på tide å hente en nordmann som hjelper oss å rykke opp ;-)

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg vet er at jeg skal være med Stabæk på en tur til Island, sier midtstopperen.

 

Noen som vet noe om Stabæks Islandstur? Er det hele laget? Treningstur eller hyggetur? Leting etter nye islandske talenter man kan ta med tilbake til Nadderud?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


albert, guttene kan jo ta med marel :)

ellers synes jeg det samme som deg, og haaper inderlig at de finner noen unge store talenter i island!

 

elaang, st.pauli spiller i regionalliga, dvs. 3. tyske liga, kan sammenliknes med 2.div. i norge. egentlig er det amatör fotball, men nesten alle rekruttlag av de store tyske klubbene spiller der ogsaa, og det betyr naar man möter slike lag at de stiller opp med 2-3 stjernespillere for aa sikre seg seieren.

 

mer info om regionalliga

skroll ned or aa se tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han spiller i morgen mot Genk med Borussia.

 

ønsker han lykke til med prøvespill,

beste mulighet å se en gammel stabækspiller i nærheten av meg.

Bare 15km til Borussia stadion.

 

Da har jeg endelig en grunn å gå til stadion. :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


de spiller i genk, paa treningsbanen ved siden av fenixstadion!!! kl.17.00

(kanskje du burde lese tekstene du kopierer nöyaktig?)

men genk er vel bare 70 km fra deg...

 

og hvorfor skrev du at han er dansk (paa mg forum)???

og jeg önsker han ikke lykke til! han skal ikke dra til en daarlig bakgaardsklubb!

han burde heller komme til st.pauli!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk sett litt nærmere på Jørgen mot Skarphedin - vel å merke som høyre-back.

Ble faktisk litt imponert.

Kjapp, kontant, pasningssikker og hodesterk.

Kunne tenke meg å beholde gutten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


*pfff* han fikk ikke spille hele sesongen, og naa vil du beholde han?

er du redd at noen av guttene som siller bak forsvinner? eller er det bare denne tanken: han er ok, han er billig, hvorfor skal vi ikke beholde han istedenfor aa lete etter en annen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


de spiller i genk, paa treningsbanen ved siden av fenixstadion!!! kl.17.00

(kanskje du burde lese tekstene du kopierer nöyaktig?)

men genk er vel bare 70 km fra deg...

 

og hvorfor skrev du at han er dansk (paa mg forum)???

og jeg önsker han ikke lykke til! han skal ikke dra til en daarlig bakgaardsklubb!

han burde heller komme til st.pauli!

 

Jeg mener hvis Jørgen spiller i Gladbach er det bare 15km.

Dansk - min feil....unnskyld.

 

Etterpå jeg har lest i Borussen forum ønsker jeg at ham spiller ikke hos Borussia !!!!!

Borussen supporter er alt idoter :angry:

 

 

@P-Girl: Har du lest alt nä ??? Utrolig !!! Without words !!!!!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva mener du? er vel klart at de ikke ønsker seg en helt ukjent norsk 1 div spiller...og hvis han kommer til å spille for mg`s rekruttlag, er det ikke min feil...det er han som bestemmer om han trives i tysk oberliga...

men jeg håper inderlig at han ikke drar til mg. han er for god for oberliga!

 

ps: hvilke lag trener rudi? prøvde å finne noen informasjon om han på gladbach sidene, men jeg fant ingenting, bare en liste med navn av trenere for u-23 til u-9...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


etter kampen mot genks rekruttlag:

jørgen spilte hele kampen, og treneren jørn andersen var veldig fornøyd med han: "han spilte vedig bra, veldig sikker og gjorde en god jobb i forsvar, uten feil." jørgen ble invitert til prøvespill til tyske mønchengladbach fordi klubben ønsker å forsterke rekruttlagets (u-23) stallen. rekruttlaget har ambisjoner og jørgen kunne bli en god forsterkning.

