Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Det å være forsanger. skal man være vendt mot publikum? HVis det er tullfelle er det noen som villle ofret å se kampen for å få liv?

Å være forsanger, supporterleder, capo, er en jobb som krever at man gir noe mer enn det å lede et opprop. Vi har bare et fåtall som har vist den type offervilje og lederskap, og min mening er at de som har det - pluss talent - bør få all mulig støtte og hjelp fra Stabæk Support.

 

Et av sommerens høydepunkt i så måte var kanskje under ekstraomgangene mot Sogndal, hvor et en håndfull gutter jobbet livet av seg - mesteparten av tiden med ryggen mot banen og balanserende på skumle kanter (Stabæk Support sto på Q-feltet) - for å holde trykket oppe. At kampen endte med tap kan neppe skyldes på trykket fra de vel 850 tilskuerene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det å være forsanger. skal man være vendt mot publikum? HVis det er tullfelle er det noen som villle ofret å se kampen for å få liv?

Å være forsanger, supporterleder, capo, er en jobb som krever at man gir noe mer enn det å lede et opprop. Vi har bare et fåtall som har vist den type offervilje og lederskap, og min mening er at de som har det - pluss talent - bør få all mulig støtte og hjelp fra Stabæk Support.

 

Et av sommerens høydepunkt i så måte var kanskje under ekstraomgangene mot Sogndal, hvor et en håndfull gutter jobbet livet av seg - mesteparten av tiden med ryggen mot banen og balanserende på skumle kanter (Stabæk Support sto på Q-feltet) - for å holde trykket oppe. At kampen endte med tap kan neppe skyldes på trykket fra de vel 850 tilskuerene...

Så syns du de burde tjene spenn på det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan de ikke finne seg en åker eller en tom lagerbygning å ha korøvelse i..? Fotball driter de jo tydeligvis i uansett. Litt for mange som bare er medlem i Klanen fordi de har blitt litt for "røffe" for Sølvguttene har jeg intrykk av.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


herregud! tror klanen medlemmene de er bedre supportere enn alle andre fordi de SYNGER under kampen?

pröver de aa danne noe som en elite-gjeng av supportere hvor man maa fortjene seg en plass? hvor man blir kastet ut naar man ikke fölger reglene nöye? pöh...aa forvente/kreve at de som ikke liker aa synge hele tiden, de som liker aa sitte (eller trenger aa sitte av forskjellige grunner), de som liker aa fölge kampen paa en rolig maate skal fnne seg en annen plass paa stadion er ikke bare barnslig, det skemmer meg. for en dum ide!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det hørtes ut som en god ide, jeg. Når ståfeltet vårt er fullt skulle jeg gjerne sett at de som ikke synger med forsvant ut først, slik at det ble plass til alle som synger.

Kunne ikke være mer enig, har flere ganger valgt å stå helt på siden iår, for å få andre til å synge, og stappfullt stå-felt uten at folk synger er rimelig døvt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det hørtes ut som en god ide, jeg. Når ståfeltet vårt er fullt skulle jeg gjerne sett at de som ikke synger med forsvant ut først, slik at det ble plass til alle som synger.

Kunne ikke være mer enig, har flere ganger valgt å stå helt på siden iår, for å få andre til å synge, og stappfullt stå-felt uten at folk synger er rimelig døvt..

Jeg er også enig (svarer på en post hvor det ikke står hva saken egentlig gjelder og hvor den kommer fra, fordi jeg syns det er plagsomt å være enig med Klanen...).

 

Supporterfelt skal ikke være først og fremst for folk som ikke har råd til/vil betale normal pris for billetter og sesongkort. Det skal være for arbeidende supportere. Og da er synging og heiarop svært viktig. Så om vi kommer i en situasjon at vi kan velge, sender vi ikke-syngende/ropende supportere til klokkesvingen. (halv pris...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det hørtes ut som en god ide, jeg. Når ståfeltet vårt er fullt skulle jeg gjerne sett at de som ikke synger med forsvant ut først, slik at det ble plass til alle som synger.

