Gå til innhold

Stabæk - Brann 11/09


Tellefsen
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg syntes det blir jævlig spennende å se hvem som spiller på midten mot Brann... Begynner å bli veeldig mange alternativer nå, noe vi kan begynne å kalle et luksusproblem! Tviler på at Keller går rett inn..

 

Somen-- Steners-- Jokke-- Alan er vel den mest sannsynlige her.. Er et ganske sikkert alternativ! Syntes personlig det hadde vært spennende å se Henning og Jokke sammen på sentral, og hvile Steners litt, men dette er kanskje ikke kampen vi skal ta de store sjansene.. Syntes det blir litt feil å sette ut Henning etter en kamp hvor hele Stabæk omtrent SUGDE! Han har virkelig noe på gang om dagen, det har han vist på U21 landslaget.. Derfor håper jeg på dette laget:

 

Jon

Morten--IA--Markus--Bjørnar

Somen--Henning--Jokke--Alan

Daniel--Veigar

 

Hadde vært morro å se Keller noen minutter, det samme med Ola.. Hadde vært enda mer morro om vi vant kampen og fikk 3 jææævlig viktige poeng!! Er optimist og tipper 3-1 jeg :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jeg vil se:

Jon

MMS - IA - MAK - BH

Somen - jokke - tommy - alan

daniel - veigar

Tror dette er det beste laget vi kan stille foreløpig. Henning burde kanskje få sjansen fra start, men med tanke på at han er syk nå blir det benken. Keller kommer inn for Alan eller Somen hvis en av dem ikke har dagen. Tipper brann vil stå høyt og daniel får masse bakrom å løpe i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil se:

Jon

MMS - IA - MAK - BH

Somen - jokke - tommy - alan

daniel - veigar

Tror dette er det beste laget vi kan stille foreløpig. Henning burde kanskje få sjansen fra start, men med tanke på at han er syk nå blir det benken. Keller kommer inn for Alan eller Somen hvis en av dem ikke har dagen. Tipper brann vil stå høyt og daniel får masse bakrom å løpe i.

Jeg tror også dette blir start-11rn, kanskje med Tom i stedet for for Bjørnar. Tipper vi får se CK i løpet av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor tror dere ikke Keller starter mot Brann? Skulle han ikke være en forsterkning som skulle gå rett inn på laget?

Fordi han kun har spilt 90 min siden 24 mai og trent med laget i 6 dager. Han vil trenge flere treninger med laget for kjenne mønstrene vi spiller etter. Tipper han er fast på laget etter to 2.lags kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og det bestemmer du?

 

Man spiller seg ikke inn på et lag med 2 mål i en treningskamp...

Som KSHW sa på TVBudstikka, så er det mye de må jobbe med hos Ola før han er god nok for 1. laget. Daniel er nr 2 på toppscorerlisten i eliteserien og har i mine øyne heller ikke spilt seg ut av laget. Så hvem som skal starte er ganske innlysene spør du meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor tror dere ikke Keller starter mot Brann? Skulle han ikke være en forsterkning som skulle gå rett inn på laget?

Fordi han kun har spilt 90 min siden 24 mai og trent med laget i 6 dager. Han vil trenge flere treninger med laget for kjenne mønstrene vi spiller etter. Tipper han er fast på laget etter to 2.lags kamper.

 

I følge Janne, så er han aktuell i startoppstillingen allerede mandag. Han har jo også vist at han har latt nye (les: Somen) få sjansen tidlig før... :) Jeg føler meg ikke sikker på at Keller starter på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor tror dere ikke Keller starter mot Brann? Skulle han ikke være en forsterkning som skulle gå rett inn på laget?

Fordi han kun har spilt 90 min siden 24 mai og trent med laget i 6 dager. Han vil trenge flere treninger med laget for kjenne mønstrene vi spiller etter. Tipper han er fast på laget etter to 2.lags kamper.

 

I følge Janne, så er han aktuell i startoppstillingen allerede mandag. Han har jo også vist at han har latt nye (les: Somen) få sjansen tidlig før... :) Jeg føler meg ikke sikker på at Keller starter på benken.

