Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Gir opp Stabæk - Noe er opplagt feil i Stabæk

 

NADDERUD (Dagbladet): Etter snart sju sesonger på Nadderud er Tommy Svindal Larsen (28) på vei bort fra Stabæk. Årsak: Manglende sportslig utvikling og drømmen om spill i utlandet. - Jeg har alltid drømt om å bli proff i utlandet. Både alder

 

AV LARS ERIK PEDERSEN - Dagbladet papirutgave, 30.05.2001

 

og kontraktsituasjonen tilsier at det er nå jeg har muligheten, sier Svindal Larsen til Dagbladet.

 

Nesten like viktig er Stabæks skuffende resultater denne sesongen. Klubben har som mål å utfordre Rosenborg, men med åtte poeng opp til trønderne allerede etter 9 runder synes den oppgaven nærmest umulig.

- Noe er opplagt feil i Stabæk, sier Svindal Larsen og fortsetter:

- Vi har gode individuelle ferdigheter, men fungerer ikke sammen som lag. Det er bekymringsfullt at vi ikke har tatt lengre steg framover de siste to sesongene.

Femteplass Sesongene han snakker om har endt med to femteplasser for Stabæk. Det er ikke bra nok for en spiller med Tommys ambisjoner.

- Jeg tar konsekvensene av resultatene ved å takke nei til ny kontrakt. Jeg må spille for en klubb der jeg utvikler meg som spiller.

- Og det gjør du ikke i Stabæk?

- Joda, det tror jeg nok, men jeg føler at jeg nå vil prøve noe annet, sier Svindal Larsen, som etter sesongen kan gå gratis til en annen klubb.

Sjokktap Tommys nei til tilbudet om ny fireårskontrakt kommer bare to dager etter at Anders Linderoth trakk seg som trener i klubben. Svensken manglet motivasjon, og var i likhet med Svindal Larsen skuffet over prestasjonene inneværende sesong.

- At Anders trakk seg påvirket ikke min avgjørelse, men jeg er enig i deler av det han sier.

- Et topplag taper ikke 1 - 8 som vi gjorde mot Brann sist, sier Tommy.

Han tror likevel Stabæk vil reise seg etter sjokktapet.

- Vi må huske på at vi bare ligger ett poeng bak bronsen. Jeg vil ikke svartmale situasjonen, for vi kan fortsatt få en bra sesong, sier Stabæk-spilleren.

Erstatter Gazza?

Hva som blir 28-åringens neste klubb vil han ikke spekulere i.

Østerrikske Salzburg har vært interessert, og i går lanserte engelske nettsider både Everton og Derby som aktuelle klubber.

I førstnevnte ble Svindal Larsen sett på som en mulig arvtaker for Paul Gascoigne.

Agent Kjetil Osvold vil heller ikke kommentere ryktene.

- Det er ikke kommet noe konkret bud. Jeg vil ikke lage unødvendig støy rundt spilleren ved å si noe om aktuelle klubber.

lars.erik.pedersen@dagbladet.no Tommy Svindal Larsen blir ikke satt ut av laget slik Jesper Jansson og Christer Basma ble da de avslo tilbud om ny kontrakt i Stabæk. - Jeg vil alltid plukke ut de elleve beste spillerne. Så lenge Tommy er god nok og holder fokus på Stabæk vil han også spille, sier Stabæk-trener Gaute Larsen til Dagbladet.

Ingebrigt Steen Jensen har fortsatt håp om at Tommy Svindal Larsen skal skrive under ny kontrakt med Stabæk. - Tommy har ikke gitt et endelig nei. Vi håper han skriver under på et seinere tidspunkt, sier Steen Jensen til Dagbladet.

Tommy Svindal Larsen er minst like viktig utenfor banen som på den grønne matta. Det mener Stabæk-leder Ingebrigt Steen Jensen. - Han var den første toppspilleren som trodde på det vi drev med. I den grad vi har tradisjoner er Tommy nært knyttet til disse.

 

 

Krangler om Svindal Larsens overgang - Hvem snakker sant?

- Vi hadde en avtale om at Tommy Svindal Larsen skulle få gå gratis til Nürnberg, sier agent Per A. Flod. - Bestemt ikke,

 

HANSEN ESPEN - Aftenposten papirutgave, 06.11.2001

 

parerer Stabæk-leder Tom Schelvan.

