Gå til innhold

Veien til Ullevaal - Cupen 2006.


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Oppsettet til cupens 1. runde blir visstnok klart idag eller 3. mai.

 

I og med at Hauger røk ut håper jeg vi blir satt opp mot Asker, Grorud, Frigg, Røa eller aller helst Mjødalen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


går vi inn allerede i 1 runde? hva skjedde med gode, gamle dager da toppklubbene kom med i 3 runde?

 

Det skjer kun i de årene Norge er med i EM- eller VMsluttspill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


går vi inn allerede i 1 runde? hva skjedde med gode, gamle dager da toppklubbene kom med i 3 runde?

 

Det skjer kun i de årene Norge er med i EM- eller VMsluttspill.

 

med andre ord så blir det ikke noe mer av?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


går vi inn allerede i 1 runde? hva skjedde med gode, gamle dager da toppklubbene kom med i 3 runde?

 

Det skjer kun i de årene Norge er med i EM- eller VMsluttspill.

 

med andre ord så blir det ikke noe mer av?

 

 

Nei, Hareide har en stund igjen til pensjonsalder dessverre

 

Fossum hadde vært bra når vi ikke kan møte bærum enda

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper bare på kamp borte mot godset jeg... Flest mulig bortekamper. Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde vi ingen hjemmekamper i køppen i '98? Da gikk det jo greit...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper bare på kamp borte mot godset jeg... Flest mulig bortekamper. Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde vi ingen hjemmekamper i køppen i '98? Da gikk det jo greit...

Det året spilte vi jo bare fire kamper i cupen... To hjemmekamper, vi startet cupen med å spille hjemme mot Aalesund på Ullernbanen i tredje runde. I kvartfinalen møtte vi Skeid hjemme på .... Bislet. Så det er korrekt at vi ikke spilte noen kamper på Nadderud i vår mest suksessfulle turnering noensinne - men jeg tror ikke Aalesund er enig i at vi bare hadde bortekamper. Hva Skeid mener er vanskeligere å si...

 

Hvorfor vi spilte hjemmekamper på Ullernbanen og Bislet kan jeg ikke huske.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper bare på kamp borte mot godset jeg... Flest mulig bortekamper. Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde vi ingen hjemmekamper i køppen i '98? Da gikk det jo greit...

Det året spilte vi jo bare fire kamper i cupen... To hjemmekamper, vi startet cupen med å spille hjemme mot Aalesund på Ullernbanen i tredje runde. I kvartfinalen møtte vi Skeid hjemme på .... Bislet. Så det er korrekt at vi ikke spilte noen kamper på Nadderud i vår mest suksessfulle turnering noensinne - men jeg tror ikke Aalesund er enig i at vi bare hadde bortekamper. Hva Skeid mener er vanskeligere å si...

 

Hvorfor vi spilte hjemmekamper på Ullernbanen og Bislet kan jeg ikke huske.

Fordi Ullernbanen er min hjemme bane, og den ble mye burkt av STabæk før. Det var fint natrugress der før, imotsetting til nå: Et slitt kunstgress..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Hvorfor vi spilte hjemmekamper på Ullernbanen og Bislet kan jeg ikke huske.

 

Det var fordi man la nytt gress på Nadderud.

Brukte man tre måneder på å legge nytt gress?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brukte man tre måneder på å legge nytt gress?

De la i tillegg varmekabler;

 

Nadderud stenges. Neste vår Stabæk spiller "borte" hjemme

 

Nadderud stadion graves opp neste vår og får både varmekabler og nytt gress. Først på sensommeren er Stabæk tilbake på hjemmebanen.

 

ARILD SANDVEN

TOM A. KOLSTAD (foto)

 

- Vi må gjøre som Rosenborg i 1994 eller Strømsgodset i fjor, ha overvekt av bortekamper i vårsesongen og spille noen av hjemmekampene andre steder, sier Ingebrigt Steen Jensen i Stabæk.

 

 

Han drømmer og legger planer om superstadion på Fornebu, men det er i en fjernere fremtid. I mellomtiden må Nadderud rustes opp.

Lerkendal stadion fikk nytt gress VM-sommeren 1994, og pausen under fotball-VM i Frankrike neste år medfører at det passer godt for Bærum kommune og Stabæk å få rustet opp Nadderud våren 1998.

VM-sluttspillet i Frankrike begynner 10. juni, og eliteserien får trolig en stopp i slutten av mai. Vi forutsetter selvfølgelig at Norge kvalifiserer seg.

Marienlyst stadion i Drammen er en mulig reservearena for Stabæk.

Dagens underlag på Nadderud stadion er dårlig egnet for toppfotballen - iallfall den varianten Stabæk ønsker å spille, med ballen mye langs gresset. Det samme gjelder jo for motstanderen i morgen, Lyn.

I går fjernet banemester Peder Ensrud og gartner Tore Tindal plasten. Under lå en ujevn bane, med dårlig gress og mange tuer.

