Gå til innhold

Stabæk - Start - kamptråd


ninja-alan
 Del

Anbefalte innlegg


Snart er det klart for ny hjemmekamp i tippeligaen. Denne gangen venter Start på oss, gleder meg allerede! På hjemmebane er det viktig å angripe, så vi bør stille med et offensivt lag. Start er ikke i så god form, de vant bare 3-2 mot Molde og tapte mot Vålerenga. De har nok lyst til å slå oss, men vi skal ikke gjøre det lett for dem. Hjemme på Nadderud er det vi som bestemmer.

 

Kampen har et ekstra poeng ved at vinneren ligger godt an til å kunne bli nr 4 i serien. Da kommer man til Royal League.

 

Foreslår at vi går ut i en offensiv formasjon:

 

--------------Veigar-------Daniel---------------

Alan-------Steners------Henning------Kamara

Bjørnar----Markus-----Jokke-------Morten MS

-----------------Super-Jon----------------------

 

Somen er vel skadet etter Lillestrømkampen? Er Mike og Inge tilbake? Kan hende de tar en plass. Somen kan evt gå inn for Henning sentralt i en Vieira-rolle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Foreslår at vi går ut i en offensiv formasjon:

 

--------------Veigar-------Daniel---------------

Alan-------Steners------Henning------Kamara

Bjørnar----Markus-----Jokke-------Morten MS

-----------------Super-Jon----------------------

 

 

Tja, jeg ville heller hatt Alan og Andreas Strand som midtstoppere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreslår at vi går ut i en offensiv formasjon:

 

--------------Veigar-------Daniel---------------

Alan-------Steners------Henning------Kamara

Bjørnar----Markus-----Jokke-------Morten MS

-----------------Super-Jon----------------------

 

 

Tja, jeg ville heller hatt Alan og Andreas Strand som midtstoppere...

 

Er skeptisk til det. Alan er mer en backtype hvis han skal spille forsvar. Rask og kan være med fremover. Tror ikke det vil være behov for luftstyrken til Strand bak der i denne kampen, Start spiller ikke like mye i lufta som Lillestrøm. Tror det er best med Markus og Jokke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreslår at vi går ut i en offensiv formasjon:

 

--------------Veigar-------Daniel---------------

Alan-------Steners------Henning------Kamara

Bjørnar----Markus-----Jokke-------Morten MS

-----------------Super-Jon----------------------

 

 

Tja, jeg ville heller hatt Alan og Andreas Strand som midtstoppere...

 

Er skeptisk til det. Alan er mer en backtype hvis han skal spille forsvar. Rask og kan være med fremover. Tror ikke det vil være behov for luftstyrken til Strand bak der i denne kampen, Start spiller ikke like mye i lufta som Lillestrøm. Tror det er best med Markus og Jokke.

 

...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreslår at vi går ut i en offensiv formasjon:

 

--------------Veigar-------Daniel---------------

Alan-------Steners------Henning------Kamara

Bjørnar----Markus-----Jokke-------Morten MS

-----------------Super-Jon----------------------

 

 

Tja, jeg ville heller hatt Alan og Andreas Strand som midtstoppere...

 

Er skeptisk til det. Alan er mer en backtype hvis han skal spille forsvar. Rask og kan være med fremover. Tror ikke det vil være behov for luftstyrken til Strand bak der i denne kampen, Start spiller ikke like mye i lufta som Lillestrøm. Tror det er best med Markus og Jokke.

Tror han kødda med deg... Ikke så værst NN, men synes Somen bør spille høyre istedenfor Kamara. Dessuten er kanskje IA klar, så da bør han gå inn i startelvern... Og da kan vi heller ha Markus på venstre!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreslår at vi går ut i en offensiv formasjon:

 

--------------Veigar-------Daniel---------------

Alan-------Steners------Henning------Kamara

Bjørnar----Markus-----Jokke-------Morten MS

-----------------Super-Jon----------------------

 

 

Tja, jeg ville heller hatt Alan og Andreas Strand som midtstoppere...

 

Er skeptisk til det. Alan er mer en backtype hvis han skal spille forsvar. Rask og kan være med fremover. Tror ikke det vil være behov for luftstyrken til Strand bak der i denne kampen, Start spiller ikke like mye i lufta som Lillestrøm. Tror det er best med Markus og Jokke.

