Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Fra Brannforumet
Synes egentlig det er rart ingen har reagert noe på lyden inne gymsalen til Stabæk.. Hjemmefansen får alt gratis når det gjelder lyd og trykk på kampene - mens bortefansen står på den desidert værste delen av stadion.. Når 50 unger på 10 år (min anm: JuniorSupport?) høres bedre enn ett par tusen Brann-fans (usikker på hvor mange vi var i går) er det veldig dumt..

 

Jeg stod helt nederst på bortefeltet - og la merke til under hele kampen at det var utrolig vanskelig å få ett unisont rop fra bortefansen.. følte jeg hørte folk 100 meter bak meg, når de stod ett par rader over meg..

 

Herlig å lese :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra Brannforumet
Synes egentlig det er rart ingen har reagert noe på lyden inne gymsalen til Stabæk.. Hjemmefansen får alt gratis når det gjelder lyd og trykk på kampene - mens bortefansen står på den desidert værste delen av stadion.. Når 50 unger på 10 år (min anm: JuniorSupport?) høres bedre enn ett par tusen Brann-fans (usikker på hvor mange vi var i går) er det veldig dumt..

Jeg stod helt nederst på bortefeltet - og la merke til under hele kampen at det var utrolig vanskelig å få ett unisont rop fra bortefansen.. følte jeg hørte folk 100 meter bak meg, når de stod ett par rader over meg..

Herlig å lese :lol:

Må vel tro at dette er noe av årsaken til at Stabæk kom litt tregt igang, men nå har 4 strake hjemme :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi... Vil alltid elske de blå!!! alltid elske de blå!!! konge sang as, annerledes og kul i forhold til de andre sangene vi har!! Den blir sjef når alle stemmer i :-)

 

Jeg synes den sangen er helt håpløs, av flere grunner:

- Det synges ikke helt i takt, og få som synger

- Det blir ikke noe trøkk da den har veldig lavt toneleie og er treig

- Den minner mer om begravelse, enn fest

- Føler evt. at det er en sang som burde synges når vi ligger under med flere mål

 

Nye sanger er kjempefint, men denne føler ikke jeg at passer for oss!

synes den passer helt perfekt! men under brann kampen var det mange som ikke kjente sangen. jeg selv måtte forklare flere ganger hva som ble sunget. og jeg fikk høre sangen for første gang i trondheim - men fant det virkelig enkelt å fortstå hva som ble sunget - klarte å synge med etter å ha hørt sangen en-to ganger.

og så synes jeg at sangen hadde vært en finfin avsluttning etter brann kampen (ellers generelt etter kampene) - da spillerne kom og hilste på oss hadde det vært konge å synge høyt "vi vi alltid elske de blaa"

 

p.s. sangen satt seg fast i ørene mine, og det er vel et tegn at den kan ikke være så dårlig ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi... Vil alltid elske de blå!!! alltid elske de blå!!! konge sang as, annerledes og kul i forhold til de andre sangene vi har!! Den blir sjef når alle stemmer i :-)

 

Jeg synes den sangen er helt håpløs, av flere grunner:

- Det synges ikke helt i takt, og få som synger

- Det blir ikke noe trøkk da den har veldig lavt toneleie og er treig

- Den minner mer om begravelse, enn fest

- Føler evt. at det er en sang som burde synges når vi ligger under med flere mål

 

Nye sanger er kjempefint, men denne føler ikke jeg at passer for oss!

synes den passer helt perfekt! men under brann kampen var det mange som ikke kjente sangen. jeg selv måtte forklare flere ganger hva som ble sunget. og jeg fikk høre sangen for første gang i trondheim - men fant det virkelig enkelt å fortstå hva som ble sunget - klarte å synge med etter å ha hørt sangen en-to ganger.

og så synes jeg at sangen hadde vært en finfin avsluttning etter brann kampen (ellers generelt etter kampene) - da spillerne kom og hilste på oss hadde det vært konge å synge høyt "vi vi alltid elske de blaa"

 

p.s. sangen satt seg fast i ørene mine, og det er vel et tegn at den kan ikke være så dårlig ;)

 

 

 

Folk må få litt tid til å lære nye sanger så er jeg sikker på at det kommer seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ja for all del, er jo veldig mye å klare å lære teksten til den sangen, hvis folk ikke lærte den etter første gangen, så kommer de aldri til å lære den.

Eller så går det jo an å legge ut sanger her da, så kan man skrive ut og øve litt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


*eh* sangen bestaar kun av en og en halv setning - trengs den virkelig aa skrives ned, skrives ut og öves?

selv jeg (som er utlending) klarte aa laere meg sangen med en gang.

