Gå til innhold

Molde-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Litt tidlig ute, men jeg vil lufte min bekymring. Molde er et av lagene vi kan og bør slå, både hjemme og borte (selv om Molde har klart seg OK på hjemmebane). Min bekymring ligger i at Stabæk sjelden spiller godt første kampen etter pauser.

 

For å se det fra en litt lysere side, burde gressmatten være i god forfatning etter sommerpausen, hvilket skulle tilsi at det går an å spille fotball på Aker Arena (det samme kan vel ikke sies om banene i Fredrikstad og Kristiandsand). Det er sannsynligvis lettere for skadde spillere å retunere etter en ferie enn midt i hardkjøret i mai, da lagene ofte er litt rustne i starten etter en pause.

 

Er ganske sikker på at laget kommer til å gå ut på banen i Molde for å vinne (hvilket jeg var noe usikker på mot FFK og Start). Jeg håper at skadde spillere har kommet tilbake i form og at vi kan se et par nye spillere utpå banen i Stabæk-drakt (det er lov med våte drømmer)

 

Laget:

Jon

Ny spiller/MMS-IA-MK-Markus

HH-Jesper-Jokke-Ny ving/BP

Nanne-Veigar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Litt tidlig ute, men jeg vil lufte min bekymring. Molde er et av lagene vi kan og bør slå, både hjemme og borte (selv om Molde har klart seg OK på hjemmebane). Min bekymring ligger i at Stabæk sjelden spiller godt første kampen etter pauser.

 

For å se det fra en litt lysere side, burde gressmatten være i god forfatning etter sommerpausen, hvilket skulle tilsi at det går an å spille fotball på Aker Arena (det samme kan vel ikke sies om banene i Fredrikstad og Kristiandsand). Det er sannsynligvis lettere for skadde spillere å retunere etter en ferie enn midt i hardkjøret i mai, da lagene ofte er litt rustne i starten etter en pause.

 

Er ganske sikker på at laget kommer til å gå ut på banen i Molde for å vinne (hvilket jeg var noe usikker på mot FFK og Start). Jeg håper at skadde spillere har kommet tilbake i form og at vi kan se et par nye spillere utpå banen i Stabæk-drakt (det er lov med våte drømmer)

 

Laget:

Jon

Ny spiller/MMS-IA-MK-Markus

HH-Jesper-Jokke-Ny ving/BP

Nanne-Veigar

 

Jeg mener du ikke skal bekymre deg for mye, for det første Finner Nannskog formen tilbake(han hadde en liten måltørke på denne tiden i fjor også) Jokke er igang igjen samt tipper jeg det kommer 2 nye spillere til klubben. Jeg tipper Stabæk vil slå Molde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Litt tidlig ute, men jeg vil lufte min bekymring. Molde er et av lagene vi kan og bør slå, både hjemme og borte (selv om Molde har klart seg OK på hjemmebane). Min bekymring ligger i at Stabæk sjelden spiller godt første kampen etter pauser.

 

For å se det fra en litt lysere side, burde gressmatten være i god forfatning etter sommerpausen, hvilket skulle tilsi at det går an å spille fotball på Aker Arena (det samme kan vel ikke sies om banene i Fredrikstad og Kristiandsand). Det er sannsynligvis lettere for skadde spillere å retunere etter en ferie enn midt i hardkjøret i mai, da lagene ofte er litt rustne i starten etter en pause.

 

Er ganske sikker på at laget kommer til å gå ut på banen i Molde for å vinne (hvilket jeg var noe usikker på mot FFK og Start). Jeg håper at skadde spillere har kommet tilbake i form og at vi kan se et par nye spillere utpå banen i Stabæk-drakt (det er lov med våte drømmer)

 

Laget:

Jon

Ny spiller/MMS-IA-MK-Markus

HH-Jesper-Jokke-Ny ving/BP

Nanne-Veigar

 

Jeg mener du ikke skal bekymre deg for mye, for det første Finner Nannskog formen tilbake(han hadde en liten måltørke på denne tiden i fjor også) Jokke er igang igjen samt tipper jeg det kommer 2 nye spillere til klubben. Jeg tipper Stabæk vil slå Molde.

