Gå til innhold

Stabæk - HamKam


 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Vi slår Ham-Kam fordi vi matcher dem sånn nogenlunde i duellene samtidig som vi har et pasningspill de ikke besitter. For meg ser det ut som om Kammaspissene oppsøker dueller når de får ballen for å skape dødballsituasjoner slik at de får anledning til å flytte opp laget.

 

Det blir for meg en skrekkelig primitiv måte å spille ball på. Troppen til Ham-Kam har også kvaliteter til å spille en mer avansert fotball hvis de vil...

 

Når vi også får betalt for å være offensiv når vi får cornere i mot så vinner vi en veldig fortjent seier. Vi er gode i medgang...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Hepp,

 

Vi slår Ham-Kam fordi vi matcher dem sånn nogenlunde i duellene samtidig som vi har et pasningspill de ikke besitter. For meg ser det ut som om Kammaspissene oppsøker dueller når de får ballen for å skape dødballsituasjoner slik at de får anledning til å flytte opp laget.

 

Det blir for meg en skrekkelig primitiv måte å spille ball på. Troppen til Ham-Kam har også kvaliteter til å spille en mer avansert fotball hvis de vil...

 

Når vi også får betalt for å være offensiv når vi får cornere i mot så vinner vi en veldig fortjent seier. Vi er gode i medgang...

 

@ringo

La oss konkludere med at dette resulterer i en meget spennende siste serierunde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi rett og slett har et bra lag i år jeg!

 

Vi angriper fornuftig som Jønsson sier, og etter kampen i går sitter jeg med følelsen at vi på et vis kontrollerer inn til seier. På 1-0 følte jeg aldri at seieren var spesielt truet, og jeg var sikker på at vi kom til å score flere mål. Vi spiller litt italiensk; får et tidlig ledermål, venter ut motstanderen, og dreper kampen med dødelige overganger. Som snytt ut av nesa på feks Milan.

 

Med seier mot Tromsø, så lukter vel dette Royal League? (Forøvrig tror jeg seier mot Tromsø blir knalltøft)

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi rett og slett har et bra lag i år jeg!

 

Vi angriper fornuftig som Jønsson sier, og etter kampen i går sitter jeg med følelsen at vi på et vis kontrollerer inn til seier. På 1-0 følte jeg aldri at seieren var spesielt truet, og jeg var sikker på at vi kom til å score flere mål. Vi spiller litt italiensk; får et tidlig ledermål, venter ut motstanderen, og dreper kampen med dødelige overganger. Som snytt ut av nesa på feks Milan.

 

Med seier mot Tromsø, så lukter vel dette Royal League? (Forøvrig tror jeg seier mot Tromsø blir knalltøft)

 

Forza Stabæk

 

Tror gutta er på en bølge nå, og at vi tar Tromsø 3-1. Daniel, Veigar og IA.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:)

Synes vi rett og slett har et bra lag i år jeg!

 

Vi angriper fornuftig som Jønsson sier, og etter kampen i går sitter jeg med følelsen at vi på et vis kontrollerer inn til seier. På 1-0 følte jeg aldri at seieren var spesielt truet, og jeg var sikker på at vi kom til å score flere mål. Vi spiller litt italiensk; får et tidlig ledermål, venter ut motstanderen, og dreper kampen med dødelige overganger. Som snytt ut av nesa på feks Milan.

 

Med seier mot Tromsø, så lukter vel dette Royal League? (Forøvrig tror jeg seier mot Tromsø blir knalltøft)

 

Forza Stabæk

 

Tror gutta er på en bølge nå, og at vi tar Tromsø 3-1. Daniel, Veigar og IA.

La noen andre også score litt.. La oss si Strand, Tommy og jocke eller no?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror gutta er på en bølge nå, og at vi tar Tromsø 3-1. Daniel, Veigar og IA.

Tromsø kommer til å bli veldig veldig tøft. Jeg har dårlig følelse. Men hvis Tonje holder seg hjemme, og jeg tar på meg lykkesandalene mine, tror jeg vi skal klare nok en uavgjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Tromsø er en ny kamp... De kommer til å gradvis bli bedre utover etterhvert som samspillet mellom Rush og Årst begynner å sitte. Normark får også ofte en sluttspurt ut av gutta sine og jeg tror de tilslutt tar nok poeng til å berge plassen. Mest fordi jeg ser for meg at FFK og MFK kommer til å få det beintøft utover, særlig sistnevnte med mindre de gjør noen grep på trener siden... Hørte jeg Tom Nordli? Tilbake til TIL. Frem til samspillet sitter så vil de ha visse svakheter vi kan utnytte... Mer om det en gang før neste mandag...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:)

Tror gutta er på en bølge nå, og at vi tar Tromsø 3-1. Daniel, Veigar og IA.

La noen andre også score litt.. La oss si Strand, Tommy og jocke eller no?

 

 

Tror selv Tommy skal slite med å legge både assist og å score, en viktig forutsetning for Strand sin del er jo at han i det minste må være på banen.. Jocke kan jeg holde med deg i, han kan få score :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


morsomt å lese alt dere skriver her inne! får jo mulighet til å følge med på stabæk selv om jeg har flyttet altfor langt unna!! tjoho!!

 

forresten, herlig kamp i går!!

Endret av m85
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett kampen i reprise vil jeg gi ros til Jokke og Jeppe. Selv om de er litt usynlige vinner de masse dueller og har roen til å finne gode pasningsalternativer, samt ta alle de defensive løpene som er så viktige! Håper derfor JJ gir begge gutta fornyet tillit mot TIL.

