Gå til innhold

Lillestrøm - Stabæk


sauen
 Del

Anbefalte innlegg


Hm, jeg ble oppringt i går av en Dagblad journalist som mente å vite at NFF delegaten kom til å rapportere inn banneret og at det var politiet som hadde kontaktet han angående det......

 

Hva politiet har med dette å gjøre stiller jeg meg svært undrende til.

 

Om det medfører riktighet og om NFF velger å lage noen sak ut av det er foreløpig uklart, at journalisten velger å lage en slik sak er jo litt rart syntes jeg da.

 

Her er muligens grunnen til at politiet var de som reagerte:

 

 

Utsendingene fra Romerike politikammer som var til stede på Åråsen søndag, skal ha reagert på banneret Stabæk-supporterne holdt opp

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images


At det går ann! Vi får en straff på 10.000, noe vi mener er feil, så vi anker. Vi lager et banner der det direkte budskapet er vårt avreisetidspunkt fra kampen. Det indirekte budskapet er at vi prøver å spøke litt med oss selv og kanskje også litt med NFF pga siste ukes sak.

 

At dette skal bli gjenstand for en "gransking" fra NFF ser jeg på som et grovt rykk i ytringsfriheten! Når noen forskrudde dansker tegnet en muslimsk profet jublet vi alle og priset oss lykkelige over ytringsfriheten og alle var skjønt enige om at dette var en rettighet som måtte beskyttes for enhver pris! Halleluja og Jesus er med oss!!!!!!!

Nå har pipa fått en annen lyd. Spøk og selvironi er fra og med i dag forbudt på norske fotballarenaer. Når smitter dette over på resten av samfunnet? Og hva skjedde med denne ytringsfriheten som enkelte var så opptatt av å beskytte? Gjelder den bare enkelte grupper? Er det media som bestemmer når det er ytringsfrihet og når det er diskriminerende? Har NFF fått i oppdrag fra Regjeringen å straffe alle som er morsomme på egen og andres bekostning? Har enda ikke Politiet forstått at i saker som omhandler humor har de INGEN ekspertise og bakgrunn for vurdering?

 

Jeg blir så sykt forbanna og det er ingen tvil om at hvis vi får straff for dette skal det lages banner herfra til månen i forbindelse med Start kampen, og de skal ikke være nådige mot NFF og deres syke syn på sin egen posisjon i norsk fotball! Ikke faen om jeg tar noe dritt fra de idiotene der!

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir så sykt forbanna og det er ingen tvil om at hvis vi får straff for dette skal det lages banner herfra til månen i forbindelse med Start kampen, og de skal ikke være nådige mot NFF og deres syke syn på sin egen posisjon i norsk fotball! Ikke faen om jeg tar noe dritt fra de idiotene der!

 

Støttes! :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir så sykt forbanna og det er ingen tvil om at hvis vi får straff for dette skal det lages banner herfra til månen i forbindelse med Start kampen, og de skal ikke være nådige mot NFF og deres syke syn på sin egen posisjon i norsk fotball! Ikke faen om jeg tar noe dritt fra de idiotene der!

 

Med de glupingene som sitter i NFF kommer vel ikke utfallet i denne "saken" før rett før vårkampen neste sesong..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis NFF presterer å gi oss straff for dette, må det bli en straff for det de mener vi "egentlig" mente med banneret. Og hvis lista ligger så lavt, må noe virkelig gjøres.

 

Men for all del, bestefedrene i NFF tenner vel på alle plugger nå, når vi ikke legger oss flate og ber om nåde. Jokke fikk jo oppleve det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes det noen måte å kunne motanmelde NFF for et eller annet e.l., f.eks forsøk på begrense ytringsfriheten e.l.? Og har NFF virkelig hjemmel for å bøtelegge noen pga dette?

Hadde vært morsomt, men NFF hadde vel klikket totalt og gjort noe guffent tilbake...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes det noen måte å kunne motanmelde NFF for et eller annet e.l., f.eks forsøk på begrense ytringsfriheten e.l.? Og har NFF virkelig hjemmel for å bøtelegge noen pga dette?

Hadde vært morsomt, men NFF hadde vel klikket totalt og gjort noe guffent tilbake...

 

Kan anmelde dem til mennskerettighetskomisjonen i Haag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det bare meg som virkelig håper på at NFF ilegger oss straff?

DA prater man utdriting, men for all del ikke noe fjollete motanmeldese.

 

$$ har fått mye cred her, - tullete ting vil ødelegge dette

Endret av Pjalle Nøtt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det bare meg som virkelig håper på at NFF ilegger oss straff?

DA prater man utdriting

 

Hehe, på mange måter hadde det vært moro om de hadde straffet oss!! Hadde vært toppen av lavmål...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes det noen måte å kunne motanmelde NFF for et eller annet e.l., f.eks forsøk på begrense ytringsfriheten e.l.? Og har NFF virkelig hjemmel for å bøtelegge noen pga dette?

