Gå til innhold

Tromsø borte


Caz
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images


Spennende 11er, men da må Veigar virkelig jobbe!

 

 

Vet ikke hvor spennende det er men regner med at Veigar og Alan får 45min hver.

Da blir det bra med jobbing.

Nå er vel også demn ene backen til Trømsø ganske ung og uerfaren så hvis Veigard gjør han mør så er det bare for Alan å leke seg i 2 omg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meget spennende startoppstilling, med Strand og daniel på topp.

Tøft! De har nok vært på Strand-tråden og kikket Nanne, Strand og Veigar. Det blir spennende å se hvordan Veigar takler det def. arbeidet, men han har i hvert fall en god def. forsvarer bak seg. Det hadde vel blitt enda mer fart i angrepene med Bjørnar som venstre back, men dette kan være et greit kompromiss.

Jeg er enig med Tonje i at vi mangler muskler på midten, men vi har i hvert noen harde menn bakerst som det kan gjøre vondt å møte. Med Espen har vi også bra fart på midten, så vi får håpe han orker hele kampen uten å bli for sliten i kropp eller hode!

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg frykter at den startoppstillingen gir alt for lite muskler i midten. Både Jokke, Jeppe og Henning ute med skade er ikke noen drømme situasjon.

 

Nei det er jo det største problemet til Stabæk, vi er veldig sårbare ved skader. Men må si at jeg ikke ble imponert over jokke i seriestarten, innhoppet til Nystuen var derimot meget bra, jobbet hardt.

Endret av overlord
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er sykt spent idag! har en god følelse og god tro på 3 poeng idag!

 

Med såpass mye skader i midtbanen skal vi være glade for å i det heletatt få poeng i Tromsø. Jeg vet dette er en svært defensiv holdning, men det er mye som taler i mot Stabæk i dag. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jokke=kriger, uten tvil. Men på 90% innsats som mot Sandefjord er han svakest av våre alternativer på midten.

Jeppe= Sterk, javisst, men mangler tempo og er ikke så god lenger når motstanderen har ballen.

Henning?? er vel ikke akkurat noen stor kriger.

 

Disse tre er ute. På midten har vi:

Tom: Vår klart beste defensive kantspiller, en jævel i motspill. Gir seg aldri. Svakheten er løsningene han velger med ball.

Tommy: Bra både med og uten ball, meget bra som defensiv kantspiller, savner litt offensivt. Kler sentral midtbanerolle best, blir for defensiv som back - rygger for mye. Betydelig bedre når han har sikring. Muskler nok, selv om han sikkert kunne taklet hardere. Men poenget er å få tak i ballen, ikke å skrelle kjøttet av leggene til motspiller. Vår beste pasningslegger på midtbanen, mister svært sjelden ballen.

Espen: Jobba mot SF som Jokke i sine beste stunder. Elendig mot VIF, men det var resten av laget også. Muskler og tæl i massevis. Ekstrem i lufta.

Veigar: Kula er tøff nok. Savner litt defensiv jobbing, men ingen i TL klarer å ta fra ham ballen. Massevis av muskler, litt temposvak. Spiller spissene gode.

 

 

Konklusjon: Jeg kan ikke se at vi mangler muskler på midtbanen når Jesper, Jokke og Henning er ute. Tvert i mot.

 

Det som selvsagt er beklagelig er at dagens kombinasjon av spillere ikke har vært brukt før, og med 2 så ferske nykommere i stallen som Espen og Andreas i så sentrale roller er de ikke så samspilt som de burde vært. Men herregud, Andreas og Espen har begge spilt fotball i 20 år og med all respekt - fotball er faen ikke så jævli vanskelig heller.

 

Jeg er optimist (et dårlig tegn for øvrig) og har tro på et poeng. Men se opp for Årst!

 

Slik kan det gå i Tromsø

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 17. Apr 2006, 09:27) 71160[/snapback]
Er sykt spent idag! har en god følelse og god tro på 3 poeng idag!

 

Med såpass mye skader i midtbanen skal vi være glade for å i det heletatt få poeng i Tromsø. Jeg vet dette er en svært defensiv holdning, men det er mye som taler i mot Stabæk i dag. :(

 

Så det er ikke lov å ha en god følelse å tro på 3 poeng?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter det jeg forstår en banen relativt dårlig. Med Strand på topp betyr det ren Drillofotball fra Stabæk. Da er det løpskapasiteten og ikke duellstyrken som er viktigst på midtbanen. Hvis Tommy blir liggenede lavt og rensker opp som en ekstra mistdstopper (slik vi vet han kan), mens Espen er med å krige - kan dette bli bra. Forsvarset vi mønstrer er de uansett liten grunn til å klage på. De kan krige, selv om de manger fart.

 

Bør være mulig å ta ett poeng i dag

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Med nystuen liggende på offensiv midtbane og Strand helt fremme har Stabæk faktisk to oppspillpunkt for langpasningene og med Nannskog og Pall jagende på 2. ballene kan det faktisk bli rett så bra på et noe uggent Alfheim gress.

 

TIL er nok også litt i tvil om hvor godt laget deres er. MFK rundspillte tromsø i 75 minutter av forrige serierunde og vant ganske så fortjent. Det må ha gitt den godeste Normark flere ? enn svar. Han har vel også eksperimentert mye med laget i vinter og har vel ikke lykkes å sette en 11'er. Det har han fått krittikk fra bl.a. spillergruppa for. Det kan derfor fort bre seg panikk i TIL dersom de ikke får poeng nå i starten. Tipper derfor det er en noe nervøs stemning i hjemmegarderoben på Alfheim i dag.