ESPEN HANSEN I formiddag satt Tommy Svindal Larsen på et hotell i Nürnberg og håpet Stabæk-ledelsen skulle fire på kravene om å få 600000 kroner for å slippe midtbane-eleganten åtte uker før kontrakten går ut. Ingen signaler hadde kommet fra Nürnberg i morgentimene om at den tyske klubben var villig til å betale.

 

 

- Jeg tror Tommy må belage seg på å vente til 1. januar.

Da er han Bosman-spiller, og da kan ingen stoppe ham, sier en forbannet Per A. Flod til Aftenposten Aften.

Agenten er sint fordi han mener at han allerede i forrige uke hadde kommet til en avtale med sportslig leder Tom Schelvan i Stabæk som sikret en grei overgang for Svindal Larsen.

Helomvending

- Vi snakket sammen flere ganger på telefon. Stabæk var bare glad til for å slippe lønnsutgiftene hans de to siste månedene. Dessuten sa Schelvan at de aldri ville lage vanskeligheter for Tommy. Jeg ble til og med ringt opp av Schelvan som spurte om han kunne stryke de to månedslønningene. Men etter at Stabæk-ledelsen hadde vært på tur til Madrid i helgen, gjorde de helomvending, forklarer Flod som nektet å tro det han fikk servert fra Schelvan i går ettermiddag.

- Schelvan ringte fra København, og jeg ble så opprørt at jeg reiste til Gardermoen for å ta imot dem. Jeg ville se dem i øynene og høre dem si det selv. At de ville hindre Tommy i å få oppfylt drømmen sin nå.

- På flyplassen var det Ingebrigt Steen Jensen som førte ordet, og da hadde de inntatt en urokkelig holdning. Får vi ikke ordnet opp i dette før klokken 15 i dag, får Tommy i hvert fall ikke spilt kampen mot Kuwaits landslag søndag, sier Flod.

Vil ha sitt

- Vi har snakket med Tommy Svindal Larsen og andre spillere om at ingen får gå fra Stabæk i kontraktsperioden uten å legge igjen noen kroner til klubben. I Tommys tilfelle får spilleren sitt og agenten sitt. Da skulle det bare mangle at ikke klubben skal ha litt, mener Tom Schelvan.

- Vi håper fremdeles at dette kan la seg ordne med hjelp av en fornuftig agent. Men nå er det han (agenten) som må komme med et utspill, sier Schelvan som har en helt annen oppfatning enn Flod om hva som ble avtalt i forrige uke.

- Det har aldri vært noen forhandlinger om overgang. Alt vi har hatt er to korte telefonsamtaler, og det vi snakket om da var å vise seg frem - ikke spille kamper, er Schelvans versjon.

Da kan man jo spørre seg hvorfor lønnsutgiftene i det hele tatt ble bragt på bane.

Tommy Svindal Larsen selv var både sint og lei seg i formiddag. Sannsynligvis er det ingen norsk spiller som har vært så nærme å bli proff så mange ganger uten å lykkes som ham.

Denne gang så alt ut til å gå glatt, helt til den i fotballsammenheng så ubetydelige summen på 600000 kroner kom inn i bildet.

- Kan virkelig det sette proffdrømmen hans i fare?

SITAT

Stabæk var bare glad til for å slippe lønnsutgiftene hans» Agent Per A. Flod

Det skulle bare mangle at ikke også klubben skal ha sitt» Stabæk-leder Tom Schelvan

 

 

 

Stabæk stopper Tommy

 

Tommy Svindal Larsen raser mot Stabæk-ledelsen etter at de på et møte seint i går kveld opplyste om at de ville kreve overgangspenger for å la ham gå til Nürnberg før jul. Tyskerne nekter å betale, og dermed kan proffdrømmen ryke for

 

AV PER ANGELL BERNTSEN - Dagbladet papirutgave, 06.11.2001

 

Bosman-Tommy.

Dagbladet snakket med en frustrert og svært forbannet Svindal Larsen på telefon fra hotellrommet i Nürnberg i går. Han mener Stabæk gjør seg skyldig i grovt løftebrudd når de nå krever penger for å la ham gå åtte uker før kontraktens utløp.

Spesielt føler han seg sveket av sportslig leder Tom Schjelvan.

Klar avtale

- Jeg mener jeg og agenten min hadde en klar muntlig avtale med Schjelvan om at jeg kunne få gå gratis. Vi forhandlet ferdig avtalen forrige uke, og da forsto vi det sånn at jeg kunne slippe hvis jeg sa fra meg Stabæk-lønna for de to siste månedene, sier Svindal Larsen til Dagbladet.

