Gå til innhold

Stabæk - Start - kamptråd


ninja-alan
 Del

Anbefalte innlegg


Hvis jeg ikke husker feil ble Jokke kåret til den mest overvurderte spilleren i allsvenskan for en del år tilbake. Det er isåfall tydelig at det ikke bare er her på forumet man har vært uenige om hans ferdigheter!

Når det er sagt vil jeg ha han på banen mot Start enten det blir som "nødløsning" bak eller på midtbanen.

 

Sånne kåringer pleier stort sett å ta for seg gode spillere som ikke har glimret. Er vel mange fotballsupportere som mener at Beckham er blant verdens mest overvurderte. Likevel er det ikke tvil om at han har ferdigheter som ville satt han inn på tilnærmet alle klubblag i verden.

 

Jokke er ingen Ljungberg eller Zlatan, men han er definitvt en god eliteseriespiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jokke har jeg ærlig talt ikke mye tro på, verken i år eller til neste år. Mener at han er altfor dårlig både med og uten ball til å forsvare en plass i førsteelleveren. Valgene han tar er ofte helt hårreisende, og jeg stiller et gigantisk spørsmålstegn ved hans taktiske og tekniske evner i det defensive spillet. Sjelden har jeg sett en utpreget defensiv spiller som spiller med så høy risiko i sine defensive oppgaver. Når man bruker sklitaklinger som sitt primære forsvarsvåpen, er det noe riv ruskende galt med spilleforståelsen. Sklitaklinger er og blir en siste utvei. Han selger seg utrolig lett, både i forhold til taklinger og timing og posisjonering i press, til å være en spiller som liksom skal fungere som defensiv stabilisator og en sikkerhet på midten.

???????????????????????

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig at Jokke ikke har hatt noen stor sesong i år. Hadde veldig store forventninger til han etter å ha sett treningskampen mot Ham kam på kunstgresset i vinter/ vår. Da var han banens gigant.

 

Ble nok satt mye tilbake etter sine skadeproblemer. Men synes han har kommet seg bra utover i sesongen. Etter min vurdering er han selvskreven i startoppstillingen pr. idag. Primært på midten, men pga skadene blir det som stopper nå, mm Mike eller IA er tilbake til kampen mot Start.

 

Beskrivelsen av Jokke over her er skivebom og vel så det. Men som sagt, enig i at det kan forventes mye mer av Jokke enn det han har vist så langt i sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig at Jokke ikke har hatt noen stor sesong i år. Hadde veldig store forventninger til han etter å ha sett treningskampen mot Ham kam på kunstgresset i vinter/ vår. Da var han banens gigant.

 

Ble nok satt mye tilbake etter sine skadeproblemer. Men synes han har kommet seg bra utover i sesongen. Etter min vurdering er han selvskreven i startoppstillingen pr. idag. Primært på midten, men pga skadene blir det som stopper nå, mm Mike eller IA er tilbake til kampen mot Start.

 

Beskrivelsen av Jokke over her er skivebom og vel så det. Men som sagt, enig i at det kan forventes mye mer av Jokke enn det han har vist så langt i sesongen.

Mener du at Jokke er bedre enn Keller, Somen, Tommy eller Alan? Tommy har riktignok ikke vært helt topp idet siste, men alle varierer litt. Somen har jeg ikke sett sentralt, men han er flink med hodet, ballen og jobber hardt. Har tro på han offensivt "i krigen" framme med Tommy litt bak, og Keller/Alan på hver sin kant. Det burde skremme de fleste forsvar.

Jeg mener også Henning i fjorårets utgave er bedre enn Jokke, mens Bjørnar kanskje ligger litt bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig at Jokke ikke har hatt noen stor sesong i år. Hadde veldig store forventninger til han etter å ha sett treningskampen mot Ham kam på kunstgresset i vinter/ vår. Da var han banens gigant.

 

Ble nok satt mye tilbake etter sine skadeproblemer. Men synes han har kommet seg bra utover i sesongen. Etter min vurdering er han selvskreven i startoppstillingen pr. idag. Primært på midten, men pga skadene blir det som stopper nå, mm Mike eller IA er tilbake til kampen mot Start.

 

Beskrivelsen av Jokke over her er skivebom og vel så det. Men som sagt, enig i at det kan forventes mye mer av Jokke enn det han har vist så langt i sesongen.

