Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Ja hvis klanen synger på en sang kan selvsagt ikke vi gjøre det. Jeg synes vi skal slutte med blå supportereffekter for det har klanen også.

 

Når det er sagt må vi finne på noe mindre uspennende å synge enn at vi er Stabæk og vi er blå og vi er fra Bærum og vi spiller på Nadderud og allez allez allez.

 

 

Hvorfor skal vi synge noe annet enn det? Skal vi synge at vi er oransje og kommer fra Ålesund da? Vi er jo fra Bærum, spiller på Nadderud, har blå drakter og heter Stabæk...

 

Drit i om klanen synger samme sang med nesten samme tekst da! Alle synger jo stort sett det samme på alle sanger uansett.

 

Ingen hører hva klanen synger uansett... Drit i dem, som du sier, det er få sanger man er alene om å ha.. Bare se i år, så har ''over alt fra nord til sør''-melodien blitt adoptert av kfl, klanen, kjernen mfl.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er nevnt her inne før, og jeg syns den er helt sykt fet!!!!! Bajenfansen som synger den og som har "lånt" den fra Panathinaikos.

 

En tekst kunne vært slik(Hermer etter Bajen):

 

Fra Nadderud

(fra nadderud)

Kommer vårt lag

(kommer vårt lag)

Som knuser Godset, Lyn og Enga her i dag

(her i dag)

Og vi er blå

(og vi er blå)

Og mørkeblå

(og mørkeblå)

Og for vårt Stabæklag skal vi alltid stå på!

 

Synger først tostemt og så neste strofe synger vi unisont. Annenhver gang, mange ganger etter hverandre.

 

Edit: som ønsket byttet jeg ut Viking med Godset, noe som passer bra!

Det faktisk en jævlig god ide. Burde man ha med trommer å kanskje? hadde vært fett med noen ivrige forsangere å B) hvis vi hadde fått det til hadde det vært konge

Endret av Ulle
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromme har fått egen tråd. De som har behov for å tå opp den diskusjonen på nytt kan jo bruke den tråden.

 

Men la meg si det sånn - den som stiller med tromme på Nadderud på nok være ganske tøff. Motstanden mot tromme virker ganske massiv...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromme har fått egen tråd. De som har behov for å tå opp den diskusjonen på nytt kan jo bruke den tråden.

 

Men la meg si det sånn - den som stiller med tromme på Nadderud på nok være ganske tøff. Motstanden mot tromme virker ganske massiv...

 

 

Heh, jeg hadde jo mitt eget ønske om megafon, men det ble fort nedstemt:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det så enkelt at alle må dra i samme retning uansett.

 

Om alle på feltet vårt synger bra som faen, er det tøft med tromme.

Om alle på feltet vårt synger bra som faen, trenger vi ikke tromme.

Om noen på feltet vårt ikke gidder å synge fordi de synes det høres teit ut med tromme, høres det teit ut med tromme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drar den vel litt langt nå da. Mange store supporterklubber som bruker trommer. det er ikke noe galt i å bruke det men da må alle synge med ellers virker det bare idiotisk. Men hvis folka har gitt det opp før man har prøvd er det jo håpløst. det sier seg selv

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromme utgår, denne diskusjonen har dukket opp fra tid til annen. Argumentene kjenner vi vel igjen, kjekt for å holde takten, ødelegger også gode rop. Er mot, mot, skikkelig supermot tromme..

 

Samme er det med kubjeller som noen hadde mot LSK, lurte først på om det var for å gjøre narr..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med ropert? Ikke en slik "elektrifisert" megafon som Jonas R. bruker i sine show, men en gammeldags ropert som cox'ene bruker. To tre forsangere med slike burde kunne klare å holde tempoet oppe/nede, samtidig blir det ikke like forvrengt lyd som i en megafon.

man_megaphone.jpg

Endret av apk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromme utgår, denne diskusjonen har dukket opp fra tid til annen. Argumentene kjenner vi vel igjen, kjekt for å holde takten, ødelegger også gode rop. Er mot, mot, skikkelig supermot tromme..

 

Samme er det med kubjeller som noen hadde mot LSK, lurte først på om det var for å gjøre narr..

javel sjef

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromme utgår, denne diskusjonen har dukket opp fra tid til annen. Argumentene kjenner vi vel igjen, kjekt for å holde takten, ødelegger også gode rop. Er mot, mot, skikkelig supermot tromme..

 

Samme er det med kubjeller som noen hadde mot LSK, lurte først på om det var for å gjøre narr..

javel sjef

 

han er vel neppe sjef :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromme utgår, denne diskusjonen har dukket opp fra tid til annen. Argumentene kjenner vi vel igjen, kjekt for å holde takten, ødelegger også gode rop. Er mot, mot, skikkelig supermot tromme..

 

Samme er det med kubjeller som noen hadde mot LSK, lurte først på om det var for å gjøre narr..

javel sjef

 

han er vel neppe sjef :)

Er ikke jeg sjef?