Kunne ikke være mer enig, har flere ganger valgt å stå helt på siden iår, for å få andre til å synge, og stappfullt stå-felt uten at folk synger er rimelig døvt..

Jeg er også enig (svarer på en post hvor det ikke står hva saken egentlig gjelder og hvor den kommer fra, fordi jeg syns det er plagsomt å være enig med Klanen...).

 

Supporterfelt skal ikke være først og fremst for folk som ikke har råd til/vil betale normal pris for billetter og sesongkort. Det skal være for arbeidende supportere. Og da er synging og heiarop svært viktig. Så om vi kommer i en situasjon at vi kan velge, sender vi ikke-syngende/ropende supportere til klokkesvingen. (halv pris...)

ville du akseptere aa bli sendt til en annen (daarlig) plass fordi du ikke synger HELE tiden? ideen om at folk skal synge er ok - men man maa akseptere at ikke alle (som ellers er sikkert ivrige supportere) gidder aa synge hver eneste kamp i hele 90 minuttene. jeg liker ikke tanken at man pröver aa forskelliggjöre supporterne/grupper av supporterne pga at noen synger alltid, noen synger litt, noen synger sjeldent eller aldri. neste gang er det kanskje slik at man ikke faar adgang til staatribunen fordi man setter seg under pausen - og en ekte suppoter skal ikke sitte. eller man blir kastet ut fordi man drakk for lite/for mye øl, har ikke drakt eller skjerf paa, veiver ikke nok med flaggene osv. osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det hørtes ut som en god ide, jeg. Når ståfeltet vårt er fullt skulle jeg gjerne sett at de som ikke synger med forsvant ut først, slik at det ble plass til alle som synger.

Kunne ikke være mer enig, har flere ganger valgt å stå helt på siden iår, for å få andre til å synge, og stappfullt stå-felt uten at folk synger er rimelig døvt..

Jeg er også enig (svarer på en post hvor det ikke står hva saken egentlig gjelder og hvor den kommer fra, fordi jeg syns det er plagsomt å være enig med Klanen...).

 

Supporterfelt skal ikke være først og fremst for folk som ikke har råd til/vil betale normal pris for billetter og sesongkort. Det skal være for arbeidende supportere. Og da er synging og heiarop svært viktig. Så om vi kommer i en situasjon at vi kan velge, sender vi ikke-syngende/ropende supportere til klokkesvingen. (halv pris...)

ville du akseptere aa bli sendt til en annen (daarlig) plass fordi du ikke synger HELE tiden? ideen om at folk skal synge er ok - men man maa akseptere at ikke alle (som ellers er sikkert ivrige supportere) gidder aa synge hver eneste kamp i hele 90 minuttene. jeg liker ikke tanken at man pröver aa forskelliggjöre supporterne/grupper av supporterne pga at noen synger alltid, noen synger litt, noen synger sjeldent eller aldri. neste gang er det kanskje slik at man ikke faar adgang til staatribunen fordi man setter seg under pausen - og en ekte suppoter skal ikke sitte. eller man blir kastet ut fordi man drakk for lite/for mye øl, har ikke drakt eller skjerf paa, veiver ikke nok med flaggene osv. osv.

Nå har vel også klanen fått det delikate "problemet" at det er in å være medlem og in å stå med klanen på kamp. Ingen spør deg da hva du bidrar med der. Med så store felter som Klanen har å opperere på så forstår jeg at det kan være vanskelig med synging dersom det er store "dødfelt" inne på feltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det hørtes ut som en god ide, jeg. Når ståfeltet vårt er fullt skulle jeg gjerne sett at de som ikke synger med forsvant ut først, slik at det ble plass til alle som synger.

Kunne ikke være mer enig, har flere ganger valgt å stå helt på siden iår, for å få andre til å synge, og stappfullt stå-felt uten at folk synger er rimelig døvt..

Jeg er også enig (svarer på en post hvor det ikke står hva saken egentlig gjelder og hvor den kommer fra, fordi jeg syns det er plagsomt å være enig med Klanen...).

