Gå til innhold

Lillestrøm - Stabæk


sauen
 Del

Anbefalte innlegg


Det trenger ikke bli mer defensiv fotball av det. Tvert i mot blir det lettere å få enda flere overgangsmuligheter med enda større tyngde bak hvis vi ikke faller unødvendig langt tilbake med både forsvars- og midtbaneleddet.

 

Et veldig godt poeng.. Får vi brudd ved midtbanen i stedet for egen 16 vil Veigar og Daniel slippe å transportere ballen 60 meter før de skal begynne å utøve magien sin;-)

 

superblaa

3-5-2?

Jon

MMS-JP-MK

TS-JJ-TS-HH-BH

DN-VPG

 

Skal du ha Tom Schelvan på høyreflanke og Jan Jønsson som indreløper?? Og en BH som venstreflanke??

:lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images


Det trenger ikke bli mer defensiv fotball av det. Tvert i mot blir det lettere å få enda flere overgangsmuligheter med enda større tyngde bak hvis vi ikke faller unødvendig langt tilbake med både forsvars- og midtbaneleddet.

 

Et veldig godt poeng.. Får vi brudd ved midtbanen i stedet for egen 16 vil Veigar og Daniel slippe å transportere ballen 60 meter før de skal begynne å utøve magien sin;-)

 

superblaa

3-5-2?

Jon

MMS-JP-MK

TS-JJ-TS-HH-BH

DN-VPG

 

Skal du ha Tom Schelvan på høyreflanke og Jan Jønsson som indreløper?? Og en BH som venstreflanke??

:lol:

 

Og en MMS på høyreback, Mandalskameratene på venstreback og sist men ikke minst, Dagens Næringsliv på topp :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det vel bare å melde seg inn? Husk at du er garantert billett til cupfinalen dersom vi kvalifiseer oss.

 

Skulle egentlig ha gjort det, men det er kun 2 hjemmekamper igjen, så blir sittende på hovedtribunen ut denne sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det vel bare å melde seg inn? Husk at du er garantert billett til cupfinalen dersom vi kvalifiseer oss.

 

Skulle egentlig ha gjort det, men det er kun 2 hjemmekamper igjen, så blir sittende på hovedtribunen ut denne sesongen.

 

Uhørt! Om ikke annet, så støtter du i alle fall et godt formål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det vel bare å melde seg inn? Husk at du er garantert billett til cupfinalen dersom vi kvalifiseer oss.

 

Skulle egentlig ha gjort det, men det er kun 2 hjemmekamper igjen, så blir sittende på hovedtribunen ut denne sesongen.

 

Kan fint være medlem av Stabæk Support og sitte på Hovis. Vet om flere som gjør det....

 

Og, er sikker på at du som medlem er garantert billett til Royal League-kampene dersom vi kvalifiserer oss .....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det vel bare å melde seg inn? Husk at du er garantert billett til cupfinalen dersom vi kvalifiseer oss.

 

Skulle egentlig ha gjort det, men det er kun 2 hjemmekamper igjen, så blir sittende på hovedtribunen ut denne sesongen.

 

Kan fint være medlem av Stabæk Support og sitte på Hovis. Vet om flere som gjør det....

 

Og, er sikker på at du som medlem er garantert billett til Royal League-kampene dersom vi kvalifiserer oss .....

Det går rykter om at man som medlem også får se treningskampen mot Ull/Kisa på Nadderud, 21. januar i minus 11, og stiv kuling, GRATIS!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det vel bare å melde seg inn? Husk at du er garantert billett til cupfinalen dersom vi kvalifiseer oss.

 

Skulle egentlig ha gjort det, men det er kun 2 hjemmekamper igjen, så blir sittende på hovedtribunen ut denne sesongen.

 

Kan fint være medlem av Stabæk Support og sitte på Hovis. Vet om flere som gjør det....

 

Og, er sikker på at du som medlem er garantert billett til Royal League-kampene dersom vi kvalifiserer oss .....

Det går rykter om at man som medlem også får se treningskampen mot Ull/Kisa på Nadderud, 21. januar i minus 11, og stiv kuling, GRATIS!!

Den er flyttet til kunstgresset har jeg hørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kippe, Andresen, Rambekk, Sungot, Occean... Eneste vi har som kan måle seg med dem, er Karlsson og Jesper.

