Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Uttalte ikke Tonny selv at han ønsket å finne en ny klubb siden han tydeligvis ikke var fast på laget under Berg? Det er vel ikke den responsen vi ønsker fra våre spillere når de blir satt under press/får konkurranse om startplass?

 

(Med forbehold om at inntrykket utenfra stemmer med hvordan det faktisk var.)

 

Ellers så har vi jo blitt mer effektive i angrep etter Tonny dro, og han var jo svak hele sesongen i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å ikke snakke om alle kampene vi tapte indirekte på grunn av de totalt unødvendige ballmissene han hadde sentralt på midtbanen. Ifjor hadde vi Lumanza som ryddet opp, i år var det dessverre Hou Sæter og Vetlesen. Børkeeiet og Keita kom for sent.

 

Jeg likte Brochmann jeg, og skulle ønske han fortsatt var her som et alternativ til startellveren, men det er ikke fremover på banen vi sliter nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers så har vi jo blitt mer effektive i angrep etter Tonny dro, og han var jo svak hele sesongen i år.

 

Dette er et veldig godt poeng.

 

Men kanskje kan det skyldes at samtidig som Tonny forsvant, flyttet vi Boli inn som midtspiss og fikk Moussa tilbake på kanten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ellers så har vi jo blitt mer effektive i angrep etter Tonny dro, og han var jo svak hele sesongen i år.

Dette er et veldig godt poeng.

 

Men kanskje kan det skyldes at samtidig som Tonny forsvant, flyttet vi Boli inn som midtspiss og fikk Moussa tilbake på kanten?

Joda, det er klart. Men en Tonny ute av toppslag bremser mange angrep og jeg skjønner at Berg ville ha inn litt andre typer. Poenget er at det ikke er i angrep vi sliter og da trenger vi ikke være så bitre selv om Tonny har scoret 2 mål i OBOS.

 

Uansett, Tonny er en veldig kul spiller som er fantastisk på sitt beste. Men nå synes jeg det virker som det var riktig for alle parter at det ble som det ble.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Ellers så har vi jo blitt mer effektive i angrep etter Tonny dro, og han var jo svak hele sesongen i år.

Dette er et veldig godt poeng.

 

Men kanskje kan det skyldes at samtidig som Tonny forsvant, flyttet vi Boli inn som midtspiss og fikk Moussa tilbake på kanten?

Joda, det er klart. Men en Tonny ute av toppslag bremser mange angrep og jeg skjønner at Berg ville ha inn litt andre typer. Poenget er at det ikke er i angrep vi sliter og da trenger vi ikke være så bitre selv om Tonny har scoret 2 mål i OBOS.

 

Uansett, Tonny er en veldig kul spiller som er fantastisk på sitt beste. Men nå synes jeg det virker som det var riktig for alle parter at det ble som det ble.

Boli i midten - absolutt en bedring. Men Moussa har vel egentlig ingen produksjon? Ender vel stort sett alltid opp i ingenting?

 

Tipper vi ender på kvalik mot Mjøndalen og Tonny sender oss rett ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Ellers så har vi jo blitt mer effektive i angrep etter Tonny dro, og han var jo svak hele sesongen i år.

Dette er et veldig godt poeng.

 

Men kanskje kan det skyldes at samtidig som Tonny forsvant, flyttet vi Boli inn som midtspiss og fikk Moussa tilbake på kanten?

Joda, det er klart. Men en Tonny ute av toppslag bremser mange angrep og jeg skjønner at Berg ville ha inn litt andre typer. Poenget er at det ikke er i angrep vi sliter og da trenger vi ikke være så bitre selv om Tonny har scoret 2 mål i OBOS.

 

Uansett, Tonny er en veldig kul spiller som er fantastisk på sitt beste. Men nå synes jeg det virker som det var riktig for alle parter at det ble som det ble.

Boli i midten - absolutt en bedring. Men Moussa har vel egentlig ingen produksjon? Ender vel stort sett alltid opp i ingenting?

 

 

Ett mål og to målgivende.

 

Moussa var veldig lovende etter at han kom tilbake fra skaden. Man kunne se at han hadde lagt på seg både muskler og fotballforståelse. Han forsto når han skulle slå en gjennombruddspasning framfor å prøve seg på én finte til, eller stoppe opp. Nå er han mer tilbake til gamle takter, han skal alltid prøve å lure én mann til, eller gå for nært dødlinja og spille ut seg selv, eller slå en støttepasning. Det er ordentlig frustrerende, og jeg tipper selvtilliten hans er på vei bort igjen. Hva enn Toni, Henning og andre trenere gjorde rett med det mentale i vår og sommer må de komme tilbake til.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har fått prøvd seg i Europa, og det gikk relativt bra fram til Swansea.

 

Han er sjef for 5. plassen i MLS (langt foran den stjernespekkede byrivalen LA Galaxy), bor i California, og har et lag som bare kommer til å bli bedre.

