Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Og skal vi være litt rause med naboklubbene, så tar vi med en tidligere Hauger-spiller også! 

 

Edit: og en Bærum-spiller, men ikke like raus der. 

Endret av odd
Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 timer siden, sexxes skrev:

Og en til som kom innpå. 

Sistnevnte hadde vel en relativt kort karriere i Stabæk. Men alle de fem første etablerte seg som eliteseriespillere i Stabæk, det må vi kunne skryte litt av. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brochmann: – Gleder meg til å komme til Nadderud

PÅ NADDERUD: I november var Tonny Brochmann på besøk på Stabæk-trening. Nå gleder han seg til en retur som spiller ute på gresset - selv om det blir som spiller for bortelaget.

PÅ NADDERUD: I november var Tonny Brochmann på besøk på Stabæk-trening. Nå gleder han seg til en retur som spiller ute på gresset - selv om det blir som spiller for bortelaget. Foto: EVA GROVEN

Publisert:10. desember 2018, kl. 10:48

Tonny Brochmann fikk 50 kamper som Stabæk-spiller før han dro til Mjøndalen i sommer, og håpet hele veien at Stabæk skulle holde seg. Nå gleder han seg til å spille på Nadderud igjen - om enn for bortelaget.

 
DEL
  •  
  •  

– Ja, det kan bli gøy å komme tilbake på Nadderud igjen og spille mot Stabæk. Så jeg håpet selvfølgelig Stabæk skulle klare seg, sier Tonny Brochmann til Budstikka.

Han spilte nemlig for Stabæk i to år, men 15. august i år var det slutt. Da gikk ferden til Mjøndalen. Bruntrøyene rykket opp fra 1. divisjon i år, og skal møte Stabæk i 2019.

– Jeg håpet jo først og fremst at Stabæk skulle slå Strømsgodset, fordi jeg jo spiller for Mjøndalen, som er naborivalene deres. Jeg holdt med Stabæk i nedrykkskampen, smiler Borchmann.

– Og jeg var også på Nadderud under kampen mot Strømsgodset. Jeg håpet jo selvfølgelig at guttene skulle klare å holde plassen.

LES OM NEDRYKKSDRAMAET: Stabæk beholdt eliteserieplassen etter selvmål

Stabæk-helten: Spilte 30 minutter med knust knoke

Formann tar regningen i kveld: - Det er helt greit! 

– Lei meg og sint

Danske Brochmann spilte 50 kamper i løpet av sin Stabæk-karriere, og 19 i 2018, men etter Henning Bergs inntog var han ikke på banen.

– Det er ikke til å komme fra at jeg har sett hvor det bar en stund. Henning Berg har kommet inn som trener, han er sikker på det han gjør, og har sine tanker og ideer. Slik er det, sa Brochmann til Budstikka da overgangen ble sluttført.

Han har signert en treårskontrakt med Mjøndalen, men har bodd i Bærum helt til desember. På den siste treningen før Strømsgodset-kampen - det ordinære seriespillets siste runde - var han på Nadderud, og hygget seg med Stabæk-spillerne. Han var også på Nadderud under selve kampen, noe han sier han gjør hvis han har muligheten.

– Det er veldig hyggelig å hilse på, sier Brochmann

– Det hadde ikke kommet en liten, feirende knyttneve hvis Stabæk hadde rykket ned?

 Nei, så slem er jeg ikke. Jeg har ikke sittet og håpet på at Stabæk skulle rykke ned. Det gjorde jeg ikke.

 Spillerne er jo kamerater av meg. Jeg hadde et fint opphold i klubben, selv om det sluttet litt trist. Jeg var litt lei meg da, og litt sint. Men det hadde jo ikke noe med spillerne å gjøre, så jeg unnet jo dem å klare seg.

– KAMERATER: Tonny Brochmann (t.h.) håpet Stabæk skulle holde plassen i Eliteserien. – Spillerne er jo kamerater av meg. Jeg hadde et fint opphold i klubben, selv om det sluttet litt trist, sier han. Her sammen med Ohi Omoijuanfo (t.v.) og Vadim Demidov.

– KAMERATER: Tonny Brochmann (t.h.) håpet Stabæk skulle holde plassen i Eliteserien. – Spillerne er jo kamerater av meg. Jeg hadde et fint opphold i klubben, selv om det sluttet litt trist, sier han. Her sammen med Ohi Omoijuanfo (t.v.) og Vadim Demidov. Foto: EVA GROVEN

 Perfekt med opprykk

Og Stabæk holdt altså plassen. Det betyr en ny eliteseriesesong for de Blaa - og også for Brochmann. Som nevnt rykket Mjøndalen opp etter årets sesong.

– Hvordan oppleves opprykket?

 Det var helt perfekt, det var en av grunnene til at jeg dro til Mjøndalen, det at det var en god sjanse for opprykk. Jeg dro jo dit først litt uti sesongen. Jeg så laget og hvilke kvaliteter det har, spillemåte og hvordan det hele fungerer. Jeg er er veldig positiv til mitt opphold i Mjøndalen. Når det gjelder opprykket - det er jo helt perfekt, sier Brochmann.

– Og det endte jo med at du må spille mot naborivalene Strømsgodset og?

 Ja, men det blir bare moro. Jeg liker kampene mellom rivaliserende lag. Det er det som er gøy, smiler Brochmann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden, dirtyharry skrev:

For hver nyhet om lsk så hater jeg dem bare mer og mer.. 

Denne er vel med god margin innafor. Både spilt i klubben, sønnen er der og vokst opp i nabolaget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for svar Chr. 

Nå kan jeg ingenting om tallene til andre klubber på dette området, men er ikke dette er veldig høyt tall? Hvis jeg ikke er helt neandertaler i matte må dette være langt over gjennomsnittet for eliteserielag?

Det blir vel et spørsmål om definisjoner til slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...