Jump to content
superblaa

Gammel blaa aargang!

Recommended Posts

26 minutter siden skrev mbh:

Da snakker jeg om hva man mener disse spillerne "skylder" klubben etter å ha gått gjennom akademiet, og hvilke forrædere de er når de gjør det som er best for seg. Det nevnes ikke at det koster mye å være i akademiet, både av penger og innsats (fra både spillere og familien). Klubben gjør jo det den syns er best for seg til enhver tid (hva er alternativet?). Da er det ikke et argument at familien Thorstvedt flyttet fra Stavanger til Bærum for at junior skulle bli en del av akademiet.

Vi kan sikkert sitte på vår høye hest, men det er dumt at skikkelser som Erik Thorstvedt ikke bare ser ut til å være enige. Det tror jeg vi ikke er tjent med i det lange løp.

Fint om du kan sette inn en link til der klubben kaller Ola og/eller HG for «forrædere». Du behøver foresten ikke å gjøre det, for du vet like godt som meg at klubben aldri har sagt dette, eller noe som ligger i nærheten. Som flere andre her inne har påpekt tidligere, har klubben sagt de er skuffet over at Ola/HG ikke ønsker å forlenge, og at akademiet ikke er bærekraftig over tid hvis ikke talentene legger igjen penger (ut over utdanningskompensasjon) når de drar videre. Det er noe ganske annet. 

Problemet med å komme med denne typen helt feilaktige påstander, er at det setter klubben i et ufortjent dårlig lys. Hva er egentlig hensikten?

Jeg snakker om hva som har vært omtalen på forumet, ikke på kontoret.

41 minutter siden skrev kuk:

Ja for Erik Thorstvedt er selvfølgelig en nøytral part her

Ja, hvem er ikke det.

Synes Morten klarer seg bra som ekspet-. Liker at han er tydlig når det gjelder straffen. Og så syns jeg familien Thorstvedt skal glede seg over sukessen i Viking.

5 minutter siden skrev smart:

Synes Morten klarer seg bra som ekspet-. Liker at han er tydlig når det gjelder straffen. Og så syns jeg familien Thorstvedt skal glede seg over sukessen i Viking.

Straffen?

Tanker om Boss Skjønsbergs kommentering idag? Ser han får kraftig kritikk på Twitter

Litt lettere for Fam. Thorstvedt å uttale seg slik nå, en for 2 år siden...

1 time siden skrev mbh:

Jeg snakker om hva som har vært omtalen på forumet, ikke på kontoret.

Rart det der at alle på et supporter forum ønsker det beste utfallet for klubben i enhver sammenheng. 

1 time siden skrev mbh:

Jeg snakker om hva som har vært omtalen på forumet

Kan du ikke bare vise til alle disse innleggene der de som drar kalles forrædere. Det kan umulig være mange eksempler.

18 minutter siden skrev Forza Stabæk:

Rart det der at alle på et supporter forum ønsker det beste utfallet for klubben i enhver sammenheng. 

Det er ikke rart i det hele tatt. Det er heller ikke rart at foreldre også ønsker det beste for sine barn.

Han hadde aldri proffkontrakt med oss. Det er jo derfor han er så bitter. Vi får noe i utdanningskompensasjon.

1 time siden skrev Ace:

Han hadde aldri proffkontrakt med oss. Det er jo derfor han er så bitter. Vi får noe i utdanningskompensasjon.

Får vel kun solidaritetsmidler? Mener man må ha tilbudt proffkontrakt for å kunne få utdanningskompensasjon. 

https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/rAzd80/viking-vil-signere-erik-thorstvedts-soenn

Utifra denne så hadde vi krav på kompensasjon da han gikk til Viking så er vel det kontraktsmessige i orden og vi får det nå også? Det var vel noe styr rundt at viking ikke hadde råd til den da han ble signert så kanskje vi har gjort en avtale om noen prosenter i stedet?.

32 minutter siden skrev Hanse:

https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/rAzd80/viking-vil-signere-erik-thorstvedts-soenn

Utifra denne så hadde vi krav på kompensasjon da han gikk til Viking så er vel det kontraktsmessige i orden og vi får det nå også? Det var vel noe styr rundt at viking ikke hadde råd til den da han ble signert så kanskje vi har gjort en avtale om noen prosenter i stedet?.

Overraskende at vi skulle ha krav på utdanningskompensasjon fra når han ikke fikk proffkontrakt hos oss. Men om vi fikk penger da, får vi ikke penger nå (utover solidaritetsmidler). 

Fant dette på lovdata som omhandler overganger for amatørspillere som har kontrakt, så forutsatt at Kissa hadde det, så skal vi ha fått noe da han signerte med Viking  

21A9B15D-65BD-4788-96BD-5BA6DFC4B120.thumb.png.caa2cb1cf4baa7ae9e743831a47131f5.png

11 minutter siden skrev jensemann:

Thorsby fra start på sentral midtbane hjemme mot Juventus i dag!

Spiller seg inn i det. 

14 timer siden skrev s-simen:

Sampdorias bestmann, og kampens 4. beste spiller etter Cristiano Armstrong, Dybala og Sandro iflg WhoScored. Ekstremt imponerende!

image.png

Ranieri (+Google Translate):

Thorsby appeared growing:   "His always does. His place is central. Maybe a midfielder across the board because his average is 12-13 km per game. He must improve with the ball between his feet because he makes too many back passes"

2 minutter siden skrev superblaa:

Ranieri (+Google Translate):

Thorsby appeared growing:   "His always does. His place is central. Maybe a midfielder across the board because his average is 12-13 km per game. He must improve with the ball between his feet because he makes too many back passes"

Høres mest ut som en selvtillitsgreie. Første kamp han spiller sentralt fra start i Italia etter hva jeg forstår. De kampene jeg så av ham i Eredivisie var han beundringsverdig framoverrettet. At styrken hans er duellspillet og løpsstyrnen er det vel lite tvil om. Norges beste boks-til-boksspiller. At spillere som Selnæs, Henriksen og Johansen skal være så soleklart foran han på landslaget har forundret meg i lang lang tid. Selv ikke i en ubetydelig Maltakamp får han muligheten. 

Enig, han trenger mer spilletid og gode opplevelser, så vokser han inn i Sampdo. Husker han som tidvis slepen i Stabæk, det halve året han småherjet. 

Tipper han er med på landsen i løpet av våren, senest til høsten.