Tror han kødda med deg... Ikke så værst NN, men synes Somen bør spille høyre istedenfor Kamara. Dessuten er kanskje IA klar, så da bør han gå inn i startelvern... Og da kan vi heller ha Markus på venstre!!!

 

Kødda? Ok, rart. Synes ikke det var så dumt å foreslå Markus og Jokke, de spilte tross alt der forrige kamp. Enig i at IAO må inn om han blir klar. Somen var vel også usikker med skade? Synes uansett det hadde vært spennende å prøve Somen sentralt, hørte han hadde spilt der i Odd. Har funnet ut at det er lurt med to offensive kanter når vi må angripe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Tja, jeg ville heller hatt Alan og Andreas Strand som midtstoppere...

 

Er skeptisk til det. Alan er mer en backtype hvis han skal spille forsvar. Rask og kan være med fremover. Tror ikke det vil være behov for luftstyrken til Strand bak der i denne kampen, Start spiller ikke like mye i lufta som Lillestrøm. Tror det er best med Markus og Jokke.

Tror han kødda med deg... Ikke så værst NN, men synes Somen bør spille høyre istedenfor Kamara. Dessuten er kanskje IA klar, så da bør han gå inn i startelvern... Og da kan vi heller ha Markus på venstre!!!

 

Kødda? Ok, rart. Synes ikke det var så dumt å foreslå Markus og Jokke, de spilte tross alt der forrige kamp. Enig i at IAO må inn om han blir klar. Somen var vel også usikker med skade? Synes uansett det hadde vært spennende å prøve Somen sentralt, hørte han hadde spilt der i Odd. Har funnet ut at det er lurt med to offensive kanter når vi må angripe.

Nei nei nei. Han som foreslo Alan og Andreas i forsvar... Markus og Jokke er ikke et dumt tips!

Endret av peas on earth
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreslår at vi går ut i en offensiv formasjon:

 

--------------Veigar-------Daniel---------------

Alan-------Steners------Henning------Kamara

Bjørnar----Markus-----Jokke-------Morten MS

-----------------Super-Jon----------------------

 

 

Tja, jeg ville heller hatt Alan og Andreas Strand som midtstoppere...

 

Er skeptisk til det. Alan er mer en backtype hvis han skal spille forsvar. Rask og kan være med fremover. Tror ikke det vil være behov for luftstyrken til Strand bak der i denne kampen, Start spiller ikke like mye i lufta som Lillestrøm. Tror det er best med Markus og Jokke.

 

Pffffffffttttt! :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Somen kan evt gå inn for Henning sentralt i en Vieira-rolle.

 

Denne er jeg nyskjerrig på hvordan du kom frem til? Kan du utdype forslaget ditt?

 

Begge er fysiske og duellsterke spillere som har et fint steg og er gode med ballen. Har funnet ut at det kan være lurt med litt mer duellstyrke sentralt, blir ikke så mange dueller på kanten. Somen spilte sentralt for Odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ikke helt uenig med ninja-alan her, Somen sa før han kom til Stabæk at han trivdes best sentralt, pluss at de fleste utspillene til Jon blir skutt på Somen nettopp fordi han vinner en god del dueller på hodet. Henning har heller ikke imponert spesielt de få kampene han har fått i år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Somen kan evt gå inn for Henning sentralt i en Vieira-rolle.

 

Denne er jeg nyskjerrig på hvordan du kom frem til? Kan du utdype forslaget ditt?

 

Begge er fysiske og duellsterke spillere som har et fint steg og er gode med ballen. Har funnet ut at det kan være lurt med litt mer duellstyrke sentralt, blir ikke så mange dueller på kanten. Somen spilte sentralt for Odd.

 

Nå fulgte ikke jeg med på hva Somen gjorde i Odd, men synes å det hadde vært interessant å se Somen sentralt...

På en annen side er det vel en grunn for at Janne ikke har prøvd det i kamp! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Somen kan evt gå inn for Henning sentralt i en Vieira-rolle.

 

Denne er jeg nyskjerrig på hvordan du kom frem til? Kan du utdype forslaget ditt?

 

Begge er fysiske og duellsterke spillere som har et fint steg og er gode med ballen. Har funnet ut at det kan være lurt med litt mer duellstyrke sentralt, blir ikke så mange dueller på kanten. Somen spilte sentralt for Odd.

