Gå til innhold

Juniorlaget


Anbefalte innlegg


Milan har jo ikke hatt en skikkelig høyreback siden Cafu, så kanskje Silvio har latt seg sjarmere av klengenavnet?

 

Hvor er Lystad på vei? Synd hvis trenden med at juniorspillere (Dæhlie, Stengel) forsvinner før a-laget får sjansen til å benytte seg av deres tjenester. Men, det er begrenset hvor mange som kan hentes opp hvert år, og vi har fått mye kvalitet fra juniorlaget til a-laget de siste årene. Jeg synes Suka-Suka ser spennende ut av de seneste tilskuddene, mens Benjaminsen ikke har fått sjansen til å vise seg skikkelig frem foreløpig. Luc Kassi vil vel bli tilbudt kontrakt når han fyller 18, men faren er jo at noen andre snapper både han og Boli Frank etter at de har hospitert i Stabæk i to år? Håper uansett denne trenden med gode tilskudd til a-stallen fortsetter, og at dette akademiet det var snakk i høst om kan bli en realitet.

Her har du veldig gode argumenter for det jeg alltid har ment - at de små klubbene blir hardt straffet for å utvikle gode spillere da de i beste fall blir avspist med noen skarve kroner i utviklingskomp. for den enorme jobben de har gjort med sine talenter. Men er dette noe som kun gjelder i England egentlig? Ser vi på Arsenal hentet de Fabregas da han var for ung for å kunne signere for Barca, nå har Wenger også hentet Harper fra Barca (kankje det største midtbanetalentene til Barca), og jeg synes det er på grensen til latterlig at moderklubben skal måtte betale håpløse summer for å få tilbake spillere som en gang var talenter i egen klubb. Om det er Dæhlie eller Fabregas er uinteressant - den som utvikler spilleren burde få mulighet til å utvikle vedkommende og nyttegjøre seg mange års arbeide og ressursallokering fremfor å bli avspist med noen skarve utviklingskompensasjonscent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det der er et resultat av noen velmente regler som dessverre har blitt ødelagt av noen håpløse definisjoner. Jeg tenker da på hvordan UEFA definerer egenproduserte og hjemlige spillere, i kombinasjon med kravene til antall spillere produsert i egen klubb og eget land. Storklubbene "lurer seg unna" ved å høste andres talenter altfor tidlig, og Arsenal er vel verstingen. Men kjekt for dem at de kan stille med en ellever uten engelskmenn og likevel tilfredsstille kravene til både egenproduserte og "engelske" spillere. Noe sånt er helt bak mål og åpenbart ikke etter UEFAs intensjon.

 

Men apropos juniorlaget: Hvordan er det med Stengel, egentlig? Er det sikkert at han ikke vil være Stabæk-spiller særlig mye lenger? Mer synd enn å "miste" Mats Dæhlie i så fall, som tross alt rent tilfeldig var i Stabæk i en kortere periode.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På meg virker det som om det kun gjelder engelske lag, kan det stemme? Aldri sett en avgjørelse gå disfavør engelske lag i slike saker. Tviler på at Barca er interesserte i å betale 500 mill. typ for å få tilbake en spiller de langt på vei utviklet selv, men ble hindret av sitt eget lands lovverk hva signering av unge spillere angår. Hvorfor kan Arsenal, Man.U. etc., men ikke Barcelona eller Stabæk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I går, gående hjem fra der jeg parkerer bussen, hørte jeg roping og lyder fra den nye kunstgressbanen ved siden av NRK på Marienlyst. Jeg har aldri sett en lokal kamp, så jeg fant ut at jeg kunne gå denne omvegen på 70meter, for å få med meg hvilke lag som spilte. Gleden og overraskelsen var stor over å se at det ene laget hadde noen utrolig lekre lyseblå og mørkeblå drakter. Dette var en treningskamp mot Frigg. Så lenge jeg var der var stillingen 3-4 til Stabæk, og det var en veldig jevn kamp. Etter hvert begynte murringen i magen å bli så stor at jeg dro hjem for å få meg noe mat. Noen som vet hva stillingen ble?

