Gå til innhold

VIF - Stabæk 22.oktober kl 18.00


I A Hagen
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jeg må bare si at jeg blir forbannet over at Jan Jonsson ALLTID skal satse på de svenskene i forsvaret.

Da Fredheim Holm skulle til å vende opp, da skjønte jeg hvor han skulle.

Karlsson ble finta på ræva, og ballen ble sendt i nota etter 36 sekunder...

Hvorfor er det slik at hverken Ulrik Arneberg eller Håkon Skogseid får prøve seg? Til og med da Kjølø og Olsen var skadet, ja da brukte vi persson og Karlsson.

Veigar og Nannskog har gjort det meget bra i år, men jeg ser det jævlig rart at jan jonsson ALDRI bytter ut en av disse to i fordel for Ola Kamara.

I dag byttet han ut, etter mine mening banens beste: Henning Hauger!

Også, signeringer av keller... " Mann fra Serie a" yessda, som mange andre har sagt, i dag følte jeg at ha spilte flere pasninger bakover enn fremover..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Uff for et mareritt av en førsteomgang. Det er påfallende ofte at vi ikke er mentalt på hugget når kampen blåses igang. Det kan ikke være tilfeldig! Jeg lurer på hvorfor det er slik? Kan det ha noe med at vi i utgangspunktet spiller med lavt press, slik at aggresiviteten ikke er på topp fra start av. Kanskje trenerene må gå i seg selv for å se om de evner å få opp rett tenningsnivå før kampen? I dag var det tydelig alt i 5 a siden at gutta ikke var 100% skjerpet! Eller så kan det hende at det går på spillerpersonligheter. Vi mangler en som går foran, bretter opp ermene og pisker gutta til aksjon! Særlig når Jeppe og IAO er ute. Uansett det kan være en ide å evaluere måten vi forbereder oss til kamp på!

 

Ellers så er 2. omgang bra! VIF begynte nok å bli litt slitene også, men vi kjører dem skikkelig i en periode og hadde vi fått målet tidligere kunne det fort ha blitt poeng. Somen sentralt var ikke bare bra, han var en åpenbaring. Når det gjelder Keller så tror jeg fremdeles han kommer til å bli bra, til neste år. Men når stallen vår er så smal at vi må bruke spillere som har en kamp i beina fra dagen før så kan vi ikke forvente 100%.

 

Jeg savner også tidvis litt større ærgerrighet i forhold til å rette opp egene feil. Særlig Veigar kunne med fordel vært mer interessert i å gjennvinne ballen når han taper den høyt på banen... og Jokke ER midtstopper! Akkurat som vi skrev når han kom til klubben!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampen ødelegges da vi sover i timen og lar dem få 1-0 etter 36 sekunder! Utrolig sløvt, og vi sliter resten av omgangen pga dette. Sesongens dårligste omgang, utrolig skuffende.

 

Forsvaret med Mike og Karlsson sentralt fungerte veldig dårlig, blir bedre når Markus blir flyttet på backen. Ellers får jo aldri den sentrale midtbanen tak i ballen for å bygge opp angrep, det blir enten dyttet rett ut på kant eller langt opp mot Veigar og Nanne som ikke har sjans mot Hovi og Wæhler i luften. Skjønner ikke dette...

 

Andre omgangen er bra, bra bevegelse og veldig spennende med Somen sentralt. Fyren er sinnsykt sterk i kroppen og holder unna spillere lett. Enig at dette bør prøves mer. Keller bidrar lite når han kommer inn, men det blir litt drøyt å stemple han som bomkjøp allerede. La han få en bra sesongoppkjøring så får vi se.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi KAN ta fjerdeplassen hvis enga og lillestrøm taper begge og vi vinner begge.

Og 5. plass er vel mye bedre bedre enn 10. plass.

Vi kan eksperimentere med lagoppstillinger i treningskamper synes jeg.