 

Såvidt jeg vet opererer NFF med et eget regelverk, ikke norske lover. Det er litt av "problemet", jeg tviler på at NFFs regelverk har inkorporert grunnlovens §100 om ytringsfrihet. Men på en annen side går jo kravet om ytringsfrihet foran andre forskrifter, siden det er en konstitusjonell rett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Såvidt jeg vet opererer NFF med et eget regelverk, ikke norske lover. Det er litt av "problemet", jeg tviler på at NFFs regelverk har inkorporert grunnlovens §100 om ytringsfrihet. Men på en annen side går jo kravet om ytringsfrihet foran andre forskrifter, siden det er en konstitusjonell rett.

Hehe, jusstudenten taler :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes det noen måte å kunne motanmelde NFF for et eller annet e.l., f.eks forsøk på begrense ytringsfriheten e.l.? Og har NFF virkelig hjemmel for å bøtelegge noen pga dette?

 

Såvidt jeg vet opererer NFF med et eget regelverk, ikke norske lover. Det er litt av "problemet", jeg tviler på at NFFs regelverk har inkorporert grunnlovens §100 om ytringsfrihet. Men på en annen side går jo kravet om ytringsfrihet foran andre forskrifter, siden det er en konstitusjonell rett.

 

Men norsk lov står jo uansett over nff sine lover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes det noen måte å kunne motanmelde NFF for et eller annet e.l., f.eks forsøk på begrense ytringsfriheten e.l.? Og har NFF virkelig hjemmel for å bøtelegge noen pga dette?

 

Såvidt jeg vet opererer NFF med et eget regelverk, ikke norske lover. Det er litt av "problemet", jeg tviler på at NFFs regelverk har inkorporert grunnlovens §100 om ytringsfrihet. Men på en annen side går jo kravet om ytringsfrihet foran andre forskrifter, siden det er en konstitusjonell rett.

 

Men norsk lov står jo uansett over nff sine lover.

Nettopp, men NFF tar utgangspunkt i eget regelverk når de bestemmer om vi har gjort noe galt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det blir bot av dette, hvem får den egentlig? Stabæk fotball kan jo ikke holdes ansvarlige, de har vel ikke noe ansvar ovenfor oss, og ikke noe ansvar m.t.p arrangementet på åråsen. Er det stabæk support som får boten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det blir bot av dette, hvem får den egentlig? Stabæk fotball kan jo ikke holdes ansvarlige, de har vel ikke noe ansvar ovenfor oss, og ikke noe ansvar m.t.p arrangementet på åråsen. Er det stabæk support som får boten?

 

Stabæk Fotball får boten fra NFF, og kan velge om de vil forsøke og gi den videre til Stabæk Support.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det blir bot av dette, hvem får den egentlig? Stabæk fotball kan jo ikke holdes ansvarlige, de har vel ikke noe ansvar ovenfor oss, og ikke noe ansvar m.t.p arrangementet på åråsen. Er det stabæk support som får boten?

 

Stabæk Fotball får boten fra NFF, og kan velge om de vil forsøke og gi den videre til Stabæk Support.

Hadde i og for seg värt i god NFF-ånd og NFF-logikk om LSK fikk boten. Det er LSK som har vakter på Åråsen, og banneret kunne jo ha värt inndratt av dem i inngangsporten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde i og for seg värt i god NFF-ånd og NFF-logikk om LSK fikk boten. Det er LSK som har vakter på Åråsen, og banneret kunne jo ha värt inndratt av dem i inngangsporten.

Det var faktisk politiet som sjekket banneret på vei inn. De stod rett bak billettkontrollørene.

 

Dette blir mer og mer surrealistisk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk Fotball får boten fra NFF, og kan velge om de vil forsøke og gi den videre til Stabæk Support.

Stabæk fotball kan vel ikke få bot for noe som skjer på Åråsen så lenge det ikke er organisert gjennom klubben???

Og er det moralsk riktig av Politiet å anmelde en sak, når de ikke grep inn der og da?

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk Fotball får boten fra NFF, og kan velge om de vil forsøke og gi den videre til Stabæk Support.

Stabæk fotball kan vel ikke få bot for noe som skjer på Åråsen så lenge det ikke er organisert gjennom klubben???

Og er det moralsk riktig av Politiet å anmelde en sak, når de ikke grep inn der og da?

 

De grep vel inn i form av at de ba oss slutte å synge "Vi reiser hjem 19:45" i pausen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk Fotball får boten fra NFF, og kan velge om de vil forsøke og gi den videre til Stabæk Support.

Stabæk fotball kan vel ikke få bot for noe som skjer på Åråsen så lenge det ikke er organisert gjennom klubben???

Og er det moralsk riktig av Politiet å anmelde en sak, når de ikke grep inn der og da?

 

Er ikke SS offisiell supporterklubb da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Lillestrøm - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...