Gå til innhold

Stabæk Support i media


stabækLars
 Del

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ikke akkurat i media, men denne tråden passet best:

 

Jeg fikk en melding fra Henning Hauger på facebook der han takket Stabæk Support for den gode støtten hittil i år. Han nevnte spesielt Fredrikstad-kampen! Nå må vi bare fortsette denne trenden, selvom det skulle gå litt imot utover i sesongen. Så langt har vi jo sett bra spill og resultater.

 

Stort pluss i boken, folkens!! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I Aftenpostens kampreferat idag (papirutgaven):

Manet frem av ivrige fans presset hjemmelaget på for å få med seg alle tre poengene, og klarte det på overtid
Ikke direkte om $$, akkurat, men ikke langt unna.

 

I abcnyheter.no

Lyn så ut til å være på vei mot seier da laget tok to måls ledelse i annen omgang, men tre mål på det siste kvarteret avgjorde for Stabæk. Daniel Nannskog ble matchvinner i siste minutt.

 

– Utrolig deilig å vinne ja, men enda bedre er måten det skjer på, sier Tonje Asmyhr til ABC Nyheter etter kampen.

 

 

ABC-nyheter skiller seg litt fra de andre nettavisene fordi de er veldig supporterorientert. Kult!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Stabæk leker..

– Stabæk leker! Stabæk leker! ropte Stabæk-supporterne «Berget det blaa» på Nadderud i går.

Ble det ropt Stabæk leker! igår? La ikke merke til det på hovis, men kan godt bare være meg som gikk glipp av det.

Berget det blaa henger ihvertfall fortsatt i hos noen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk leker..
– Stabæk leker! Stabæk leker! ropte Stabæk-supporterne «Berget det blaa» på Nadderud i går.

Ble det ropt Stabæk leker! igår? La ikke merke til det på hovis, men kan godt bare være meg som gikk glipp av det.

Berget det blaa henger ihvertfall fortsatt i hos noen..

Journalisten må ha ligget nedfrosset noen år. Dette er fra samme artikkel

Og til alle som har sykemeldt Stabæk etter bare ett poeng på tre seriekamper i høstsesongen: de blå og grønne er tilbake for fullt.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk leker..
– Stabæk leker! Stabæk leker! ropte Stabæk-supporterne «Berget det blaa» på Nadderud i går.

Ble det ropt Stabæk leker! igår? La ikke merke til det på hovis, men kan godt bare være meg som gikk glipp av det.

Berget det blaa henger ihvertfall fortsatt i hos noen..

Journalisten må ha ligget nedfrosset noen år. Dette er fra samme artikkel

Og til alle som har sykemeldt Stabæk etter bare ett poeng på tre seriekamper i høstsesongen: de blå og grønne er tilbake for fullt.

 

ikke like viktig, men han skrev også tom haugli, han heter tom høgli.. fint at man kan det man skriver om! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VGD har fortsatt et godt stykke igjen før det kan kalles media, men det er litt interessant å følge denne tråden..

 

Egentlig så burde jeg bli sinnsykt provosert.. men jeg sier bare "you ain't seen nothing yet"

 

Jeg gir egentlig faen. At trommegjengen øst for oslo gidder å bruke tid på slikt sier nok om de.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var ingenting å hisse seg opp over. Bare vissvass. VGD er skikkelig lavmål.

 

Vi er den supporterklubben i Norge som øker desidert mest, med masse nye medlemmer, samtidig som jeg synes vi har klart å bevare bra trøkk på sangene. Kan være enig i at vi burde ha kunnet lage enda flere tribunesanger de senere årene. Men sammenlignet med de andre tippeligalagene jeg har hørt er vi faktisk noen av de beste.

 

Jeg tror mange får feil oppfatning av hvor mange vi er og hvor bra vi synger, fordi vi ikke synes på TV-skjermen under hjemmekampene våre.

