Gå til innhold

Hall of Fame


elaang
 Del

Anbefalte innlegg


Trodde først det var styret i Stabæk Fotball som valgte kandidater til Hall of Fame. Men jeg hørte rykter ikveld om at det finnes en egen (hall of fame) -jury som skal bestemme dette.

 

Hva tenker man med når man gir Alan denne "prisen"? Jeg kan nevne fem-seks navn som står langt foran køen til Alan til å få denne prisen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


litt rart at andre posten min blir på fylla, men må bare bli med her. Ok jeg digga alan når han var i klubben og de to siste årene var han helt fantastisk så lenge han var i humør. Men er enig med de andre som sier at det er fler som fortjener hall of fame før alan. Som Tom, Mike og tommy. Men jeg mener Flem er den som fortjener den først. Er litt for ung til og ha sett han, min første Stabæk kamp var avskjedskampen hans... Men å være med fra fjerde div til tippeligaen og etablere seg der er helt fantastisk. Eller er han der alt ten at jeg har fulgt med?

 

sorry for dårlig språk. sånn skjer

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kriteriene for å bli valgt inn i Hall of Fame er at en spiller, trener eller leder må ha gjort en helt ekstraordinær innsats for klubben; en innsats som vil bli husket i årtier etter at selve karrieren er avsluttet. Å bli innvalgt i Hall of Fame er Stabæk fotballs største æresbevisning. Man kan bare velges inn etter at den aktive karrieren er over, og det kan maksimalt velges inn èn person hvert tredje år - med unntak for startåret da to spillere fikk denne æresbevisningen.

- At Alan har gjort en ekstraordinær innsats som fotballspiller og vil bli husket lenge er vel udiskutabelt og kan forsvare tildeling. Imidlertid er han jo ikke ferdig med karrieren - så her tyder det vel på at noen har tatt noen raske beslutninger.

- Skulle gjerne sett at prosessen var litt mer åpen - og fler av oss supportere fikk delta i utvelgelse av kandidater etc

- Skulle gjerne ha sett noen kandidater fra støttesystemet, minst like viktig å hedre de som legger ned en livs lang innsats for klubben utenfor banen. Her burde kriteriet om "avsluttet karriere" kanskje modereres noe - ellers betyr vel det "post mortem tildeling".

 

I diskusjonen over om kandidater tar jeg gjerne med IAO - men må jeg velge en blir det Tom. Makan til lojalitet, innstilling på banen - og sympatisk opptreden utenfor banen skal man lete lenger etter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når man kritiserer valget bla. på grunnlag for brudd på kriteriet "at karrieren er over" er det vel ikke helt riktig å bruke andre aktive spillere som eksempel på spillere som skulle vært valgt. Således er det vel Mike Kjølø som hadde vært mest nærliggende?

 

Det kunne være greit å få en redegjørelse på hvorfor man har gått bort fra dette kritieriet. Skal man tolke det dithen at det er "Stabæk-karrieren" som er over? For de tre øvrige var jo det greit. De la jo opp (ser da bort fra bedriftsfotball). Det vil vel også virke litt rart om en spiller i "Hall of Fame" kommer tilbake som spiller på motstanderlaget. Dette kan jo teoretisk skje med Alanzinho i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når man kritiserer valget bla. på grunnlag for brudd på kriteriet "at karrieren er over" er det vel ikke helt riktig å bruke andre aktive spillere som eksempel på spillere som skulle vært valgt. Således er det vel Mike Kjølø som hadde vært mest nærliggende?

 

Det kunne være greit å få en redegjørelse på hvorfor man har gått bort fra dette kritieriet. Skal man tolke det dithen at det er "Stabæk-karrieren" som er over? For de tre øvrige var jo det greit. De la jo opp (ser da bort fra bedriftsfotball). Det vil vel også virke litt rart om en spiller i "Hall of Fame" kommer tilbake som spiller på motstanderlaget. Dette kan jo teoretisk skje med Alanzinho i år.

