Gå til innhold

Stabæk-Viking


Anbefalte innlegg


Her har vi mye å se fram til..

 

Etter mye bra spill mot lag som er i form, kan vi vel si at vi er i nærheten av tippeligaens beste formlag. Ihvertfall hvis man tenker på skader vi har og har hatt osv..

 

Nå må vi glemme "poengtapet" i bergen, og se fremover mot Vikingkampen. Jeg har trua på 3 poeng, og det vil bety mye. Nå skal vi se å snu uavgjort trenden på hjemmebane, dere!!!

 

Heia stabæk, vi tar 3 poeng.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images


Dette burde vel bli en forholdsvis ''enkel'' kamp, i og med at Viking har hatt en meget svak seesongstart. Her burde vi kjøre på fra start og pungtere kampen så fort som mulig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette burde vel bli en forholdsvis ''enkel'' kamp, i og med at Viking har hatt en meget svak seesongstart. Her burde vi kjøre på fra start og pungtere kampen så fort som mulig!

Jeg fortsetter heller med mine heller labre forventninger til kampene. Viking har ennå ikke vunnet, og gjør de det ikke i dag mot Molde heller vil det være et sinnsykt press på dem for å få den første seieren. Noe vi har vært flike til å gi andre lag tidligere. Så; jeg har foreløpig en smådårlig følelse, men det har vist seg å være fruktbart tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette burde vel bli en forholdsvis ''enkel'' kamp, i og med at Viking har hatt en meget svak seesongstart. Her burde vi kjøre på fra start og pungtere kampen så fort som mulig!

 

Jeg håper ikke trenerne eller spillerne tar like lett på oppgaven som deg. Viking har en meget bra stall, og jeg tror Tom Prahl er en luring. Fortsetter vi å spille som vi gjorde mot RBK og Brann (bortsett fra de siste 15 minuttene), så er dette en oppgave vi skal klare. Undervurderer vi Viking, så får vi bank!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange føler nok dette bør bli en lett match, MEN jeg er i hvertfall forberedt på at dette ikke skjer. Vi har visst den beste formen mot lag som var forventet bedre enn oss. Vi har forsvart oss god og kontret godt. Kan bli spennede å se om vi klarer å STYRE matchen...Det er vel i og for seg noe vi har slitt med mot lag vi var forventet å slå, sånn som Odd og Sandefjord..

 

Håper virkelig dette blir den første hjemmeseieren! B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir veeeldig skummelt. Viking var ventet å kjempe i toppen, selv stabaek.no tippet dem på toppen av hele serien. Nå ligger dem på bunnen. Stabæk har hatt en lei tendens til å gi lag som ligger nede et løft, ved å gjøre dårlige kamper. De som tror denne kampen er lett match vil komme like for ned på jorda, som visse selvgode bergensere gjorde i helgen. Brett opp ermene, og stå på. Vi supportere skal ikke gi opp uansett. B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det mye som spiller inn. Først og fremst hvordan Viking gjør sine saker i dag mot Molde. Vinner de der har de ristet av seg mye av den dårlige følelsen, og vil automatisk glede seg til neste match; mot Stabæk. Taper de vil de sannsynligvis få en del kjip mediaomtale, og helt sikkert kjenne presset mer og mer. Dette kan være bra for oss, om morlaen i laget er dårlig.

 

En annen ting som nevnes er at Stabæk normalt har vært for slappe mot "antatt svakere lag". Her mener jeg at Stabæk tok med seg mye vikig lærdom fra Adeccoligaen, der alle lagene stort sett var i denne kategorien. Jeg tror også Stabæk ser at det de gjør på banen for tiden fungerer svært bra, og at det ikke er noe grunn til å endre noe. Vi får bekreftet hver kamp at vi gjør noe riktig, mens Viking får bekreftet hver gang at de gjør noe galt. Fordel Stabæk.

 

At Ødegård ikke ble den goalgetteren Viking håpet er vel også noe vi kan dra nytte av. Jeg registrerer at Prahl har satt ham ut på ving i kampen i dag mot Molde, så her er det altså noe som skurrer. Vi VET at vi har gode spisser, og denne tryggheten er viktig.