 

Ikke faen om han er observert på Værnes.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dette skulle stemme får vi vel håpe at han bare kommer for å redde Meling vekk fra bartebyen.

Kan ikke tenke meg at Birger tar MLS som neste steg i karrieren sin.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden, Totto skrev:

Samt Marcus Mehnert i Asker. 

 

4 timer siden, Totto skrev:

Samt Marcus Mehnert i Asker. 

Rart at Oscar Aga ikke også er nominert -med sine 13 scoringer og svært lave alder i forhold til både Mehnert og Løken...

Edit: Leser nå at spillere fra andrelag ikke er med i kåringen. ?‍♂️

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bob og Dio kom dessverre ikke lenger enn til første sluttspillsrunde i MLS, tapte 2-3 mot Real Salt Lake i natt. Likevel godkjent+ for et lag som spiller sin første sesong i MLS.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 minutter siden, rykkinn skrev:

https://www.tv2.no/sport/10216915/

Ganske viktig det Birger påpeker i intervjuet. Nydelig spiller! 

Jepp, får håpe de er flinke på å se i akademiet at man absolutt kan ha muligheten til å bli best uavhengig av hvor man er i den fysiske utviklingen. Interessant valg at de i Viking satt han ned ett nivå for å matche fysikken. Kanskje man burde bli flinkere til å matche spillere med fysisk alder, enn å bare tenke alder? Eller hva sier du Chr.? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, Chr. skrev:

Det er en interessant historie Meling forteller her. Den forteller tydelig at en spillers karriere i stor grad kan være styrt av tilfeldigheter. At han tok telefonen til Lars Hjorth, og at Stabæk faktisk hadde behov for en slik spiller da, ble altså avgjørende for hans karriere. Historien forteller jo også viktigheten av å ta mulighetene som byr seg. Det er ikke gitt at de kommer igjen. 

Det er også interessant å høre at han permanent, med dispensasjon så vidt jeg forstod, spilte en årgang ned. Dét tror jeg ikke har vært gjennomført i Stabæk, men jeg vet at fysisk "underutviklede" tilbys å spille kamper for en lavere årgang. Dette er normalt veldig enkelt, idet de fleste Akademi-lagene i Stabæk spiller opp en årgang, dermed spiller den "underutviklede" faktisk mot jevnaldrende motstandere. 

Han har også helt rett i at klubben bør ha tålmodighet med enkelte unge spillere lengre. Dette er selvsagt også et økonomisk spørsmål. Jeppe Moe er et godt eksempel på en spiller som ved endt G19-sesong ikke ble funnet god nok for A-lagskontrakt, og som dermed reiste til college-fotball i USA, men avbrøt studiene, kom tilbake og har etablert seg i ES. 

En annen ting er jo Stabæks krav om at alle JR-spillere må gå på NTG. Med andre ord kan du ikke spille fotball i Stabæk om du ønsker å bli snekker eller elektriker. Hvis økonomien hadde tillatt det (prioritering), burde Stabæk hatt to JR-lag; ett med spillere fra NTG som trener på dagtid og ett "JR 2" med spillere fra andre skoler som trener etter skoletid. Dette ville også doblet tilgjengelige spillere for videre rekruttering til klubbens A-lag og til bruk på Stabæk 2, samtidig som det i større grad ivaretar "late bloomers". Gaute Larsen fortalte på et foreldremøte forleden dag at årets kamptropper for Stabæk 2 og G19 har bestått av hhv 46 og 40 ulike spillere. Da blir det ikke lett å sette sammen velspillende lag fra kamp til kamp.

Årets sesong har vært sterkt preget av at det totale antall spillere som skal betjene A-lag (cup og serie), Stabæk 2 (serie), G19 (cup og serie) og G16 (cup og serie) har vært for lavt. En del spillere i junioralder spiller/trener fast med A-laget og er derfor ikke aktuelle for kamper for øvrige lag. (Dette er for øvrig noe vi må forvente vil skje også i årene som kommer - takket være Norges beste akademi.) Samtidig har et par spillere som normalt ville spilt G19- og Stabæk 2-kamper bidratt i kamper for G16 i cupen. Totalt sett blir da tilgjengelige spillere for Stabæk 2 og G19 for lavt. I tillegg har unormalt mange A-lagsspillere vært skadet. 

Edit: Stabæk har også satt seg i den lykkelige situasjon at mange av spillerne jevnlig er utilgjengelige for klubben pga landslagsrepresentasjon. Luksusproblem.

Takk for en fin oppdatering. Det var ny info at man må gå på NTG for å spille på Stabæk. Litt synd at vi kanskje ikke har noen elektrikere, snekkere eller rørleggere i juniorklassene.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ref min forrige post i denne tråden:

Fra Akademi-hold:

Jeg kan bekrefte at vi ved fire-fem anledninger de siste 7-8 årene har hatt enkeltspillere som har spilt permanent én årgang ned i et forsøk på å optimalisere utviklingen. 

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...