Gå til innhold

Mitt stolteste øyeblikk som Stabæksupporter!


Randers
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jeg har mange stolte øyeblikk som Stabæksupporter.

 

Jeg har også noen flaue. Mitt flaueste øyeblikk var da 80% av klubbens supportere stod med gaffateip foran kjeften mens laget spilte køppfinale på Ullevaal, og Klanen regelrett voldtok oss.

 

Jeg har kommet meg over guttas svake prestasjon på banen, men det vi leverte på tribunen var intet mindre enn skammelig. Neste år håper jeg nesten at vi, som Potter sier, kommer på den vanlige 5. plassen og blir kvitt mye av daukjøttet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt flaueste øyeblikk var da 80% av klubbens supportere stod med gaffateip foran kjeften mens laget spilte køppfinale på Ullevaal, og Klanen regelrett voldtok oss.

Du så feil.  Det var ikke gaffateip.  Det var plastflaggene (uten stang) som folk endelig hadde funnet en å bruke på.  Hvor stengene var blitt av aner jeg ikke, men jeg har min mistanke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har også noen flaue. Mitt flaueste øyeblikk var da 80% av klubbens supportere stod med gaffateip foran kjeften mens laget spilte køppfinale på Ullevaal, og Klanen regelrett voldtok oss.

 

Jeg har kommet meg over guttas svake prestasjon på banen, men det vi leverte på tribunen var intet mindre enn skammelig. Neste år håper jeg nesten at vi, som Potter sier, kommer på den vanlige 5. plassen og blir kvitt mye av daukjøttet..

Jeg fatter ikke dette.

 

Var det overraskende at det var dårlig på tribunen? Hvor mange av de som var der pleier å stå fast på $$-tribunen på Nadderud? 40-50%? Ikke vet jeg, men mange var iallefall nye mtp synging og hvordan dette fungerer. Hadde man da forventet at de skulle bidra på samme linje som de som er erfarne? Kanskje man hadde håpet det, men det var iallefall naivt og usannsynlig.

 

Neste år håper jeg vi vinner serien og kommer til cupfinalen, så vil daukjøttet iallefall ha en kamps erfaring når vi prøver på nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har også noen flaue. Mitt flaueste øyeblikk var da 80% av klubbens supportere stod med gaffateip foran kjeften mens laget spilte køppfinale på Ullevaal, og Klanen regelrett voldtok oss.

 

Jeg har kommet meg over guttas svake prestasjon på banen, men det vi leverte på tribunen var intet mindre enn skammelig. Neste år håper jeg nesten at vi, som Potter sier, kommer på den vanlige 5. plassen og blir kvitt mye av daukjøttet..

Var det overraskende at det var dårlig på tribunen? Hvor mange av de som var der pleier å stå fast på $$-tribunen på Nadderud? 40-50%? Ikke vet jeg, men mange var iallefall nye mtp synging og hvordan dette fungerer. Hadde man da forventet at de skulle bidra på samme linje som de som er erfarne? Kanskje man hadde håpet det, men det var iallefall naivt og usannsynlig.

 

Godt poeng. Her tror jeg også mye av problemet mtp flagg-tifoen ligger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har også noen flaue. Mitt flaueste øyeblikk var da 80% av klubbens supportere stod med gaffateip foran kjeften mens laget spilte køppfinale på Ullevaal, og Klanen regelrett voldtok oss.

 

Jeg har kommet meg over guttas svake prestasjon på banen, men det vi leverte på tribunen var intet mindre enn skammelig. Neste år håper jeg nesten at vi, som Potter sier, kommer på den vanlige 5. plassen og blir kvitt mye av daukjøttet..

Jeg fatter ikke dette.

 

Var det overraskende at det var dårlig på tribunen? Hvor mange av de som var der pleier å stå fast på $$-tribunen på Nadderud? 40-50%? Ikke vet jeg, men mange var iallefall nye mtp synging og hvordan dette fungerer. Hadde man da forventet at de skulle bidra på samme linje som de som er erfarne? Kanskje man hadde håpet det, men det var iallefall naivt og usannsynlig.

 

Neste år håper jeg vi vinner serien og kommer til cupfinalen, så vil daukjøttet iallefall ha en kamps erfaring når vi prøver på nytt.

