Gå til innhold

VIF - Stabæk 22.oktober kl 18.00


I A Hagen
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg satt rett bak "Reis hjem som i 1905" banneret, og folka som hadde lagd det så ihvertfall ikke ut til å være klans-medlemmer. Heller noen vanlige oslo-par i 40-50 årene som prøvde å dra dagens vits.

 

Altså vanlige Klansmedlemmer

 

Satt blant en del av dem på banen, fra Bøler til Ullevål, på vei til kampen i går, og det de var opptatt av var å rekke å komme hjem til Brann - RBK, for det skulle visst bli spennende..... For en gjeng..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Genialt av Klanen med banneret og sangen "Reis hjem som i 1905". CRED! Dette må bare anmeldes, og NFF kan ikke gjøre noe annet enn å bøtelegge dem. Her er et utdrag fra min epost til NFFs doms og sanksjonsutvalg. (Her låner jeg frekt og freidig litt fra Kanarifansens Mr. Jordbakken):

 

"Det som jeg reagerer sterkt på er hva som blir ytret på tribunen av disse supporterne. Som kjent har Stabæk Fotball en svensk trener ved navn Jan Jönsson. Da han entrer banen til 1. omgang blir det sunget høyt og tydelig "reis hjem som i 1905" samtidig som hele Vålerengas del av tribunen ga vår trener rødt kort. Som om ikke dette var nok, hadde supporterne laget et banner med samme tekst som sangen, der bokstavene hadde tilsvarende farger som det svenske flagget. Dette er en form for rasisme som ikke hører hjemme på en fotballarena.

 

(Så låner jeg litt fra Doms og sanksjonutvalgets utredning)

Den aktuelle uttalelsen referer til at Jan Jönsson er svensk statsborger og knyttes til svenskenes maktmisbruk under unionstiden. Det er dermed liten tvil om at uttalelsen sikter til Jönssons "avstamning eller nasjonal eller etnisk opprinnelse"

 

Således bør "reis hjem som i 1905" klart kunne defineres som diskriminering"

 

Somen var særdeles god sentralt på midten, og fremsto som den offensive sentrale midtbanespilleren som vi har savnet i det siste. Håper han fortsetter slik. Kjipt med tap idag. Bra oppmøte av folk. Neste gang vi besøker Enga håper jeg den idioten av en speaker har funnet seg noe bedre å gjøre. Kanskje han burde bli kjøkkenknivsettgateselger med egen mikrofon. Evt kan han søke jobb i Radio1/P4. For en utrolig provoserende klovn!!!!!

 

Takk!

 

En gang til!

 

En til!

 

eh!

 

øH

 

Veldig bra Stabæk-Lars.

 

Jeg har informert Stabæk-ledelsen om tilrop fra Klanen mot Somen tidlig i første omgang da han fortserte på høyrekanten. Var høye og tydelige aperop fra langsiden der da. Og det var like etter start og alle, både Klanen, Vålerengen Idrettsforening og vi andre hadde vist rasismen rødt kort.

Ropene burde også kunne høres tydelig i opptakene til TV2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Genialt av Klanen med banneret og sangen "Reis hjem som i 1905". CRED! Dette må bare anmeldes, og NFF kan ikke gjøre noe annet enn å bøtelegge dem. Her er et utdrag fra min epost til NFFs doms og sanksjonsutvalg. (Her låner jeg frekt og freidig litt fra Kanarifansens Mr. Jordbakken):

 

"Således bør "reis hjem som i 1905" klart kunne defineres som diskriminering"

 

 

Jeg hadde en prat med Daniel i dag og han var oppriktig opprørt og såret etter gårsdagens banner. At Klanen ropte "Nannskog er ræva", at vi tapte 3-1 og at vi fikk 12 rette i tipping er bare barnemat i forhold til banneret. Han var veldig preget over dette i lunchen i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ønsker med dette å levere en klage på Klanens oppførsel før og under gårsdagens oppgjør mellom Vålerenga og Stabæk på Ullevaal. Jeg holder selv med Stabæk.

 

Det som jeg reagerer sterkt på er hva som blir ytret på tribunen av Vålerengas supportere. Som kjent har Stabæk Fotball en svensk trener ved navn Jan Jönsson. Da han entrer banen til 1. omgang blir det sunget høyt og tydelig "reis hjem som i 1905". Som om ikke dette var nok, hadde supporterne laget et banner med samme tekst som sangen, der bokstavene hadde tilsvarende farger som det svenske flagget. Dette er en form for rasisme som ikke hører hjemme på en fotballarena.

 

Ytringene referer til at Jan Jönsson er svensk statsborger og at Stabæk er sett på som det store "svenskelaget", og knyttes til svenskenes maktmisbruk under unionstiden. Det er dermed liten tvil om at uttalelsen sikter til Jönssons "avstamning eller nasjonal eller etnisk opprinnelse"

 

Således bør "reis hjem som i 1905" klart kunne defineres som diskriminering

Ja dette var urettferdig!: Lar Klanens banner ligge

 

La oss håpe at NFF har tatt til fornuft, og at dette ikke er nok et bevis på at NFF diskriminerer og forskjellsbehandler fotbalklubber og fotballsupportere fordi de er fra Bærum

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til slutt: Keller virker for meg som et solid bomervervelse. Han ødelegger fler angrep enn han bidrar.

