Gå til innhold

Juniorlaget


Anbefalte innlegg


Nå skal det sies at stallen for 2007 overhodet ikke er komplett enda, og det kan jo skje mye gjennom vinteren, både spillerkjøp/salg og opptak av juniorer(kanskje som en konsekvens av hva kjøp/salg).

 

Det er flere spennende spillere på juniornivå, vil tippe at de som ligger nærmest opptak i A-stallen er Niklas Leidenfeldt, Patrik Josefsen og muligens Jonas Rygg.

 

 

rykter skal ha det til at førstnevnte er på vei ut av Stabæk. Jeg hadde tippet på at Jonas er nærmest A-kontrakt. Men er ikke han født i 87, og dermed ikke jr spiller lenger?

Rykter? Dersom du ser på innlegget til "Sverige" litt lengre opp på siden så ser du at Niklas har lagt fotballen på hyllen. Og "Sverige" skulle være rimelig bra informert, det skjønner du om du går inn på profilen hans og ser på hjemmesiden han har linket seg til.

 

Synd og trist, men man kan jo håpe at Niklas kommer på andre tanker etter en en liten periode med nedprioritert fotball. For øvrig ønsker jeg ham lykke til med valgene han tar.

 

Så det nå. beklager

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Junior elite sine landslagsspillere:

Martin Fermin var på storsamling for 89 en gang (tror jeg)

I Vålerenga nå.

 

Hvorfor mister vi juniorer til Enga? Er vi så mye bedre enn VIF at Fermin ikke kunne regne med å få spille hos oss, men hos Enga?

HVordan ser det egentlig ut for juniorlaget i år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Junior elite sine landslagsspillere:

Martin Fermin var på storsamling for 89 en gang (tror jeg)

I Vålerenga nå.

 

Hvorfor mister vi juniorer til Enga? Er vi så mye bedre enn VIF at Fermin ikke kunne regne med å få spille hos oss, men hos Enga?

HVordan ser det egentlig ut for juniorlaget i år?

 

Vålerenga har et bedre juniorlag enn Stabæk. Noe som denne tabellen viser: http://idrett.speaker.no/07/ResultatServic...=&7=&8=. Alle vet at tabellen aldri lyver :)

I Martin Fermin sitt tilfelle ble han "veid og funnet for lett" av trenere i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Juniorlaget til kvartfinale etter straffekonk i følge mine opplysninger.

 

 

Juniorlaget vant 10-9 over Træff, tror jeg det var på straffespark konkurranse.

Etter det jeg har hørt stiller Træff med flere "siste års junior" , som spiller fast i 2 og 3 divisjon.

 

I tillegg kom Thomas Rogne hjem fra treningsleir i England på fredag, etter å ha trent med akademiet til Portsmouth.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stabæk slo sterke FFk hjemme 4-3

Noen som så kampen? Hvem puttet?

http://www.stabak.no/content/view/2363/2/

Dette ble lagets siste finpuss inn mot NM kampen mot Bryne borte på lørdag. Da får vi også med Ola Kamara som er tilbake fra utlån (Hønefoss). Ola spilte for øvrig 2.omgangen i G18 landskampen mot Tyrkia, noe som ble betegnet som et positivt innhopp.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Junior elite tok en noenlunde heldig seier mot Ready i går. Var og så kampen. Ready ble snytt for et av de klareste straffesparkene jeg har sett og var generelt hakket bedre enn våre blaa gutter. Vi putta på to imponerende kontringer. 1-0 av Patrik Josefsen, 2-0 husker jeg ikke.

 

Ready sin "stjernespiss" Alex Kristensen og kaptein Christian Petersen er forøvrig gamle Stabækspillere ifølge gutta på benken til Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er ikke gammel, og skal ikke prate for bombastisk om tendenser. Men...

 

Jeg jobber i en barnehage som ligger i samme bygg som en barneskole, og jeg har merket meg, når jeg går gjennom skolegården, at ungene er vanvittig teknisk gode i fotball. Ikke bare en og en, men totalt sett. Dette gjelder finter, ballmottak, skudd, føring av ball, mm. på et langt høyere nivå enn det jeg kan huske at noen av oss fikk til "i vår tid" Jeg snakker hovedsaklig om unger i alderen 9-12.

 

Jeg vet ikke om dette bare er noe jeg innbiller meg eller om min dømmekraft påvirkes av at jeg til daglig spiller med femåringer, men jeg tror helt ærlig at det ikke bare er tull.

 

Er vi i norge på vei mot å sette større pris på individuelle ferdigheter? Dør Drillos kollektivisme (er klar over at jeg låner begrepet her) endelig ut? Skal vi kanskje snart akseptere at fotball handler om spilleglede fremfor resultater? Og blir det dermed bedre resultater?

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du kan ha rett i det at dette er en tedens. De som nå er 9-12 vil ha tilbrakt mye tid i blant annet ballbinger. Ballbinger tvinger, i mye større grad enn vanlige fotballbaner, fram tekniske ferdigheter som de du nevner. Videre har jo dekningen av teknisk gode ligaer økt kraftig de siste årene, noe som betyr at flere og flere unge har forbilder som er kjent for sin teknikk.

Endret av Blå_i_eksil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Var det noen andre som var og så på juniorlaget slå Skeid 4-0 i går? Gutta imponerte meg voldsomt. Særlig Hedenstad, han kan bli meget god. Men også Torstein var bra og scoret to mål. Ser også ut som Patrick har fått fart på karrieren igjen, etter en litt treg sesong i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det noen andre som var og så på juniorlaget slå Skeid 4-0 i går? Gutta imponerte meg voldsomt. Særlig Hedenstad, han kan bli meget god. Men også Torstein var bra og scoret to mål. Ser også ut som Patrick har fått fart på karrieren igjen, etter en litt treg sesong i fjor.

 

Stabæk har forberedt seg til Mexico, og ligger derfor naturligvis laaaangt foran Skeid på dette tidspunktet. Dessuten hadde Stabæk med flere at juniorene fra a-laget, i motsetning til Skeid. Er selvsagt et godt resultat, men tror samtidig ikke vi skal legge for mye i akkurat dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1-2 tap mot Monterrey... synd..

 

er vel fortsatt to kamper igjen... så mulighetene fins vel kanskje...

 

Atlas

og

Saprissa

 

er igjen... om jeg skjønner det rett. og de er nummer 1 og 2 i gruppen.... jaja uansett artig å delta i denne turneringen.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle vi ikke møte juniorlaget til Real Madrid i denne turneringen?

 

De spiller i en annen gruppe. Hvis vi går videre, noe som er veldig usannsynlig, så kan det hende vi møter selveste Real. Time will show...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kan melde om at juniorlaget endte på 5. plass i sin gruppe, med 3 poeng. Bak dem kom Japan, og både Saprissa og Atlad kom helt til semi-finale. I morgen spiller Atlas finale mot byrival Chivas på den store stadion i Guadalajara.

 

Litt å tenke over når juniorene spilte jevnt med Atlas i nesten en omgang, og at de nå er i finalen. Får håpe de blir invitert igjen neste år, og får vist hva de kan!

 

alltid.uansett!

Endret av magtheman
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Juniorlaget
×
×
  • Opprett ny...