 

Alt i alt ligger det en soleklar H i lufta her. Ikke nødvendigvis at vi vinner mye, eller at vi vinner i det heletatt, men denne gangen vil vi få favorittstempelet. Ingen tvil. Det store spørsmålet er da hvordan vi håndterer det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 8. May 2006, 10:33) 73761[/snapback]

Her er det mye som spiller inn. Først og fremst hvordan Viking gjør sine saker i dag mot Molde. Vinner de der har de ristet av seg mye av den dårlige følelsen, og vil automatisk glede seg til neste match; mot Stabæk. Taper de vil de sannsynligvis få en del kjip mediaomtale, og helt sikkert kjenne presset mer og mer. Dette kan være bra for oss, om morlaen i laget er dårlig.

 

En annen ting som nevnes er at Stabæk normalt har vært for slappe mot "antatt svakere lag". Her mener jeg at Stabæk tok med seg mye vikig lærdom fra Adeccoligaen, der alle lagene stort sett var i denne kategorien. Jeg tror også Stabæk ser at det de gjør på banen for tiden fungerer svært bra, og at det ikke er noe grunn til å endre noe. Vi får bekreftet hver kamp at vi gjør noe riktig, mens Viking får bekreftet hver gang at de gjør noe galt. Fordel Stabæk.

 

At Ødegård ikke ble den goalgetteren Viking håpet er vel også noe vi kan dra nytte av. Jeg registrerer at Prahl har satt ham ut på ving i kampen i dag mot Molde, så her er det altså noe som skurrer. Vi VET at vi har gode spisser, og denne tryggheten er viktig.

 

Alt i alt ligger det en soleklar H i lufta her. Ikke nødvendigvis at vi vinner mye, eller at vi vinner i det heletatt, men denne gangen vil vi få favorittstempelet. Ingen tvil. Det store spørsmålet er da hvordan vi håndterer det...

 

 

 

I tillegg har Viking cup-match på torsdag mot Frøyland. (Ikke det at det er noe storlag,men noen på 1. elleveren vil ha en kamp i beina og ikke ha restituert like mye som de Stabækspillerene som spiller cup-kamp på onsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viking kommer jo ikke å få det lett mot noe lag, slik jeg ser det. Jeg må revurdere mine tips. Jeg trodde Prahl skulle kunne få til noe her, men han jo alt for opptatt av defensiv trygghet. Vi må angripe!! Får se hva som skjer i kveld når både Kovacs, Ødegaard og Nhleko får spille.

 

Dette er galt:

For lite tempo

For dårlig pasninger/mottak

For dårlig bevegelse

 

Tiden vil vise hvordan ståa er, men at vi kommer til å lukte på RL plass er bare et luftslott. Vi skal være sjeleglade om vi makter sånn ca midt på tabellen.

 

Stabæk har imponert de fleste og jeg tror de kommer til å vinne mot Viking.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne sto på forsiden til Aftenbladet.no i forrige uke.

fattig.gif

Kan ikke huske sist jeg så en artikkel som passet dårligere for meg.

Joda, Atleten. Har du glemt denne her fra f-b.no (Fredrikstad Blad)?:

Kaos_Fredrikstad.jpg

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem skal vi så spille med mot Viking? Det viktigste spørsmålet tror jeg er; hva skjedde med Markus Karlson? Jeg forsto det som han ble skadet mot Brann. Noen som vet noe?

 

Hvis ikke Markus blir klar har vi et problem. I mine øyne har nå Bjørnar spilt seg vekk fra back-plassen. Han er ikke plasseringssterk nok til å klare det mot gode lag.

 

Og inne på skader, hva tror dere om sjansene for at Jeppe er tilbake? Noen som vet noe?