- At Tom Schjelvan nå snur i siste time og hevder at vi aldri hadde en avtale, gjør meg skikkelig forbanna. Det gjør at jeg nesten mister troen på alt som har med fotball å gjøre.

 

Det er Per A. Flod som er Svindal Larsens agent.

- I verste fall kan overgangen ryke. Jeg har snakket med Nürnberg, og de vil ikke betale. Nå får jeg bare håpe at de er villige til å inngå en avtale med Tommy fra 1. januar, sier Flod.

Krever 600 000

Tom Schjelvan bekrefter at Stabæk krever ca. 600 000 kroner for å slippe Svindal Larsen. I verste fall må Svindal Larsen betale disse pengene av egen lomme. Samtidig benekter han at Stabæk hadde lovt fri overgang for Tommy.

- Vi hørte bare at det var snakk om prøvespill. I Stabæk har vi et prinsipp om at spillere ikke skal gå før kontraktsutløp uten å gi litt penger tilbake. En klubb i Nürnbergs situasjon bør ha råd til å betale oss rundt 100 000 per kamp hvis de vil ha Tommy umiddelbart, sier Schjelvan.

pab@dagbladet.no

 

 

 

- Uproft på Stabæk-treningene

 

Tommy Svindal Larsen skjønner at Jan Åge Fjørtoft er frustrert over situasjonen i Stabæk. Nürnberg-proffen mener at Stabæk-miljøet er for snilt og ikke tåler konflikter. Svindal Larsen mener også at treningene i gamleklubben holdt altfor

 

AV TORBJØRN ANDERSEN - Dagbladet papirutgave, 29.11.2001

 

laber intensitet.

- Det var totalt fravær av intensitet og profesjonalitet på treningene i Stabæk, og en stor kontrast til treningene her i Nürnberg. Vi utviklet oss ikke videre, sier Tommy Svindal Larsen til Dagbladet.

 

Tommy kom til Stabæk høsten 1994 og var i klubben til han i høst valgte å reise til tyske Nürnberg.

- Jeg burde reist for ett eller to år siden, når jeg ser det hele i ettertid. Det utviklet seg helt feil i Stabæk, sier Svindal Larsen.

Fikk ikke respons Han drar en sammenlikning med Rosenborg-miljøet.

- Odd Inge Olsen er kjent som en løpsmaskin, men da han kom til Rosenborg, innrømmet han at han ble sliten etter en trening. Vi som spilte i Stabæk, ønsket også å ta oss maksimalt ut på trening, slik at vi forbedret oss, sier Svindal Larsen.

Han mener han ikke fikk respons når han prøvde å påpeke mangler i klubben.

- Jeg er lei av å prate med Stabæk-ledelsen om hva som er galt med kulturen i klubben. Jeg har hatt flere samtaler med ledelsen underveis. Både utover våren og sommeren. I en av de siste samtalene var Ingebrigt Steen Jensen forbannet på seg sjøl. Han ser at han burde tatt tak i problemene på et tidligere stadium, sier Svindal Larsen.

Jan Åge Fjørtoft snakket i gårsdagens VG ut om situasjonen i Stabæk. Fjørtoft sa blant annet følgende:

«Det hele ble en kulturkollisjon av dimensjoner da Stabæk møtte Jan Åge Fjørtoft. Klubben er allergisk mot konflikter.

Alt skal være snilt i Stabæk. Mens jeg mener konflikter er en drivkraft for å komme seg videre.»

Enig med Fjørtoft Tommy Svindal Larsen er enig med Fjørtoft:

- Det er for snilt. Når det har oppstått en konflikt, blir den holdt veldig internt. Det må blåses ut litt innimellom, og det er sunt for en klubb at det blir konflikter, sier Svindal Larsen.

Han hadde selv mange ting han brant inne med.

- Jeg ble i likhet med flere av mine lagkamerater etter hvert så lei av at ledelsen i klubben ikke hørte på det vi faktisk hadde å si, at jeg heller brant inne med tingene enn å ta det opp.

- Alle blir likestilt Den tidligere Stabæk-spilleren mener også kulturen i klubben hindrer klubben i å bygge opp profiler.

- Klubben har et problem når det gjelder å dyrke fram spillerprofiler til å bli sjefer. Alle blir stilt likt i spillergruppen i Stabæk.