 

Tar den - ble bare revet med i diskusjonen over. Hvis jeg var uklar - så støtter jeg gjerne en tildeling til Alan - men da til rett tid jfr kriteriene, og ihht rett prosess. Prosessen for valg er jeg fremdeles litt usikker på hvordan foregår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt latterlig at to gode sesonger skal holde til Hall of Fame!! Hvis det er kriteriene så burde jo også Veigar vært valgt foran Alan!!

 

Men Mike som var kaptein i klubben i mange år, bl.a under gullsesongen. Vært i klubben i 8 år, vært med på bronse, nedrykk, opprykk, sølv og gull! En oppofrende spiller som alltid har uttrykt kjærlighet for Stabæk og elsket av fansen - han nevnes ikke av Stabæk og ingebrigt i det hele tatt! Han fortjener virkelig Hall of Fame, spesielt etter at han ikke fikk oppfylt sin store drøm om å få spille på Fornebu!

 

Stemmer for mye synging for Mike fremover!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel rimelig klart at de som har valgt inn Gnomen ikke har vektlagt ting som lojalitet, representasjon av klubben, lagånd osv, men istede har prioritert en med medieoppmerksomhet og evne til å begeistre den alminnelige fotballinteresserte mannen i gata.

 

Og i samme slengen undergravd hele Hallen.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har vel kanskje med at lillemann vil bli husket av alle selv RBK, VIF, Brann fansen osv husker han og var misunnelige på Stabæk som hadde han.

 

Alle som er litt oppdatert i fotball viste hvem denne karen var.

 

Men sammen med Daniel er han vel den spilleren som har "gjort" mest for stabæk med å få Stabæk i media.

 

Syntes det er riktig å velge han inn i Hall of fame - selv om han ikke har trofast stempelet midt i panna hos dere i $$.

Endret av Pondus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har vel kanskje med at lillemann vil bli husket av alle selv RBK, VIF, Brann fansen osv husker han og var misunnelige på Stabæk som hadde han.

 

Alle som er litt oppdatert i fotball viste hvem denne karen var.

 

Men sammen med Daniel er han vel den spilleren som har "gjort" mest for stabæk med å få Stabæk i media.

 

Syntes det er riktig å velge han inn i Hall of fame - selv om han ikke har trofast stempelet midt i panna hos dere i $$.

 

Veldig enig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit at Alan får oppmerksomhet for sin innsats i Stabæk, men Hall of Fame er direkte feil plass. Han oppfyller ikke kravene!

Steen Jensen svarte jo på hvorfor han ble valgt inn i intervjue med StabækTV. Han erkjenner jo også at han har stått i spissen for at Alan fikk denne prisen også.

 

Helt fair at Alan får en slik pris om kriteriene var der. Om reglene for å komme inn kan bøyes fra person til person så mister hall of fame litt troverdighet.

 

 

Alan ville blitt husket også om han IKKE hadde kommet i hall of fame også.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan kunne jo like gjerne vært i Hall Of Shame for noen måneder siden.. Fodstad, Flem og Lars Joakim har vel aldri engang vært i nærheten av det! Synes Hall Of Shame mister troverdighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Direkte flaut at Alan velges inn i Hall of Fame før spillere som Kjølø og Steners.

 

I mitt hode er Hall of Fame forbeholdt de som virkelig har lagt ned en heroisk innsats over lang tid, gjennom tunge og lykkelige stunder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjølø og Stenersen har da ingenting på en slik liste å gjøre. Man er ikke kvalifisert for Hall of Fame bare ved å være lenge i en klubb. Ingen av dem har gjort noe ekstraordinært annet enn å være i klubben over en lenger periode. Stenersen og Kjølø blir fort glemt og har ikke gjort noe ekstraordinært.

 

Kriteriene for å bli valgt inn i Hall of Fame er at en spiller, trener eller leder må ha gjort en helt ekstraordinær innsats for klubben; en innsats som vil bli husket i årtier etter at selve karrieren er avsluttet. Å bli innvalgt i Hall of Fame er Stabæk fotballs største æresbevisning. Man kan bare velges inn etter at den aktive karrieren er over, og det kan maksimalt velges inn èn person hvert tredje år - med unntak for startåret da to spillere fikk denne æresbevisningen.