 

(husk at mønchengladbachs rekruttlag spiller i oberliga, en divisjon lavere enn st.pauli. synes derfor at det er ikke noe stort problem for jørgen å "levere varene")

Lenke til innlegg
Del på andre sider


slum, makka tok det dårligste bildet av jørgen, og jeg synes han ser ikke veldig vakker ut med gladbach drakt på. og det var det jeg skrev. og fordi jeg var på gladbach forum før, skrev jeg på tysk. unnskyld.

Ja, fyy!! :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=219909

 

fredrikstad blad

 

han fikk kontrakttilbud gjeldende mönchen gladbachs u23 lag.

 

HERREGUD! tysk oberliga! ren amatörfotball! 17-21 aarige gutter som bor hos mamma og gaar til skolen eller studerer spiller i oberliga. eller gamle syke menn som ikke skjönner at deres fotballtid er over.

det er verre en 2.div i norge! det har han ikke fortjent!

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider


st.pauli maren 20/11 09:53

kom heller til st.pauli! tysk oberliga er for daarlig og kjedelig! ren amatörfotball... du er god nok til aa spille regionalliga eller 2. bundesliga!

 

Godt forsøk, Maren, men jeg tror nok ikke det hjelper. Er redd JP må forholde seg til at han har fått et kontraktstilbud og kaste seg på det. Alternativet er ikke noe særlig forlokkende.......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jaja jeg vet :angry:

er litt redd for at han drar til gladbach (pga manglende andre alternativer som du sier), så sitter på benken eller kjeder seg fordi oberliga er et for lavt nivå, og st.pauli mister en stor sjanse.

jeg forstår ikke at st.pauli (som var svært interessert i jørgen da jeg snakket med trenerne i september) ikke prøver å få han - nå da han er gratis! klubben vil heller kjøpe en spiss, en som scorer ofte, helst et målmaskin, men det finnes ikke i regionalliga og det finnes ikke for få penger... og vi har jo et problem i forsvar, en av våre spillere er alvorlig skadet, ut for noen måneder, så det kunne hjelpe å ha en som jørgen...

nytter vel ikke å ha en som scorer når det også hagler inn mål mot deg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jaja jeg vet :angry:

er litt redd for at han drar til gladbach (pga manglende andre alternativer som du sier), så sitter på benken eller kjeder seg fordi oberliga er et for lavt nivå, og st.pauli mister en stor sjanse.

jeg forstår ikke at st.pauli (som var svært interessert i jørgen da jeg snakket med trenerne i september) ikke prøver å få han - nå da han er gratis! klubben vil heller kjøpe en spiss, en som scorer ofte, helst et målmaskin, men det finnes ikke i regionalliga og det finnes ikke for få penger... og vi har jo et problem i forsvar, en av våre spillere er alvorlig skadet, ut for noen måneder, så det kunne hjelpe å ha en som jørgen...

nytter vel ikke å ha en som scorer når det også hagler inn mål mot deg...

 

 

Enig. En kamp blir vunnet med en god forsvar. :)

 

Men tror du ikke han kan gå like vei som Marcell Jansen eller Polanski.

Begge to bare 19 og 20 år men spiller på A-Troppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


da har du gitt deg svaret selv: begge er 19/20. jörgen er 23, nesten 24, altså egentlig en nesten ferdig utviklet spiller. i tillegg hadde han få spilletid denne sesongen, og mangler ganske mye erfaring angående tysk fotball, særlig tysk bundesliga spill.

jörgen er god nok for å spille i rl og kanskje i 2. bl, men 1. bl - nei.

jeg synes han er litt som bobrowski, liknende spillestil og høyde og alder, men jeg tror han kan bli mye mye bedre enn bobrowski hvis han lærer og trener mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Jørgen Pettersen- for dårlig i Stabæk, men god nok for tysk bundesliga
×
×
  • Opprett ny...