Mitt lag:

Jon

MMS-IA-MK-MK

SAT-JJ-JP-HH

DN-VPG

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har en ganske jevn statestikk mot Molde, et av de lagene vi har møtt alle våre år i eliteserien. Vi har aldri møtt dem i cupen. Vi har vunnet seks ganger. Spilt seks ganger uavgjort og tapt åtte. Tapene har fordelt seg jevn på borte- og hjemmebane. Målforskjellen er såvidt i vår favør: 32-31.

 

Det var i 2004 statestikken helte over i Moldes favør, da tapte vi begge kampene. Selv om det var i den siste kampen mot vålerenga vi rykket ned, våger jeg å påstå at det var den elendige innsatsen mot Molde som var årsaken til at vi endte i Adecco-ligaen i 2005. De endte som nummer 11, fire poeng foran oss.

 

Skal vi se over skulderen, må det bli til 2000. Da vant vi 6-1 hjemme og 4-2 borte. Chippen skorte to ganger i begge oppgjørene.

 

Vi har møtt Molde hele fire ganger tidligere i 12. serierunde: 15/6-97 tapte vi 0-1 hjemme, 5/7-00 vant vi 6-1 hjemme, 16/6-02 tapte vi 1-0 borte og 20/6-04 tapte vi 3-0 borte.

 

Det er litt vanskelig å konkludere med at statestikken mot Molde taler til vår fordel. Men, som vi oppdaget mot Fredrikstad som vi aldri hadde tapt mot, statestikk er statestikk. Kamp er noe ganske annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at denne tråden ikke har flere innlegg.

 

Hvem ønsker vi skal starte?

 

Mitt lag:

 

---------------- Jon --------------------

- Morten -- Mike -- IAO -- Markus --

Somen - Tommy - Jesper - Henning

---------Nannskog - Strand ----------

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at denne tråden ikke har flere innlegg.

 

Hvem ønsker vi skal starte?

 

Mitt lag:

 

---------------- Jon --------------------

- Morten -- Mike -- IAO -- Markus --

Somen - Tommy - Jesper - Henning

---------Nannskog - Strand ----------

 

Hva mener du? Veigar på benken?? Han har vel ikke karantene eller??

--------------Jon-----------------

-Morten - Mike - IA - Markus

Somen - Tommy - Jesper - Henning

--------Daniel - Veigar-------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper på dette laget:

 

Jon

Morten--------IA-----------Mike--------Bjørnar

Somen--------Tommy--------Jesper---------Henning

Nannskog--------Veigar

 

 

 

Syntes vi trenger en hurtig Bjørnar som kan ta seg av grinebittern (H)Ohr

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper på dette laget:

 

Jon

Morten--------IA-----------Mike--------Bjørnar

Somen--------Tommy--------Jesper---------Henning

Nannskog--------Veigar

 

 

 

Syntes vi trenger en hurtig Bjørnar som kan ta seg av grinebittern (H)Ohr

 

Markus med alle triksa er vel rette mann på (H)ohrungen. Tipper det blir mye sutring :D Ikke så mye som skal til forå få (H)ohr ut av balanse, verre motgangspiller skal en lete lenge etter! Blir kvalm bare av å teke på han :angry:

Endret av sveinjhag
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at denne tråden ikke har flere innlegg.

 

Hvem ønsker vi skal starte?

 

Mitt lag:

 

---------------- Jon --------------------

- Morten -- Mike -- IAO -- Markus --

Somen - Tommy - Jesper - Henning

---------Nannskog - Strand ----------

 

Hva mener du? Veigar på benken?? Han har vel ikke karantene eller??

