Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg stod litt bak på siden blandt SS i går, og hadde tidvis problemer med å se Kapteinen. Mulighet for at forsanger kan komme seg litt opp? Ølkasse/bruskasse? Husker det har blitt brukt/testet på Nadderud i "gamle dager". hehe. For å klare å bidra med å være samstemt og synge i samme tempo er det en fordel å se forsangerene - da man i blant må lese litt på munnen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg stod litt bak på siden blandt SS i går, og hadde tidvis problemer med å se Kapteinen. Mulighet for at forsanger kan komme seg litt opp? Ølkasse/bruskasse? Husker det har blitt brukt/testet på Nadderud i "gamle dager". hehe. For å klare å bidra med å være samstemt og synge i samme tempo er det en fordel å se forsangerene - da man i blant må lese litt på munnen!

 

Siden vi nå har fått etablert oss på kortsiden på TA, vil det være naturlig å ordne bruskasser. Dette bør vi få til allerede til helgen!

På bortebane er det neppe enkelt å få til, så da får vi bare satse på at man kan stå på stolene, slik jeg gjorde i går, selv om det ikke blir optimalt. Takk for innspill!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg stod litt bak på siden blandt SS i går, og hadde tidvis problemer med å se Kapteinen. Mulighet for at forsanger kan komme seg litt opp? Ølkasse/bruskasse? Husker det har blitt brukt/testet på Nadderud i "gamle dager". hehe. For å klare å bidra med å være samstemt og synge i samme tempo er det en fordel å se forsangerene - da man i blant må lese litt på munnen!

 

Siden vi nå har fått etablert oss på kortsiden på TA, vil det være naturlig å ordne bruskasser. Dette bør vi få til allerede til helgen!

På bortebane er det neppe enkelt å få til, så da får vi bare satse på at man kan stå på stolene, slik jeg gjorde i går, selv om det ikke blir optimalt. Takk for innspill!

 

Syns bruskasse er en bra greie, viktig at forsanger er synlig når vi er såpass mange.

En annen ting som jeg mener ville funket bra er om forsangerene/kjernen sprer seg litt utover.

Jeg står ofte litt lengre oppe i møljen, derfra må jeg lese på munnen til forsanger for å få med meg hva som blir sunget. I går funket det greit for jeg fikk ofte kontakt med Anders, men tviler på at alle klarer det. Mange synger faktisk ikke hvis ikke mange rundt dem synger. Jeg og noen folk rundt meg dro ofte igang fra vår del, men måtte virkelig konse for å "se" hva som ble sunget. Å høre dere der nede er neten umulig. (hørte jeg ropert? )

Derfor; hvis noen av kjernen flytter seg noen rader oppover, hadde trøkket vært enda bedre oftere.

Kjønner at det er lett å stille seg forran der det er mange som synger. Men er kanskje verdt å ofre dette, for enda bedre samkjøring/trøkk på syngingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns bruskasse er en bra greie, viktig at forsanger er synlig når vi er såpass mange.

En annen ting som jeg mener ville funket bra er om forsangerene/kjernen sprer seg litt utover.

Jeg står ofte litt lengre oppe i møljen, derfra må jeg lese på munnen til forsanger for å få med meg hva som blir sunget. I går funket det greit for jeg fikk ofte kontakt med Anders, men tviler på at alle klarer det. Mange synger faktisk ikke hvis ikke mange rundt dem synger. Jeg og noen folk rundt meg dro ofte igang fra vår del, men måtte virkelig konse for å "se" hva som ble sunget. Å høre dere der nede er neten umulig. (hørte jeg ropert? )

Derfor; hvis noen av kjernen flytter seg noen rader oppover, hadde trøkket vært enda bedre oftere.

Kjønner at det er lett å stille seg forran der det er mange som synger. Men er kanskje verdt å ofre dette, for enda bedre samkjøring/trøkk på syngingen.

 

Enig med mcmorten at det hadde fungert enda bedre om kjernen hadde plassert seg mer midt i sentrum av SS. Kunne det også kanskje vært en idé å bruke et flagg eller en liten vimpel til å markere når vi avslutter sangen? På den måten kan vi muligens greie å stoppe samtidig.

 

Eksempelvis så lenge flagget er oppe synger vi eller når noen vifter med flagget så avslutter vi.

 

-m-

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn for å komme med et litt halvseriøst forslag for å fikse på noe av problemet med sangene som ikke alle helt vet når de skal slutte og så høres det litt halvsvett ut når det dør ut. Er ikke alle sangene det går på, sånn som f.eks. evighetsregla osv, men sånn som på "overalt fra nord til sør" forlenger jo Anders den til ønsket lengde bare ved å gli inn med en liten "en gang til". Hvis vi har et visst antall ganger vi skal repetere før sangen er over, og så kan det heller forlenges på den måten hvis trøkket er veldig bra og man vil fortsette litt til.

