Jump to content
superblaa

Gammel blaa aargang!

Recommended Posts

Trener som streiker seg til en ny klubb, da har man hørt det og..

Akkurat nå skrev Jon:

Må ikke tro på alt som står i avisene. Saken har nok flere sider enn det som kommer frem. 

Man må nesten forholde seg til det man får vite, men med en sunn skepsis selvfølgelig. Det man ikke får vite er det hvertfall vanskelig tro på...

55 minutter siden skrev geirti:

Man må nesten forholde seg til det man får vite, men med en sunn skepsis selvfølgelig. Det man ikke får vite er det hvertfall vanskelig tro på...

Det har du helt rett i, men ville bare hinte om at man ikke drar noen slutning på det man leser eller hører når det gjelder personalsaker. Det ligger i sakens natur at man ikke kan informere allmenheten om detaljer i slike saker. Da tenker jeg ikke på denne saken spesielt, men på et generelt grunnlag. 

7 minutter siden skrev Jon:

Det har du helt rett i, men ville bare hinte om at man ikke drar noen slutning på det man leser eller hører når det gjelder personalsaker. Det ligger i sakens natur at man ikke kan informere allmenheten om detaljer i slike saker. Da tenker jeg ikke på denne saken spesielt, men på et generelt grunnlag. 

For all del. Har selv hatt innsikt i prersonalsaker som har fremkommet på en helt annen måte i det offentlige rom enn slik jeg oppfattet saken, og her har man jo også problemet med at det er få rene fakta i slike saker, det er mye hvordan situasjoner er oppfattet og hvordan de i ettertid huskes. Det meste har minst to sider. Men at jeg, i saker hvor jeg hadde innsikt og ønsket å korrigere det offentlige bildet, skulle kommet med hint om det ene eller det andre, kan jeg ikke se at ville bidratt til noe særlig.

Det kan være mulig at jeg misforsto deg, jeg oppfattet nemlig det du skrev som at du satt på med ekstra innsikt i denne saken og ønsket å korrigere bildet, men innser nå at det var en tolkning som ikke akkurat er vanntett.

Screenshot_20190801-083705-01.jpeg

Vet ikke om det er noe hold i dette, men samtidig litt rart å finne på? Belsvik som assistent er solid!

Ganske vilt at Boli har klart å være spiss hos Stabæk og keeper hos Mjøndalen i en og samme sesong. Og i tillegg at det har gått under radaren hos enkelte i Josimar.

Hva blir så overskriften hos Josimar mon tro?

9A4F4FC8-BA0F-4CE3-B143-8814E869FB1C.png

Akkurat nå skrev Gladlaksen:

Ganske vilt at Boli har klart å være spiss hos Stabæk og keeper hos Mjøndalen i en og samme sesong. Og i tillegg at det har gått under radaren hos enkelte i Josimar.

Var vel et nøye planlagt "benbrudd" i Mjøndalen denne sesongen som gjorde at ha kunne spille for oss ?

Tenker at sjansen er stor for at Boli får rett i at våre veier vil krysses igjen. Ønsker han all verden hell og lykke til, men han kan få større utfordringer i Ungarn enn mange andre steder. Rasisme er dessverre ikke et ubetydelig problem der, også i fotballen:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/w7z9d/liban-abdi-om-tiden-i-ungarsk-storklubb-fikk-halve-loenna-i-en-konvolutt-med-kontanter

https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/dOJLRz/Rasismen-herjer-ungarsk-fotball-Norske-Liban-ble-mott-med-apelyder-fra-tribunen

7 timer siden skrev Wilmar:

Tenker at sjansen er stor for at Boli får rett i at våre veier vil krysses igjen. Ønsker han all verden hell og lykke til, men han kan få større utfordringer i Ungarn enn mange andre steder. Rasisme er dessverre ikke et ubetydelig problem der, også i fotballen:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/w7z9d/liban-abdi-om-tiden-i-ungarsk-storklubb-fikk-halve-loenna-i-en-konvolutt-med-kontanter

https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/dOJLRz/Rasismen-herjer-ungarsk-fotball-Norske-Liban-ble-mott-med-apelyder-fra-tribunen

Dette er alt fra 2015 vel og merke. Chelsea supporteren som sendte rasistiske meldinger til Sterling sist sesong har blitt utestengt fra brua på livstid. Lov å håpe og tro at det har blitt gjort grep og at det har blitt slått hardt ned på idiotisk oppførsel også i Ungarsk fotball.. 

Antar at Boli har snakket med Tokki om dette problemet før han takket ja. Virker jo som om det har gått bra med han.

Rasisme er nok ikke noe som endrer seg i Ungarn på noen få år, og går langt utover fotballbanen. Problemet er at rasisme ikke er et problem i Ungarn, og dermed blir det heller ikke tatt tak i.

Det er definitivt ikke stemning for å slå ned på rasisme i Ungarn om dagen! Landet styres av en fyr som har slått seg opp på rasisme, og den ene fascistiske militsen overtar etter den andre oppgaven med å spre frykt blant minoriteter. Det går spesielt hardt utover romfolk, men det har ikke spesielt mye til overs for noen som ikke er kristne, hvite og enige med dem.

Jeg håper Franck blir passet godt på, og at han kommer seg videre relativt kjapt.

Jeg tipper han ikke er informert om tingenes tilstand av rådgivere og andre som "vil ham godt". Det viktigste er penga. 

Alex Nimely signerer sannsynligvis for Kettering Town FC på nivå 6 i det engelske ligasystemet. Har vært på prøvespill siste uken.

Screenshot_20190802-192454-01.jpeg

1 time siden skrev yiddo:

Alex Nimely signerer sannsynligvis for Kettering Town FC på nivå 6 i det engelske ligasystemet. Har vært på prøvespill siste uken.

Screenshot_20190802-192454-01.jpeg

Jippi. Da ser det ut som hans tre måneder i Stabæk gjorde ham godt. Håper vi klarer å lande en tilsvarende superspiss nå som Boli er solgt. Heldigvis er ikke introduksjonen hans fjernet fra klubbens nettsider ennå 

https://www.stabak.no/nyheter/dette-er-var-nye-spiss

Spiller fast for Hobro og har nylig sagt at han ønsker å ta en nytt steg. Det er ingenting som tyder på at han kunne tenke seg retur til Norge.