Gå til innhold

Royal Leage?


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


 

Det hadde selvsakt hvert hyggelig, men jeg tror det er liten sansynlighet for at VIF faktisk trekker seg...

 

Naturligvis trekker de seg ikke, de bare bruser litt med fjærene for å få det som de vil, ettersom NFF tjener mer penger på publikumslag som VIF enn de gjør på Stabæk.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det hadde selvsakt hvert hyggelig, men jeg tror det er liten sansynlighet for at VIF faktisk trekker seg...

 

Naturligvis trekker de seg ikke, de bare bruser litt med fjærene for å få det som de vil, ettersom NFF tjener mer penger på publikumslag som VIF enn de gjør på Stabæk.

Dette bærer klassiske trekk av opp som kjøteren Vif er og ned som en skinnfell. Vi kan skyte en hvit pil etter RL. Vif lar ikke sånt gå fra seg, om ikke annet enn fordi det er endel penger i å spille denne utskjelte cup'en.

 

Dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette bærer klassiske trekk av opp som kjøteren Vif er og ned som en skinnfell. Vi kan skyte en hvit pil etter RL. Vif lar ikke sånt gå fra seg, om ikke annet enn fordi det er endel penger i å spille denne utskjelte cup'en.

 

Dessverre.

 

Det er jo dessuten en unik mulighet for supporterne deres til å oppleve andre land! Er vel ikke akkurat overflod av VIF fans som drar på ferie til utlandet. Går mest i campingtur til Hønefoss og kanskje en tur på tusenfryd dersom trygden strekker til.. Nå kan de få se hvordan blokkene ser ut i Sverige og Danmark også! Aldri i livet om de lar den muligheten gå fra seg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette bærer klassiske trekk av opp som kjøteren Vif er og ned som en skinnfell. Vi kan skyte en hvit pil etter RL. Vif lar ikke sånt gå fra seg, om ikke annet enn fordi det er endel penger i å spille denne utskjelte cup'en.

 

Dessverre.

 

Det er jo dessuten en unik mulighet for supporterne deres til å oppleve andre land! Er vel ikke akkurat overflod av VIF fans som drar på ferie til utlandet. Går mest i campingtur til Hønefoss og kanskje en tur på tusenfryd dersom trygden strekker til.. Nå kan de få se hvordan blokkene ser ut i Sverige og Danmark også! Aldri i livet om de lar den muligheten gå fra seg!

Nå skal du ikke skimse av en tur til Tusenfryd!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra det som står på www.vif.no av nyheter, tror jeg det er minimal sjanse for at de skulle droppe Royal League.

 

 

 

At Stabæk evt får plassen er en ting, men den største bonusen er jo om Viff i hele tatt trekker seg. Da kan det bli et hyggelig kveldsfordriv å se Royal League.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette bærer klassiske trekk av opp som kjøteren Vif er og ned som en skinnfell. Vi kan skyte en hvit pil etter RL. Vif lar ikke sånt gå fra seg, om ikke annet enn fordi det er endel penger i å spille denne utskjelte cup'en.

 

Dessverre.

Jeg vedder mye på at det du skriver er riktig. Tomme hoder skramler mest, og vi vet alle hvem det er...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På TV2 avviste vålerenga direktøren at de kommer til å trekke seg. Dette er altså ikke aktuellt.

 

 

Det er jo ingen lag som er "dumme" nok til å trekke seg fra RL (man går fra inntekter o.l.), selv om det hadde vært digg om enga hadde trukket seg og vi fikk plassen :P

 

Vi må nok være realistiske og si (det samme som Ulle) at vi kommer til RL og kanskje CL ;) , men dette skjer i sesongen 2007 :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nesten så vi burde fått plass likevel, når man ser hvor motiverte enkelte av klubbene er...

Henke er heller ikke spesielt fornøyd...

 

Kanskje ikke så rart at Rbk-spillerne ikke er så motiverte, når hjemmebanen deres er omgjort til grusbane.

 

 

enig, man husker jo de kampene man selv har spilt på grus, var ikke særlig motiverende;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nesten så vi burde fått plass likevel, når man ser hvor motiverte enkelte av klubbene er...

Henke er heller ikke spesielt fornøyd...

 

Kanskje ikke så rart at Rbk-spillerne ikke er så motiverte, når hjemmebanen deres er omgjort til grusbane.

 

 

enig, man husker jo de kampene man selv har spilt på grus, var ikke særlig motiverende;)

Grus er helt jævlig(unnskyld utrykket) å spille på spør du meg. vanskelig å få til et teknisk bra spill og samtidig er belastningsskaden i ben og knær større enn på gressmatta. Hadde bare alle hatt så fint gress som på nadderud hadde livet vært herlig :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er det som er så gærent med grus..? Det er jo kanonbra å spille på! Mykt å tryne, digg å ta sklitaklinger, ballen spretter perfekt, keeperen kan slenge seg uten problemer, man får sandkorn i øya/kjeften... Rett og slett herlig! Hvorfor ikke satse på grus istedenfor kunstgress på Blue Dream Arena?? Überkönig! :P:ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

TV Norge trekker seg fra Royal League.

http://www.ba.no/sport/rixsport/article2496630.ece

 

"og uten TV-avtale går den skandinaviske fotballturneringen en usikker framtid i møte. "

 

Jeg håper derimot at dette kan åpne for at TV2 eller NrK kommer på banen som adskillig mer profesjonelle aktører før Stabæk er med neste vinter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV Norge trekker seg fra Royal League.

http://www.ba.no/sport/rixsport/article2496630.ece

 

"og uten TV-avtale går den skandinaviske fotballturneringen en usikker framtid i møte. "

 

Jeg håper derimot at dette kan åpne for at TV2 eller NrK kommer på banen som adskillig mer profesjonelle aktører før Stabæk er med neste vinter.