 

"Stabæk skal ta gull iår, Stabæk skal ta gull iår, Vi tar gull i år!

Og ingen liker oss, og alle vil hate oss når vi tar gull i år."

 

Det sjarmløse laget fra Bærum

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var ingenting å hisse seg opp over. Bare vissvass. VGD er skikkelig lavmål.

 

Vi er den supporterklubben i Norge som øker desidert mest, med masse nye medlemmer, samtidig som jeg synes vi har klart å bevare bra trøkk på sangene. Kan være enig i at vi burde ha kunnet lage enda flere tribunesanger de senere årene. Men sammenlignet med de andre tippeligalagene jeg har hørt er vi faktisk noen av de beste.

 

Jeg tror mange får feil oppfatning av hvor mange vi er og hvor bra vi synger, fordi vi ikke synes på TV-skjermen under hjemmekampene våre.

 

Naturligvis er det bare til å drite i det, den som har startet tråden er LSK-fan og alle supportere synes sin egen supporterklubb er den beste. (Grunnen til at jeg synes SS er best er naturligvis at vi faktisk er best, og ikke fordi jeg selv er medlem, men det er en annen sak).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne debatten vinner vi uansett. Sålenge vi kan høre SS selv når det går i mot, og selv når vi er i markant undertall, vil støtten merkes av laget. Sånn som f.eks VIF-klanen holder på underbygger de bare den dårlige feelinga i laget. Kan aldri tenke meg det hjelper.

 

Eks 1:

Jeg satt midt blandt vif-folket i Ullevålskampen i år. 18000 publikummere eller noe sånt på tribunen. av disse 1500-2500 Stabæk-tilhengere, sånn omtrent. Før kampen, og underveis frem til Daniel viste søpla hvordan det gjøres, var det mye sang og bra trøkk i VIF-folket. De knuste jo SS på alle måter. Men så kom målet, og jeg sier til min bedre, men ikke spesielt oppdaterte, halvdel at "følg med nå. Nå blir det tyst i VIF-klanen!". Resten av omgangen, i pausen, og store deler av andre omgang var det stille fra medgangsfolket. Som spådd, for dette har jeg sett mange, mange ganger før. Sporadiske "Vål'enga, du er min rell'ion" osv kom, men trøkket var totalt borte. I denne perioden hørte man SS mer enn godt. Så kom VIF-målet, og klanen våkner igjen. Dette var også før "kriseperioden" var kommet til VIF, så man kan heller ikke skylde på det.

 

Eks 2:

Vif har hjemmekamp mot Viking i en tøff tid. Siste kamp før sommerferien. Lørdag. Alt ligger tilrette for en publikumskamp, men på Ullevål er det for første gang i år (i VIF-sammenheng i TL) under 10000 publikummere på tribunen. TUSENVIS av disse GÅR når Viking tar ledelsen i sluttminuttene. Dét er support det!

 

Sånn de fungerer blir de bare en forsterkende del av kampbildet, der de gir laget sitt støtte når det går bra, men blir stille når det går i mot. Hvem trenger det da?

 

Det de skal ha for er at de på sitt beste er svært bra, men det viktigste er vel nesten hvor bra man er på sitt dårligste? Eller hva??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av de som klager på oss, mener vi er stille på hjemmebane. Det at vi ikke høres godt på hjemmebane er ikke vår feil, men ett resultat av at Nadderud er som den er. Nesten all lyd fra oss forsvinner ut i det store intet og derfor høres vi daffe ut. Dette inntrykket blir forsterket når vi på tv ofte har mikrofon rett ved siden av oss og høres veldig godt på tv, men når man kommer til Nadderud hører man oss nesten ikke og tenker derfor at "eneste grunn til at de høres bra ut er fordi det er en mikrofon ved siden av de."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av de som klager på oss, mener vi er stille på hjemmebane. Det at vi ikke høres godt på hjemmebane er ikke vår feil, men ett resultat av at Nadderud er som den er. Nesten all lyd fra oss forsvinner ut i det store intet og derfor høres vi daffe ut. Dette inntrykket blir forsterket når vi på tv ofte har mikrofon rett ved siden av oss og høres veldig godt på tv, men når man kommer til Nadderud hører man oss nesten ikke og tenker derfor at "eneste grunn til at de høres bra ut er fordi det er en mikrofon ved siden av de."