 

Det var en mor i Stabæk bobblejakke, bortsett fra henne og jeg som hadde Stabæklue så var det ingen andre Stabæk effekter blandt de 20 på sidelinjen. Er det flaut å ha stabæklue, når sønnen spiller på Stabæk? Hvorfor ikke et skjerf når det er kalt?

Går klubben godt, drypper det kanskje litt på Jr laget også, så disse burde ha en egeninteresse av å bruke Stabæk effekter. Skjerpings:angry::angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I går, gående hjem fra der jeg parkerer bussen, hørte jeg roping og lyder fra den nye kunstgressbanen ved siden av NRK på Marienlyst. Jeg har aldri sett en lokal kamp, så jeg fant ut at jeg kunne gå denne omvegen på 70meter, for å få med meg hvilke lag som spilte. Gleden og overraskelsen var stor over å se at det ene laget hadde noen utrolig lekre lyseblå og mørkeblå drakter. Dette var en treningskamp mot Frigg. Så lenge jeg var der var stillingen 3-4 til Stabæk, og det var en veldig jevn kamp. Etter hvert begynte murringen i magen å bli så stor at jeg dro hjem for å få meg noe mat. Noen som vet hva stillingen ble?

 

Det var en mor i Stabæk bobblejakke, bortsett fra henne og jeg som hadde Stabæklue så var det ingen andre Stabæk effekter blandt de 20 på sidelinjen. Er det flaut å ha stabæklue, når sønnen spiller på Stabæk? Hvorfor ikke et skjerf når det er kalt?

Går klubben godt, drypper det kanskje litt på Jr laget også, så disse burde ha en egeninteresse av å bruke Stabæk effekter. Skjerpings:angry::angry:

 

Stabæk G95 hadde treningskamp mot Frigg G19. Mener å vite at Stabæk vant 5-3. Egentlig rimelig imponerende i seg selv at Stabæk G95 i år skal spille i divisjonen under vårt G19-lag. Stabæk G19 spiller Interkrets G19, mens G95 skal spille i 1. divisjon G19.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I går, gående hjem fra der jeg parkerer bussen, hørte jeg roping og lyder fra den nye kunstgressbanen ved siden av NRK på Marienlyst. Jeg har aldri sett en lokal kamp, så jeg fant ut at jeg kunne gå denne omvegen på 70meter, for å få med meg hvilke lag som spilte. Gleden og overraskelsen var stor over å se at det ene laget hadde noen utrolig lekre lyseblå og mørkeblå drakter. Dette var en treningskamp mot Frigg. Så lenge jeg var der var stillingen 3-4 til Stabæk, og det var en veldig jevn kamp. Etter hvert begynte murringen i magen å bli så stor at jeg dro hjem for å få meg noe mat. Noen som vet hva stillingen ble?

 

Det var en mor i Stabæk bobblejakke, bortsett fra henne og jeg som hadde Stabæklue så var det ingen andre Stabæk effekter blandt de 20 på sidelinjen. Er det flaut å ha stabæklue, når sønnen spiller på Stabæk? Hvorfor ikke et skjerf når det er kalt?

Går klubben godt, drypper det kanskje litt på Jr laget også, så disse burde ha en egeninteresse av å bruke Stabæk effekter. Skjerpings:angry::angry:

 

Men så du ikke at i alle fall fire av oss spiste det vi hadde fått med oss fra Mc Donalds i Majorstukrysset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men så du ikke at i alle fall fire av oss spiste det vi hadde fått med oss fra Mc Donalds i Majorstukrysset.

Synd dere ikke handlet på Skøyen, i dag, så hadde Stabæk fått 20 kroner fra kjøpet deres.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kunne webansvarlig på stabak.no lagt ut terminliste, tabell og litt stats på stabak.no for G-19? I det minste en link til speaker.no?

 

Heisann! Jeg har link til speaker.no, men vet ikke om hvor lurt det er at jeg lager tabell o.l. på G19-siden da vi ikke har noen automatisk oppdatering på det.

 

Edit: Nå har jeg lagt inn link til tabellen, til terminlisten, og i tillegg ramset opp kampene hittil i år med link til kampreferat-artiklene :)

Endret av JonasM
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Juniorlaget
×
×
  • Opprett ny...