 

Foreslår det ikke veldig kontroversielle laget:

 

Jon

Morten - IA - Mike - Bjørnar

Tom - Jokke - Tommy - Henning

Veigar - Daniel

 

Om Jeppe blir frisk:

 

Jon

Morten - IA - Jeppe - Mike

Henning - Jokke - Tommy - Bjørnar

Veigar - Daniel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper jokke får prøve seg fra start mot asker. Tommy har spilt skitbra de to siste kampene mot rbk og brann med to målgivende ( vis jeg husker riktig) og han må fortsette og spille så bra som han gjør.Henning har også gjort sine saker på midten greit så jeg tror nok ikke jokke tar plassene deres ved det første. Jeg håper det blir den samme startelleveren mot viking som mot brann.

 

Selv om stabæk før har slitet mot antatt svakere motstand, så tror jeg det er en helt ny utgave av stabæk vi ser i år. Selv om viking kommer til nadderud som et bunnlag, så kommer de ikke til å spille som odd og sandefjord og grave seg ned i forsvar. De vil nok spille som rbk og prøve å spille sitt eget spill. Husk at de "skal" være ett topplag. Så de mye begynne å vinne kamper fortere enn svint. Det åpner slik at stabæk kan spille det raske spillet sitt og slå baller til spisser som løper i bakrom.

Det ligger til rette for årets første hjemmeseier. Men viking er også et sovende uhyre som fort kan slå ut i full blomst. Vis Viking vinner i dag kan de ha fått tilbake selvtilliten for å begynne og spille bra. Vis de spiller uavgjort eller taper tror jeg de skal slite mot stabæk som er på en veldig medgangsbølge akkurat nå.

 

selv om det er sikkert mange som mener at vi svever "litt" høyt akkurat nå med det brae spillet vårt og alt skrytet så er det også enn grunn til at stabæk spiller bra, det er ikke flaks. Det er flere lag i tippeligaen som har bedre spillere enn oss, men det de ikke har, som stabæk har, er samholdet og evnen til å spille sammen som et lag. Det eneste som antagelig kan bli svakheten til stabæk i år som jeg tror, er at hvis de får en skikkelig i sveisen kamp. Vis de begynner å bli usikre, da blir de virkelig ute og kjøre. For vi har ikke gode nok spillere til å slå brann eller lillstrøm borte på en dårlig dag. Derfor går det mye ut ¨på hva treneren klarer å få i hodet på spillerne sine. Og hittil har han gjort en JÆVLIG BRA JOBB!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge Tommy fortsetter i det sporet han er inne i, kan jeg ikke se at det er plass til Jokke. Tommy viser for tiden bedre form enn Jokke noen gang har gjort, mener jeg. Skjønner ikke hva han har prestert som eventuelt kvalifiserer til at han skal rett inn i startelleveren så fort han er skadefri. Han får spille seg inn på laget han som alle andre. Jokke blir veldig hypet opp som vår beste og viktigste spiller, men jeg synes faktisk det er han som har ovebevist minst av alle svenskene våre. Henning og Tommy bør spille sentralt mot Viking.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge Tommy fortsetter i det sporet han er inne i, kan jeg ikke se at det er plass til Jokke. Tommy viser for tiden bedre form enn Jokke noen gang har gjort, mener jeg. Skjønner ikke hva han har prestert som eventuelt kvalifiserer til at han skal rett inn i startelleveren så fort han er skadefri. Han får spille seg inn på laget han som alle andre. Jokke blir veldig hypet opp som vår beste og viktigste spiller, men jeg synes faktisk det er han som har ovebevist minst av alle svenskene våre. Henning og Tommy bør spille sentralt mot Viking.

 

Synes litt for mye går via tommy offensivt. Greit at venstrefoten er god, men han viser tydlige svakheter når motstanderen blokkerer for pasninger med venstre. Nekter jo å slå noe som helt med høyre-

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Startellevern mot Viking sier seg selv - det samme laget som starta mot rbk og brann, bare vi er skadefrie. Espen bør komme innpå sentralt eller på kant - kanskje til nød som bæk hvis Markus ikke kan spille? Strand bør uansett få innhopp. Jokke (og Jeppe) MÅ ha kamptrening på lavere nivå, noe jeg også skrev om Henning da han debuterte i TL-kamp rett fra skade. Om man velger å sette på spillere som Alan, Jokke eller Sund avhenger av kamputvikling, evt. gule kort i kampen og disse spillernes form.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nå slo viking molde 3-1. Så får vi se da om dette betyr at viking skal begynne å vinne igjen da.