- Ingen tør dermed å si ifra om hva som er galt, og det blir heller ingen sjefer, sier Tommy Svindal Larsen.

Men selv om han er krass i kritikken, mener han at Stabæk er på rett vei.

torbjorn.andersen@dagbladet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FC Lahti, med Christian Sund som spelmotor på mittfältet, stod för läckerheterna

 

Masse skryt til Sund som tydeligvis blomstrer i ny-gamle omgivelser

 

 

Sier vel endel om finsk fotball, når en sånn spiller kan dominere! Syns han var en av de dårligste spillerne som noen gang har dratt på seg den blaa drakten..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chippen & co sniker seg ut vinduet og firer seg ned takrenna for en ekstra time på byen. Uten alkohol.

 

Den ekstra timen (eller var det to?) bør ha vært JÆVLIG morsom.... Er det mulig.....?! :blink:

 

Jeg vil heller si er det mulig av den svenske treneren å være så forbanna IDIOT. Greit nok hvis de hadde vært drita fulle men dette er jo bare dumt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chippen & co sniker seg ut vinduet og firer seg ned takrenna for en ekstra time på byen. Uten alkohol.

 

Den ekstra timen (eller var det to?) bør ha vært JÆVLIG morsom.... Er det mulig.....?! :blink:

 

Jeg vil heller si er det mulig av den svenske treneren å være så forbanna IDIOT. Greit nok hvis de hadde vært drita fulle men dette er jo bare dumt.

 

På den annen side: hele spillergruppa og støtteapparat hadde hatt en prosess der de avtalte hva man forventet av alle, og så går de på fylla...Å tro at man som såpass profilerte utenlandsproffer ikke ville bli observert - :blink:

 

 

 

Du syns det ville vært flott dersom han i stedet hadde sagt det var ok, fordi de er stjernespillere...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chippen & co sniker seg ut vinduet og firer seg ned takrenna for en ekstra time på byen. Uten alkohol.

 

Den ekstra timen (eller var det to?) bør ha vært JÆVLIG morsom.... Er det mulig.....?! :blink:

 

Jeg vil heller si er det mulig av den svenske treneren å være så forbanna IDIOT. Greit nok hvis de hadde vært drita fulle men dette er jo bare dumt.

 

På den annen side: hele spillergruppa og støtteapparat hadde hatt en prosess der de avtalte hva man forventet av alle, og så går de på fylla...Å tro at man som såpass profilerte utenlandsproffer ikke ville bli observert - :blink:

 

 

 

Du syns det ville vært flott dersom han i stedet hadde sagt det var ok, fordi de er stjernespillere...?

 

Skjønner ikke at det kan være noe å diskutere engang. Er man enige om at 23.00 er "innetiden", så er det det! Da hjelper det ikke å hete Zlatan, Chippen eller Mellberg. Er helt enig med Lagerbäck, hadde han latt dette passere ville det vært et utrolig dårlig signal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chippen & co sniker seg ut vinduet og firer seg ned takrenna for en ekstra time på byen. Uten alkohol.

 

Den ekstra timen (eller var det to?) bør ha vært JÆVLIG morsom.... Er det mulig.....?! :blink:

 

Jeg vil heller si er det mulig av den svenske treneren å være så forbanna IDIOT. Greit nok hvis de hadde vært drita fulle men dette er jo bare dumt.

 

På den annen side: hele spillergruppa og støtteapparat hadde hatt en prosess der de avtalte hva man forventet av alle, og så går de på fylla...Å tro at man som såpass profilerte utenlandsproffer ikke ville bli observert - :blink:

 

 

 

Du syns det ville vært flott dersom han i stedet hadde sagt det var ok, fordi de er stjernespillere...?

 

Ja hadde det vært fylla så, men det var det jo ikke

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt idiotisk at voksne menn skal ha innegrense. Hvis de var på fylla, så forstår jeg reaksjonen, men har de bare vært ute er det teit å ha den regelen i hele tatt.

 

Voksne og voksne? Definitivt ikke voksne nok. "Vi går inn som avtalt til 23.00, også sniker vi oss ut igjen etterpå." Det er jo for f... ikke noen klassetur for guttunger i tenårene vi snakker om. Vi snakker om en prestasjonsgruppe på relativt høyt nivå. Da bør man være profesjonell nok til å følge de spillereglene som er satt opp. Like it or not!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt idiotisk at voksne menn skal ha innegrense. Hvis de var på fylla, så forstår jeg reaksjonen, men har de bare vært ute er det teit å ha den regelen i hele tatt.