Mener du at Jokke er bedre enn Keller, Somen, Tommy eller Alan? Tommy har riktignok ikke vært helt topp idet siste, men alle varierer litt. Somen har jeg ikke sett sentralt, men han er flink med hodet, ballen og jobber hardt. Har tro på han offensivt "i krigen" framme med Tommy litt bak, og Keller/Alan på hver sin kant. Det burde skremme de fleste forsvar.

Jeg mener også Henning i fjorårets utgave er bedre enn Jokke, mens Bjørnar kanskje ligger litt bak.

 

Hva om vi hadde hatt, for å bruke to usaklige navn som har blitt nevnt her, Koren og Edu også. Mener ikke at Jokke er bedre enn hverken dem, Daniel eller Veigar. Men ville du spilt med Alan-Somen-Koren-Edu-Veigar-Daniel? Prøve å les ordet sakte: Balanse. Betyr å ha et lag som utfyller hverandre. På samme måte som vi bruker den beste keeperen vår selv om vi har 11 "bedre" utespillere, så skal og må vi bruke den beste krigeren vår på midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


End of discussion. Jokke spiller!

...på seg rødt kort neste gang han gjør noe i nærheten. Dommerene er nok på ekstra vakt overfor ham, og vil sikkert ta ham hardere enn andre. Når han i tillegg spiller hardere er det neppe en god kombinasjon. Det er heldigvis JJ som tar ut spillerene, og jeg tror - stort sett - at han gjør det bedre enn oss. Starte Jokke, greit nok, starter han ikke har det også sine gode grunner, og ovenstående er slett ikke blandt de sterkeste argumentene for at han ikke skal starte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes du oppsummerer det veldig godt. Omtrent som en beskrivelse av Tobbe. Men du likte vel ikke han heller? Mye bedre om alle var som Alanzinho.

 

edit: husker du Tobbe?

At du sammenligner Jokke med Tobbe kan jeg ikke helt skjønne. Det er klasseforskjell på de to. At Tobbe er et klart førstevalg på det svenske landslaget og spiller på nordens beste og mest ambisiøse lag, der han sist sesong ble kåret til ligaens beste spiller, er vel bevis nok. Eneste likhet er at begge to er defensive, bortsett fra det er det ikke mange likhetstegn å trekke. Hvis du mener det, begynner jeg seriøst å tvile på om vi snakker om samme Jokke og Tobbe...

 

Skjønner forresten ikke det du sier om at alle må være som Alan. Å påpeke feil og mangler i det defensive og taktiske hos Jokke er vel det stikk motsatte av å si at han skulle vært mer som Alan. Kan du ikke snart begynne å argumentere for ditt eget syn i stedet for alltid å vri på det andre sier til å bli noe helt latterlig? Jeg klarer ærlig talt ikke ta deg seriøst når du ikke har andre måter å argumentere på en å legge idiotiske ord i andres munn.

 

Kanskje har jeg hatt vel store forventninger til Jokke. Når det ble sagt da han kom at dette var en spiller som strengt tatt var for god til å spille i Stabæk, og da det i vinter ble påstått at Jokke gikk mot en kanonsesong og synnsligvis kom til å bli den kanskje aller beste midtbanespilleren Stabæk noen gang har hatt, legges lista fryktelig høyt.

 

Jeg skjønner godt at Jokke tidligere har blitt kåret til Allsvenskans mest overvurderte. Mange lar seg begeistre og blende av sklitaklinger i hytt og pine og stor aksjonsradius. Jeg skjønner at mange ser på det som engasjement, offervilje og innsats - ting som supportere elsker og opphøyer. Poenget mitt er at man kommer ikke langt med den type egenskaper hvis ikke de tekniske og taktiske ferdighetene ligger i bunn, og hos Jokke mener jeg de ikke gjør det.

 

Når det er sagt så synes jeg Jokke har klart seg bedre som midtstopper enn sentral midbane. Ikke like innvolvert og ikke like stort arbeidsområde har gjort at han ikke gjør like mange dårlige taktiske valg og tekniske feil.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva om vi hadde hatt, for å bruke to usaklige navn som har blitt nevnt her, Koren og Edu også. Mener ikke at Jokke er bedre enn hverken dem, Daniel eller Veigar. Men ville du spilt med Alan-Somen-Koren-Edu-Veigar-Daniel? Prøve å les ordet sakte: Balanse. Betyr å ha et lag som utfyller hverandre. På samme måte som vi bruker den beste keeperen vår selv om vi har 11 "bedre" utespillere, så skal og må vi bruke den beste krigeren vår på midten.