 

Occean er forresten en av de styggeste spillerne i Eliteserien (da snakker jeg ikke om utseeende) og som nevnt tidligere her, utrolig overvurdert. Vet om flere Kanarifans som ønsker ham dit pepperen gror... Men han spiller vel ikke fra start på søndag.

Rart å tenke på, men Sundgot som nesten ble solgt i vinter, er førstevalg på topp hos LSK når Mifsud pakker kofferten om 2 mnd.

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvor mye det koster å henge seg med på bussen selv om man ikke er medlem i Support?

Det koster det samme som å melde seg inn i Stabæk Support. Se her. For voksne er det 150 kroner. Så da kan du vel like melde deg inn? Da får du turen gratis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Occean er forresten en av de styggeste spillerne i Eliteserien (da snakker jeg ikke om utseeende) og som nevnt tidligere her, utrolig overvurdert. Vet om flere Kanarifans som ønsker ham dit pepperen gror...

 

Ikke spesielt overraskende, spør du meg. Vålerenga var jo ute etter ham jo! hehe... Vålerenga har ikke kjøpt en god spiss siden Pascal Simpson!!!! :lol:

 

Ellers var det jo knyttet helt totalt meningsløst høye forventninger til fyren. At han ikke innfrir er egentlig bare etter boka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det vel bare å melde seg inn? Husk at du er garantert billett til cupfinalen dersom vi kvalifiseer oss.

 

Skulle egentlig ha gjort det, men det er kun 2 hjemmekamper igjen, så blir sittende på hovedtribunen ut denne sesongen.

 

Og vi er fire i familien, alle medlemmer i Stabæk Support, som sitter på Fornebulandet

(felt V med familiekort) på hver hjemmekamp, med mindre gubben i huset må dra på

kamp alene, for da oppsøker han ståfeltet og håper på forståelse for det.

 

Meld deg inn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støttes, kan ikke se noen klare forbedringer med stallen vi har tilgjengelig i dag. Tommy og Veigar har vært litt bleke i forhold til eget toppnivå de siste kampene, håper disse er et hakk bedre mot LSK - og ja, jeg vet Veigar var BB mot FFK - men HAN kan fortsatt enda bedre :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeppe hadde vært god å ha mot bolerne til LSK, men jeg ser ikke hvem som skal ut. Alan er i knallform, Somen er god duellspiller, så det måtte evt. bli Henning. Men det virker som om han er på vei til toppformen han også. Og frisparkfoten til Tommy kan vi vel ikke sette ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil nok ha inn Jesper sentralt. Usikker på om det må være på bekostning av Henning eller Alan. Mot Lillestrøm på Åråsen er det kanskje Henning som passer best av disse to. På en annen side er ikke høyresiden til LSK, med Bjørn Helge Riise og Dan Anton Johansen, særlig imponerende. At lillebror Riise tas ut i en landslagstropp kan ikke være på stort bredere grunnlag enn etternavnet etter hva jeg har sett av han.

 

Stort sett samme lag som sist, bare med Jesper inn på midten og Henning og Bjørnar som like aktuelle som Alan på venstrekant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jesper gir alt i duellene, men har ellers ikke vist imponerende form i det siste. Leder vi mot slutten kan alltids han settes inn på midten og Bjørnar i stedet for Alan, men jeg vil ikke starte med noen av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke så lett å vise god form når man knapt spiller. Jesper var ikke god i den første kampen etter skadeavbrekket, men han hevet seg stort allerede til neste kamp og jeg mener han har kvaliteter ingen av alternativene besitter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke så lett å vise god form når man knapt spiller. Jesper var ikke god i den første kampen etter skadeavbrekket, men han hevet seg stort allerede til neste kamp og jeg mener han har kvaliteter ingen av alternativene besitter.

 

Hepp,

 

Greia med Jeppe er at han løfter spillerene rundt seg. Ingen "tør" tilsynelatende å slunter unna når pappa Jeppe er på banen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke så lett å vise god form når man knapt spiller. Jesper var ikke god i den første kampen etter skadeavbrekket, men han hevet seg stort allerede til neste kamp og jeg mener han har kvaliteter ingen av alternativene besitter.

 

Hepp,

 

Greia med Jeppe er at han løfter spillerene rundt seg. Ingen "tør" tilsynelatende å slunter unna når pappa Jeppe er på banen.