 

Voksne og voksne? Definitivt ikke voksne nok. "Vi går inn som avtalt til 23.00, også sniker vi oss ut igjen etterpå." Det er jo for f... ikke noen klassetur for guttunger i tenårene vi snakker om. Vi snakker om en prestasjonsgruppe på relativt høyt nivå. Da bør man være profesjonell nok til å følge de spillereglene som er satt opp. Like it or not!

 

Jeg mener fortsatt at saken stiller seg LITT annerledes hvis, og bare hvis de ikke drakk alkohol.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt idiotisk at voksne menn skal ha innegrense. Hvis de var på fylla, så forstår jeg reaksjonen, men har de bare vært ute er det teit å ha den regelen i hele tatt.

 

Voksne og voksne? Definitivt ikke voksne nok. "Vi går inn som avtalt til 23.00, også sniker vi oss ut igjen etterpå." Det er jo for f... ikke noen klassetur for guttunger i tenårene vi snakker om. Vi snakker om en prestasjonsgruppe på relativt høyt nivå. Da bør man være profesjonell nok til å følge de spillereglene som er satt opp. Like it or not!

Vel, de likte det ikke, og får de nok søvn (etter sitt eget behov) blir de vel heller ikke dårligere på banen av å komme seg i seng 01:30. Fotball er vel egentlig et lagspill for individualister, og eks Norge ble vel ikke bedre av at vi vraket Myggen. En ting er klubbene spillerne er ansatt i, men landslaget er en litt mer frivillig greie hvor man ikke uten videre kan bestemme når voksne folk skal være i seng. Hvor mye kommer det svenske landslaget til å miste når(hvis) disse tre forsvinner? Hvor mye er et prinsipp verdt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt idiotisk at voksne menn skal ha innegrense. Hvis de var på fylla, så forstår jeg reaksjonen, men har de bare vært ute er det teit å ha den regelen i hele tatt.

 

Voksne og voksne? Definitivt ikke voksne nok. "Vi går inn som avtalt til 23.00, også sniker vi oss ut igjen etterpå." Det er jo for f... ikke noen klassetur for guttunger i tenårene vi snakker om. Vi snakker om en prestasjonsgruppe på relativt høyt nivå. Da bør man være profesjonell nok til å følge de spillereglene som er satt opp. Like it or not!

Vel, de likte det ikke, og får de nok søvn (etter sitt eget behov) blir de vel heller ikke dårligere på banen av å komme seg i seng 01:30. Fotball er vel egentlig et lagspill for individualister, og eks Norge ble vel ikke bedre av at vi vraket Myggen. En ting er klubbene spillerne er ansatt i, men landslaget er en litt mer frivillig greie hvor man ikke uten videre kan bestemme når voksne folk skal være i seng. Hvor mye kommer det svenske landslaget til å miste når(hvis) disse tre forsvinner? Hvor mye er et prinsipp verdt?

Hva er neste prinsippet de finner det for godt å gi blaffen i?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, de likte det ikke, og får de nok søvn (etter sitt eget behov) blir de vel heller ikke dårligere på banen av å komme seg i seng 01:30. Fotball er vel egentlig et lagspill for individualister, og eks Norge ble vel ikke bedre av at vi vraket Myggen. En ting er klubbene spillerne er ansatt i, men landslaget er en litt mer frivillig greie hvor man ikke uten videre kan bestemme når voksne folk skal være i seng. Hvor mye kommer det svenske landslaget til å miste når(hvis) disse tre forsvinner? Hvor mye er et prinsipp verdt?

Hva er neste prinsippet de finner det for godt å gi blaffen i?

Antagelig prinsippet om at alle skal spille for landslaget enten man vil vil eller ikke - forutsatt at man blir tatt ut selvfølgelig.

 

Det blir litt som å kjøre bil, det er ikke lov å kjøre over fartsgrensen (prinsippet) men det fleste kjører litt over(praksis)....

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En regel er en regel. Men så vidt jeg forstår, føler de seg urettferdig behandlet siden mange andre også har brutt regler. Spør dere meg, ser dette ut som en sak for Per Danielsen. Han er sikkert ledig også, siden han tapte sin siste sak så sent som i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pedagogen, hadde du godtatt at din arbeidsgiver befalte deg til å legge deg kl 23 fordi de mente at du ikke ville være uthvilt nok til å jobbe dagen etter hvis du la deg senere?