Det kan godt hende, er ikke sikker jeg heller. Men føler at situasjonen var litt anderledes når somen kom, da var vi nærmest desperate etter å få kantspillet til å fungere. Og Somen hadde vel litt mer kamptrening enn keller også. Men jeg håper Keller kommer innpå i løpet av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge Janne, så er han aktuell i startoppstillingen allerede mandag. Han har jo også vist at han har latt nye (les: Somen) få sjansen tidlig før... :) Jeg føler meg ikke sikker på at Keller starter på benken.

 

Spørsmål: Er det naturlig å tenke at det laget som er antatt svakest vil gjøre det største forarbeidet ang. motstanderens spillere enn motsatt?

 

Et lite eksempel: Hvis f.eks. Brann skal spille mot et førstediv lag fra Sverige i en eller annen europa-cup. Tror dere da Brann ville benyttet like lang tid i forarbeidet på å kartlegge de enkelte motspillerenes kvaliteter og svakheter, og satt opp sitt lag etter det? Eller tror dere Brann ville vært såpass sikre på sine egne spillere at de til og med ville ta litt lett på oppgaven?

 

Ny vinkling: Hvis to lag som ligger nærmere hverandre i kvalitet skal møtes, og kjenner hverandre godt. Kan da en liten endring gjøre såpass store utslag at det kan være avgjørende for kampbildet?

 

a) Vil Brann tilpasse laget sitt etter det de forventer å møte av Stabæk-spillere?

 

eller

 

B) vil de stille med det de anser som sitt beste lag uansett?

 

Hvis a) tror jeg nok overraskelseseffekten av våre to nye kan slå ut i kampbildet. Dette er kvaliteter som kan endre kampbildet til vår fordel. Spesielt Keller er jo en spiller Brann ikke kjenner. Han kan være det lille uromomentet som de ikke trenger...hehe. Utover dette føles det som om vi faktisk har et bredere register å spille på enn Brann, da de ikke har hverken noen Alan, Veigar eller Strand slik jeg ser det. Å bytte ut Daniel med Strand, eller Alan med Keller vil totalt endre vår stil. Jeg ser ikke hvilke spillere i Brann som har såpass ekstreme fremtoninger (alan kontra Strand). De har en solid midtbane og bra keeper, brukbart forsvar og ugjevnt forover. Når alt klaffer er de veldig bra. Men de har vel strengt talt vist mer svakheter enn styrke i det siste.

 

Hvis B) derimot tror jeg nok vi er best tjent med å spille med det laget som vi vet fungerer, og som kjenner hverandre best. Hvis det blir en typisk stillingskrig der ingen får et skikkelig tak på kampen, trenger vi iallefall ikke usikkerheter og spillere som ikke kjenner systemet vårt inn og ut. Innbytter av eks. Keller kan gi oss det lille ekstra på slutten kanskje. Hvem vet?

 

Ellers er det vel naturlig å se for seg en kamp om midtbanen, der de to lagene med solklart flest midtbanespillere møtes. Begge lag ut i 2-6-2 formasjon... Både Brann og Stabæk har jo prioritert midtbaneinnkjøp dette vinduet. Snodig det der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har begrenset tro på å tilpasse laget etter motstander, men det er lurt å studere styrker og svakheter hos dem og ta hensyn til det under eget spill. Skal laget tilpasses vil det i så fall vært det svakeste laget som har behov for det, så det må vel være Brann :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spørsmål: Er det naturlig å tenke at det laget som er antatt svakest vil gjøre det største forarbeidet ang. motstanderens spillere enn motsatt?

 

Jeg vil si ja. Det antatt svakeste laget kan ikke regne med å vinne kampen på egne ferdigheter, men må også gjøre noe for å vippe kampen i sin favør. Jeg tror at for å klare det så må det svakere laget kjenne motstanderen bedre enn motstanderen kjenner dem, og ha kommet på mottrekk mot måten det antatt bedre laget gjør bra.