Nå har ikke spillet vært all verden de siste kampene, så litt rokkeringer er bare bra. Dessuten mener jeg at spillere som er svært nær førsteelveren bør få sjansen i kamper som betyr noe (kanskje ikke så mye for Stabæk, men MFK og Kamma har svært mye å spille for de siste kampene). Når det er sagt, vil jeg gjerna ha inn mer duellstyrke på midten i de to siste kampene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fremdeles noen som tør påstå at Somen ikke egner seg sentralt? Synes han i denne kampen bekreftet den mistanken jeg lenge har hatt om at det er der han egentlig hører hjemme. Det var kanskje ikke så hårreisende å påstå at han bør flyttes inn likevel?

 

Kampen var helt grusom, i hvert fall førsteomgangen. Ufattelig kjipt at vi er i så dårlig form for tiden. Denne sesongen kunne blitt knallbra, men nå ender den opp med å bli ikke mer enn omtrent som forventet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man våkn opp!! her er det JJ som driter på leggen! Vif har et støtteapparat som Stabæk ikke rekker opp på leggen!

Keller spilte 60 min i går og blir satt inn eter 45 min!

 

Var vel ikke overskuddet til Keller det sto på. Én time i 2. divisjon dagen før tror jeg heller ikke har mye å si. Keller sliter litt med å skape noe offensivt, alt for mange (alle?) av pasningene går feil vei. Men gi han litt tid til å spille seg inn på laget, så tror jeg han kan bidra mye. Virker sikker med ball.

 

Hvorfor bytte ut Alan som kan drible av mange?

 

Seriøst? Jeg er enig i at Alan har en del gode egenskaper, og å drible er en av dem. Men i dag var han jo totalt ufarlig. Hadde han en eneste positiv innvolvering?

 

Støtter meg til tidligere taler som synes innlegget ditt var morsomt. Jeg vet ihvertfall ikke om jeg skal le eller gråte, men din Alan-beundringer virker faktisk å overgå selv den mest ivrige her på forumet.

 

 

Fremdeles noen som tør påstå at Somen ikke egner seg sentralt? Synes han i denne kampen bekreftet den mistanken jeg lenge har hatt om at det er der han egentlig hører hjemme. Det var kanskje ikke så hårreisende å påstå at han bør flyttes inn likevel?

 

Kampen var helt grusom, i hvert fall førsteomgangen. Ufattelig kjipt at vi er i så dårlig form for tiden. Denne sesongen kunne blitt knallbra, men nå ender den opp med å bli ikke mer enn omtrent som forventet.

 

Somen var bra sentralt i dag. Godt trekk av JJ, og litt ros til Perfect7 som har kjempet for det er på forumet. Så skal vi heller ta en annen dag om Somen egentlig spilte sentralt i en 4-4-2 eller om han lå sentralt bak spissene på slutten..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan hadde ikke dagen i dag. Var mye slappere defensivt enn mot Start og bidro med fint lite offensivt, ikke mer enn to gode initiativer, tror jeg det var. Ikke rart han ble tatt av. Etter førsteomgangen burde vel strengt tatt hele laget vært tatt av, men...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Alan ikke hadde dagen må være dagens understatement. Hva den fyren bidrar med i kamper vi ikke styrer er for meg et mysterium.

 

Mener det er altfor tidlig å konkludere med at Somen passer best sentralt etter én omgang mot VIF der han utelukkende har offensive oppgaver. Er vel gjerne de defensive fibrene i den kroppen noen har stilt seg kritiske til, og der ga dagens kamp ingen svar. Enig med gufa som antyder at han var nærmere en mellomromsrolle enn ren sentral.