 

Jeg tenker ikke bare på de som eventuelt var nye. Jeg så mange etablerte SS-ansikter stå der som saltstøtter i sang etter sang.. Selvsagt kan man ikke forvente at alle de som ikke har vært med før skal synge av full hals når gutta leverer årsverste. Men jeg så altså flere ansikter som i hvert fall har vært med i SS etter at oppturen begynte for ett eller to år siden som holdt helt kjeft. Det er disse jeg sikter til..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


mine erfaringer med køppfinalen var at forsangerne stod bare fra midten og ut mot høyre

vi som stod på venstre siden hørte ikke hva de sang.så det var veldig vanskelig å være med +

bråket fra Apene fra den andre siden av banen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med mindre alt går til helvete vil tilskuerantallet vokse kraftig når vi nå flytter til fornebu. Det vil, skal bør og må også antallet som står på $$-feltet gjøre.

 

Jeg tviler på at det i denne prosessen vil være snakk om å "skrelle vekk daukjøttet", som jeg tror det ble omtalt som lenger oppe. Heller vil det skje at man får en større, mer stabil supportermasse, og at man etterhvert får en felles forståelse av hva det vil si å stå på supporterfeltet. Det virker som alle tror man er enige; en stabæksupporter står og synger for laget. Alltid, uansett. I praksis viser det seg jo derimot at man ikke er enige. "Anders C" hevder å ha sett faste supportere fra $$-feltet som ikke bidro da det butta litt imot mot Engen, mens andre her inne har uttalt at laget ikke fortjente bedre enn at vi holdt kjeft.

 

Etterhvert som vi nå vokser og blir ganske mange, må folk få ganske klar beskjed om hva som forventes, hva man skal gjøre og hvordan. Det funker ikke lenger å bruke en slags jungeltelegraf (som i og for seg også dette nettforumet må ansees å være). For eksempel lurer jeg på hvor det ble av denne sangøvelsen man "maste" så mye om i forkant av cupfinalen. Fredag klokka 18, sto det. Så ble det lørdag samme tidspunkt (visstnok pga mørket(?)). Fant denne øvelsen sted i det hele tatt? Jeg kunne hvertfall ikke finne den, men skulle gjerne vært med på en slik.

 

Jeg synes også man kunne blitt litt flinkere på hovedsiden: stabaek.no. Her trengs det en del info som enkelte i $$ vil finne overflødig, mens mange andre vil finne interessant og opplysende, spesielt i disse tider, hvor medlemsantallet i $$ går rett til værs. Eksempler på slik folkeopplysning kunne være info om cupfinalen. Hvordan skal vi stå, det står flagg på hvert sete som alle skal vifte med når gutta kommer inn, en oversikt over sanger og rop som vil bli ropt under kampen, at man ikke skal starte egne sanger, men få med seg hva megafonfolket drar i gang osv. Andre informasjonskanaler bør også vurderes tatt i bruk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med mindre alt går til helvete vil tilskuerantallet vokse kraftig når vi nå flytter til fornebu. Det vil, skal bør og må også antallet som står på $$-feltet gjøre.

 

Jeg tviler på at det i denne prosessen vil være snakk om å "skrelle vekk daukjøttet", som jeg tror det ble omtalt som lenger oppe. Heller vil det skje at man får en større, mer stabil supportermasse, og at man etterhvert får en felles forståelse av hva det vil si å stå på supporterfeltet. Det virker som alle tror man er enige; en stabæksupporter står og synger for laget. Alltid, uansett. I praksis viser det seg jo derimot at man ikke er enige. "Anders C" hevder å ha sett faste supportere fra $$-feltet som ikke bidro da det butta litt imot mot Engen, mens andre her inne har uttalt at laget ikke fortjente bedre enn at vi holdt kjeft.

 

Etterhvert som vi nå vokser og blir ganske mange, må folk få ganske klar beskjed om hva som forventes, hva man skal gjøre og hvordan. Det funker ikke lenger å bruke en slags jungeltelegraf (som i og for seg også dette nettforumet må ansees å være). For eksempel lurer jeg på hvor det ble av denne sangøvelsen man "maste" så mye om i forkant av cupfinalen. Fredag klokka 18, sto det. Så ble det lørdag samme tidspunkt (visstnok pga mørket(?)). Fant denne øvelsen sted i det hele tatt? Jeg kunne hvertfall ikke finne den, men skulle gjerne vært med på en slik.