- Hadde banen fått ligge i fred nå i 14 dager, kunne det blitt bra, sier Peder Ensrud.

- Nå blir alt oppsparka igjen. Gresset har ikke festet seg.

Vi har lagt i frø, men må vente på varmen. Det er løst utpå her, for det er ikke noe rotsystem, forklarer Ensrud, som har vært banemester på Nadderud helt siden 1965.

- Alle vet at banen før eller siden må graves opp. Om det blir etter serieavslutningen i høst eller til våren, må den uansett få ligge og gro til juni/juli, sier han.

Stabæk liker ikke å presentere en så dårlig gressmatte, og foran morgendagens kamp mot Lyn har det også regnet kraftig. Men kamp skal det bli. Og Ingebrigt Steen Jensen vet råd:

- Du må gå og snakke med plantene, Peder! Det står i boka at man skal snakke med plantene, det liker de.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brukte man tre måneder på å legge nytt gress?

De la i tillegg varmekabler;

 

Nadderud stenges. Neste vår Stabæk spiller "borte" hjemme

 

Nadderud stadion graves opp neste vår og får både varmekabler og nytt gress. Først på sensommeren er Stabæk tilbake på hjemmebanen.

 

ARILD SANDVEN

TOM A. KOLSTAD (foto)

 

- Vi må gjøre som Rosenborg i 1994 eller Strømsgodset i fjor, ha overvekt av bortekamper i vårsesongen og spille noen av hjemmekampene andre steder, sier Ingebrigt Steen Jensen i Stabæk.

 

 

Han drømmer og legger planer om superstadion på Fornebu, men det er i en fjernere fremtid. I mellomtiden må Nadderud rustes opp.

Lerkendal stadion fikk nytt gress VM-sommeren 1994, og pausen under fotball-VM i Frankrike neste år medfører at det passer godt for Bærum kommune og Stabæk å få rustet opp Nadderud våren 1998.

VM-sluttspillet i Frankrike begynner 10. juni, og eliteserien får trolig en stopp i slutten av mai. Vi forutsetter selvfølgelig at Norge kvalifiserer seg.

Marienlyst stadion i Drammen er en mulig reservearena for Stabæk.

Dagens underlag på Nadderud stadion er dårlig egnet for toppfotballen - iallfall den varianten Stabæk ønsker å spille, med ballen mye langs gresset. Det samme gjelder jo for motstanderen i morgen, Lyn.

I går fjernet banemester Peder Ensrud og gartner Tore Tindal plasten. Under lå en ujevn bane, med dårlig gress og mange tuer.

- Hadde banen fått ligge i fred nå i 14 dager, kunne det blitt bra, sier Peder Ensrud.

- Nå blir alt oppsparka igjen. Gresset har ikke festet seg.

Vi har lagt i frø, men må vente på varmen. Det er løst utpå her, for det er ikke noe rotsystem, forklarer Ensrud, som har vært banemester på Nadderud helt siden 1965.

- Alle vet at banen før eller siden må graves opp. Om det blir etter serieavslutningen i høst eller til våren, må den uansett få ligge og gro til juni/juli, sier han.

Stabæk liker ikke å presentere en så dårlig gressmatte, og foran morgendagens kamp mot Lyn har det også regnet kraftig. Men kamp skal det bli. Og Ingebrigt Steen Jensen vet råd:

- Du må gå og snakke med plantene, Peder! Det står i boka at man skal snakke med plantene, det liker de.

 

Aha! Da vet vi det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brukte man tre måneder på å legge nytt gress?

De la i tillegg varmekabler;

 

Nadderud stenges. Neste vår Stabæk spiller "borte" hjemme

 

Nadderud stadion graves opp neste vår og får både varmekabler og nytt gress. Først på sensommeren er Stabæk tilbake på hjemmebanen.

 

ARILD SANDVEN

TOM A. KOLSTAD (foto)

 

- Vi må gjøre som Rosenborg i 1994 eller Strømsgodset i fjor, ha overvekt av bortekamper i vårsesongen og spille noen av hjemmekampene andre steder, sier Ingebrigt Steen Jensen i Stabæk.

 

 

Han drømmer og legger planer om superstadion på Fornebu, men det er i en fjernere fremtid. I mellomtiden må Nadderud rustes opp.

Lerkendal stadion fikk nytt gress VM-sommeren 1994, og pausen under fotball-VM i Frankrike neste år medfører at det passer godt for Bærum kommune og Stabæk å få rustet opp Nadderud våren 1998.

VM-sluttspillet i Frankrike begynner 10. juni, og eliteserien får trolig en stopp i slutten av mai. Vi forutsetter selvfølgelig at Norge kvalifiserer seg.

Marienlyst stadion i Drammen er en mulig reservearena for Stabæk.

Dagens underlag på Nadderud stadion er dårlig egnet for toppfotballen - iallfall den varianten Stabæk ønsker å spille, med ballen mye langs gresset. Det samme gjelder jo for motstanderen i morgen, Lyn.