 

Er stor fan av Henning Hauger, men har problemer med å se at han var banens beste i dag. Feilpasningene florerte, skjønner godt at han ble byttet ut. Trist at sesongen hans har vært såpass svak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Genialt av Klanen med banneret og sangen "Reis hjem som i 1905". CRED! Dette må bare anmeldes, og NFF kan ikke gjøre noe annet enn å bøtelegge dem. Her er et utdrag fra min epost til NFFs doms og sanksjonsutvalg. (Her låner jeg frekt og freidig litt fra Kanarifansens Mr. Jordbakken):

 

"Det som jeg reagerer sterkt på er hva som blir ytret på tribunen av disse supporterne. Som kjent har Stabæk Fotball en svensk trener ved navn Jan Jönsson. Da han entrer banen til 1. omgang blir det sunget høyt og tydelig "reis hjem som i 1905" samtidig som hele Vålerengas del av tribunen ga vår trener rødt kort. Som om ikke dette var nok, hadde supporterne laget et banner med samme tekst som sangen, der bokstavene hadde tilsvarende farger som det svenske flagget. Dette er en form for rasisme som ikke hører hjemme på en fotballarena.

 

(Så låner jeg litt fra Doms og sanksjonutvalgets utredning)

Den aktuelle uttalelsen referer til at Jan Jönsson er svensk statsborger og knyttes til svenskenes maktmisbruk under unionstiden. Det er dermed liten tvil om at uttalelsen sikter til Jönssons "avstamning eller nasjonal eller etnisk opprinnelse"

 

Således bør "reis hjem som i 1905" klart kunne defineres som diskriminering"

 

Somen var særdeles god sentralt på midten, og fremsto som den offensive sentrale midtbanespilleren som vi har savnet i det siste. Håper han fortsetter slik. Kjipt med tap idag. Bra oppmøte av folk. Neste gang vi besøker Enga håper jeg den idioten av en speaker har funnet seg noe bedre å gjøre. Kanskje han burde bli kjøkkenknivsettgateselger med egen mikrofon. Evt kan han søke jobb i Radio1/P4. For en utrolig provoserende klovn!!!!!

 

Takk!

 

En gang til!

 

En til!

 

eh!

 

øH

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


vi tapte for et for dagen bedre lag, spilte rævva og ble ydmyket.. Positivt med lyden dere lagde i dag, hørte dere til tider bra på fxtv.

Å prestere å ytre ønske om at JJ skal gå er bare latterlig. Hvorfor skal han sparkes? Fordi spillerne ikke gidder å løpe? Se igjennom de siste to sesongene og tenk på hva han har gjort med laget. Fra et dårlig samspilt lag med dårlig organisering og lav moral, har han bygget opp en enhet som i 90% av kampene de har spilt har trukket i samme retning og levert gode kamper.

Føyer meg til Smiths utsagn: DUST!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi skal kunen trekke frem noe possitivt fra kampen i går må det være at Keller viste gode takter og spillte sin hittil beste kamp for Stabæk, desverre var han ikke med fra start. Jeg har faktisk begynnt å få tro på at han kan bli en meget god spiller neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Genialt av Klanen med banneret og sangen "Reis hjem som i 1905". CRED!

 

 

Ryktene sa at klanen skulle ha banner med "Reis hjem alle 45". Det hadde jo vært et litt artig banner det også...

 

Fin e-post forresten, Lars. Gleder meg til svaret fra komiske Roger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(..)nei JJ finn deg et lag i adecco !

Dust!

(..) mens Daniel stort sett bare var grinete. Gi Kamara sjangsen fra start mot Molde!!

Dust!

 

Dere gjør meg kvalm.

For å trekke fram noe positivt var Somen bra sentralt! Jokke kriger godt og Morten gjør en bra kamp. Dårlig kamp av Tommy og Keller.

 

 

Greit det men kom med argumenter i mot det jeg mener!

 

To tips;

Se på tabellen, og når du gjør det ta med i vurderingen hvem som er nyopprykket.

Les toppscorerlista.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er fasinerende at MortenMS er like god uansett hvordan laget spiller, gjør alltid jobben sin. Aldri outstandig, men alltid god. Snakk om stabil spiller, imponerende alderen tatt i betraktning.

Dog var han vel passiv da Berre putta det tredje målet for VIF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Karlsson var stor i 2.omgang, han stoppet Derek utallig ganger mann mot mann, og han var god forover på banen også. Synd at 1.omgangen var svak.