 

 

 

E9, herregud så dårlig Keller var i dag. Skikkelig trelegg!! og stort sett alle situasjoner der han kan utfordre velger han å snu seg og spille ballen tilbake. Skulle nesten tro det er en Christian Sund-kopi vi har fått.

 

Hele første omgang var pinlig at det er mulig å ikke engang prøve å spille fotball!! :angry:

 

 

Man våkn opp!! her er det JJ som driter på leggen! Vif har et støtteapparat som Stabæk ikke rekker opp på leggen!

Keller spilte 60 min i går og blir satt inn eter 45 min!

Ikke Keller sitt problem, man setter inn spillere med overskudd!

JJ er en middels Adecco trener, få han bort!

Hvorfor bytte ut Alan som kan drible av mange?

Hvorfor spille høye baller opp på Nannskog og veigard når Wæler spiller i midten?

Alle ballene Tommy spilte opp mot spissene i dag var feilvendt og med adresse Wæler!

Patetisk av trenerteamet!

Kan du komme med noen flere vurderinger og synspunkter? Litt humor hjelper alltid etter triste kamper...

 

Siden du spør så pent så..

 

Fra første spark på ballen var det tydelig at vårt lag var studert nøye av Vif. Som de fleste fikk med seg så stengte de midtbanen for oppspill til spissene våre.

JJ sitt trekk var å spille høye baller opp på spissene, ved et par anledninger ble det også spilt høye baller på Alan.

Vi har da de minste spissene i Tl hvis man ser bort fra Mifsud!

Whæler er en av Tl beste hodespillere og vant alle duellene.

Mot trekk fra JJ? nei ingen ting, vi hadde ikke noe spill i første ommg.

Vi ble utspilt av Vif!

Mot slutten av kampen hvor Vif måtte sette inn to ungutter får vi til litt spill men da var vel kampen kjørt alt!

 

At JJ lar Keller spille 60 minutter i en ubetydelig kamp dagen før taler for seg selv!

 

Nå har vi hatt sjansen til å kapre 4 plassen i to kamper hvor vi slipper inn like mange som vi scorer.

Vær eneste gang vi har sjansen på en god plasering taper vi poeng.

Derfor er jeg skuffa.

Hadde målsetinga vært å holde seg i Tl så greit, kanskje en hederlig plassering vi vi da ikke taper flere poeng!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6-8. noe som hittil har godt bra

 

Hvor har du det fra? Såvidt jeg husker ble det før sesongen uttalt fra både JJ og apparatet rundt klubben at målsetningen var å holde seg i TL. Korriger meg hvis jeg tar feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor har du det fra? Såvidt jeg husker ble det før sesongen uttalt fra både JJ og apparatet rundt klubben at målsetningen var å holde seg i TL. Korriger meg hvis jeg tar feil.

 

Tror ikke du trenger å korrigeres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til slutt: Keller virker for meg som et solid bomervervelse. Han ødelegger fler angrep enn han bidrar.

 

 

 

E9, herregud så dårlig Keller var i dag. Skikkelig trelegg!! og stort sett alle situasjoner der han kan utfordre velger han å snu seg og spille ballen tilbake. Skulle nesten tro det er en Christian Sund-kopi vi har fått.

 

Hele første omgang var pinlig at det er mulig å ikke engang prøve å spille fotball!! :angry:

 

 

Man våkn opp!! her er det JJ som driter på leggen! Vif har et støtteapparat som Stabæk ikke rekker opp på leggen!

Keller spilte 60 min i går og blir satt inn eter 45 min!

Ikke Keller sitt problem, man setter inn spillere med overskudd!

JJ er en middels Adecco trener, få han bort!

Hvorfor bytte ut Alan som kan drible av mange?

Hvorfor spille høye baller opp på Nannskog og veigard når Wæler spiller i midten?

Alle ballene Tommy spilte opp mot spissene i dag var feilvendt og med adresse Wæler!

Patetisk av trenerteamet!

Kan du komme med noen flere vurderinger og synspunkter? Litt humor hjelper alltid etter triste kamper...

 

Siden du spør så pent så..

 

Fra første spark på ballen var det tydelig at vårt lag var studert nøye av Vif. Som de fleste fikk med seg så stengte de midtbanen for oppspill til spissene våre.

JJ sitt trekk var å spille høye baller opp på spissene, ved et par anledninger ble det også spilt høye baller på Alan.

Vi har da de minste spissene i Tl hvis man ser bort fra Mifsud!

Whæler er en av Tl beste hodespillere og vant alle duellene.

Mot trekk fra JJ? nei ingen ting, vi hadde ikke noe spill i første ommg.

Vi ble utspilt av Vif!

Mot slutten av kampen hvor Vif måtte sette inn to ungutter får vi til litt spill men da var vel kampen kjørt alt!