 

Supporterfelt skal ikke være først og fremst for folk som ikke har råd til/vil betale normal pris for billetter og sesongkort. Det skal være for arbeidende supportere. Og da er synging og heiarop svært viktig. Så om vi kommer i en situasjon at vi kan velge, sender vi ikke-syngende/ropende supportere til klokkesvingen. (halv pris...)

ville du akseptere aa bli sendt til en annen (daarlig) plass fordi du ikke synger HELE tiden? ideen om at folk skal synge er ok - men man maa akseptere at ikke alle (som ellers er sikkert ivrige supportere) gidder aa synge hver eneste kamp i hele 90 minuttene. jeg liker ikke tanken at man pröver aa forskelliggjöre supporterne/grupper av supporterne pga at noen synger alltid, noen synger litt, noen synger sjeldent eller aldri. neste gang er det kanskje slik at man ikke faar adgang til staatribunen fordi man setter seg under pausen - og en ekte suppoter skal ikke sitte. eller man blir kastet ut fordi man drakk for lite/for mye øl, har ikke drakt eller skjerf paa, veiver ikke nok med flaggene osv. osv.

Nå har vel også klanen fått det delikate "problemet" at det er in å være medlem og in å stå med klanen på kamp. Ingen spør deg da hva du bidrar med der. Med så store felter som Klanen har å opperere på så forstår jeg at det kan være vanskelig med synging dersom det er store "dødfelt" inne på feltet.

Jeg tror heller ikke det nødvendigvis dreier seg om en konflikt mellom dem som vil synge HELE tiden og de som bare vil synge innimellom. Problemet er vel heller med folk som absolutt ikke vil synge, som syns kampropene stort sett er dumnme osv. Det dreier seg om grunnholdninger. Man får billigere billett fordi man har en jobb å gjøre. Så greit er det. Ønsker man å sitte ned (utenom pausen...), og kritisere egne spillere er det full anledning til det. På andre felt enn ståfeltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det hørtes ut som en god ide, jeg. Når ståfeltet vårt er fullt skulle jeg gjerne sett at de som ikke synger med forsvant ut først, slik at det ble plass til alle som synger.

Kunne ikke være mer enig, har flere ganger valgt å stå helt på siden iår, for å få andre til å synge, og stappfullt stå-felt uten at folk synger er rimelig døvt..

Jeg er også enig (svarer på en post hvor det ikke står hva saken egentlig gjelder og hvor den kommer fra, fordi jeg syns det er plagsomt å være enig med Klanen...).

 

Supporterfelt skal ikke være først og fremst for folk som ikke har råd til/vil betale normal pris for billetter og sesongkort. Det skal være for arbeidende supportere. Og da er synging og heiarop svært viktig. Så om vi kommer i en situasjon at vi kan velge, sender vi ikke-syngende/ropende supportere til klokkesvingen. (halv pris...)

ville du akseptere aa bli sendt til en annen (daarlig) plass fordi du ikke synger HELE tiden? ideen om at folk skal synge er ok - men man maa akseptere at ikke alle (som ellers er sikkert ivrige supportere) gidder aa synge hver eneste kamp i hele 90 minuttene. jeg liker ikke tanken at man pröver aa forskelliggjöre supporterne/grupper av supporterne pga at noen synger alltid, noen synger litt, noen synger sjeldent eller aldri. neste gang er det kanskje slik at man ikke faar adgang til staatribunen fordi man setter seg under pausen - og en ekte suppoter skal ikke sitte. eller man blir kastet ut fordi man drakk for lite/for mye øl, har ikke drakt eller skjerf paa, veiver ikke nok med flaggene osv. osv.

Nå har vel også klanen fått det delikate "problemet" at det er in å være medlem og in å stå med klanen på kamp. Ingen spør deg da hva du bidrar med der. Med så store felter som Klanen har å opperere på så forstår jeg at det kan være vanskelig med synging dersom det er store "dødfelt" inne på feltet.

