Gå til innhold

Stabæk - Brann 11/09


Tellefsen
 Del

Anbefalte innlegg


Alle på stadion ser at Bjørnar går opp for å heade den unna, da BØR alan reagere og hjelpe sin lagkamerat med å få den ballen vekk eller under kontroll... Han kommer bare tuslene etter
Problemet oppstår jo fordi Bjørnar ikke header den unna, men legger den ut i farlig rom. Et horibelt valg og en sånn type personlig feil som det er vanskelig å forsvare seg mot. Vet ikke om Alan kunne gjort så mye fra eller til i den situasjonen, det blir bare spekulasjoner. Feilen var det Bjørnar som begikk.

 

Feil nr 1. er det Bjørnar som begikk. Men fotball er noe som kalles lagspill. Det betyr blant annet at når en spiller gjør en feil, så kan lagkameratene hans av og til være med å redusere effekten av den feilen. Alan er _aldri_ med å støtter forsvaret sitt. Somen, en spiller med mest offensive fibre i kroppen og som av Oddrane ble sett på omtrent slik jeg ser på Alan, var nede og klarerte en viktig ball innen egen 5-meter i dag. Selv Somen klarer det! Men ikke faen om Alan klarer det.

 

Bjørnar var direkte skyld i begge målene. Den mannen må snart skjønne at han ikke klarer å klarere en ball med hodet. Det har skjedd gang på gang i år at prøver å heade balle ut og lengden på headingen blir helt håpløs. Skaper alltid farlige sjanser feil vei. På mål 1 skal han selvfølgelig heade ut til innkast og på mål 2 skal ballen ut til corner. Det er da barnelærdom. To målgivende hadde Bjørnar + at han klarte å oppheve offsiden på mål 1.

 

Når det gjelder Alan var han mange ganger bedre defensivt enn han var mot RBK. Mange gode returløp. Men man kan ikke forvente at han skal være i begge ender av banen samtidig. Folk må begynne å skjønne at han er en meget offensiv midtbanespiller som sannsynligvis ville vært best som ving i 4-3-3. 4-3-3 bør vi forresten prøve mot Viking når Veigar er utestengt (Dream On).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Bjørnar har direkte skyld i det første målet, blir lurt trill rundt og vips har brannspilleren flere meter på han forran mål. Elendig klarering på andre målet. Han må begynne å se på ballen når han klarerer med hodet, ikke lukke øynene. Flere ganger i løpet av kampen treffer han ballen feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bjørnar har direkte skyld i det første målet, blir lurt trill rundt og vips har brannspilleren flere meter på han forran mål. Elendig klarering på andre målet. Han må begynne å se på ballen når han klarerer med hodet, ikke lukke øynene. Flere ganger i løpet av kampen treffer han ballen feil.

 

Han har ikke kraft nok i nakken til å heade ballen noe annet sted enn rett frem. Med en gang han må vri seg går ballen alle andre steder enn hadde tenkt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og en ting till Hvorfor i hællvete er det så jævlig mange brannsuppoertere bra bærum (!) på hovedtribunen!!??? Faen så irriterende!! Liker før jeg klinte en ned i dag ass!!

 

Tøffing!

 

Hold deg hjemme i neste kamp!

 

Hva mener du med det? Fotball er følelser, og adrenalinet skal pumpe litt når man er på kamp!

Endret av booi
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merket i går at tapene til Stabæk går lettere over når man kan bruke forumet. I går var internett nede, og jeg var irritert til jeg sovnet

 

Bjørnar må i hvertfall påta seg skyld for mål nr 1. Brann kontrer, og han har muligheten til å heade over sidelinjen, istedenfor går ballen inn på banen. På mål nr 2 er det vel flere som må dele skylden. Synes forøvrig at Bjørnar har for mange dårlige klareringer i farlig rom.

 

Stabæk er gode i 2. omg, men kjører seg fast når alt skal inn midt foran 16 meteren til Brann. MEd to gode stoppere, og BAkke/Andresen sentralt var det frustrerende å se at kantene ikke ble benyttet mer. BYttet med KEller virket fornuftig, men han ble brukt alt for lite, men mannen virker å være en god forsterkning. SAvner igjen at Strand blir byttet inn i 2. omg. Jeg synes det hadde vært fornuftig å ta ut ALan, sette inn STrand og spille 3-4-3, med BJørnar som ving. Det gir bedre defensiv trygghet en ALan på kant når det bare er 3 bak. Videre må ballen mer ut på kant, der Keller viste at han både kan dra av og løpe fra motspillerene. Så er det "bare" for STrand å sikte på mål, med Nanne og VEigar jagende på returen.