--------------Jon-----------------

-Morten - Mike - IA - Markus

Somen - Tommy - Jesper - Henning

--------Daniel - Veigar-------------

Om jeg ikke husker helt feil har Slum allerede solgt (til gi-bort-pris) Veigar. I en annen tråd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt lag :) :

---------------Jon--------------

Morten--Inge---Mike--Markus

 

Somen-Tommy-Henning-Alan

 

--------Daniel----Veigar---------

 

 

Er ganske enig den oppstillingen der, ville bare bytta ut Tommy med Persson. Hadde vært interessant å se Persson, Hauger sentralt. Vil se et offensivt Stabæk mot Molde derfor vil jeg ha Alanzinho på kant. Syntes han fortjener en ny sjanse, i og med at ingen andre har imponert på venstrekanten i år. Han har jo også gjort det bra på 2 laget. Derfor blir mitt lag:

 

------------Jon-------------

Morten-- Inge--Mike--Markus

Somen-- Jokke--Henning--Alan

--------Daniel----Veigar--------

 

Gleder meg veldig til å se Somen også, hørt jævlig mye bra om han! Håper han kan være med å hjelpe Stabæk til 3 poeng mot Molde, det trenger vi!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifolge en artikkel paa fxt er markus karlsson uaktuell og Persson usikker. Vil da tippe at Janne setter opp denne startoppstillingen:

 

---------Jon---------------

Morten-Inge--Mike---Bjornar

 

Somen/Tom?-Jesper-Tommy-Hennning

 

-------Daniel----Veigar------

 

Somen er relativt ny og ble vist litt smaaskadet under sverige oppholdet og har ikke faatt saa mye treningstid med laget. Men Janne satt jo innpaa Andreas Strand fra start mot Tromso bare noen uker etter han kom til klubben og har nok ikke mye imot aa gi nye spillere sjansen fra start. Somen har forhaapentligvis ikke noen problemer med tempoet og den norske spillestilen, men har kjent gutta omtrent ikke mer enn en uke. Naa nevnte Daniel at han synes Somen var uskolert i artikkelen, og jeg har ikke hort dette utrykket for saa jeg haaper noen her kan forklare det for meg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Naa nevnte Daniel at han synes Somen var uskolert i artikkelen, og jeg har ikke hort dette utrykket for saa jeg haaper noen her kan forklare det for meg?

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på hvordan odd spiller, men kan tenke meg at det har noe med bevegelsesmønsteret hans når vi har ballen. Stabæk har jo hittil i år hatt kantspillere som har trukket mye inn i banen. Det er mulig at Somen er vant til å holde mer bredde i spillet. Hvis så er tilfelle syns jeg det høres positivt ut. Kan også ha noe med det defensive spillet hans å gjøre, selvom jeg tviler på at Daniel er den som er mest opptatt av det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Interessant trening idag, men frammøtet da gitt!?

 

 

 

 

fikk du en anelse om hvem som skal starte??

 

Savnt Henning, Somen så bra ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Naa nevnte Daniel at han synes Somen var uskolert i artikkelen, og jeg har ikke hort dette utrykket for saa jeg haaper noen her kan forklare det for meg?

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på hvordan odd spiller, men kan tenke meg at det har noe med bevegelsesmønsteret hans når vi har ballen. Stabæk har jo hittil i år hatt kantspillere som har trukket mye inn i banen. Det er mulig at Somen er vant til å holde mer bredde i spillet. Hvis så er tilfelle syns jeg det høres positivt ut. Kan også ha noe med det defensive spillet hans å gjøre, selvom jeg tviler på at Daniel er den som er mest opptatt av det.

 

Somen var vel på mange måter Odds Alanzinho. God individuelt, men ikke en del av den kollektive planen. Og klarte han ikke å tilpasse seg å spille hos Odd på et par år, klarer han det neppe på et par dager hos oss-

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Rudi kanskje skal spille midtstopper i denne kampen. Det er i så fall DRIT bra for oss. Rudi er dødstreig og det betyr mye bakrom for Nannskog siden Rudi er vant til å være lenger opp på banen.... :D

Gleder meg til kampen ass......

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Molde-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...