Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


 

Siden det udiskutabelt er enighet om å bruke (les PRØVE!) tromme nå, er det noen som kan ta ansvar for å skaffe dette (for å bruke en god gammel slager her inne: ) ASAP?

Jeg leser ikke at det er enighet om dette. Punktum.

 

 

Godt mulig du er uenig. Men dette vil bli prøvd så fort noen kjøper inn tromma enten du vil eller ikke. EOD.

 

Forsangere, tifofolk og flertallet i Vestfronten/Ultras1912 ønsker å prøve dette selv om man aldri vil klare å enes helt i disse miljøene heller.

 

Hva er farlig med å prøve? Blir det merkbart bedre er det rett vei å gå. Blir det feil og lite merkbart droppes den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Siden det udiskutabelt er enighet om å bruke (les PRØVE!) tromme nå, er det noen som kan ta ansvar for å skaffe dette (for å bruke en god gammel slager her inne: ) ASAP?

Jeg leser ikke at det er enighet om dette. Punktum.

Godt mulig du er uenig. Men dette vil bli prøvd så fort noen kjøper inn tromma enten du vil eller ikke. EOD.

 

Forsangere, tifofolk og flertallet i Vestfronten/Ultras1912 ønsker å prøve dette selv om man aldri vil klare å enes helt i disse miljøene heller.

 

Hva er farlig med å prøve? Blir det merkbart bedre er det rett vei å gå. Blir det feil og lite merkbart droppes den.

Nå leste du litt vel mye inn i mitt svar til SH. Jeg reagerte på hans påstand om at det var "udiskutabel enighet". Har ikke noe mot at vi prøver det ut.

 

Men tilstår at jeg liker å hetse andre lags supportere med ropet "hører bare tromma" så håper at vi fortsatt kan bruke det med stolthet:-D.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel alltid sunget: "trommer for bønder" og da vil det jo bli veldig rart om VI plutselig skal begynne å bruke det

Hva er rart med det? Som du skriver så har vi alltid sunget, det vil si at det har blitt sunget i, la oss si 15 år. For 15 år siden var tribunekulturen en helt annen. La oss også utvikle oss på tribunen, og ikke henge igjen i gamle dager!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan noen bare forklare dette trommebehovet en gang til? Jeg er nemlig litt treig. Tromme er vel noe man trenger for å styre store felt, og feltet vårt er mindre enn det har vært på 10 år. Så hvorfor trenger vi tromme nå? Hvilket problem er det man tror at en tromme kan løse?

 

Min vurdering: Jeg står noen ganger ganske sentralt i feltet, og andre ganger litt mer i utkanten. Jeg synes det er lettere å synge når "alle" rundt meg synger (altså sentralt), men innser jo at ikke alle kan stå der. De gangene jeg står litt i utkanten, tar jeg meg stadig sammen og synger selv om det kan føles litt "snodig". Jeg har ikke akkurat så mye sangstemme å skryte av, for å si det forsiktig. Poenget mitt er at jeg overhodet ikke ser for meg at det hadde vært lettere å synge bare fordi noen spiller tromme nede ved forsangeren(e). Kanskje tvert imot.

 

 

Dersom vi skal prøve, og det virker jo å være en hel del her inne som synes det, så må det i så fall være for en kort periode, f.eks. resten av sesongen. Det blir to (eller tre) hjemmekamper. En stund etter det har vi årsmøtet, og debatten/evalueringen kan tas der?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan noen bare forklare dette trommebehovet en gang til? Jeg er nemlig litt treig. Tromme er vel noe man trenger for å styre store felt, og feltet vårt er mindre enn det har vært på 10 år. Så hvorfor trenger vi tromme nå? Hvilket problem er det man tror at en tromme kan løse?

 

Min vurdering: Jeg står noen ganger ganske sentralt i feltet, og andre ganger litt mer i utkanten. Jeg synes det er lettere å synge når "alle" rundt meg synger (altså sentralt), men innser jo at ikke alle kan stå der. De gangene jeg står litt i utkanten, tar jeg meg stadig sammen og synger selv om det kan føles litt "snodig". Jeg har ikke akkurat så mye sangstemme å skryte av, for å si det forsiktig. Poenget mitt er at jeg overhodet ikke ser for meg at det hadde vært lettere å synge bare fordi noen spiller tromme nede ved forsangeren(e). Kanskje tvert imot.

 

 

Dersom vi skal prøve, og det virker jo å være en hel del her inne som synes det, så må det i så fall være for en kort periode, f.eks. resten av sesongen. Det blir to (eller tre) hjemmekamper. En stund etter det har vi årsmøtet, og debatten/evalueringen kan tas der?

Det er vel generelt for å bli bedre til å holde takt, synge da man skal, så man ikke får disse velkjente utaktene vi har mye problemer med på feltet. Vi som var på landskampen mot Tyskland fikk oppleve hvordan tromma fungerte å bruke i en gruppe. Gjengen der var ikke noe større enn vi er på vårt felt, men tromma hjalp så til de grader, og tenningsnivået ble også litt høyere fordi alle visste når man skulle synge hva. Og jeg har ikke vært på mange landskamper og kan ikke de sangene som synges særlig godt.

 

Ett eksempel her: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154365145035499&id=679495498

 

Denne sangen er veldig enkel, men ble holdt gående med godt trykk i minst 25 minutter i strekk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel alltid sunget: "trommer for bønder" og da vil det jo bli veldig rart om VI plutselig skal begynne å bruke det

Vi ser vel åker og går fra stadion. Er vel ikke just presis et bylag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kan man melde fra før det brukes tromme slik at vi kan bli hjemme. Sitte på hovis og hører stort sett bare trommer når bortelaget bruker det.

 

Hahah bra supporter. Latterlig. Hold deg hjemme

 

 

Hvis det er sånn vi skal behandle supportere som kommer med motsigelser er det seriøst ikke håp om at vi skal vokse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, beklager for måten jeg utrykte meg på i natt etter ett par vodka battery for mye. Selvfølgelig helt greit for meg at det er motsigelser. Skjønner at ikke alle ønsker det samme. Men samtidig så synes jeg det blir litt for dumt å skulle holde seg hjemme når trommen blir tatt i bruk. Gi det en sjangse først iallfall. Eneste jeg ønsker er at vi skal bli bedre på tribunen og få med fler. Så igjen beklager ordleggingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, beklager for måten jeg utrykte meg på i natt etter ett par vodka battery for mye. Selvfølgelig helt greit for meg at det er motsigelser. Skjønner at ikke alle ønsker det samme. Men samtidig så synes jeg det blir litt for dumt å skulle holde seg hjemme når trommen blir tatt i bruk. Gi det en sjangse først iallfall. Eneste jeg ønsker er at vi skal bli bedre på tribunen og få med fler. Så igjen beklager ordleggingen.

 

Ser den, we've all been there :) forøvrig helt enig om at vi skal gi det et forsøk, selv om jeg personlig ikke tror det blir noen suksess.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...