I går fjernet banemester Peder Ensrud og gartner Tore Tindal plasten. Under lå en ujevn bane, med dårlig gress og mange tuer.

- Hadde banen fått ligge i fred nå i 14 dager, kunne det blitt bra, sier Peder Ensrud.

- Nå blir alt oppsparka igjen. Gresset har ikke festet seg.

Vi har lagt i frø, men må vente på varmen. Det er løst utpå her, for det er ikke noe rotsystem, forklarer Ensrud, som har vært banemester på Nadderud helt siden 1965.

- Alle vet at banen før eller siden må graves opp. Om det blir etter serieavslutningen i høst eller til våren, må den uansett få ligge og gro til juni/juli, sier han.

Stabæk liker ikke å presentere en så dårlig gressmatte, og foran morgendagens kamp mot Lyn har det også regnet kraftig. Men kamp skal det bli. Og Ingebrigt Steen Jensen vet råd:

- Du må gå og snakke med plantene, Peder! Det står i boka at man skal snakke med plantene, det liker de.

Takk skal du ha. Om jeg ikke tar feil er det et par anlegg som skal rustes opp i årets VM-pause også. Alfheim og Ullevaal iallefall. Alfheim får kunstgress, og på Ullevaal skal det legges nytt gress.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper Stabæk skal spille mot Moss i cupen jeg. Har nemlig et veddemål med en i klassen om at hvis Moss vinner så må jeg gå med mossedrakt på skolen, og vinner Stabæk så må han gå med stabækdrakt på skolen. Stabæk vinner jo selvfølgelig isåfall, så da blir det jo gøy :P hehe...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norges Fotballforbund har satt opp den første ordinære runden i cupen.

 

10/5 Asker - Stabæk ;)

Kvinnelaget? :P

 

Får håpe at de ikke er alt for irriterte over Muripengene de aldri fikk da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir tett program da, med Brann den 7, Asker 10 og så Viking den 13... Men 3 seire på 6 dager hadde ikke gjort noe!

 

Har vel gjort det før?

Det blir altfor mye reising av dette, nå må jeg til Asker også.

 

Hvor spilles kampen egentlig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir tett program da, med Brann den 7, Asker 10 og så Viking den 13... Men 3 seire på 6 dager hadde ikke gjort noe!

 

Har vel gjort det før?

Det blir altfor mye reising av dette, nå må jeg til Asker også.

 

Hvor spilles kampen egentlig?

 

Føyka, sannsynligvis..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir tett program da, med Brann den 7, Asker 10 og så Viking den 13... Men 3 seire på 6 dager hadde ikke gjort noe!

 

Har vel gjort det før?

Det blir altfor mye reising av dette, nå må jeg til Asker også.

 

Hvor spilles kampen egentlig?

 

Føyka, sannsynligvis..

Om de får den klar. Ligger under plast i øyebølikket, og Askers kamper så langt har vært spilt på kunstgresset (forsåvidt Føyka det også, akkurat som kunstgresset vårt er på Nadderud).

 

Hadde personlig foretrukket kamp 11. jeg da, da hadde jeg fått se den (kommer hjem 11.), men skjønner at for gutta er det vel best med 10. Stabæk må ikke finne på å stille med et rent 2. lag, det kan gå riktig ille (Asker var ubeiserede i tredje divisjon i fjor, men i motsetning til vårt 2. lag gikk det galt i kvalifiseringen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På tide å se fremover, på onsdag blir det målfest!

 

Regner med at vi stiller med noen av reservene fra start, det er en fin anledning til å spille på seg selvtillit for Espen, Andreas & co.

Og hvis man skal få gullmedaljen må man vel være på banen i tre(?) kamper eller finalen, så det er like greit å rotere litt med en gang.

 

Satser på dette laget:

 

Jens

 

Morten IA Mike Mackan

 

Alan Jokke Espen Henning

 

Veigar Andreas

 

 

Så får Daniel hvile, han har jo sagt at han føler seg sliten. Og med unge, sultne spillere på benken som Karim, Trond, Ulrik og kanskje Ola kan det bli hyggelig på Føyka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi også kan hvile Veigar. Kampene kommer sinnsykt tett nå, så frisk ben før Viking og FFK-kampen tar jeg imot med takk.

 

Derfor; Andreas og Trond på topp. De har begge vist at de skal duge i massevis mot et 3. div lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi også kan hvile Veigar. Kampene kommer sinnsykt tett nå, så frisk ben før Viking og FFK-kampen tar jeg imot med takk.

 

Derfor; Andreas og Trond på topp. De har begge vist at de skal duge i massevis mot et 3. div lag.

Enig i det. Disse bør starte, etter min mening

 

Jens

 

MMS - IA - Håkon- Bjørnar

 

Alan (evt. Karim*) - Jokke - Espen - Sund

 

Strand - Trond

 

*har litt lyst til at vi skal "få igang" Karim også, han har definitivt potensiale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Veien til Ullevaal - Cupen 2006.
×
×
  • Opprett ny...