 

Hvis du kjenner Vieira som spiller, så er han utrolig flink til å lese spillet, takle, gjennvinne ballen, fordele den videre og han har et unitk blikk for spillet m.m. På de nevnte egenskapene mener jeg at Somen har store svakheter. Men hans skal ha for at han er høy og kan ligne utseendemessig på Vieira når solen har gått ned. Han kan godt spille sentralt, men i mine øyne er langt unna Vieira i spillestilen.

 

Når Somen spiller, så siktes store deler av utspillene fra Jon mot Somen på høyresiden. Det er ikke alltid like heldig for jeg syntes ikke at man får noe særlig ut av den varianten. Hvis man absolutt skal spille ballen mot Somen, så hadde jeg gjerne sett at Somen trekker inn i banen ved utspill, dermed kan han stusse ballen videre til spissene eller ta ned ballen til de sentrale midtbanespillerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Somen kan evt gå inn for Henning sentralt i en Vieira-rolle.

 

Denne er jeg nyskjerrig på hvordan du kom frem til? Kan du utdype forslaget ditt?

 

Somen sentralt er overhodet ingen dum ide. Han har tidligere gjort det strålende på sentral midtbane i Odd. Hvorvidt han er det beste valget kan selvsagt diskuteres, men at han er et godt alternativ burde det ikke være noe tvil om. Jeg skulle ihvertfall gjerne ha sett Somen sentralt.

 

Med "Vieira rolle" tipper jeg ninja-alan mener han skal være den defensive av de sentrale på midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med "Vieira rolle" tipper jeg ninja-alan mener han skal være den defensive av de sentrale på midten.

Jeg mener Somen, sammen med Alan, er de 2 midtbanespillerne i klubben som passer dårligst i en ankerrolle hos Stabæk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik jeg har forstått det så er Kjølø, IAO og Keller tilbake til neste kamp, og stallen er 100% frisk igjen.

Kunne vel vært bra å bruke start 11'eren som var mot Ham Kam og Tromsø hjemme? Ser ut til at det er en av de beste formasjonene Stabæk spiller med.

 

F.eks:

 

 

------------Nanne---Veigar--------------

 

---Alan/Henning/Keller---Tommy---Jokke---Somen---

 

---Morten---IAO---Kjølø---Holmvik/Karlsson---

 

 

Klarte ikke helt bestemme meg for venstre midtbane, men regner Keller skal spille i start kampen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


håper på :

 

 

knudsen

 

MMS - IAO - karlsson - holmvik/tom

 

Somen/keller - henning - steners - alan/holmvik

 

VPG - Daniel Duppsko

 

 

Og at Ola får 20 minutter!

 

Jeg tror det er ganske riktig, bare at Jokke kommer inn for Henning, hvis IA spiller.

Endret av Celebi2
Lenke til innlegg
Del på andre sider


MMS - IAO - karlsson - holmvik/tom

 

Somen/keller - henning - steners - alan/holmvik

 

VPG - Daniel Duppsko

 

Og at Ola får 20 minutter!

Mye bra, men Bjørnar har vært farlig som back i det siste, og Henning spiller uten guts for tiden, tror skaden prege ham enda.

 

Morten IAO Mike/Karlsson Karlsson/Tom

 

Keller Somen Tommy Alan

 

Daniel Veigar

 

Tommy som defensiv midtbane, Somen offensiv, trygg spiller bak Alan. Det som taler mest mot dette laget er mange endringer på en gang, men jeg har tro på dette på sikt. Tror også Bjørner og Henning vil kjempe om henholdsvis back og kant/midtbane plass igjen relativt snart. Det vil helt sikkert komme gule kort bak som gir Jokke spilletid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keller Somen Tommy Alan

Akkurat en sånn midtbane jeg og ser for meg kan gjøre det ypperlig neste sesong, som jeg har prøvd å si et par steder tidligere. Vet ikke helt om jeg ville gjort de forandringene allrede nå, uten å skolere Somen i den sentrale rollen gjennom vinteren først.

 

Litt usikker på hvem jeg vil ha sentralt mot Start. Verken Jokke eller Henning har overbevist i år. Henning ble nok satt ganske mye tilbake av skaden, pluss at han ikke fikk sjansen fra start da han først kom i form og både JJ og KSHW skrøt av hvor pigg han var på trening for tiden. Virker som den gnisten han i følge trenernes utsagn hadde, sluknet litt igjen da det ikke medførte særlig mer spilletid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keller Somen Tommy Alan

Akkurat en sånn midtbane jeg og ser for meg kan gjøre det ypperlig neste sesong, som jeg har prøvd å si et par steder tidligere. Vet ikke helt om jeg ville gjort de forandringene allrede nå, uten å skolere Somen i den sentrale rollen gjennom vinteren først.