 

Jönsson og Nannskog er neste mann inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hører det Ingo sa på StabækTV etter kampen, og jeg blir bare provosert. Legg ned hele shiten, hvis Alan, som Ingo sier, skal rangeres høyere enn Frode Olsen, Belsvik, Tobbe, Chippen, osv.

 

Og apropos StabækTV; jævlig bra! Og Pontus Seger er helt sjef.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Direkte flaut at Alan velges inn i Hall of Fame før spillere som Kjølø og Steners.

 

I mitt hode er Hall of Fame forbeholdt de som virkelig har lagt ned en heroisk innsats over lang tid, gjennom tunge og lykkelige stunder.

Er det noe som er ekstraordinært i dagens moderne fotball er det klubbfølelse og lojalitet.

Støttes!

 

Jeg konkluderer som d*u*b, Hall of Fame er feil plass. Vi får lage vår egen Hall of Fame i Stabæk Support. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjølø og Stenersen har da ingenting på en slik liste å gjøre. Man er ikke kvalifisert for Hall of Fame bare ved å være lenge i en klubb. Ingen av dem har gjort noe ekstraordinært annet enn å være i klubben over en lenger periode. Stenersen og Kjølø blir fort glemt og har ikke gjort noe ekstraordinært.

 

Kriteriene for å bli valgt inn i Hall of Fame er at en spiller, trener eller leder må ha gjort en helt ekstraordinær innsats for klubben; en innsats som vil bli husket i årtier etter at selve karrieren er avsluttet. Å bli innvalgt i Hall of Fame er Stabæk fotballs største æresbevisning. Man kan bare velges inn etter at den aktive karrieren er over, og det kan maksimalt velges inn èn person hvert tredje år - med unntak for startåret da to spillere fikk denne æresbevisningen.

 

Jönsson og Nannskog er neste mann inn.

 

En spiller som har over 300 kamper for oss, har alle medaljene vi har noen gang tatt, aldri rømt(bortsett fra et lån), var en av de klart viktigste 2006 sesongen er altså mindre ekstraordinært enn det Alan har gjort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


helt Patetisk og latterlig at en spiller som Alan kommer inn på Hall of Fame listen før de spillerne som er nevnt.

greit at Alan har gitt mye oppmerksomhet til klubben og dets spill de siste årene, men uansett han er IKKE hall of Fame potensialet.

greit at de yngre gardene som Jr support digger han og det har vært mange på Hovis som har elsket han, men har de noen gang sett Chippen, Steners, stenvoll, Flem osv i aksjon.

 

synes rett og slett at det er trist, han kunne fått hyllest og ett klapp på skulderen, men han ville bort på første korsvei hvor det var litt mer penger å hente, vi har spillere i Klubben nå og tidligere som har vært med Opp og ned uten å mukke som fortjener plassen i Hall of Fame langt mer enn Alan.

 

Ingo gjorde dette for å please "nye" fans av Stabæk, ikke for å hylle en Evig kriger som har hjertet utenpå drakten og blør blått og mørkeblått blod...

 

Dette er rett og slett flaut og en stor TABBE av Ingo og "hall of Fame" juryen :-(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En spiller som har over 300 kamper for oss, har alle medaljene vi har noen gang tatt, aldri rømt(bortsett fra et lån), var en av de klart viktigste 2006 sesongen er altså mindre ekstraordinært enn det Alan har gjort?

 

Alan har Kniksen (midtbane) to år og NISO's årets spiller. Det er ikke mange Stabækspillere som har vært en større profil enn Alanzinho. Spillere som Kjølø, Stenvoll og Stenersen har da mange kamper for Stabæk fordi de ikke har vært gode nok til å komme seg til større klubber i utlandet. Det må da kreves noe mer enn å være klubbspiller for å bli Hall of Fame.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hall of Fame
×
×
  • Opprett ny...