 

Viking er et meget bra lag. Hadde full kontroll over Molde og latterlige Arild Stavrum. Men det stopper på lørdag. Da er det duket for den beste spissduoen i Norge. (Ref: Semb, Eriksen et.al) :D:D

Endret av overlord
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Startellevern mot Viking sier seg selv - det samme laget som starta mot rbk og brann, bare vi er skadefrie. Espen bør komme innpå sentralt eller på kant - kanskje til nød som bæk hvis Markus ikke kan spille? Strand bør uansett få innhopp. Jokke (og Jeppe) MÅ ha kamptrening på lavere nivå, noe jeg også skrev om Henning da han debuterte i TL-kamp rett fra skade. Om man velger å sette på spillere som Alan, Jokke eller Sund avhenger av kamputvikling, evt. gule kort i kampen og disse spillernes form.

 

Det kommer et par kamper denne uken til kamptrening. Hvor var forresten Sund da vi var i Bergen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nå slo viking molde 3-1. Så får vi se da om dette betyr at viking skal begynne å vinne igjen da.

 

Det betyr vel bare at de begynner å tro på egne ferdigheter og kanskje tør å sende mer enn spissene over midtbanen. Tror det var positivt med Viking-seier i dag. De er per i dag ikke stabilt gode. Dersom de hadde tapt i dag er jeg redd vi hadde møtt et ultra-defensivt lag som spiller rævva-fotball. Nå tror jeg det er håp om litt større rom å spille. Gutta tar uansett dette på lørdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viking skal i utgangspunktet ha et ganske bra lag. Det måtte komme en seier snart. Hadde den ikke kommet mot Molde, ville sjansen vært større for at den kom mot oss - i hvert fall statistisk sett. Jo flere kamper et lag spiller uten å vinne, jo nærmere kommer de en seier. Uansett hvor dårlig form Viking er i, er de ikke dårligere enn at de vil vinne noen kamper i ny og ne. Ettersom innledningen på sesongen har vært dårlig for deres del og de ser ut til å være i elendig form, synes det ikke veldig sannsynlig at de kan vinne to kamper på rad. At den første trepoengeren kom på hjemmebane mot Molde er ingen stor overraskelse. Molde er jo ikke akkurat noen medaljekandidat. Det eneste kjipe med Vikings seier over Molde er at Kovacs kan ha spilt seg inn på laget. Jeg hadde foretrukket om han satt på benken mot oss, men vi har jo IA i sitt livs form, så han får det i hvert fall mye tøffere enn mot Molde.

 

Rekken med seire på bortebane ble brutt mot Brann, rekken med uavgjort på hjemmebane kan bli brutt mot Viking.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må Prahl stå over kampen på lørdag pga. utvisningen?

 

JA !

La oss invitere mannen opp til oss på ståfeltet! :) Lett å kommunisere med assistenten derfra!

 

Men seriøst, av sikkerhetsmessige årsaker bør han jo da plasseres på hovis? Snakker vi mobiltelefon med assistent da eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommentar til Tom Prahl-episoden sist. Etter at han ble utvist, skal 4. dommeren ha tatt assistenen på fersken mens han snakket med Prahl på mobil. Det er visst forbudt for utestengte trenere å ha noe som helst kontakt med benken under kampen. (Var det ikke noe styr med Mourinho og det der?)

 

Strengt tatt, blir ikke det som å bruke en ikke spilleberettiget spiller? Mannen er utvist, men likevel fortsetter han å "spille". Jeg mener dette er på grensen til at NFF burde gi poengstraff. Ihvertfall i forhold til "synder" som å ha ført feil spiller på spillerkortet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo flere kamper et lag spiller uten å vinne, jo nærmere kommer de en seier.

Kan ikke si jeg kjøper den der helt. Jeg tror det ville vært en fordel for oss om Viking ikke fikk til noen ting i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Viking
×
×
  • Opprett ny...