 

Alle gutta!! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett kampen i reprise vil jeg gi ros til Jokke og Jeppe. Selv om de er litt usynlige vinner de masse dueller og har roen til å finne gode pasningsalternativer, samt ta alle de defensive løpene som er så viktige! Håper derfor JJ gir begge gutta fornyet tillit mot TIL.

 

Alle gutta!! :)

Hepp,

 

Jeppe var banens bestemann etter min mening....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeppe var banens bestemann etter min mening....
Enig med deg i det. Synes avisene har overdrevet, eventuelt tatt bare 20 minutter av kampen med i vurderingen, når de deler ut 8-ere til Daniel, Veigar og Alan. Jesper var den som alt i alt hadde best kontroll og færrest feil kampen igjennom, og jeg synes han har tatt seg stort opp etter den svake comeback-kampen etter skadeoppholdet. Var nok bare rusten i den kampen. Det var verre med Jokke. Håper Tommy er tilbake i startoppstillingen til neste kamp. Eventuelt at Jokke viser samme fremgang som Jesper har gjort.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeppe var banens bestemann etter min mening....
Enig med deg i det. Synes avisene har overdrevet, eventuelt tatt bare 20 minutter av kampen med i vurderingen, når de deler ut 8-ere til Daniel, Veigar og Alan. Jesper var den som alt i alt hadde best kontroll og færrest feil kampen igjennom, og jeg synes han har tatt seg stort opp etter den svake comeback-kampen etter skadeoppholdet. Var nok bare rusten i den kampen. Det var verre med Jokke. Håper Tommy er tilbake i startoppstillingen til neste kamp. Eventuelt at Jokke viser samme fremgang som Jesper har gjort.

 

Sterkt uenig. I førsteomgang spesielt var Jokke veldig bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er for dårlig med ball, for dårlige pasninger og dødballer. Tommy i den formen han har vist i år er en bedre spiller. Det HamKam presterte er kanskje det dårligste jeg har sett i serien i år. Det tror jeg vi skal være glade for, for å si det sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Okey. Men i forhold til hva jeg sa om at han var spesielt god i første omgang - så var det en forholdsvis jevnspilt omgang. Vi kjørte over de i andre omgang, med farta til Alan og Daniel. Derfor fikk også Veigard MASSE plass.

Slik utviklingen av kampen var er det ganske naturlig at han ble mer usynlig. Jeppe ble mer synlig da han sammen med IA duellerte mot Ringberg og Kienast.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeppes bidrag er kanskje ikke først og fremst hans eget spill, men han fører med seg to andre elementer. For det første så synes jeg vi har mer RO i spillet vårt med Jeppe på banen, for det andre så har han en autoritet som løfter nivået på medspillerene og forteller motstanderene hvem det er som bestemmer utpå der. Derfor er han kanskje også den viktigste spilleren i troppen vår.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeppes bidrag er kanskje ikke først og fremst hans eget spill, men han fører med seg to andre elementer. For det første så synes jeg vi har mer RO i spillet vårt med Jeppe på banen, for det andre så har han en autoritet som løfter nivået på medspillerene og forteller motstanderene hvem det er som bestemmer utpå der. Derfor er han kanskje også den viktigste spilleren i troppen vår.

 

@ringo

Hør hør. Helt enig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeppes bidrag er kanskje ikke først og fremst hans eget spill, men han fører med seg to andre elementer. For det første så synes jeg vi har mer RO i spillet vårt med Jeppe på banen, for det andre så har han en autoritet som løfter nivået på medspillerene og forteller motstanderene hvem det er som bestemmer utpå der. Derfor er han kanskje også den viktigste spilleren i troppen vår.

 

@ringo

 

Jeppe spilte en stor kamp. Tør å holde på ballen og har den roen som Ringo skriver om. Ankepunktet er at han er litt for glad til å spille hjemover. Men han er sjef på midtbanen og tråkker til så det synger - hver gang. Jeg tror vi har to av de tøffeste spillerne i Tippeligaen, nemlig IA og Jeppe. Slikt gir motstanderen ordentlig respekt for oss. Og så har vi, om ikke den beste (han er kanskje det også), så i alle fall "most valueable player" i VPG!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er også noe av poenget da... At når vi har to sentrale midtbanespillere som ligger dypt - vil motstanderne stå høyere mot disse. Det gjør at det blir mye mer plass for Veigard i mellomrommet foran forsvaret, og for Alan å gå inn i dette som igår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er også noe av poenget da... At når vi har to sentrale midtbanespillere som ligger dypt - vil motstanderne stå høyere mot disse. Det gjør at det blir mye mer plass for Veigard i mellomrommet foran forsvaret, og for Alan å gå inn i dette som igår.

 

Så da blir spørsmålet om vi tåler en 4-3-1-2 formasjon med tre av Jeppe/Jokke/Tommy/Henning/Somen sentralt som mursteiner og kjappe overganger med Alan som spillefordeler?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må heller ikke glemme at forsvaret gjorde en utmerket jobb. Det ble vunnet mange dueller bak. Gledelig også at Morten tråkket til skukkelig tross brudd i nesen, og rekvisitt fra Phantom of the Opera.

Det er som nevnt her tidligere blitt gitt mye fokus til angrepet, - men dette var i aller h øyeste grad en kollektiv seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - HamKam
×
×
  • Opprett ny...