 

Jeg synes også man kunne blitt litt flinkere på hovedsiden: stabaek.no. Her trengs det en del info som enkelte i $$ vil finne overflødig, mens mange andre vil finne interessant og opplysende, spesielt i disse tider, hvor medlemsantallet i $$ går rett til værs. Eksempler på slik folkeopplysning kunne være info om cupfinalen. Hvordan skal vi stå, det står flagg på hvert sete som alle skal vifte med når gutta kommer inn, en oversikt over sanger og rop som vil bli ropt under kampen, at man ikke skal starte egne sanger, men få med seg hva megafonfolket drar i gang osv. Andre informasjonskanaler bør også vurderes tatt i bruk.

 

Helt enig! Spesielt neders om informasjon; no offence, men virker av og til som SS forventer at alle vet hva som skal skje etc.

Endret av lyckegutten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At vi ble rævkjørt av Klanen er vel ikke så veldig overraskende, Anders C? Trodde du SS hadde noen sjanse? HVordan kan det være flaut?

 

Mange grunner til dette:

 

1. Klanen har vært på Ullevål i gud vet hvor mange år, vet hvordan det skal gjøres, og har 6X flere medlemmer.

 

2. Stabæk er vant til Nadderud. Å få med VG Øvre, der det er mest familier og "eldre" var veldig vanskelig. Når de dro i gang noe (en sjelden gang), sang SS noe annet. Det funket rett og slett ikke. Jeg ble feks stående og se på forsangerne for å prøve å "plukke opp" hva som ble sunget, men det var til tider helt umulig (jeg sto ut mot venstre).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var kanskje ikke forventninger om å slå klanen, men man burde vell sikte høyere enn å bli voldtatt?!!

 

Er ellers helt enig med Anders c! Flere folk som er med i $$ som kan rutinene, og ikke minst har sunget som faen når laget gjør jobben++. Er det rart folk blir skuffet, og er vell det jeg tror Anders C sikter til, at disse ikke gidder å delta når det går imot. 

 

Ellers er jeg drit imponert over det den tidligere "tifojuntaen" får til med så lite mannskap og med et så lite budsjett. At folk ikke skjønner at plaststengene skal være tredd inne i flagget, og flagget skal flagges med, er til å rive av seg håret for. Og det mener jeg som ikke har ofret en krone eller et minutt på å ordne det.

Endret av avløsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At vi ble rævkjørt av Klanen er vel ikke så veldig overraskende, Anders C? Trodde du SS hadde noen sjanse? HVordan kan det være flaut?

 

Mange grunner til dette:

 

1. Klanen har vært på Ullevål i gud vet hvor mange år, vet hvordan det skal gjøres, og har 6X flere medlemmer.

 

2. Stabæk er vant til Nadderud. Å få med VG Øvre, der det er mest familier og "eldre" var veldig vanskelig. Når de dro i gang noe (en sjelden gang), sang SS noe annet. Det funket rett og slett ikke. Jeg ble feks stående og se på forsangerne for å prøve å "plukke opp" hva som ble sunget, men det var til tider helt umulig (jeg sto ut mot venstre).

 

Jeg er ikke skuffet over at Klanen sang oss ut, det var som forventet. Men det er skuffende at de gjorde det så til de grader.. Vi ble ikke bare rævkjørt, vi fikk oss en solid facial i tillegg. Dritkjipt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sang med så godt jeg kunne, men det var nesten umulig å følge tempoet som gikk opp, ned og til siden. Dette er ikke kritikk av noen, men når forsangerne begynte kunne jeg lese lepper, men etterhvert når venstresiden ble med, ble det feil. Noe som også var vanskelig var sangene som starter igjen i et annet tempo. Da var det en del av de som hadde bestemt seg for å veie opp for alle som ikke sang, som ropte høyere og fortere enn Bob Marley og Geir Moen og gjorde det vanskelig å komme inn igjen.

Vi synger, unnskyld, sang i kanon fra tid til annet på Nadderud, lyd bruker noen sekunder på lengre avstander og vi har ikke særlig stor erfaring med megafoner. Jeg tror mange ville men sleit med takt og tone.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sang med så godt jeg kunne, men det var nesten umulig å følge tempoet som gikk opp, ned og til siden. Dette er ikke kritikk av noen, men når forsangerne begynte kunne jeg lese lepper, men etterhvert når venstresiden ble med, ble det feil. Noe som også var vanskelig var sangene som starter igjen i et annet tempo. Da var det en del av de som hadde bestemt seg for å veie opp for alle som ikke sang, som ropte høyere og fortere enn Bob Marley og Geir Moen og gjorde det vanskelig å komme inn igjen.