 

Tsomen herjet midt på banen, synd at han har en trelegg som gjør at det er nesten er enklere å spå været enn å spå hvor skuddene og innleggene hans havner. Det er definitivt en styrke å ha han midt på banen ved utspill fra keeperne.

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi skal kunen trekke frem noe possitivt fra kampen i går må det være at Keller viste gode takter og spillte sin hittil beste kamp for Stabæk, desverre var han ikke med fra start. Jeg har faktisk begynnt å få tro på at han kan bli en meget god spiller neste sesong.

 

 

 

Oj. Går det an å ha så ulik oppfatning av hans prestasjon? Jeg synes han bidrar svært lite og klarer ikke å holde kanten sin.

 

Håper selvfølgelig at han blir stor til neste år, men hadde forventninger om at han skulle heve laget nesten med en gang han kom..

 

Er ikke det noe av poenget med å hente en spiller i sommervinduet at spilleren skal heve laget med en gang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er fasinerende at MortenMS er like god uansett hvordan laget spiller, gjør alltid jobben sin. Aldri outstandig, men alltid god. Snakk om stabil spiller, imponerende alderen tatt i betraktning.

Dog var han vel passiv da Berre putta det tredje målet for VIF.

 

Forsåvidt, men Jokke var vel så passiv. Morten mener Jokke skulle ha avskåret vinkelen slik at Sørensen ikke kunne slått inn foran mål, mens Jokke dekker 45`graders-alternativet, og regner med at Morten har kontroll på sin mann. Dette var en misforståelse og en konsekvens at vi ikke har spilt med samme stopperpar på gud vet hvor mange kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oj. Går det an å ha så ulik oppfatning av hans prestasjon? Jeg synes han bidrar svært lite og klarer ikke å holde kanten sin.

 

Håper selvfølgelig at han blir stor til neste år, men hadde forventninger om at han skulle heve laget nesten med en gang han kom..

 

Er ikke det noe av poenget med å hente en spiller i sommervinduet at spilleren skal heve laget med en gang?

 

Helt enig med du, i mine øyne var han ganske svak og fikk til ganske lite. Han hadde selvfølgelig noen positive øyeblikk, men ved flere anledinger bremset han opp og ødela gode kontringsmuligheter...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oj. Går det an å ha så ulik oppfatning av hans prestasjon? Jeg synes han bidrar svært lite og klarer ikke å holde kanten sin.

 

Håper selvfølgelig at han blir stor til neste år, men hadde forventninger om at han skulle heve laget nesten med en gang han kom..

 

Er ikke det noe av poenget med å hente en spiller i sommervinduet at spilleren skal heve laget med en gang?

 

Helt enig med du, i mine øyne var han ganske svak og fikk til ganske lite. Han hadde selvfølgelig noen positive øyeblikk, men ved flere anledinger bremset han opp og ødela gode kontringsmuligheter...

Hvis dere ser på hva jeg skriver så sier jeg ikke at han verken var perfekt eller at han var best på banen, men at han viste bedre takter enn før. Så betyr vel egentlig bare det at det jeg har sett tidligere har vært dårligere og at jeg nå ser potensiale jeg ikke så tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dere ser på hva jeg skriver så sier jeg ikke at han verken var perfekt eller at han var best på banen, men at han viste bedre takter enn før. Så betyr vel egentlig bare det at det jeg har sett tidligere har vært dårligere og at jeg nå ser potensiale jeg ikke så tidligere.

 

Det er forskjell på gode takter som du først skriver, og bedre takter som du skriver i siste...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg satt rett bak "Reis hjem som i 1905" banneret, og folka som hadde lagd det så ihvertfall ikke ut til å være klans-medlemmer. Heller noen vanlige oslo-par i 40-50 årene som prøvde å dra dagens vits.

 

Altså vanlige Klansmedlemmer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

VIF - Stabæk 22.oktober kl 18.00
×
×
  • Opprett ny...