 

Vi kan jo også ta til oss noe av kritikken og faktisk innse at vi ikke er så fantastisk gode på å synge høyt og lenge? Går det imot er det minst like mange surmulere og stille-supportere hos oss som i klanen..

Det er STORT forbedringspotensiale hos oss. Det eneste som skal til er at de som faktisk er på kamp synger høyt, hele tiden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av de som klager på oss, mener vi er stille på hjemmebane. Det at vi ikke høres godt på hjemmebane er ikke vår feil, men ett resultat av at Nadderud er som den er. Nesten all lyd fra oss forsvinner ut i det store intet og derfor høres vi daffe ut. Dette inntrykket blir forsterket når vi på tv ofte har mikrofon rett ved siden av oss og høres veldig godt på tv, men når man kommer til Nadderud hører man oss nesten ikke og tenker derfor at "eneste grunn til at de høres bra ut er fordi det er en mikrofon ved siden av de."

 

Vi kan jo også ta til oss noe av kritikken og faktisk innse at vi ikke er så fantastisk gode på å synge høyt og lenge? Går det imot er det minst like mange surmulere og stille-supportere hos oss som i klanen..

Det er STORT forbedringspotensiale hos oss. Det eneste som skal til er at de som faktisk er på kamp synger høyt, hele tiden...

 

Påstår ikke at vi er perfekte og at det er kun stadion sin feil, men sitter du på hovedtribunene hører du nesten aldri $$. Eller rettere sagt du hører at vi er der, men ikke hva vi synger.

Uansett var ikke mitt innlegg ment som annet enn å forklare en av hovedårsakene til hvorfor mange fans av andre klubber synes vi er så skuffende på hjemmebane, ikke noe mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av de som klager på oss, mener vi er stille på hjemmebane. Det at vi ikke høres godt på hjemmebane er ikke vår feil, men ett resultat av at Nadderud er som den er. Nesten all lyd fra oss forsvinner ut i det store intet og derfor høres vi daffe ut. Dette inntrykket blir forsterket når vi på tv ofte har mikrofon rett ved siden av oss og høres veldig godt på tv, men når man kommer til Nadderud hører man oss nesten ikke og tenker derfor at "eneste grunn til at de høres bra ut er fordi det er en mikrofon ved siden av de."

 

Vi kan jo også ta til oss noe av kritikken og faktisk innse at vi ikke er så fantastisk gode på å synge høyt og lenge? Går det imot er det minst like mange surmulere og stille-supportere hos oss som i klanen..

Det er STORT forbedringspotensiale hos oss. Det eneste som skal til er at de som faktisk er på kamp synger høyt, hele tiden...

 

Jeg tror forbedringspotensialet først og fremst ligger i å få flere av de stående supporterne til å synge.. Irriterer meg grønn over alle de som gir rare blikk om man står litt utenfor "den harde kjernen" av syngende og allikevel synger. Burde vært obligatorisk å synge når man står på vårt felt, selv om jeg ikke er helt tilhenger av varianten med sangkontrakt som klanen vurderte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


vi har et stort forbedringpotensiale når det gjelder å synge lenge..hver gang vi kommer til lalalalala, stopper det jo! men vi synger høyt til å være så få og støtter laget alltid uansett! vil si i forhold til hvor mange vi er er vi på topp fem av støynivå fra supporterne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av de som klager på oss, mener vi er stille på hjemmebane. Det at vi ikke høres godt på hjemmebane er ikke vår feil, men ett resultat av at Nadderud er som den er. Nesten all lyd fra oss forsvinner ut i det store intet og derfor høres vi daffe ut. Dette inntrykket blir forsterket når vi på tv ofte har mikrofon rett ved siden av oss og høres veldig godt på tv, men når man kommer til Nadderud hører man oss nesten ikke og tenker derfor at "eneste grunn til at de høres bra ut er fordi det er en mikrofon ved siden av de."