For ikke å snakke om lederen for bedriftslaget (litt drøy men ikke helt uten relevans) :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En regel er en regel. Men så vidt jeg forstår, føler de seg urettferdig behandlet siden mange andre også har brutt regler. Spør dere meg, ser dette ut som en sak for Per Danielsen. Han er sikkert ledig også, siden han tapte sin siste sak så sent som i går.

 

Jeg kan forstå det hvis det er en regel de har blitt enige om med ledelsen. Hvis det er noe som har blitt pålagt dem hadde jeg aldri i verden fulgt den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pedagogen, hadde du godtatt at din arbeidsgiver befalte deg til å legge deg kl 23 fordi de mente at du ikke ville være uthvilt nok til å jobbe dagen etter hvis du la deg senere?

For ikke å snakke om lederen for bedriftslaget (litt drøy men ikke helt uten relevans) :D

 

he he he

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pedagogen, hadde du godtatt at din arbeidsgiver befalte deg til å legge deg kl 23 fordi de mente at du ikke ville være uthvilt nok til å jobbe dagen etter hvis du la deg senere?

 

For å benytte andres ord, dette ligner mistenkelig på dumskapens akse.

 

Dette dreier seg definitivt ikke om noe ordinært arbeidstaker-/arbeidsgiverforhold, så spørsmålet ditt er like uinteressant som hvorvidt de hadde drukket alkohol eller ei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pedagogen, hadde du godtatt at din arbeidsgiver befalte deg til å legge deg kl 23 fordi de mente at du ikke ville være uthvilt nok til å jobbe dagen etter hvis du la deg senere?

 

For å benytte andres ord, dette ligner mistenkelig på dumskapens akse.

 

Dette dreier seg definitivt ikke om noe ordinært arbeidstaker-/arbeidsgiverforhold, så spørsmålet ditt er like uinteressant som hvorvidt de hadde drukket alkohol eller ei.

Kan du gi meg en fornuftig grunn til at de må være på rommet kl 23 fordi de skal spille kamp 3 dager senere? Mener du at de ville prestert bedre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pedagogen, hadde du godtatt at din arbeidsgiver befalte deg til å legge deg kl 23 fordi de mente at du ikke ville være uthvilt nok til å jobbe dagen etter hvis du la deg senere?

 

For å benytte andres ord, dette ligner mistenkelig på dumskapens akse.

 

Dette dreier seg definitivt ikke om noe ordinært arbeidstaker-/arbeidsgiverforhold, så spørsmålet ditt er like uinteressant som hvorvidt de hadde drukket alkohol eller ei.

Kan du gi meg en fornuftig grunn til at de må være på rommet kl 23 fordi de skal spille kamp 3 dager senere? Mener du at de ville prestert bedre?

 

Det som er virkelig dumt her er jo at landskamper spilles tidligst kl 20.00. Så skal spillerne pålegges en døgnrytme som tilsier søvn maks en drøy time etter at de skal prestere maksimalt? Kan forstå langrennsløpere som skal konkurrere kl 09.00, men dette er jo bare dumskap! Spillerne burde vært _pålagt_ å være oppe til senest kl 1!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt idiotisk at voksne menn skal ha innegrense. Hvis de var på fylla, så forstår jeg reaksjonen, men har de bare vært ute er det teit å ha den regelen i hele tatt.

 

 

Nå må du huske på at dette ikke var en regel som var bestemt av bare Lagerbäck, det var en kollektiv bestemmelse av spilleregler for landslaget som alle var enige i. Da vil ikke jeg kalle det innertider, men en intern enighet om hva slags oppførsel man ønsker. Og hva er da vitsen med regler hvis de som ikke følger dem får gjøre det ustraffet??

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt idiotisk at voksne menn skal ha innegrense. Hvis de var på fylla, så forstår jeg reaksjonen, men har de bare vært ute er det teit å ha den regelen i hele tatt.

 

 

Nå må du huske på at dette ikke var en regel som var bestemt av bare Lagerbäck, det var en kollektiv bestemmelse av spilleregler for landslaget som alle var enige i. Da vil ikke jeg kalle det innertider, men en intern enighet om hva slags oppførsel man ønsker. Og hva er da vitsen med regler hvis de som ikke følger dem får gjøre det ustraffet??

 

Enig, men tror "straffen" kan bli en kostbar affere for det svenske landslaget, hvis de involverte spillerne ikke vil spille under nåværende trener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...