Gå til innhold

Stabæk-VIF


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Denge Enga. 3 poeng.

 

Dette tror jeg faktisk blir årets viktigste kamp.

Kort vei opp - kort vei ned.

Litt skrantende selvtillit etter mange forsmedelige uavgjorte og manglende hjemmeseiere.

Og mulighet for litt selvtillit foran pausen - og forhåpentlige forsterkninger i løpet av den samme tiden.

Mange elementer her.

Vi ligger litt etter min målsetning om 7 poeng pr. 5. kamp, men ikke mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var på ullevaal. (Bare for å støtte dama selvfølgelig, som jeg nå langsomt har begynte å omvende). VIF var heldige som ikke slapp inn mål. Og var generelt ikke imponerende. Tore Andre Flo virket jo tregere enn storebror, og var i tillegg pinglete i duellene. Driblet vel 2 mann i hele kanpen (ergo på vei fremover i følge avisene) Med innsats så skal vi vinne denne kampen.

 

Alltid og uansett

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kan bare ikke vente... GLEDER meg til å gruse enga så hardt... Har vedda 1mill med brodern så nå ruller casha inn B)B)B)

 

Tore Andre - er det deg?

Mvh. Jostein

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kan bare ikke vente... GLEDER meg til å gruse enga så hardt... Har vedda 1mill med brodern så nå ruller casha inn B)B)B)

 

Tore Andre - er det deg?

Mvh. Jostein

 

 

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sant. Hele vålerengen laget kan være veldig farlig i form. Vi husker alle hva som skjedde høsten 2004 :angry:

Men å møte laget når de ikke er i form burde være en dans på roser. Uansett syntes jeg kampen bør spilles før vi tar av...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sant. Hele vålerengen laget kan være veldig farlig i form. Vi husker alle hva som skjedde høsten 2004 :angry:

Men å møte laget når de ikke er i form burde være en dans på roser. Uansett syntes jeg kampen bør spilles før vi tar av...

 

Problemet til Vålerenga er at de ikke fikk flyt fra start, og derfor desperat rokkerte på spillemønsteret og startoppstillinger osv. for å finne "tilbake" til fjorårsformen igjen. Men ingen spillere spiller bra i en uvant posisjon i et uvant spillermønster. Da de etterhvert vant over Viking, trodde de åpenbart at de var inne på noe, men så ble det tap mot FFK og LSK, og hele karusellen i gang igjen. Det var ikke bare dårlig uttelling og uflaks, men tvers igjennom elendig fotball.

 

Rekdals alltid tilbakevennende ess i ermet i slike motgangstider er å spille mæle-fotball uten angrepsfilosofi. Dette innebærer at Dos Santos blir dytta opp i angrep, resten blir igjen i forsvar, også kaller dem det kynisme. Da hjelper det svært lite med kvalitetene de faktisk har i midtbanen, med Grindheim, Gashi, Holm og Hoseth. Disse blir ikke brukt til annet enn forsvar likevel når Rekdal har satt laget i "kynisme-modus". Når så laget naturligvis ikke får dette til å fungere, og etterhvert får mål i mot istedet, er det ikke rart spillerne blir litt motløse oppi det hele. De ser jo at systemet ikke virker, og føler garantert en viss hjelpesløshet. Når da i tillegg treneren går ut i media og skjeller ut hver og en for dårlige innsats osv. må det bli galt. Nå har Vif riktignok vunnet 2 av de tre siste kampene sine, så at de kan ha snudd trenden er helt sikkert mulig. De har tydeligvis gjort noe riktig innimellom alt det dumme. Likevel er det solide svakhetstegn å spore i dette laget. De klarer ikke å stable sammen en fast førsteoppstilling, og gjør mange undelige innbytter underveis. Selv når de ligger under skjer det ingenting før det begynner å nærme seg slutt. Da kommer gjerne et desperat alternativt innbytte, der eksempelvis Muri blir puttet innpå i angrep.

 

Hoseth er vel egentlig en brukbar spiller (jeg skrev spiller, ikke person!), men han fungerer ikke i Vif. Han får lite spilletid, og når han får det er han langt i fra en leder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Førstkommende tirsdag har vi nemlig den skumle datoen 06.06.06. Som kjent sier Bibelen at tallene 666 er djevelens tegn. Mange tror derfor at 6.juni i år representerer datoen da antikrist vil ankomme jorden og redde stabæk til seier over enga:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Førstkommende tirsdag har vi nemlig den skumle datoen 06.06.06. Som kjent sier Bibelen at tallene 666 er djevelens tegn. Mange tror derfor at 6.juni i år representerer datoen da antikrist vil ankomme jorden og redde stabæk til seier over enga:)

 

og en ting til angående datoen.. Svenskene suger på å feire nasjonaldagen, men det synes jeg Nannskog burde gjøre noe med. På banen! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Førstkommende tirsdag har vi nemlig den skumle datoen 06.06.06. Som kjent sier Bibelen at tallene 666 er djevelens tegn. Mange tror derfor at 6.juni i år representerer datoen da antikrist vil ankomme jorden og redde stabæk til seier over enga:)

 

og en ting til angående datoen.. Svenskene suger på å feire nasjonaldagen, men det synes jeg Nannskog burde gjøre noe med. På banen! :)

 

Med hat-trick!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Førstkommende tirsdag har vi nemlig den skumle datoen 06.06.06. Som kjent sier Bibelen at tallene 666 er djevelens tegn. Mange tror derfor at 6.juni i år representerer datoen da antikrist vil ankomme jorden og redde stabæk til seier over enga:)

 

og en ting til angående datoen.. Svenskene suger på å feire nasjonaldagen, men det synes jeg Nannskog burde gjøre noe med. På banen! :)

 

Med hat-trick!

 

Apropo svensker.... hvordan går det med resten av dem? :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampen går på tirsdag, er det sånn å forstå?

06.06.06? Kan umulig bli en himmelsk forestilling.

 

IA er tilbake, og går rett inn på laget. Har ikke hørt noe om Markus, så jeg regner med at han er ute. Forsvaret, foruten Jon i mål, ser slik ut:

 

Morten - IA - Mike - Bjørnar

 

På midten er vi nå styrket, etter at Jesper er tilbake, og forhåpentligvis nærmer seg god kampform. Usikker på hva jeg foretrekker, men uten Markus tror jeg muligens Henning på kanten er å foretrekker fremfor Espen.

 

Tom - Tommy - Jesper - Henning

 

Hvis Markus mot formodning skulle bli klar, skyves Jesper ut av laget:

 

Tom - Tommy - Henning - Bjørnar.

 

På topp er det intet nytt under solen.

 

Følelsen av å måtte ha 3 poeng i denne kampen er sterk, og spørsmålet er hvordan laget takler å plutselig bli stilt opp mot veggen, etter en innledning hvor ting til tider gikk på skinner.

 

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja er Markus og jokke klare??

Jokke er vel ute til etter sommeren. Markus er jeg usikker på, men det var da ikke noen stor skade han pådro seg?

 

Pratet med Markus på Ullevål før landskampen mot Paraguay og han har fått slått av en liten benbit i foten og han var ikke sikker på om han kom til å bli klar før sommerferien...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja er Markus og jokke klare??

Jokke er vel ute til etter sommeren. Markus er jeg usikker på, men det var da ikke noen stor skade han pådro seg?

 

Pratet med Markus på Ullevål før landskampen mot Paraguay og han har fått slått av en liten benbit i foten og han var ikke sikker på om han kom til å bli klar før sommerferien...

Markus var ikke å se på treningsfeltet i dag

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-VIF
×
×
  • Opprett ny...