 

Litt usikker på hvem jeg vil ha sentralt mot Start. Verken Jokke eller Henning har overbevist i år. Henning ble nok satt ganske mye tilbake av skaden, pluss at han ikke fikk sjansen fra start da han først kom i form og både JJ og KSHW skrøt av hvor pigg han var på trening for tiden. Virker som den gnisten han i følge trenernes utsagn hadde, sluknet litt igjen da det ikke medførte særlig mer spilletid.

 

Å benke Jokke og Henning blir for dumt. Begge disse to holder høy tippeligastandard, og Henning er vårt største talent. Uten tvil! Dette er spillere som gjør en sinnsykt viktig jobb uten at man nødvendigvis legger så mye merke til det. Forsåvidt enig i at Henning ikke har vært på topp idet siste, men han trenger kamptreningen for å komme seg igang igjen, både fysisk og psykisk - et sted må man starte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Å benke Jokke og Henning blir for dumt. Begge disse to holder høy tippeligastandard, og Henning er vårt største talent. Uten tvil! Dette er spillere som gjør en sinnsykt viktig jobb uten at man nødvendigvis legger så mye merke til det. Forsåvidt enig i at Henning ikke har vært på topp idet siste, men han trenger kamptreningen for å komme seg igang igjen, både fysisk og psykisk - et sted må man starte.

 

 

Er helt enig. Henning er et stort talent som bare blir bedre og bedre så lenge han får tillitt og muligheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er aldri for dumt å benke spillere som ikke er i form eller gode nok. Men poenget var jo ikke at jeg mener både Henning og Jokke må benkes mot Start. En av dem må nødvendigvis spille.

 

Ingen tvil om at Henning er et talent som vi må utvikle og kan få mye ut av, men denne sesongen er jo snart over og jeg tror den må regnes som et lite hvileskjær for Hennings del. Satser på at han kommer sterkt tilbake neste sesong. At han kan bli selvskreven i førsteelleveren er det ikke tvil om, men denne sesongen ble ganske ødelagt av bruddet, Tommys prestasjoner og Jokkes klippekort.

 

Jokke har jeg ærlig talt ikke mye tro på, verken i år eller til neste år. Mener at han er altfor dårlig både med og uten ball til å forsvare en plass i førsteelleveren. Valgene han tar er ofte helt hårreisende, og jeg stiller et gigantisk spørsmålstegn ved hans taktiske og tekniske evner i det defensive spillet. Sjelden har jeg sett en utpreget defensiv spiller som spiller med så høy risiko i sine defensive oppgaver. Når man bruker sklitaklinger som sitt primære forsvarsvåpen, er det noe riv ruskende galt med spilleforståelsen. Sklitaklinger er og blir en siste utvei. Han selger seg utrolig lett, både i forhold til taklinger og timing og posisjonering i press, til å være en spiller som liksom skal fungere som defensiv stabilisator og en sikkerhet på midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jokke har jeg ærlig talt ikke mye tro på, verken i år eller til neste år. Mener at han er altfor dårlig både med og uten ball til å forsvare en plass i førsteelleveren. Valgene han tar er ofte helt hårreisende, og jeg stiller et gigantisk spørsmålstegn ved hans taktiske og tekniske evner i det defensive spillet. Sjelden har jeg sett en utpreget defensiv spiller som spiller med så høy risiko i sine defensive oppgaver. Når man bruker sklitaklinger som sitt primære forsvarsvåpen, er det noe riv ruskende galt med spilleforståelsen. Sklitaklinger er og blir en siste utvei. Han selger seg utrolig lett, både i forhold til taklinger og timing og posisjonering i press, til å være en spiller som liksom skal fungere som defensiv stabilisator og en sikkerhet på midten.

Jøss....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er aldri for dumt å benke spillere som ikke er i form eller gode nok. Men poenget var jo ikke at jeg mener både Henning og Jokke må benkes mot Start. En av dem må nødvendigvis spille.

 

Ingen tvil om at Henning er et talent som vi må utvikle og kan få mye ut av, men denne sesongen er jo snart over og jeg tror den må regnes som et lite hvileskjær for Hennings del. Satser på at han kommer sterkt tilbake neste sesong. At han kan bli selvskreven i førsteelleveren er det ikke tvil om, men denne sesongen ble ganske ødelagt av bruddet, Tommys prestasjoner og Jokkes klippekort.