 

Jeg er min egen sjef, jeg er sjef over en annen på jobben, jeg er sjefen i hjemmet og jeg er helt sjef på byen. (og med denne avsporingen så tar jeg en sjefsavgjørelse, nemlig å komme tilbake til trådens poeng) Vi trenger flere som er helt sjef blant de syngende på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromme utgår, denne diskusjonen har dukket opp fra tid til annen. Argumentene kjenner vi vel igjen, kjekt for å holde takten, ødelegger også gode rop. Er mot, mot, skikkelig supermot tromme..

 

Samme er det med kubjeller som noen hadde mot LSK, lurte først på om det var for å gjøre narr..

javel sjef

 

han er vel neppe sjef :)

Er ikke jeg sjef?

 

Jeg er min egen sjef, jeg er sjef over en annen på jobben, jeg er sjefen i hjemmet og jeg er helt sjef på byen. (og med denne avsporingen så tar jeg en sjefsavgjørelse, nemlig å komme tilbake til trådens poeng) Vi trenger flere som er helt sjef blant de syngende på Nadderud.

 

Vet ikke om vi trenger flere sjefer, men flere 'undersjefer', og de som blir sjefet med(dvs alle bortsett fra sjefene) må være bedre til å gjøre som sjefen sier (dvs synge. Høyt.).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klanens sangkontrakt

 

For vår del, ville dette jo bare fortsatt med situasjonen sånn den er nå. Mange av de som står på sidene bidrar jo ikke noe særlig.

 

Det var jo, før årets sesong, en mulighet for at vi kunne få noen seter på feltet ved siden av. Forutsatt at vi solgte nok sesongkort og medlemskort innen ett gitt tidspunkt. Tregheten hos den store masse førte til at det ikke ble noe av.

 

Hvis vi får til det i år, og får et felt til, så synes jeg det hadde vært en god ide å kreve at for å stå på feltet, så må man bidra. Hvis man ikke ønsker å bidra, så blir man henvist til feltet ved siden av. Litt må man kunne gi tilbake!

 

By the way: Starter salget av sesongkort snart?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klanens sangkontrakt

 

For vår del, ville dette jo bare fortsatt med situasjonen sånn den er nå. Mange av de som står på sidene bidrar jo ikke noe særlig.

 

Det var jo, før årets sesong, en mulighet for at vi kunne få noen seter på feltet ved siden av. Forutsatt at vi solgte nok sesongkort og medlemskort innen ett gitt tidspunkt. Tregheten hos den store masse førte til at det ikke ble noe av.

 

Hvis vi får til det i år, og får et felt til, så synes jeg det hadde vært en god ide å kreve at for å stå på feltet, så må man bidra. Hvis man ikke ønsker å bidra, så blir man henvist til feltet ved siden av. Litt må man kunne gi tilbake!

 

By the way: Starter salget av sesongkort snart?

Vi venter på avklaring fra Stabæk angående sesongkort. Hadde håpet å starte salget denne uken, men blir desverre ikke før neste uke. Info kommer på forsiden (og sms).

 

Vi får bedre plass i år, men det er helt uaktuellt å henvise noen hit eller dit. Vi forutsetter at alle som vil stå har et ønske om å bidra og at de aller fleste faktisk gjør det også bare de blir litt varme i trøya. Andre forslag som er nevnt i denne tråden vil antagelig foretrekkes for å få flere til å synge. Å henvise folk til visse steder på feltet vil bare stigmatisere de som fra før ikke synger, det blir ikek bedre trøkk og flere sangere av denn grunn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klanens sangkontrakt

 

For vår del, ville dette jo bare fortsatt med situasjonen sånn den er nå. Mange av de som står på sidene bidrar jo ikke noe særlig.

 

Det var jo, før årets sesong, en mulighet for at vi kunne få noen seter på feltet ved siden av. Forutsatt at vi solgte nok sesongkort og medlemskort innen ett gitt tidspunkt. Tregheten hos den store masse førte til at det ikke ble noe av.

 

Hvis vi får til det i år, og får et felt til, så synes jeg det hadde vært en god ide å kreve at for å stå på feltet, så må man bidra. Hvis man ikke ønsker å bidra, så blir man henvist til feltet ved siden av. Litt må man kunne gi tilbake!

 

By the way: Starter salget av sesongkort snart?

Vi venter på avklaring fra Stabæk angående sesongkort. Hadde håpet å starte salget denne uken, men blir desverre ikke før neste uke. Info kommer på forsiden (og sms).

 

Vi får bedre plass i år, men det er helt uaktuellt å henvise noen hit eller dit. Vi forutsetter at alle som vil stå har et ønske om å bidra og at de aller fleste faktisk gjør det også bare de blir litt varme i trøya. Andre forslag som er nevnt i denne tråden vil antagelig foretrekkes for å få flere til å synge. Å henvise folk til visse steder på feltet vil bare stigmatisere de som fra før ikke synger, det blir ikek bedre trøkk og flere sangere av denn grunn!

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...