Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Forøvrig fikk jeg inntrykk av at Politiet var ganske fornøyd, de forventet en buss fullastet med pyro og vrange folk og fikk kun en håndfull som var litt ekstra utagerende - og som da måtte tåle tilsnakk. De fikk også skryt av noen av de reisende for måten de løste situasjonen på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor er det blitt av alle spillersangene, egentlig? Før hadde vi sanger for Daniel, Veigar, Tommy Stenersen, Super Jon og sikkert flere jeg ikke kommer på i farten.

 

Ingen som fortjener egen sang i dagens tropp? Morten burde i alle fall hatt en!

Endret av sta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg personlig synes ikke spillersanger er så viktig. Et enkelt rop holder for min del, men om det dukker opp flere spillersanger gjør ikke det meg noe. I motsetning til duckster så synes jeg det er særdeles fornuftig å bruke tid på å produsere gode generelle sanger, spillere kommer og går, gjerne før vi har fått sunget inn en sang ordentlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig, spillersanger er noe av det jeg husker best fra da jeg begynte å bli glad I Stabæk. Det gir tilhørighet til klubben gjennom nøkkelspillerne og det er som du sier en ekstra god følelse å støtte enkeltspillere på den måten.

 

Men, standardsvaret på den påstanden her på forumet er jo at det er bedre å bruke tiden på sanger for klubben, ikke spillere. Vet ikke hvorfor man har fått for seg dette, må være noe man har bestemt seg for på en våt bortetur og klarer ikke å rive seg løs fra tanken om at spillersanger plutselig er bortkastet tid.

 

"Kreativitet bruker vi på klubbsanger" sitat Alzheimer, on 05 Dec 2013!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er du god nok er du gammel nok heter det når man diskuterer unge fotballspillere. Det samme gjelder nok her. Dersom noen lager en sang som er bra nok så blir den nok sunget også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er du god nok er du gammel nok heter det når man diskuterer unge fotballspillere. Det samme gjelder nok her. Dersom noen lager en sang som er bra nok så blir den nok sunget også.

 

Dette gjelder forøvrig alle sanger. Det er såvidt meg bekjent ingen sanger som ikke synges av "politiske" årsaker. Hvis en sang ikke synges er det enten fordi den ikke er ansett som god nok eller fordi den er bortglemt. Hvis noen dukker opp med en bra sang vil den bli tatt med på tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er du god nok er du gammel nok heter det når man diskuterer unge fotballspillere. Det samme gjelder nok her. Dersom noen lager en sang som er bra nok så blir den nok sunget også.

Dette gjelder forøvrig alle sanger. Det er såvidt meg bekjent ingen sanger som ikke synges av "politiske" årsaker. Hvis en sang ikke synges er det enten fordi den ikke er ansett som god nok eller fordi den er bortglemt. Hvis noen dukker opp med en bra sang vil den bli tatt med på tribunen.

Ikke helt enig her altså, en sang kan være så bra den bare vil, men er du ikke i kjernen av $$ eller en av de aktive rallere på borteturer av forskjellige årsaker blir nok aldri sangen din sunget!

Men nok om det, kudos til de som har laget sanger uansett hvor bra eller dårlige de er, om de er i bruk eller ei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er du god nok er du gammel nok heter det når man diskuterer unge fotballspillere. Det samme gjelder nok her. Dersom noen lager en sang som er bra nok så blir den nok sunget også.

Dette gjelder forøvrig alle sanger. Det er såvidt meg bekjent ingen sanger som ikke synges av "politiske" årsaker. Hvis en sang ikke synges er det enten fordi den ikke er ansett som god nok eller fordi den er bortglemt. Hvis noen dukker opp med en bra sang vil den bli tatt med på tribunen.

Ikke helt enig her altså, en sang kan være så bra den bare vil, men er du ikke i kjernen av $$ eller en av de aktive rallere på borteturer av forskjellige årsaker blir nok aldri sangen din sunget!

Men nok om det, kudos til de som har laget sanger uansett hvor bra eller dårlige de er, om de er i bruk eller ei.

 

 

Det tror og håper jeg du tar feil i. Det er jo synd at folk føler det er slik. Jeg mener, tror og håper at vi har det slik at man kan komme med sangforslag og at de blir tatt seriøst. Hvis det ikke er slik får vi jobbe med det. Det er lettere for at en sang blir kjørt inn på bortetur, men det utelukker ikke på noen som helst måte at sanger kan dukke opp andre steder.

 

Og hvis noen sitter inne med noen sanger de mener er gode men som ikke er blitt tatt opp håper jeg de kan komme med de her, eller i andre kanaler som synes å passe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er du god nok er du gammel nok heter det når man diskuterer unge fotballspillere. Det samme gjelder nok her. Dersom noen lager en sang som er bra nok så blir den nok sunget også.

Dette gjelder forøvrig alle sanger. Det er såvidt meg bekjent ingen sanger som ikke synges av "politiske" årsaker. Hvis en sang ikke synges er det enten fordi den ikke er ansett som god nok eller fordi den er bortglemt. Hvis noen dukker opp med en bra sang vil den bli tatt med på tribunen.

Ikke helt enig her altså, en sang kan være så bra den bare vil, men er du ikke i kjernen av $$ eller en av de aktive rallere på borteturer av forskjellige årsaker blir nok aldri sangen din sunget!