 

Jeg vil tro at når man snakker om at klubber har undervurdert motstanderen og taper mot en antatt svakere motstander så er det fordi det antatt svakeste laget har gjort forarbeidet bedre, mens det antatt beste laget stolte for mye på at deres høyere ferdigheter skulle være nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler på at Henning starter mot Brann. Han har vært satt ut av armenske tarm-virus. Startet ikke U21-kamp i dag, og trenger vel strengt tatt noen dager til før han er tilbake i slag og ytterligere noen dager på å komme i toppslag. Da tror jeg Brann-kampen blir litt i tidligste laget

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det også må legges til at Hauger var forferdelig dårlig mot rbk. Kan ikke huske at han gjorde annet enn å surre bort ballen. Har hatt veldig sansen for Hauger siden jeg så han første gang på a-laget i 2004 sesongen, men han har skuffet meg veldig i år. Skader er nok endel av forklaringen, men begynner å bli en stund siden han ble skadefri nå. Oppløftende at han i hvertfall markerer seg på U-21 laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for en ny fantastisk forhåndsanalyse @ringo!

 

Kan vel knapt kalle det en forhåndsanalyse - motstanderanalyse eller"Brann etter overgangsvinduet-analyse" er mer passende. For greit nok at Brann mot slutten får et (lite argumentert) favorittstempel, men hva med Stabæk? Hva med spilleopplegg og forventede oppstillinger? Forventninger til hele kampen? Si litt om det også!

For ellers skal det sies: Det er glimrende lesning, godt skrevet og alltid satt pris på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for en ny fantastisk forhåndsanalyse @ringo!

 

Kan vel knapt kalle det en forhåndsanalyse - motstanderanalyse eller"Brann etter overgangsvinduet-analyse" er mer passende. For greit nok at Brann mot slutten får et (lite argumentert) favorittstempel, men hva med Stabæk? Hva med spilleopplegg og forventede oppstillinger? Forventninger til hele kampen? Si litt om det også!

For ellers skal det sies: Det er glimrende lesning, godt skrevet og alltid satt pris på.

 

Hepp,

 

Takk for tilbakemeding, det skal jeg legge meg på minnet til neste gang, men ingen løfter altså :)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det også må legges til at Hauger var forferdelig dårlig mot rbk. Kan ikke huske at han gjorde annet enn å surre bort ballen. Har hatt veldig sansen for Hauger siden jeg så han første gang på a-laget i 2004 sesongen, men han har skuffet meg veldig i år. Skader er nok endel av forklaringen, men begynner å bli en stund siden han ble skadefri nå. Oppløftende at han i hvertfall markerer seg på U-21 laget.

 

Hvem var ikke dårlig mot RBk da!?? Han var ikke noe dårligere enn de andre på midten etter min mening.. Det var hans første kamp fra start på en god stund etter å ha slitt mye med skader... Han har etter den kampen vært Norges beste for U21, og viser klart at han begynner å "finne seg selv" igjen. Syntes det blir feil å dømme han etter en dårlig kamp mot RBK hvor alle på midten var rævva egentlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for tilbakemeding, det skal jeg legge meg på minnet til neste gang, men ingen løfter altså.
Forhåndsanalysen av LSK før cupkampen i fjor tror jeg må ha vært den beste så langt. Der har du en god mal å følge, mener jeg. Men kommentarene/analysene er alltid god lesning uansett.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurte på noen praktiske ting for bortefans. vi som kommer uorganisert, hvilken togstasjon skal vi gå av på? og er det langt fra stadion? billetter til svingen deres selges for 50kroner i døra? regner med at feltet vi fikk på lagsiden er fylt nå.

 

håper på snarlig svar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurte på noen praktiske ting for bortefans. vi som kommer uorganisert, hvilken togstasjon skal vi gå av på? og er det langt fra stadion? billetter til svingen deres selges for 50kroner i døra? regner med at feltet vi fikk på lagsiden er fylt nå.

 

håper på snarlig svar

 

Gå av på Lysaker stasjon om du kommer med tog som går via Drammen, har du tog som går via Roa tar du til Oslo S. (Fra Hønefoss til Oslo går toget to forskjellige ruter)

 

Deretter tar du fra Oslo buss 143 til Bærums Verk, og fra Lysaker også 143 til Bærums Verk.

 

Tider for bussen finner du på www.trafikanten.no, søk på reiser til Bekkestua.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


takk for svar. håper den går ofte da. også på vei hjem.

 

Hver halvtime burde den ihvertfall gå en stund ut på kvelden, men ikke helt sikker. Sjekk på trafikanten.no, søk på reiser mellom bekkestua og Lysaker stasjon, så kan du planlegge akkurat nok øl på Onkel Blaa før du såvidt rekker nattoget tilbake til Bergen :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Brann 11/09
×
×
  • Opprett ny...