Jeg tror heller ikke det nødvendigvis dreier seg om en konflikt mellom dem som vil synge HELE tiden og de som bare vil synge innimellom. Problemet er vel heller med folk som absolutt ikke vil synge, som syns kampropene stort sett er dumnme osv. Det dreier seg om grunnholdninger. Man får billigere billett fordi man har en jobb å gjøre. Så greit er det. Ønsker man å sitte ned (utenom pausen...), og kritisere egne spillere er det full anledning til det. På andre felt enn ståfeltet.

To ting:

 

Kan noen flytte disse innleggen inn i "Mer liv på $$" tråden? Hører vel hjemme der.

 

I denne diskusjonen er det nok ikke mulig å finne ett endelig svar. Det finnes ingen fasit, Klanen har valgt å lage kontrakter. Kontrakter for oss tror jeg hadde vært et bomskudd, og det bør ikke vi gjøre.

 

Derimot så er det interessant å finne ut hvordan vi kan få flere til å synge med, og hvordan vi kan sørge for å samle de syngende. Dette tror jeg gjøres best ved å promotere det stående feltet til $$ som et felt for de som synger. Ikke feltet for klovner. Dette sammen med organiserte forsangere vil sikkert gjøre endel. Dessuten kommer sikkert denne diskusjonen til å dukke opp igjen og igjen og igjen, som det har gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hm...ser ut som om det begynner aa bli den samme diskusjonen vi har i st.pauli i flere aar naa.

masse folk betyr mangfold. först og fremst er dette bra - men det kan ogsaa skape noen problemer.

men aa tvinge folk enten aa synge eller aa gaa er ikke den riktige veien.

man maa finne paa noe som gjör det ekstra spennende aa vaere med paa (stabaek supports eller klanens)staatribunen, noe som gjör det til en utrolig bra opplevelse at man synger/heier paa laget sitt. folk maa bokstavelig vaere kaate paa aa synge og staa.

at det er "in" aa staa med "hardcore" supporterne er uten tvil et fenomen som kom opp for noen aar siden. og det er helt klart at de gamle ikke vil vike for noen unggutter som ikke har "fortjent" seg plassen paa staatribunen. jeg vet desverre ikke hva man kunne gjöre...men aa kaste ut folk er helt feil. kanskje man kunne anlegge noe som en "laerlings-seksjon" (ved siden av staatribunen) hvor alle som har lyst til aa bli med kan bevise hvor mye de er interesserte i aa synge, rope, heie osv. de kunne faa lov til aa utvikle og gjennomföre egne tifoideer (med litt hjelp fra de mer kyndige supporterne), og saa kunne de unge vokse inn i det omraadet de har tenkt/önsket seg - og fordi de gamle og de unge jobber sammen blir det knyttet nye vennskap, og ingen föler seg traakket paa foten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er nevnt her inne før, og jeg syns den er helt sykt fet!!!!! Bajenfansen som synger den og som har "lånt" den fra Panathinaikos.

 

En tekst kunne vært slik(Hermer etter Bajen):

 

Fra Nadderud

(fra nadderud)

Kommer vårt lag

(kommer vårt lag)

Som knuser Godset, Lyn og Enga her i dag

(her i dag)

Og vi er blå

(og vi er blå)

Og mørkeblå

(og mørkeblå)

Og for vårt Stabæklag skal vi alltid stå på!

 

Synger først tostemt og så neste strofe synger vi unisont. Annenhver gang, mange ganger etter hverandre.

 

Edit: som ønsket byttet jeg ut Viking med Godset, noe som passer bra!

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider


er nevnt her inne før, og jeg syns den er helt sykt fet!!!!! Bajenfansen som synger den og som har "lånt" den fra Panathinaikos.

 

En tekst kunne vært slik(Hermer etter Bajen):

 

Fra Nadderud

(fra nadderud)

Kommer vårt lag

(kommer vårt lag)

Som knuser Viking, Lyn og Enga her i dag

(her i dag)

Og vi er blå

(og vi er blå)

Og mørkeblå

(og mørkeblå)

Og for vårt Stabæklag skal vi alltid stå på!

 

Synger først tostemt og så neste strofe synger vi unisont. Annenhver gang, mange ganger etter hverandre.