 

Kortet til JOkke var knallrødt, og han var heldig. NÅr det er sagt skulle/kunne nok BAkke vært utvist ved både en og to anledninger tidligere (kanskje derfor taklingen var så stygg?). MArtin så forøvrig ut til å ville drepe Jokke etterpå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha lest mange innlegg på Forumet i dag må jeg si at det er en god del som ønsker å være "politisk korrekte" og belære de av oss Stabæk-supportere som er "midlertidig meget syke på sinnet" i 2x45 minutter mens det foregår en kamp der ute på Nadderud-parketten. Selv synes jeg det egentlig var litt digg å se at Jocke kliner til helt i overkant mye. Selv om det er fy fy å si slikt. (Og muligens sesongens klareste røde kort). OG, jeg synes det er fantastisk at Martin engasjerer seg og er oppe i trynet på våre spillere! Engsjement er også bra på tribunene og i forumet. Vi bør ha lov til å hyle og skrike og fortelle alt og alle at vi er MED Jocke og ikke mot selv om han tar i litt mye i tacklingen av snille snille gutten Bakke. Dessuten spilte Bjørnar dårlig, Somen var vel ikke allverden og hvorfor setter JJ inn Nystuen på slutten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha lest mange innlegg på Forumet i dag må jeg si at det er en god del som ønsker å være "politisk korrekte" og belære de av oss Stabæk-supportere som er "midlertidig meget syke på sinnet" i 2x45 minutter mens det foregår en kamp der ute på Nadderud-parketten. Selv synes jeg det egentlig var litt digg å se at Jocke kliner til helt i overkant mye. Selv om det er fy fy å si slikt. (Og muligens sesongens klareste røde kort). OG, jeg synes det er fantastisk at Martin engasjerer seg og er oppe i trynet på våre spillere! Engsjement er også bra på tribunene og i forumet. Vi bør ha lov til å hyle og skrike og fortelle alt og alle at vi er MED Jocke og ikke mot selv om han tar i litt mye i tacklingen av snille snille gutten Bakke. Dessuten spilte Bjørnar dårlig, Somen var vel ikke allverden og hvorfor setter JJ inn Nystuen på slutten?

 

God bedring... <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha lest mange innlegg på Forumet i dag må jeg si at det er en god del som ønsker å være "politisk korrekte" og belære de av oss Stabæk-supportere som er "midlertidig meget syke på sinnet" i 2x45 minutter mens det foregår en kamp der ute på Nadderud-parketten. Selv synes jeg det egentlig var litt digg å se at Jocke kliner til helt i overkant mye. Selv om det er fy fy å si slikt. (Og muligens sesongens klareste røde kort). OG, jeg synes det er fantastisk at Martin engasjerer seg og er oppe i trynet på våre spillere! Engsjement er også bra på tribunene og i forumet. Vi bør ha lov til å hyle og skrike og fortelle alt og alle at vi er MED Jocke og ikke mot selv om han tar i litt mye i tacklingen av snille snille gutten Bakke. Dessuten spilte Bjørnar dårlig, Somen var vel ikke allverden og hvorfor setter JJ inn Nystuen på slutten?

 

Med de holdningene som vises her er det et under at det ikke er mer slåssing mellom Stabæksupportere og andre supportere. At du ikke skjønner hvorfor Nystuen kom inn sier vel en hel del om deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha lest mange innlegg på Forumet i dag må jeg si at det er en god del som ønsker å være "politisk korrekte" og belære de av oss Stabæk-supportere som er "midlertidig meget syke på sinnet" i 2x45 minutter mens det foregår en kamp der ute på Nadderud-parketten. Selv synes jeg det egentlig var litt digg å se at Jocke kliner til helt i overkant mye. Selv om det er fy fy å si slikt. (Og muligens sesongens klareste røde kort). OG, jeg synes det er fantastisk at Martin engasjerer seg og er oppe i trynet på våre spillere! Engsjement er også bra på tribunene og i forumet. Vi bør ha lov til å hyle og skrike og fortelle alt og alle at vi er MED Jocke og ikke mot selv om han tar i litt mye i tacklingen av snille snille gutten Bakke. Dessuten spilte Bjørnar dårlig, Somen var vel ikke allverden og hvorfor setter JJ inn Nystuen på slutten?

 

Med de holdningene som vises her er det et under at det ikke er mer slåssing mellom Stabæksupportere og andre supportere. At du ikke skjønner hvorfor Nystuen kom inn sier vel en hel del om deg.

 

Skjønner du hvorfor han satt inn Nystuen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha lest mange innlegg på Forumet i dag må jeg si at det er en god del som ønsker å være "politisk korrekte" og belære de av oss Stabæk-supportere som er "midlertidig meget syke på sinnet" i 2x45 minutter mens det foregår en kamp der ute på Nadderud-parketten. Selv synes jeg det egentlig var litt digg å se at Jocke kliner til helt i overkant mye. Selv om det er fy fy å si slikt. (Og muligens sesongens klareste røde kort). OG, jeg synes det er fantastisk at Martin engasjerer seg og er oppe i trynet på våre spillere! Engsjement er også bra på tribunene og i forumet. Vi bør ha lov til å hyle og skrike og fortelle alt og alle at vi er MED Jocke og ikke mot selv om han tar i litt mye i tacklingen av snille snille gutten Bakke. Dessuten spilte Bjørnar dårlig, Somen var vel ikke allverden og hvorfor setter JJ inn Nystuen på slutten?