 

apropos sanger: bakom skyene sangen synes jeg er blitt litt latterlig, naa da vi staar i en klimatisert hall virker det pinlig aa synge "Vi står i snø og regn og solskinn sånn som nå"

 

ellers stusser jeg litt over at man fortsatt synger "nadderud" (f. eks. "nadderud stadion er vaart hjem") naar vi har faatt et nytt hjem...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


apropos sanger: bakom skyene sangen synes jeg er blitt litt latterlig, naa da vi staar i en klimatisert hall virker det pinlig aa synge "Vi står i snø og regn og solskinn sånn som nå"

 

ellers stusser jeg litt over at man fortsatt synger "nadderud" (f. eks. "nadderud stadion er vaart hjem") naar vi har faatt et nytt hjem...

 

det å "stå i snø og regn og solskinn" ser jeg på som en metafor for at vi alltid vil støtte laget, uansett motgang og harde tider, så den er jeg ikke enig i.

 

Ang. Nadderud i sanger, så stemmer det kanskje ikke helt lenger, men ser ikke vitsen med å begynne å endre på sangene. Jeg har flyttet til Oslo, men sier fremdeles at jeg skal hjem når jeg skal til mor og far. Alle som trenger å skjønne hva vi mener, skjønner det selv om vi synger Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kommer alltid til å synge Nadderud :)

 

Vi burde synge "Nadderud" på dame kamper og "Fornebu" på herre kamper.

 

Jeg er blitt ganske stolt over å ha TA som hjemmebane, særlig siden vi har flyttet til kortsiden.

Nå synes jeg det er like morsomt å synge på TA som det er på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg prøver å bytte til Fornebu, men det er ikke lett. "nadderud stadion er vårt hjem" kommer jeg nok aldri til å bytte ut.

 

"Nadderud Stadion var vårt hjem"??

:lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes den sangen er helt håpløs, av flere grunner:

- Det synges ikke helt i takt, og få som synger

- Det blir ikke noe trøkk da den har veldig lavt toneleie og er treig

- Den minner mer om begravelse, enn fest

- Føler evt. at det er en sang som burde synges når vi ligger under med flere mål

 

Nye sanger er kjempefint, men denne føler ikke jeg at passer for oss!

 

 

Jeg er mer enig med erik_ her. Synes sangen har en veldig ettersmak av kirkerop eller liknende. Jeg synger som vanlig med, men håper den blir bedre med tiden, for sånn den er nå er den absolutt ikke en av mine favoritter.

 

Kirkesang?

 

 

Var på vei til å lete frem klippet jeg også, jeg er superfornøyd med at vi begynte å ha den med. Syns det er en av de kuleste vi har. Blir seff feil å sammenligne oss med 90 000 på maracana, men der er det nok endel jenter som synger med der også, kan de få det til kan vi, at det er for dypt toneleie er ikke vanskeligere å løse enn å synge en oktav eller halvoktav lysere. At det tar litt tid før den setter seg ordentlig er vel bare fordi det er en litt ukjent melodi. Er den bra nok for Flamengo er den bra nok for oss :)

 

Er ikke verre enn "Nadderud Stadion var vårt hjem" og "Vi er Staaaabækfans... fra fornebu!" i den andre sangen nei.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes den sangen er helt håpløs, av flere grunner:

- Det synges ikke helt i takt, og få som synger

- Det blir ikke noe trøkk da den har veldig lavt toneleie og er treig

- Den minner mer om begravelse, enn fest

- Føler evt. at det er en sang som burde synges når vi ligger under med flere mål

 

Nye sanger er kjempefint, men denne føler ikke jeg at passer for oss!

 

 

Jeg er mer enig med erik_ her. Synes sangen har en veldig ettersmak av kirkerop eller liknende. Jeg synger som vanlig med, men håper den blir bedre med tiden, for sånn den er nå er den absolutt ikke en av mine favoritter.

 

Kirkesang?

 

 

Var på vei til å lete frem klippet jeg også, jeg er superfornøyd med at vi begynte å ha den med. Syns det er en av de kuleste vi har. Blir seff feil å sammenligne oss med 90 000 på maracana, men der er det nok endel jenter som synger med der også, kan de få det til kan vi, at det er for dypt toneleie er ikke vanskeligere å løse enn å synge en oktav eller halvoktav lysere. At det tar litt tid før den setter seg ordentlig er vel bare fordi det er en litt ukjent melodi. Er den bra nok for Flamengo er den bra nok for oss :)

 

Er ikke verre enn "Nadderud Stadion var vårt hjem" og "Vi er Staaaabækfans... fra fornebu!" i den andre sangen nei.