 

Så selv om vi har skader på et par sentrale spillere er jeg skikkelig optimist før kveldens kamp. Mye avgjøres de første 20 minuttene. Tar ikke TIL ledelsen innen stadionuret viser 20 minutter øker seiersjansene våre dramatisk!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se om vi dreit oss ut da vi lot Arash gå... Håper inderlig at han suger...

Han starter hvertfall ikke.. Tromsøs lag: (kilde)

 

Kenny Stamatopolous – Ole Andreas Nilsen, Benjamin Kibebe, Morten Pedersen, Jo Nymo Matland – Roar Christensen, Patrice Bernier, Joachim Walltin – Lars Iver Strand, Ole Martin Årst, Ruben Yttergård Jenssen

 

Bør være mulig å sanke noen poeng..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi ser på lagene så tror jeg dette blir ganske jevnt:

 

TIL: (4-3-3) Stamatoupolos, Ole A. Nilsen, Benjamin Kibebe, Morten Pedersen, Jo Nymo Matland- Roar Christensen, Patrice Bernier, Joachim Walltin- Lars Iver Strand, Ole Martin Årst, Ruben Y. Jenssen.

 

 

Stabæk:( 4-4-2) Knudsen, Skjønsberg, Olsen, Kjølø, Karlsson- Stenvoll, Nystuen, Stenersen, Gunnarson- Nannskog, Strand

 

 

Tromsøs svake punkter er helt klart backene. Nilsen er visst nok en ganske plasseringsveik spiller, noe som vår tekniker Veigar kan dra nytte av. De spiller med en ungutt på venstre back og dette er en av de få kampene hvor Stenvoll virkelig kan bevise at han er god nok. Hvis vi ser på midtbanen til Tromsø er den ganske så svak egentlig. Roar Christensen løper like fort som bestemorra mi så han burde Tommy ta seg greit av. Bernier er en grei spiller, men ikke så veldig mye bedre en Tommy. Når det gjelder Walltin holder vel han ca: et godt 1.div nivå. Ingen av disse tre er gode i lufta noe vi vet Nystuen er. På topp spiller de med Lars Iver Srand som er blitt dårliger og dårligere og jeg tror Markus har greit kontroll på han. Årst er selvsagt en god spiller, men jeg tror at IA kan klare å få han nøytrallisert. Jenssen på venstre flanke vet jeg ikke mye om, men han karakteriseres som et stort talent. Her vinner vel strengt tatt Skjønsberg duellen. Som vi ser har vi en bra første 11-er til tross for skadene!!

 

Mitt tips- 1-2 årst for TIL, nannskog og Steners på frispark for Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si jeg synes denne lagoppstillingen ser spennende ut. Klart det hadde vært tryggere med oppstilling vi kjenner, men lurer på om vår tradisjonelle opplegg med ballen i bena kasnkje ikke er tingen borte mot Tromsø i andre runde. Jeg vet ikke hvordan banen er, men det skulle forundre meg mye om den har mange likheter med Nadderud (jevn og grønn). Andreas blir dermed et godt oppspillpunkt med Daniel, Espen og Veigar til å vinne andreballen.

 

Jeg er er forsiktig optimist, dette kan gå veien. Blir litt forvirret av at Alz også er optimistisk...

 

Sist vi møtte Tromsø borte i andre runde var i 1997. Da ble kampen utsatt til 4. juni og vi vant etter hard jobbing. Hadde den kampen gått på planlagt tidspunkt ville vi toppet serien i flere runder våren 1997.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er et jævli dårlig tegn at jeg er optimist. Vår største utfordring er banen, som ikke innbyr til noe av det spillet gutta kan - langs bakken. Det betyr at spillere som Tommy, Veiga og Daniel ikke kommer til sin rett, mens spillere som Tom, Andreas og Espen kan krige ballen fram.

 

Spennende. En seier gir et realt byks på tabellen og økt interesse for media.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir spennende å se om vi dreit oss ut da vi lot Arash gå... Håper inderlig at han suger...

Han starter hvertfall ikke.. Tromsøs lag: (kilde)

 

Kenny Stamatopolous – Ole Andreas Nilsen, Benjamin Kibebe, Morten Pedersen, Jo Nymo Matland – Roar Christensen, Patrice Bernier, Joachim Walltin – Lars Iver Strand, Ole Martin Årst, Ruben Yttergård Jenssen

 

Bør være mulig å sanke noen poeng..

Korrigering på TILs lag - ser ut som Lars Iver Strand er ute og Arash er inne...

 

Tromsø IL’s lag

Kenny Stamatopolous – Ole Andreas Nilsen, Benjamin Kibebe, Morten Pedersen, Jo Nymo Matland – Tore Reginiussen, Patrice Bernier, Joachim Walltin – Arash Talebinjad, Ole Martin Årst, Stephen Ademulo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor er ikke Alan med????? :huh:

Er han ikke på benken engang :huh: ???

 

joda

Starter med Strand som oppspillspunkt. Gressmatta er visstnok ikke noe å spille seg opp langs...

Endret av John
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tromsø borte
×
×
  • Opprett ny...