Men nok om det, kudos til de som har laget sanger uansett hvor bra eller dårlige de er, om de er i bruk eller ei.

 

 

Har du noen eksempler på dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uten å mene noe om hvordan sanger blir tatt i bruk i $$. Det at de som ikke er den harde kjerne sliter med å få sanger adoptert er nok ganske naturlig, og nesten overraskende om det ikke var sånn. En parallell kan være at samme sang kan gå til topps på Spotify når den synges av Justin Bieber, men hadde samme sang blitt gitt ut av Nils Olsen ville ingen hørt på den to ganger. Og ofte krever det å høre en del ganger før ting sitter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er du god nok er du gammel nok heter det når man diskuterer unge fotballspillere. Det samme gjelder nok her. Dersom noen lager en sang som er bra nok så blir den nok sunget også.

 

Dette gjelder forøvrig alle sanger. Det er såvidt meg bekjent ingen sanger som ikke synges av "politiske" årsaker. Hvis en sang ikke synges er det enten fordi den ikke er ansett som god nok eller fordi den er bortglemt. Hvis noen dukker opp med en bra sang vil den bli tatt med på tribunen.

 

syns vi skal ha mer politiske sanger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden spillersanger er på agendaen, vil jeg gjerne lufte en til en som virkelig fortjener det. Dere får vurdere om det er noe som kan funke. Jeg synes virkelig spillersanger bør opp og frem igjen, selv om problematikken de siste årene har vært åpenbar.

 

Melodi: Samme som "Gullet ska' hem" mm.

 

Morten Skjønsberg
Morten Skjønsbe-e-erg
Vår egen Messi
Morten Skjønsberg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt lettere å ralle inn sanger på bortetur, men tid og mulighet på bussen. Onkel Blaa er en mulighet å prøve nye sanger. Og folk må jo gjerne ralle med oss, kanskje vi liker den/de nye sangen(e) så godt at vi synger den/de hele veien :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden spillersanger er på agendaen, vil jeg gjerne lufte en til en som virkelig fortjener det. Dere får vurdere om det er noe som kan funke. Jeg synes virkelig spillersanger bør opp og frem igjen, selv om problematikken de siste årene har vært åpenbar.

 

Melodi: Samme som "Gullet ska' hem" mm.

 

Morten Skjønsberg

Morten Skjønsbe-e-erg

Vår egen Messi

Morten Skjønsberg

 

Den melodien er Brann sin og vil garantert aldri slå an i $$.

 

Hilsen en ikke-aktiv bortetursraller.

 

Og ja, jeg vet at AaFK også har den, og stort sett hele supporter-Norge ler av de for det.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Siden spillersanger er på agendaen, vil jeg gjerne lufte en til en som virkelig fortjener det. Dere får vurdere om det er noe som kan funke. Jeg synes virkelig spillersanger bør opp og frem igjen, selv om problematikken de siste årene har vært åpenbar.

 

Melodi: Samme som "Gullet ska' hem" mm.

 

Morten Skjønsberg

Morten Skjønsbe-e-erg

Vår egen Messi

Morten Skjønsberg

 

Den melodien er Brann sin og vil garantert aldri slå an i $$.

 

Hilsen en ikke-aktiv bortetursraller.

 

 

Jaha, ja. "Brann sin sang" som blir sunget på utallige arenaer rundt om i verden, atpåtil av store rivaler. Og vi kan ikke bruke melodien fordi den angivelig er i et OBOS-lag sitt eie.

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den melodien er Brann sin og vil garantert aldri slå an i $$.

 

Hilsen en ikke-aktiv bortetursraller.

 

Og ja, jeg vet at AaFK også har den, og stort sett hele supporter-Norge ler av de for det.

 

 

Enig, Sloop John B vil nok aldri slå an i Stabæk. Det har for sterke bånd til Brann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jaha, ja. "Brann sin sang" som blir sunget på utallige arenaer rundt om i verden, atpåtil av store rivaler. Og vi kan ikke bruke melodien fordi den angivelig er i et OBOS-lag sitt eie.

 

 

Dette handler vel mest om hva norske supportere forbinder med melodien, noe du veldig godt synliggjorde ved å skrive "samme melodi som Gullet ska' hem" i stedet for originalen. Nå var det vel heller ikke bare melodien som var problemet her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Siden spillersanger er på agendaen, vil jeg gjerne lufte en til en som virkelig fortjener det. Dere får vurdere om det er noe som kan funke. Jeg synes virkelig spillersanger bør opp og frem igjen, selv om problematikken de siste årene har vært åpenbar.

 

Melodi: Samme som "Gullet ska' hem" mm.

 

Morten Skjønsberg

Morten Skjønsbe-e-erg

Vår egen Messi

Morten Skjønsberg

 

Den melodien er Brann sin og vil garantert aldri slå an i $$.

 

Hilsen en ikke-aktiv bortetursraller.

 

 

Jaha, ja. "Brann sin sang" som blir sunget på utallige arenaer rundt om i verden, atpåtil av store rivaler. Og vi kan ikke bruke melodien fordi den angivelig er i et OBOS-lag sitt eie.

 

 

Når du refererer til melodien som "Gullet ska "hem"" er du rimelig spot on på hva jeg mener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...