Og hva mener du savnes i min oppstilling? Er "kriging" på midtbanen et argument i seg selv? Det er snakk om off. kvaliteter når man har ballen, og press/ballgjennvinning når man ikke har den. Tommy ligger alltid defensivt, og Somen er MYE bedre en jokke til å ta ned en ball, få kontroll på den og gjøre noe fornuftig med den. Mot LSK hadde vi - mot normalt - noen som fikk tak i de lange utsparkene fra Jon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet noe om Mike og IAO? Trener de for fullt? Om de ikke gjør det, er de vel neppe aktuelle for søndag?

 

Hadde vært konge å få tilbake IA

 

Var hos fysio-tor i dag. De er ganske sikre på at I.A spiller. Han er visstnok sykt gira på det selv... Mike håper de at blir klar, men slik jeg ser det har verken Markus eller Jokke spilt seg vekk fra midtforsvaret.. Så kan nok tenkes at I.A kommer inn for en av de to, og at Mike hviler en kamp til. Syns forøvrig Stenvoll har gjort det bra på backen og han fortjener fornyet tillit. Dere skal ikke se bort fra at det kommer en liten rapport fra fredagens trening. Da vil vi nok få klare hint om laget..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Var hos fysio-tor i dag. De er ganske sikre på at I.A spiller. Han er visstnok sykt gira på det selv... Mike håper de at blir klar, men slik jeg ser det har verken Markus eller Jokke spilt seg vekk fra midtforsvaret.. Så kan nok tenkes at I.A kommer inn for en av de to, og at Mike hviler en kamp til. Syns forøvrig Stenvoll har gjort det bra på backen og han fortjener fornyet tillit. Dere skal ikke se bort fra at det kommer en liten rapport fra fredagens trening. Da vil vi nok få klare hint om laget..

Mike har vært ute veldig lenge blir tøft for ham å komme tilbake i år, i hvert fall før vi har mange ute med 3 gule kort (la oss tippe enga-kampen :lol: ) Gleder meg stort til å se IA tilbake, håper han er med mot Start, det vil også frigi jokke til midtbane/benk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mike har vært ute veldig lenge blir tøft for ham å komme tilbake i år, i hvert fall før vi har mange ute med 3 gule kort (la oss tippe enga-kampen :lol: ) Gleder meg stort til å se IA tilbake, håper han er med mot Start, det vil også frigi jokke til midtbane/benk.

 

 

Et bra poeng, det er ganske kjent at spillere som har bvært skada i en lengre periode sliter med ¨å spille 90 minuer. I.A er viktig og burde vel få en ommgang, mike må vel ha litt mer tid.

Sakl bli deilig når Mike og Ia er tilbake i midten og Karlson på backen, Tom spiller bra men har feil motstanderne scorer på!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morten: har du eksempler på feil Tom har gjort som har ført til mål? Synes han har gjort det ganske bra, jeg!

 

Nå som vi har en skadefri tropp tror jeg på dette laget til kampen mot Start:

 

------------Nanne-----Veigar------------

Alan-----Steners-----Jokke-----Somen

Karlsson--Kjølø----IA Olsen------MMS

--------------SuperJon------------------

 

Hva tror dere? Tar Ola en plass eller blir det dette? Hva med Henning?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morten: har du eksempler på feil Tom har gjort som har ført til mål? Synes han har gjort det ganske bra, jeg!

 

Nå som vi har en skadefri tropp tror jeg på dette laget til kampen mot Start:

 

------------Nanne-----Veigar------------

Alan-----Steners-----Jokke-----Somen

Karlsson--Kjølø----IA Olsen------MMS

--------------SuperJon------------------

 

Hva tror dere? Tar Ola en plass eller blir det dette? Hva med Henning?

 

Godt forslag, det jeg også ville startet med hvis både IA og Mike er tilbake. Hvis ikke Mike er tilbake ville jeg likt å se IA sammen med Jokke, og Somen inn sentralt og Keller på vingen, avhengig av han har vist på på trening. Hadde vært morsomt å prøve, men startkampen er kanskje ikke den rette å eksprimentere. Tror kombinasjonen Karlsson-Alan er det som gir oss mest igjen offensivt og defensivt. Hauger er kanskje klar for litt førstelagsspill, men så lenge vi fortsatt har grep om royal league plassen synes jeg vi skal spille på det sikre. Henning, Ola, Håkon og Ulrik synes jeg skal få prøve seg de siste kampene, hvis alt er avgjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Bjørnar?