 

Jokke har jeg ærlig talt ikke mye tro på, verken i år eller til neste år. Mener at han er altfor dårlig både med og uten ball til å forsvare en plass i førsteelleveren. Valgene han tar er ofte helt hårreisende, og jeg stiller et gigantisk spørsmålstegn ved hans taktiske og tekniske evner i det defensive spillet. Sjelden har jeg sett en utpreget defensiv spiller som spiller med så høy risiko i sine defensive oppgaver. Når man bruker sklitaklinger som sitt primære forsvarsvåpen, er det noe riv ruskende galt med spilleforståelsen. Sklitaklinger er og blir en siste utvei. Han selger seg utrolig lett, både i forhold til taklinger og timing og posisjonering i press, til å være en spiller som liksom skal fungere som defensiv stabilisator og en sikkerhet på midten.

 

Synes du oppsummerer det veldig godt. Omtrent som en beskrivelse av Tobbe. Men du likte vel ikke han heller? Mye bedre om alle var som Alanzinho.

 

edit: husker du Tobbe?

Endret av gufa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jokke har jeg ærlig talt ikke mye tro på, verken i år eller til neste år. Mener at han er altfor dårlig både med og uten ball til å forsvare en plass i førsteelleveren. Valgene han tar er ofte helt hårreisende, og jeg stiller et gigantisk spørsmålstegn ved hans taktiske og tekniske evner i det defensive spillet. Sjelden har jeg sett en utpreget defensiv spiller som spiller med så høy risiko i sine defensive oppgaver. Når man bruker sklitaklinger som sitt primære forsvarsvåpen, er det noe riv ruskende galt med spilleforståelsen. Sklitaklinger er og blir en siste utvei. Han selger seg utrolig lett, både i forhold til taklinger og timing og posisjonering i press, til å være en spiller som liksom skal fungere som defensiv stabilisator og en sikkerhet på midten.

 

Hmm. Litt uenig med deg her altså.. Jokke har vel vært en av våre tryggeste defensive spillere på lang tid? Skjønner ikke helt hvordan han kan ha fått spille så mye heller, både som midtbane og stopper, dersom hans evner i det defensive er så dårlige som du sier. Etter min mening trenger man en slik spiller på et lag. Han dekker enorme områder på banen, i et øyeblikk er han i egen 16-meter, ti sekunder senere i motstanderens 16-meter. Og han bruker vel ikke sklitaklinger som sitt primære forvarsvåpen? Har heller inntrykk av at han står på beina i de fleste situasjoner.

 

Men det r bra vi er forskjellige Perfect7 :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig jokke løper rundt som en sommerfugl og noen mener det er bra, men det er også mye slurv i det offensive spillet hans, dårlig mottak, pasninger... you name it! Han trenger ikke være alanzinho... Tommy stenersen er nok!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig jokke løper rundt som en sommerfugl og noen mener det er bra, men det er også mye slurv i det offensive spillet hans, dårlig mottak, pasninger... you name it! Han trenger ikke være alanzinho... Tommy stenersen er nok!

 

Tommy er en god spiller, og har en fin balanse av offensive og defensive egenskaper.

 

Men med vinger som Alan og Somen trenger vi defensive "sommerfugler". For å dra den litt langt; det er ikke vanskelig å spille ut 11 saltstøtter. Når motstanderen angriper, og det er ikke til å komme fra at de gjør av og til, må vi ha noen som "plager" dem litt mer enn saltstøtter. Med Alan og Somen har vi vinger som ikke er de mest slitsomme å ha med å gjøre for et kontringslag. Da er det ekstremt viktig å ha midtbanespillere som dekker mye av banen. Jeg er ikke enig med deg i beskrivelsen av Jokke som en teknisk trestokk, men selv med det utgangspunktet er det viktig med en spiller med de kvalitetene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis jeg ikke husker feil ble Jokke kåret til den mest overvurderte spilleren i allsvenskan for en del år tilbake. Det er isåfall tydelig at det ikke bare er her på forumet man har vært uenige om hans ferdigheter!

Når det er sagt vil jeg ha han på banen mot Start enten det blir som "nødløsning" bak eller på midtbanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Start - kamptråd
×
×
  • Opprett ny...