 

At JJ lar Keller spille 60 minutter i en ubetydelig kamp dagen før taler for seg selv!

 

Nå har vi hatt sjansen til å kapre 4 plassen i to kamper hvor vi slipper inn like mange som vi scorer.

Vær eneste gang vi har sjansen på en god plasering taper vi poeng.

Derfor er jeg skuffa.

Hadde målsetinga vært å holde seg i Tl så greit, kanskje en hederlig plassering vi vi da ikke taper flere poeng!

 

Gå og røyk sokkene dine et annet sted

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for kampen.

 

 

Han som skrev at vi kom med apelyder er kun bitter. Sto i Cola og hørte ingen apelyder. Riktignok piping, men det må alle fotballspillere tåle. :-)

 

 

gratulerer med medalje og takk for kampen!

 

neste gang vinner vi :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for kampen.

 

 

Han som skrev at vi kom med apelyder er kun bitter. Sto i Cola og hørte ingen apelyder. Riktignok piping, men det må alle fotballspillere tåle. :-)

 

 

Du hørte sikkert alt det de som stod på Vestbredden sang da?

Men grattis med medalje. Det var enda godt at de store signeringene deres av Flo og Lange ga dere noe tilbake..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra Morten!

 

Laget vårt blir sikkert bedre bare vi får overbevist alle om hvor ræva alle er, trenere, spillere og støtteapparat.

 

 

Er da ingen som har påstatt det? mulig noen leser mellom linjene her.......

Laget er da bra?

Setter et stort spørsmålstegn ved alle som ikke ser hva som er galt når vi taper kamper som teller!

Er det ikke mulig å løfte på øyelokkene og se litt av hva vi presterer?

si at vi taper de to siste kampene og havmner på 4 sett nedenifra suverent det!

Røyk sokkene et annet sted????

 

Diskusjonsforum er gøy, :blink: argumentene florerer og det er vel det beste jeg har lest her inne på lenge....

 

For min del som jeg har gjenntatt mange ganger her liker jeg for fotball hvor gutta prøver å vinne kamper, med JJ prøver vi å ikke tape kamper!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Diskusjonsforum er gøy, :blink:

Jeg er enig i at diskusjonsforum kan være gøy - men om du synes provokasjon med påfølgende reaksjon er det som er morsomt, finnes det kanskje mere velegnede fora for det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Diskusjonsforum er gøy, :blink:

Jeg er enig i at diskusjonsforum kan være gøy - men om du synes provokasjon med påfølgende reaksjon er det som er morsomt, finnes det kanskje mere velegnede fora for det.

 

 

Morsomt Albert, kan du svare meg på hva man burde bruke diskusjonsforum til?

 

Virker som om man utelukkende skal diskutere positive saker på dette forumet.

Selv har jeg da mange positive opplevelser med Stabæk gjennom årene og diskutert dette.

 

Men altså når man skal diskutere noe jeg muligens setter på kanten kaller du dette provokasjon?

 

Du kunne med hell be folk som kommer med : dust, røyk sokka dine debatere andre steder?

For min del kan de gjerne forsette :D

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Diskusjonsforum er gøy, :blink:

Jeg er enig i at diskusjonsforum kan være gøy - men om du synes provokasjon med påfølgende reaksjon er det som er morsomt, finnes det kanskje mere velegnede fora for det.

 

 

Morsomt Albert, kan du svare meg på hva man burde bruke diskusjonsforum til?

 

Virker som om man utelukkende skal diskutere positive saker på dette forumet.

Selv har jeg da mange positive opplevelser med Stabæk gjennom årene og diskutert dette.

 

Men altså når man skal diskutere noe jeg muligens setter på kanten kaller du dette provokasjon?

 

Du kunne med hell be folk som kommer med : dust, røyk sokka dine debatere andre steder?

For min del kan de gjerne forsette :D

Jeg tror moderatorene er i ferd med å slette nye innlegg som inneholder personlige fornærmelser, og bra er det. Uansett hvor tåpelig et innlegg er, skal man ikke svare med å æreskjelle den som har skrevet det.

 

Ettersom jeg ikke vet noe om deg - og du kanskje vet hvem jeg (går med drakt med "Albert" på ryggen - aner jeg ikke om du virkelig mener det du skriver, eller om du skriver det du gjør for å provosere til debatt. Jeg vet heller ikke noe om hvorvidt du virkelig er en Stabæksupporter eller en "gjest" på Forumet.

 

Om du er Stabæksupporter og virkelig mener det du skriver, da er du i din fulle rett. At jeg, og de fleste andre her inne, er stromende uenige med deg, er bare sunt på et diskusjonsforum.

 

Om du skriver det du skriver bare for å provosere eller har andre merkelige motiver (at du f.eks egentlig holder med et annet lag...), syns jeg du kan dra på et annet Forum.

 

For eksempel Klanens (sånn bare for å få innlegget til å ha et skjær av relevans i forhold til trådens innhold...).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

VIF - Stabæk 22.oktober kl 18.00
×
×
  • Opprett ny...