 

Vi kan jo også ta til oss noe av kritikken og faktisk innse at vi ikke er så fantastisk gode på å synge høyt og lenge? Går det imot er det minst like mange surmulere og stille-supportere hos oss som i klanen..

Det er STORT forbedringspotensiale hos oss. Det eneste som skal til er at de som faktisk er på kamp synger høyt, hele tiden...

 

Takk og lov for at det er noen her inne som klarer å ta i mot kritikk og innse fakta.

 

Jeg bryr meg faktisk ikke så mye om den relative økningen i medlemsmassen. Det som betyr noe er oppmøtet på kamp hjemme, og spesielt borte. Her har det faktisk ikke det vært noen særlig økning som jeg kan se. Jeg kan faktisk ikke se at SS er så mange flere enn fra BdB tiden. Medlemsmassen har økt, skal selvfølgelig ikke hevde noe annet, men jeg kan ærlig talt ikke si at SS feltet har blitt så myyye større enn fra BdB tiden. Dette er faktisk den generelle oppfatningen av SS i supporternorge.

 

Når det gjelder det å fornye seg selv som supporter klack (nye sanger, 2-stangs, vifteflagg, bannere, etc..etc..) ligger SS en del etter andre supportergrupper.

 

Hvor ble det av dette?: (Jeg siterer fra 2002) Hentet fra en artikkel i 2002

 

"...Den nye supporteklubben tar utgangspunkt i tradisjonell supporterkultur, men det betyr ikke av vi skal være snevre. Stabæk har som mål å være inkluderende. Det skal også den nye supporterklubben være. Vi skal ha stor takhøyde og dyrke mangfold. Vi skal ha rom for kameratgjengen fra Lysaker som kaller seg Jar-Ultras og har hjemmelagde bannere med dødningehoder. Vi skal ha rom for de som sitter på Q-feltet, for rekruttene våre i Bærget de små, for Bærget de grå og de på sponsor plassene til arbeidsgiveren sin. Og vi skal ha rikelig rom for de som står og synger. Vi skal ha rom for Torcida Blu, Ultras Frekkas, Khmer Bleu, Ultras Telemark, Åmot-gutta, Ultras 1912 og hva de kaller seg alle sammen. Og folk skal selvsagt få lov å støtte laget på sin måte..."

 

 

 

Mer er det egentlig ikke å si. Så er spørsmålet om man er villig til å ta realiteten innover seg og jobbe for å bli bedre, eller gi faen og fortsette i den samme tralten som før.

 

Om jeg tråkker litt i salaten her nå, så bryr det meg ikke en døyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvfølgelig er det masse, masse forbedringspotensiale, og vi må alltid være kritiske til hvordan vi jobber og hvordan vi vil ha det. Der er jeg helt enig med Anders C.

 

Det er glimrende at folk har meninger om hva som er riktig og hva som er galt i en supporterklubb. I en forlengelse av dette så er det alltid masse arbeid som kan bli gjort som vi i styret rett og slett ikke får utført. Døgnet strekker ikke til. De som vil bidra enda mer enn de gjør idag, eller har ideer de trenger hjelp til å få utført, er det supert om de sender en PM eller mail til en av oss i styret. Vi setter veldig pris på initiativ og aktivitet utover det vi utfører.