 

 

Enig, skjønner ikke at fans med lag i RL vil legge ned hele greia. Selv synes jeg hver ekstra tellende kamp med Stabæk en stor bonus

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er jaggu ikke sikker på hva jeg synes om denne turneringen. Tanken er vel god, men selve utførelsen har ikke stått i stil. Flere av klubbene nedprioriterer hele turneringen åpenlyst, og når enkelte lag spiller hjemmekampene sine i andre land, eller milevis unna der de egentlig hører hjemme, men under 500 på tribunen... tja, kanskje på tide å stikke fingern i jorda. Dessuten er jeg usikker på om det er positivt for lagene å spille denne turneringen eller ei. Mye bra kamp-matching, men også en del slitasje på spillerne i en viktig opptreningsfase.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 2. Jan 2007, 21:49) 95137[/snapback]
Er jaggu ikke sikker på hva jeg synes om denne turneringen. Tanken er vel god, men selve utførelsen har ikke stått i stil. Flere av klubbene nedprioriterer hele turneringen åpenlyst, og når enkelte lag spiller hjemmekampene sine i andre land, eller milevis unna der de egentlig hører hjemme, men under 500 på tribunen... tja, kanskje på tide å stikke fingern i jorda. Dessuten er jeg usikker på om det er positivt for lagene å spille denne turneringen eller ei. Mye bra kamp-matching, men også en del slitasje på spillerne i en viktig opptreningsfase.

Tenk hva en innedørs fotballarena godkjent for internasjonale kamper kan gjøre med en turnering som denne.  Særlig om stadionet er plassert sentralt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom TVNorge bestemmer seg for å trekke seg ut av Royal League er det udelt positivt etter mitt syn. Det er liten tvil om at deres dekning av turneringen er Royal Leagues svakeste ledd. TVNorge kan virkelig ikke fotball. Sendingene, programlederene og kommentatorene deres er så dårlige at jeg ofte dropper å se kamper som jeg ellers ville sett. Hele Royal League får et amatørpreg med TVNorges måte å dekke det på.

 

Klart er det andre ting som bør endres og, som f.eks. det flere har vært inne på med å flytte kampdagene på senhøsten til ettervinteren/våren året etter, men viktigst av alt er det å få skikkelig TV-dektning. Både TV2, NRK og sikkert også TV3 vil klare det langt bedre enn TVNorge. Ulempen med NRK er at vi sannsynligvis må plages med Olav Traaen, dessuten har Arne Scheie sett sine beste dager, og i TV3 er Roar Stokke en like stor plage. Uansett, ingenting kan være verre enn det TVNorge har presentert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom TVNorge bestemmer seg for å trekke seg ut av Royal League er det udelt positivt etter mitt syn. Det er liten tvil om at deres dekning av turneringen er Royal Leagues svakeste ledd. TVNorge kan virkelig ikke fotball. Sendingene, programlederene og kommentatorene deres er så dårlige at jeg ofte dropper å se kamper som jeg ellers ville sett. Hele Royal League får et amatørpreg med TVNorges måte å dekke det på.

 

Klart er det andre ting som bør endres og, som f.eks. det flere har vært inne på med å flytte kampdagene på senhøsten til ettervinteren/våren året etter, men viktigst av alt er det å få skikkelig TV-dektning. Både TV2, NRK og sikkert også TV3 vil klare det langt bedre enn TVNorge. Ulempen med NRK er at vi sannsynligvis må plages med Olav Traaen, dessuten har Arne Scheie sett sine beste dager, og i TV3 er Roar Stokke en like stor plage. Uansett, ingenting kan være verre enn det TVNorge har presentert.

 

Helt enig! TvNorge bør holde seg til det de kan: Under samme tak, Steve Urqel, Freesh Prince i Bel Air osv. Fotball klarer de ikke. Min drøm er at tv2 tar over. Sysn de er best på fotballsendinger i øyeblikket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når skal arrangørene skjønne at dette med Royal League er 100% dødfødt??

 

Fra spillernes side: Hvem vil spille på potetåkre, hengemyrer og grusbaner foran 61 tilskuere??

 

Fra supporternes side: Hvem vil dra på fotballkamp i 10 minusgrader og se umotiverte spillere labbe rundt på elendige baner

 

Fra medias side: Hvem vil satse på en turnering uten seere og hvor de respektive lagene nesten aldri stiller med sitt beste mannskap?? Det er fullstendig logisk at TV-Norge ikke vil fornye Tv-avtalen. Skulle ikke forundre meg om ingen andre viser interesse

 

Avskaff RL nå!! Og mens vi er inne på det drep de siste restene av debatten om fotballsesong høst-vår. Fotball i Norge om vinteren er håpløst.

Endret av Henrik H
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når skal arrangørene skjønne at dette med Royal League er 100% dødfødt??

 

Fra spillernes side: Hvem vil spille på potetåkre, hengemyrer og grusbaner foran 61 tilskuere??

 

Fra supporternes side: Hvem vil dra på fotballkamp i 10 minusgrader og se umotiverte spillere labbe rundt på elendige baner

 

Fra medias side: Hvem vil satse på en turnering uten seere og hvor de respektive lagene nesten aldri stiller med sitt beste mannskap?? Det er fullstendig logisk at TV-Norge ikke vil fornye Tv-avtalen. Skulle ikke forundre meg om ingen andre viser interesse

 

Avskaff RL nå!! Og mens vi er inne på det drep de siste restene av debatten om fotballsesong høst-vår. Fotball i Norge om vinteren er håpløst.

 

 

Men når fornebu arena er ferdig, kan man jo sitte varmt å se gutta spille på en nydelig bane :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Royal Leage?
×
×
  • Opprett ny...