Vi synger, unnskyld, sang i kanon fra tid til annet på Nadderud, lyd bruker noen sekunder på lengre avstander og vi har ikke særlig stor erfaring med megafoner. Jeg tror mange ville men sleit med takt og tone.

 

Sto ut til venstre. Der var det vanskelig å høre. Jeg tror forventningene er for høye hvis man tenker at hele vg-svingen skal opptrå som en stemme, med en tanke. Som det har vært nevnt i tråden så er det forklaring, gjentagelse, forklaring, gjentagelse forklaring, øve øve øve - som gjelder. Og ideen med å få dette inn på stabak.no er god. Hvis Ingebrigt og gutta klarer å holde halve Bærum i sving med å trene på refreng på Bekkestua uka før, så klarer de å hjelpe tifo-gruppa med å fortelle folk hva som er meningen med plastflagg og når de skal brukes.

 

SERIEMESTER

Endret av rikky100
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ble ganske stolt i dag når:

- Søsteren min jublet av glede over å ha fått en Stabæk-boblejakke i bursdagsgave, og dermed nærmest har ALT Stabæk

- Nevøen min besvimte fordi han fikk en Nannskog-drakt av meg

- Søsteren min og nevøen min gikk i Stabæk-drakt uoppfordret i søsteren min sitt familie-bursdagsselskap

- Nevøen min (før i dag) ringte (gråtende) til meg og fortalte at hele familien hadde kjøpt sesongkort

- Nevøen min skrøt over at han hadde gitt en Lyn-supporter "en real omgang bank"

 

Nevøen min er 8 år, søsteren min 9.

 

Som noen har sagt til meg i det siste; Du har fått hele familien til å bli Stabæk-fans du jo!

 

Anbefales!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg regner med at du forklarte nevøen din at det ikke er lov til å denge juletrær. Tipper han banket en av guttene i Lyns påståtte casuals-miljø?

 

 

Du tenker på Ultras Furuseth?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg regner med at du forklarte nevøen din at det ikke er lov til å denge juletrær. Tipper han banket en av guttene i Lyns påståtte casuals-miljø?

 

 

Du tenker på Ultras Furuseth?

Hahaha :lol:

 

Og til Jan Fredrik: Det ser ut til at du har gjort et grundig og bra stykke arbeid! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


et stolt/morsomt öyeblikk var da foreldrene mine som var paa ferie i berlin traff paa noen nordmenn og begynte aa fortelle om meg og at jeg dar til norge for aa se stabaek kamper. nordmennene spurte helt ute av seg "stabaek?!? herregud, hvorfor STABAEK???" og foreldrene mine svarte med en god del stolthet "stabaek er jo norges beste lag! de ble seriemester!" (heldigvis glemte de cupfinalen...)

dere burde vite at foreldrene mine er tyske, har absloutt ingen anelse av fotball, og har aldri vaert paa fotballkamp - men etter min uendelig begeistring for stabaek ble de jo litt nysgjerrige selv og ville vite alt om gullet og cupen ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg regner med at du forklarte nevøen din at det ikke er lov til å denge juletrær. Tipper han banket en av guttene i Lyns påståtte casuals-miljø?

 

 

Du tenker på Ultras Furuseth?

Nei, men jeg tipper du tenker på Ultras Stovner....iiiihhiihhi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg regner med at du forklarte nevøen din at det ikke er lov til å denge juletrær. Tipper han banket en av guttene i Lyns påståtte casuals-miljø?

 

 

Du tenker på Ultras Furuseth?

Nei, men jeg tipper du tenker på Ultras Stovner....iiiihhiihhi.

 

 

Sorry, blandet alltid Stovner, Bøler, Teita, Furuset, Manglerud og Hovseter. Klin like steder

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg regner med at du forklarte nevøen din at det ikke er lov til å denge juletrær. Tipper han banket en av guttene i Lyns påståtte casuals-miljø?

 

 

Du tenker på Ultras Furuseth?

Nei, men jeg tipper du tenker på Ultras Stovner....iiiihhiihhi.

 

 

Sorry, blandet alltid Stovner, Bøler, Teita, Furuset, Manglerud og Hovseter. Klin like steder

 

Jøss! Ultra begynner å bli store. Snart flere butikker enn Rimi og Kiwi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mitt stolteste øyeblikk som Stabæksupporter!
×
×
  • Opprett ny...