 

KNALL!!

Er det ingen video-guruer her inne som kan legge inn tekst over videoen som det linkes til? Deretter kan man lage en egen tråd med sanger som lett kan pugges av alle (rytme og tekst = easy learning)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er nevnt her inne før, og jeg syns den er helt sykt fet!!!!! Bajenfansen som synger den og som har "lånt" den fra Panathinaikos.

 

En tekst kunne vært slik(Hermer etter Bajen):

 

Fra Nadderud

(fra nadderud)

Kommer vårt lag

(kommer vårt lag)

Som knuser Viking, Lyn og Enga her i dag

(her i dag)

Og vi er blå

(og vi er blå)

Og mørkeblå

(og mørkeblå)

Og for vårt Stabæklag skal vi alltid stå på!

 

Synger først tostemt og så neste strofe synger vi unisont. Annenhver gang, mange ganger etter hverandre.

 

KNALL!!

Er det ingen video-guruer her inne som kan legge inn tekst over videoen som det linkes til? Deretter kan man lage en egen tråd med sanger som lett kan pugges av alle (rytme og tekst = easy learning)

 

Det kunne jo vært en ide for hjemmesiden til $$. Legge ut videoer med tekstene til de mest brukte supportersangene/ropene slik at det blir lettere for nye folk å lære seg disse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kanskje man kunne anlegge noe som en "laerlings-seksjon" (ved siden av staatribunen) hvor alle som har lyst til aa bli med kan bevise hvor mye de er interesserte i aa synge, rope, heie osv. de kunne faa lov til aa utvikle og gjennomföre egne tifoideer (med litt hjelp fra de mer kyndige supporterne), og saa kunne de unge vokse inn i det omraadet de har tenkt/önsket seg - og fordi de gamle og de unge jobber sammen blir det knyttet nye vennskap, og ingen föler seg traakket paa foten.

 

Jeg tror nå dessverre at de som kryper inn på feltet vårt, men er for late til å synge, hvertfall ikke gidder å stå i en egen "lærlingssekjon"... Det kan umulig være credz for dem, om det er det de er ute etter ved å gjøre noe som er "in".

 

Jeg irriterer meg litt over ignorante motesupportere. Det var som da jeg fikk høre at noen ikke navngitte venner av meg var blitt skikkelig ivrige supportere i løpet av et par ukers tid på vårsesongen, men trakk seg helt ut da de fant ut at sesongkortet ikke gjaldt på bortebane......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er nevnt her inne før, og jeg syns den er helt sykt fet!!!!! Bajenfansen som synger den og som har "lånt" den fra Panathinaikos.

 

En tekst kunne vært slik(Hermer etter Bajen):

 

Fra Nadderud

(fra nadderud)

Kommer vårt lag

(kommer vårt lag)

Som knuser Viking, Lyn og Enga her i dag

(her i dag)

Og vi er blå

(og vi er blå)

Og mørkeblå

(og mørkeblå)

Og for vårt Stabæklag skal vi alltid stå på!

 

Synger først tostemt og så neste strofe synger vi unisont. Annenhver gang, mange ganger etter hverandre.

 

KNALL!!

Er det ingen video-guruer her inne som kan legge inn tekst over videoen som det linkes til? Deretter kan man lage en egen tråd med sanger som lett kan pugges av alle (rytme og tekst = easy learning)

 

Det kunne jo vært en ide for hjemmesiden til $$. Legge ut videoer med tekstene til de mest brukte supportersangene/ropene slik at det blir lettere for nye folk å lære seg disse.

 

 

Nevnte det i våres en gang, om ikke det ville vært en idè å legge ut mp3 når vi synger de ulike sangene, men det rant vekk i sanden. Naturlig nok er det andre ting jeg tenker på enn å fikle med mobilen når jeg er på kamp. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kunne jo vært en ide for hjemmesiden til $$. Legge ut videoer med tekstene til de mest brukte supportersangene/ropene slik at det blir lettere for nye folk å lære seg disse.