 

Med de holdningene som vises her er det et under at det ikke er mer slåssing mellom Stabæksupportere og andre supportere. At du ikke skjønner hvorfor Nystuen kom inn sier vel en hel del om deg.

 

Et under? fordi en person har sagt at han var like før han slo ned noen? Eller fordi noen av oss liker når våre spillere tar igjen på grisespillerne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SAvner igjen at Strand blir byttet inn i 2. omg. Jeg synes det hadde vært fornuftig å ta ut ALan, sette inn STrand og spille 3-4-3, med BJørnar som ving.

 

Strand var ikke på benken.

Er strand skadet eller er han helt ute i kulden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Alan får alt for mye kjeft. Han skaper mye fremover, og Brann må ta hensyn til ham hele tiden. Slik jeg ser det er vårt hovedproblem at vi ikke klarer å skape gode sjanser mot etablert forsvar (unntatt på dødball). Når motstanderen legger seg så lavt som Brann, skaper vi nesten ingenting. Det er først og fremst på kontringer og overganger vi har skikkelig struktur. Synd at Bjørnar kløner det litt til, men han må få mye tillit og spilletid fordi han kommer til å bli kongegod (se på Opdal - syndebukk i to år, på landslaget nå).

 

Ellers må det tilføyes at R H Olsen er en feig fyr som ikke tør å gi røde kort (minst ett til hvert lag).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med de holdningene som vises her er det et under at det ikke er mer slåssing mellom Stabæksupportere og andre supportere.

Det er jo nettopp en av grunnene til å gå på fotballkamper. Og å gi sin sjel til en fotballklubb! For å SLIPPE å sloss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...rticle99147.ece

 

Flere enn meg som fikk med seg dette? For noen typer!

 

For meg så det ut som om det var to stk som ble ført inn i politibilen. Han ene var ikke helt edru.

 

For en latterlig type. Reiser fra Bergen, får seg billett foran Q og går der bare for å bråke. Kastet ut etter fem minutter. Håper det var verdt turen. Muntert da han og kameraten ble geleidet ut iallefall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Feil nr 1. er det Bjørnar som begikk. Men fotball er noe som kalles lagspill. Det betyr blant annet at når en spiller gjør en feil, så kan lagkameratene hans av og til være med å redusere effekten av den feilen. Alan er _aldri_ med å støtter forsvaret sitt. Somen, en spiller med mest offensive fibre i kroppen og som av Oddrane ble sett på omtrent slik jeg ser på Alan, var nede og klarerte en viktig ball innen egen 5-meter i dag. Selv Somen klarer det! Men ikke faen om Alan klarer det.

 

I går synes jeg Alan var vår klart beste spiller. Er klar over at han ikke er den beste defensivt på laget, men akkurat i går syntes jeg Alan bidro ok bakover også. Det meste av sjangser stabæk fikk var det Alan som skapte.

 

Ellers syns jeg det var flaut med taklingen til Persson. Hva tenkte han på??? Greit nok at det var et resultat av at dommeren tillot grisespillet til Brann, det var jo ikke akkurat få ganger at Brann slapp unna med å klippe ned stabækspillere bakfra, men den taklingen til Persson har ingenting for seg. I beste fall klarer han å _ikke_ skade motspilleren. :angry: At Brann får spille grisete er ikke at argument for at vi skal synke til deres nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den omtalte taklingen i går var så stygg at det var bare tilfeldigheter som avgjorde at ikke Bakke ble langtidsskadet. I andre kamper der ikke vårt eget lag er innblandet ville vi fordømt et slikt usportslig overtramp. Hadde noen påført våre egne en så hard takling ville mannen vært Hatet i all fremtid. At noen velger å oppheve denne holdningen bare fordi det er en Stabæk-spiller som står for forseelsen får de stå for selv.

 

Fotball er fortsatt en gentlemannssport, og da er det viktig at spillerne passer på å iallefall ikke bevisst skade de andre.

 

Utover dette så er jeg selvfølgelig glad vi har Jocke i vår drakt. Han er en spiller jeg regner med at det er litt kjipt å spille imot...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 12. Sep 2006, 11:27) 84560[/snapback]

Fotball er fortsatt en gentlemannssport

 

Fordi det er noen engelskmenn fra gammalt av som har innført ordet "gentlemannssport", skal du/vi dilte etter og være enig med dem...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fordi det er noen engelskmenn fra gammalt av som har innført ordet "gentlemannssport", skal du/vi dilte etter og være enig med dem...?

 

...Eventuelt forstå at det er en grunnleggende faktor for at spillet skal fungere. Hvis man tar bort selve leken i dette, sitter man kunn igjen med blodig alvor. Fotball skal fortsatt være gøy? Eller tar jeg feil her også?? En spiller som klarer å være klartenkt selv når det koker litt er helt klart det beste...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Brann 11/09
×
×
  • Opprett ny...