 

Når det gjelder å være en åpen gjeng med plass til alt og alle, Mathias, så er det noe styret virkelig jobber for. Dersom du, eller noen av dere andre blir mobbet eller hakket på, eller ikke inkludert i $$, så er det viktig å si ifra. Så skal vi ta tak i saken straks. Vi mobber andre lag. Ikke hverandre! Snakk derfor gjerne med sidemannen på kamp, selvom du ikke har sett ham før. Bli venner med andre Stabækfans! Vi er en stor familie som må ta vare på hverandre :)

 

Det er en balansegang, det å ha en tøff supportergjeng, med stor takhøyde for drittslenging, fylling og aggressivitet på den ene siden og på den andre siden være anstendige nok til å favne om alle som ønsker å stå sammen med oss og synge frem Stabæk, inkludert folk som ikke synes det er greit med overvekt av supportere av førstnevnte beskrivelse.

 

Jeg håper virkelig at vi blir fler, men samtidig håper jeg at vi kan få enda mer trøkk. Forhåpentligvis så øker vi medlemsmassen fra 600 til 1000 medlemmer i år (det ser lovende ut). Med så mange nye medlemmer er vi helt nødt til å jobbe ekstra hardt for å få til bra stemning og synging, samtidig som vi bør gi de nye litt opplæringstid.

 

Men søren heller folkens. Det er faktisk fritt frem for å bidra! Heldigvis, slik jeg opplever det, så gjør også fler og fler nettopp det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Apropos synging og "trøkk": Det slo meg på Lerkendal sist lørdag at det var mange som sang ivrig og for "full hals", men at de sang teknisk dårlig og at det derfor ble mindre "trøkk" enn om de hadde sunget mer med magen og mindre med halsen.

 

Så derfor et forslag - kan ikke SS invitere noen fra et eller annet kor eller operaen (!) eller en skuespiller til et medlemsmøte for å fortelle om hvordan "proffene" synger lenge og høyt? Det er sikkert noen triks å lære om sangteknikk for de fleste av oss - og dette kan bidra til økt kvalitet på syngingen. Det finnes sikkert sangere som ville sette pris på en slik forespørsel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Apropos synging og "trøkk": Det slo meg på Lerkendal sist lørdag at det var mange som sang ivrig og for "full hals", men at de sang teknisk dårlig og at det derfor ble mindre "trøkk" enn om de hadde sunget mer med magen og mindre med halsen.

 

Så derfor et forslag - kan ikke SS invitere noen fra et eller annet kor eller operaen (!) eller en skuespiller til et medlemsmøte for å fortelle om hvordan "proffene" synger lenge og høyt? Det er sikkert noen triks å lære om sangteknikk for de fleste av oss - og dette kan bidra til økt kvalitet på syngingen. Det finnes sikkert sangere som ville sette pris på en slik forespørsel.

Det hadde vært dritkult, medlemsmøte med en operasanger, som kommer for å lære bort stemmebruk.

 

(Hadde forresten gjort at resten av supporternorge hadde hatt noe å le av i månedsvis)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Apropos synging og "trøkk": Det slo meg på Lerkendal sist lørdag at det var mange som sang ivrig og for "full hals", men at de sang teknisk dårlig og at det derfor ble mindre "trøkk" enn om de hadde sunget mer med magen og mindre med halsen.

 

Så derfor et forslag - kan ikke SS invitere noen fra et eller annet kor eller operaen (!) eller en skuespiller til et medlemsmøte for å fortelle om hvordan "proffene" synger lenge og høyt? Det er sikkert noen triks å lære om sangteknikk for de fleste av oss - og dette kan bidra til økt kvalitet på syngingen. Det finnes sikkert sangere som ville sette pris på en slik forespørsel.

Det hadde vært dritkult, medlemsmøte med en operasanger, som kommer for å lære bort stemmebruk.

 

(Hadde forresten gjort at resten av supporternorge hadde hatt noe å le av i månedsvis)

 

Rart folk ikke kommer med forslag, når det som kommer blir møtt med sarkasme fra styret?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk Support i media
×
×
  • Opprett ny...