 

Ikke at folk skal stå og telle antall ganger de har sunget "Vi har Johan Andersson, hurra hurra" og være med opptatt av om vi er på syvende eller åttende gangen, men er mulig det kan luke bort litt av de gangene hvor det er 1/3 som blir stående igjen og mumle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke at folk skal stå og telle antall ganger de har sunget "Vi har Johan Andersson, hurra hurra"

 

hurra utgår med høye kneløft. spar det til 17. mai. Syng Johan, Johan i stedet.

capiche?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke at folk skal stå og telle antall ganger de har sunget "Vi har Johan Andersson, hurra hurra"

 

hurra utgår med høye kneløft. spar det til 17. mai. Syng Johan, Johan i stedet.

capiche?

 

Trodde "Johan, Johan"-varianten til og med fikk hornmusikk som akkompagnering til kneløftene sine etter at det ble forsøkt noen ganger og veldig få fikk det med seg, er jo dessverre en stund siden vi har fått sunget den, men var ikke mange jeg hørte som sang Johan, Johan.

 

Uansett, null stress for min del, "Johan, Johan" it is :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempegøy å synge i dag. Vi klarte å få stadion til å reise seg 3 ganger - ny rekord? Men er det litt tidlig å dra den i første omgang på 1-0? Og vi fikk hele stadion til å svare på "Beste laget er" - "Stabæk". Kjempegøy!

 

Jeg tror effekten av å synge sangen/navnet til spillere er ganske stor. I dag fikk bl.a. Espen Hoff støtte, og han responderte! Men hører flere og flere kommenterer at vi kan være flinkere til å rope på spillerene som ikke skårer eller liknende. Kanskje spes forsvarsrekka får ikke mye oppmerksomhet om dagen (føler jeg), selv om vi nå har 3 kamper uten baklengs...

 

 

PS: innlegg ment som kontruktiv tilbakemeling og ikke kritikk om noen føler det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror effekten av å synge sangen/navnet til spillere er ganske stor. I dag fikk bl.a. Espen Hoff støtte, og han responderte! Men hører flere og flere kommenterer at vi kan være flinkere til å rope på spillerene som ikke skårer eller liknende. Kanskje spes forsvarsrekka får ikke mye oppmerksomhet om dagen (føler jeg), selv om vi nå har 3 kamper uten baklengs...

Enig, enig! Var veldig bra i gårsdagens kamp, men jeg savnet en sang(klassifiserers vell ikke som sang, og er heller ikke veldig orginal), Henning Hauger-klapp-klapp-klapp. Mannen var en mur foran forsvaret vårt og var som alltid utrolig trygg, og også konstryktiv med kula. Arbeidet Henning la ned i går var vanvittig, og samtidig som mange navn ble "chanta"/sunget etter kampslutt, sto Henning og kastet opp på sidelinjen(nok grunnet en enorm innsats). Slitere fortjener backing, det kan være lett å overse dem.

 

Men generelt; Hjemmekamp har endelig blitt skikkelig moro, både for oss og for gutta i blaatt og mørke blaatt. Det er deilig å høre gjennklangen vi lager i Hangar'n nå om dagen :)

Endret av avløsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På Startkampen hadde jeg med meg en venninne som frem til nå har vært en av Stabæk's mange "sofasupportere". Hun var ikke i tvil om at hun skal være med på mange kamper fremover, både i år, og neste år blir det nok sesongkort på henne! Hun stod, og sang med på de sangene hun kunne/lærte!

 

Hvor skal jeg med dette? Spre litt glede og fortelle at god stemning på feltet gjør at vi vil vokse - spesielt hvis gutta spiller som de gjorde sist. Magisk stemning på feltet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ståpels og ståp*** da vi økte tonen på kom igjen Stabæk! Generelt meget bra trøkk. Vi gir oss selv et klapp på skulderen, og sender samtidig et klapp til resten av tilskuerne. De var også med på å lage bra liv.. Årsbeste av "hovis"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ståpels og ståp*** da vi økte tonen på kom igjen Stabæk! Generelt meget bra trøkk. Vi gir oss selv et klapp på skulderen, og sender samtidig et klapp til resten av tilskuerne. De var også med på å lage bra liv.. Årsbeste av "hovis"?

 

Helt enig. Veldig moro når resten av hangaren ble med på å øke tonefallet på "kom igjen, Stabæk"!

 

Godt jobba folkens :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønte ikke noe da $$ plutselig trøkka enda mer på.... MAGISK! Helt rått å høre på!

 

Av nyskjerrighet, hvor i Hangaren satt du? Og egentlig generelt, dere som synes vi sang bra i dag, hvor satt dere?

 

Jeg stod selv i $$ og hadde det kjempegøy - akkuratt som mot Start :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av dere som synes vi sang bra i dag, hvor satt dere?

 

Felt G, Rad 17, Sete 15...

For deg som står og synger, vil det si tribunen på høyre side, ca 30-35m fra dødlinjen..

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempebra trøkk fra dere idag, ellers har det uansett og blitt mye bedre etter at dere flytta til kortsia. Var umulig å høre dere da dere stod i hjørnet.

 

 

Må si meg enig i det, kjempe jobb fra de blå skjelene i dag som ellers!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...