 

Synes Bjørnar har vært veldig svak i det siste, synes ikke han burde starte mot start. Hvertfall ikke som back, redd Valencia ville lekt seg med han. Og på hjemmebane synes jeg vi skal være så offensive at vi bruker Alan på vingen. Når kampene ikke betyr noe lenger burde alle ungguttene få spille så mye som mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Bjørnar?

 

Synes Bjørnar har vært veldig svak i det siste, synes ikke han burde starte mot start. Hvertfall ikke som back, redd Valencia ville lekt seg med han. Og på hjemmebane synes jeg vi skal være så offensive at vi bruker Alan på vingen. Når kampene ikke betyr noe lenger burde alle ungguttene få spille så mye som mulig.

Håper du mener OM ikke NÅR kampene ikke betyr noe lenger. Vi må jo håpe og tro på 4 plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå høres det kanskje vel optimistisk ut, men siden IAO og Kjølø er tilbake og Stabæk slår start (som jeg tror det klarer) har vi en god mulighet for bronse.

Takk Øyvind, selvfølgelig har vi det. :-) Tror LSK har en sikkelig knekk om dagen. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå høres det kanskje vel optimistisk ut, men siden IAO og Kjølø er tilbake og Stabæk slår start (som jeg tror det klarer) har vi en god mulighet for bronse.

 

Derfor jeg er rimelig sikker på at vi ikke vinner mot start, hver gang vi har muligheten til å få heng på en toppplassering så feiler vi :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morten: har du eksempler på feil Tom har gjort som har ført til mål? Synes han har gjort det ganske bra, jeg!

 

Nå som vi har en skadefri tropp tror jeg på dette laget til kampen mot Start:

 

------------Nanne-----Veigar------------

Alan-----Steners-----Jokke-----Somen

Karlsson--Kjølø----IA Olsen------MMS

--------------SuperJon------------------

 

Hva tror dere? Tar Ola en plass eller blir det dette? Hva med Henning?

 

Var vel i kampen mot Brann?? nikker ballen rett til motstanderen i stedenfor å la Knutsen ta ballen.

Husker episoden ganske godt men er ikke sikker på kampen :rolleyes:

Jeg syntes han har spilt godt på backen, kanskje bare et innkjøringsproblem.

 

Tror ikke man skal sette inn Mike og i første ellvern så min ellver ser slik ut

 

 

Knutsen

Morten Ia Jokke Karlsson

Somen Tommy Keller Alan

Nannskog Veigard

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Brann kampen var det holmvik som gjorde den fatale headingen, men Tom var vel nok ganske delaktig i de to av målene viking fikk i stavanger. Men under ett øye synes jeg han har opptredt mer solid en Bjørnar på venstrebacken, selv om antagelig Markus ville gjort det enda bedre! Mitt syn er at Tom er mye bedre en Bjørnar foreløpig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Brann kampen var det holmvik som gjorde den fatale headingen, men Tom var vel nok ganske delaktig i de to av målene viking fikk i stavanger. Men under ett øye synes jeg han har opptredt mer solid en Bjørnar på venstrebacken, selv om antagelig Markus ville gjort det enda bedre! Mitt syn er at Tom er mye bedre en Bjørnar foreløpig!

Enig med Andreas. Fikk ikke sett kampen mot Viking, kan hende Tom gjorde tabber der. Bjørnar har vært skuffende i år synes jeg. Tror både Markus og Tom er foran i køen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Brann kampen var det holmvik som gjorde den fatale headingen, men Tom var vel nok ganske delaktig i de to av målene viking fikk i stavanger. Men under ett øye synes jeg han har opptredt mer solid en Bjørnar på venstrebacken, selv om antagelig Markus ville gjort det enda bedre! Mitt syn er at Tom er mye bedre en Bjørnar foreløpig!

 

Ikke glem at Tom har 8 sesonger mer erfaring enn Bjørnar, så selv om de sloss om de samme plassene, så har de forskjellige utgangspunkter. Tom gjorde nok begynnerfeil hans også i sin første sesong i eliteserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Start - kamptråd
×
×
  • Opprett ny...