 

 

Nevnte det i våres en gang, om ikke det ville vært en idè å legge ut mp3 når vi synger de ulike sangene, men det rant vekk i sanden. Naturlig nok er det andre ting jeg tenker på enn å fikle med mobilen når jeg er på kamp. :)

 

Få Blue Dream-TV til å gjöre opptak av $$-feltet under en kamp, legg så på tekst som endrer farge akkurat som på en karaoke-video. Skal noen avholde sangmöte, kan jo en slik karaoke-video innspilles der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kunne jo vært en ide for hjemmesiden til $$. Legge ut videoer med tekstene til de mest brukte supportersangene/ropene slik at det blir lettere for nye folk å lære seg disse.

 

 

Nevnte det i våres en gang, om ikke det ville vært en idè å legge ut mp3 når vi synger de ulike sangene, men det rant vekk i sanden. Naturlig nok er det andre ting jeg tenker på enn å fikle med mobilen når jeg er på kamp. :)

 

Få Blue Dream-TV til å gjöre opptak av $$-feltet under en kamp, legg så på tekst som endrer farge akkurat som på en karaoke-video. Skal noen avholde sangmöte, kan jo en slik karaoke-video innspilles der.

 

Ingen dum idè, selv tenkte jeg bare å ta det med mobilen under kamp.. Problemet er som sagt å huske på det..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er nevnt her inne før, og jeg syns den er helt sykt fet!!!!! Bajenfansen som synger den og som har "lånt" den fra Panathinaikos.

En tekst kunne vært slik(Hermer etter Bajen):

Fra Nadderud

(fra nadderud)

Kommer vårt lag

(kommer vårt lag)

Som knuser Godset, Lyn og Enga her i dag

(her i dag)

Og vi er blå

(og vi er blå)

Og mørkeblå

(og mørkeblå)

Og for vårt Stabæklag skal vi alltid stå på!

 

God idè, men dessverre kjører Klanen nokså lik tekst på sin versjon...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja hvis klanen synger på en sang kan selvsagt ikke vi gjøre det. Jeg synes vi skal slutte med blå supportereffekter for det har klanen også.

 

Når det er sagt må vi finne på noe mindre uspennende å synge enn at vi er Stabæk og vi er blå og vi er fra Bærum og vi spiller på Nadderud og allez allez allez.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja hvis klanen synger på en sang kan selvsagt ikke vi gjøre det. Jeg synes vi skal slutte med blå supportereffekter for det har klanen også.

 

Teksten er veldig lik da, vi får prøve å finne en annen på samme melodi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er nevnt her inne før, og jeg syns den er helt sykt fet!!!!! Bajenfansen som synger den og som har "lånt" den fra Panathinaikos.

 

En tekst kunne vært slik(Hermer etter Bajen):

 

Fra Nadderud

(fra nadderud)

Kommer vårt lag

(kommer vårt lag)

Som knuser Godset, Lyn og Enga her i dag

(her i dag)

Og vi er blå

(og vi er blå)

Og mørkeblå

(og mørkeblå)

Og for vårt Stabæklag skal vi alltid stå på!

 

Synger først tostemt og så neste strofe synger vi unisont. Annenhver gang, mange ganger etter hverandre.

 

Edit: som ønsket byttet jeg ut Viking med Godset, noe som passer bra!

 

Originalen.. En sykt fet melodi som vi burde klare å gjøre noe med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja hvis klanen synger på en sang kan selvsagt ikke vi gjøre det. Jeg synes vi skal slutte med blå supportereffekter for det har klanen også.

 

Når det er sagt må vi finne på noe mindre uspennende å synge enn at vi er Stabæk og vi er blå og vi er fra Bærum og vi spiller på Nadderud og allez allez allez.

 

 

Hvorfor skal vi synge noe annet enn det? Skal vi synge at vi er oransje og kommer fra Ålesund da? Vi er jo fra Bærum, spiller på Nadderud, har blå drakter og heter Stabæk...

 

Drit i om klanen synger samme sang med nesten samme tekst da! Alle synger jo stort sett det samme på alle sanger uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...