 

Får vi sangen til å fungere som en "gladlåt" og "hit" i $$ kan jeg være den første til å ta tilbake kritikken jeg har kommet med. Men foreløpig er jeg ikke der - så får vi se hva som skjer utover i sesongen ;)

 

Jeg er jo tross alt glad for at det kommer inn nye - gode sanger :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får vi sangen til å fungere som en "gladlåt" og "hit" i $$ kan jeg være den første til å ta tilbake kritikken jeg har kommet med. Men foreløpig er jeg ikke der - så får vi se hva som skjer utover i sesongen ;)

Jeg er jo tross alt glad for at det kommer inn nye - gode sanger :-)

hva med å synge sangen også etter kampene når spillerne kommer og hilser på oss? uansett om vi vinner eller taper, jeg synes denne sangen har potensiale, og den funker bra fordi den er så veldig enkelt - både i tekst og melodi.

sangen ble jo sunget i flere minutter etter rbk kampen i trondheim, helt til lerkendal var tomt for folk og politiet ba oss forlate tribunen. hvorfor ikke synge sangen på hjemmebane også, og når det er fortsatt folk der?

det hjelper sikkert til å få sangen til en slik "gladlåt" og/eller hit ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nok en meget solid kamp fra kortsiden. Vi holder trøkket oppe både før, under, og etter kampen. Føler vi har vært gode på å involvere langsidene tidligere, men i dag var det helt fantastisk. Det kan vi bare fortsette med. "Tusenvis av Stabæk-fans" som kasterop kan bli meget bra hvis vi klarer å få med hele stadion.

 

I denne artikkelen/bloggen som det er linket til på stabak.no er det mye skryt til SS og resten av publikum. Morsomt og interessant å lese.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I denne artikkelen/bloggen som det er linket til på stabak.no er det mye skryt til SS og resten av publikum. Morsomt og interessant å lese.

 

Fantastisk blogg!!

Veldig bra.

"you never see a Pontus and then like a bus two come along at once" :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en meget solid kamp fra kortsiden. Vi holder trøkket oppe både før, under, og etter kampen. Føler vi har vært gode på å involvere langsidene tidligere, men i dag var det helt fantastisk. Det kan vi bare fortsette med. "Tusenvis av Stabæk-fans" som kasterop kan bli meget bra hvis vi klarer å få med hele stadion.

 

I denne artikkelen/bloggen som det er linket til på stabak.no er det mye skryt til SS og resten av publikum. Morsomt og interessant å lese.

Keller (who himself) was booked for giving him a nasty stare back
:blink:
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I denne artikkelen/bloggen som det er linket til på stabak.no er det mye skryt til SS og resten av publikum. Morsomt og interessant å lese.

 

Fantastisk blogg!!

Veldig bra.

"you never see a Pontus and then like a bus two come along at once" :)

 

Skryt til $$:

"The home fans co-ordinated bouncing in the first few minutes was a joy to watch."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keller (who himself) was booked for giving him a nasty stare back
:blink:

 

 

Korrekt observert av engelskmannen. Helt utrolig at Keller får kort der, men alt for ofte ser man dommere som tror de er nødt til å dele ut kort til begge spillere i den typen situasjoner. Ikke at det får noen konsekvenser denne gangen, men likevel irriterende.

Endret av Dennis Iliohans leggskinn
Lenke til innlegg
Del på andre sider


The stadium was about a third full, which was disappointing but the noise was incredible. I would say that when (if?) the stadium is ever full the noise would require the fans to wear earplugs.

 

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I en eller annen tråd (eller kanskje flere forskjellige) har jeg lest at en del har ment at vi synger for mye for enkelte, og for lite for andre (f.eks. farnerud). Jeg hadde dette i bakhodet under kampen i går, og hvis vi ser bort fra Keller, så virker som det nesten utelukkende synges for prestasjoner foran motstanders mål.

 

Knudsen er vel det mest åpenbare unntaket. Også IA fikk vel en gang i går en sang for en takling. Men i det store og hele synges det stort sett får spillere som lager mål / skaper store sjanser. Dette blir litt urettferdig for en del spillere. Henning, Vegar og Morten fikk vel ikke en eneste sang i går, og er vel ikke særlig vant til å få det heller.

 

Vi gjør jo et poeng av at en av de viktigste grunnene til at spillere skal synges til er for at de skal få en liten boost av det - f.eks. for å hjelpe Hoff og Bella til å finne formen/selvtilliten. Trenger ikke klubbspillende arbeidshester som Morten og Henning det? Eller purunge Vegar?

 

Jeg mener ikke at man skal begynne å telle antall sanger pr spiller, og sørge for at alle får nøyaktig like mange hver kamp, men man kan kanskje litt oftere synge også for defensive prestasjoner hos utespillere - og kanskje til og med uten noen spesiell anledning sette igang med sang for noen som ikke har hørt sangen sin på lenge...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...