 

@ringo

Jeg vil alltid ha Jeppe på banen når han er i form. Han er vår hærfører!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I tillegg gir Jeppe oss etterlengtet duellkraft. Det vil være viktig mot lsk både på midten og i begge boksene. Mot FFK havnet samtlige (nesten i hvertfall) utspark fra begge lags keepere hos FFK. Etterhvert stod vi jo å så på at FFK tok ned utsparkene før vi begynte å ta i ett tak. Sånn kan vi ikke ha det.

 

Synes Hauger innledningsvis i kampen mot FFK viste prov på form, men ble litt borte etterhvert. Jeg stemmer for Jeppe inn for Henning sentralt mot lsk. Mener Hauger har et langt større potensial som sentral midtbanespiller enn det Stenersen har, men for tiden er Stenersen den beste av de to.

Endret av trond
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke 3-5-2?

 

Det er jo vår Åråsen formasjon, og da får vi jo plass til Jesper, Tommy og Henning sentralt. Eneste som mangler for at vi skulle hatt en nærmest optimal (sett bort i fra skadene) 11er i den formasjonen er Keller på høyresiden. Han virker å være god til å posisjonere seg defensivt, samt god løpsstyrke. Med Bjørnar på venstre, ville vi hatt optimale kanter.

 

Kan kanskje Keller på sikt bli en utfordrer til Morten på backen? I såfall skulle jeg likt å se Stabæk i 4-3-1-2 eller evt. i juletre-formasjonen, med Veigar og Alan bak Daniel. Oioioi!

 

Drømmeformasjon:

Jon

Keller - Ia - Mike - Bjørnar

Jokke - Tommy - Henning

Veigar - Alan (evt bare Alan)

Daniel (evt Daniel - Veigar)

 

Men det blir vel med drømmen....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke 3-5-2?

 

Det er jo vår Åråsen formasjon, og da får vi jo plass til Jesper, Tommy og Henning sentralt. Eneste som mangler for at vi skulle hatt en nærmest optimal (sett bort i fra skadene) 11er i den formasjonen er Keller på høyresiden. Han virker å være god til å posisjonere seg defensivt, samt god løpsstyrke. Med Bjørnar på venstre, ville vi hatt optimale kanter.

 

Kan kanskje Keller på sikt bli en utfordrer til Morten på backen? I såfall skulle jeg likt å se Stabæk i 4-3-1-2 eller evt. i juletre-formasjonen, med Veigar og Alan bak Daniel. Oioioi!

 

Drømmeformasjon:

Jon

Keller - Ia - Mike - Bjørnar

Jokke - Tommy - Henning

Veigar - Alan (evt bare Alan)

Daniel (evt Daniel - Veigar)

 

Men det blir vel med drømmen....

 

Siden Keller er ute med kort blir det vel det ja..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm, var ikke ment for LSK kampen dette, men det skjønte du kanskje?

 

Uansett ikke stor respons å melde overfor 3-5-2 formasjonen her inne. Vi har vel brukt den de 3-4 siste årene på Åråsen med mer eller mindre hell. Det var vel Gaute som kom opp med dette mottrekket mot LSK kantspill i sin tid.

 

Anyway, uansett formasjon kommer det nok til å bli en krig der oppe. Jeg tror likevel vi er tjent med å prøve og spille fotball, da det er det vi faktisk er best på. Mao, ikke kælking opp på Daniel.

 

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3-5-2 er en genial formasjon hvis man får den til å sitte. Da kommer man i overtalls situasjoner på kantene svært ofte, og det er også liten sjanse for at dette skal skje imot. Problemene kan komme ettervhert, når kantene begynner å bli slitne og ikke orker å løpe like mye, da åpner det seg store rom på kantene.

 

Jeg husker med gru første omgangen mot odd, da Bjørnar sleit som faen på venstrekanten, konstant i undertall mot to oddspillere, men, dette roet seg etterhvert da kanten begynnte å bli sliten, og vi fikk større rom...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har fått igjen trua jeg nå, og tror gutta har fått det samme. LSK sliter med nerver etter tap av poeng i gullkampen. Har faktisk trua på et historisk godt resultat på åråsen. 4-0 etter 2 mål av Nannskog på kontringer, fordi LSK presser for høyt og har treig store midtstoppere. Veigar danser inn 3 - 0 når frustrasjonen tar overhånd, og Straffe på overtid, som Alan "stjeler", og kliner'n i krysset. Bare vent å se. Dette blir bra. B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Lillestrøm - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...