Gå til innhold

JULEQUIZ - 2006


stabækLars
 Del

Anbefalte innlegg


1. Rbk(vis tørum effekten fortsatt virker da)

2. Stabæk

3. Lsk

4. Brann

5. Vålerenga

6. Godset

7. Lyn

8. Start

9. Odd Grenland

10. Fredrikstad(håper ikke)

11. Viking

12. Tromsø

13. Sandefjord

14. Ålesund

 

 

Syns jeg var ganske flink nå lixm. Men vet ikke.. Hva får vinneren a StabækLars?? :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 491
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


1. Lillestrøm

2. Rosenborg

3. Start

4. Stabæk

5. Vålerenga

6. Lyn

7. Viking

8. Brann

9. Strømsgodset

10. Tromsø

11. Odd Grenland

12. Ålesund

13. Fredrikstad

14. Sandefjord

 

Mine kriterier:

 

1. I år må det nesten bli to lag med 'D' som sistebokstav som rykker ned. I år var det jo MoldE og HamarkameratenE som gikk ned, forøvrig de eneste med 'E' som sistebokstav, så etter mye overveielse må det bli 'D'-lag som ryker i år. Dette antydet Odd, ved å havne på kvalik, OdD GrenlanD (dobbel 'D'!!!), slik MoldE antydet at 2006 skulle bli et 'E'-år da de måtte spille kvalik i 2005.... Derfor er også alle de fire 'D'-lagene plassert neders på lista. (Har store forhåpninger om at VikinG og RosenborG blir nedrykkskandidater i 'G'-året 2008...)

 

2. Stabæk har en helt spesielt vrien åpning av sesongen, så om de 4-5 første kampene går bra vil vi garantert kjempe i toppen. Skulle det bli en dårlig sesongstart vil vi nok bruke mer krefter enn moro er på å kjempe oss ut av nedrykkskampen. Likevel, med laget slik det står pr. dags dato er vi definitivt ikke et nedrykkslag. Med mitt 4. plass tips sikrer jeg mye poeng med plasseringer alt fra 1. til 7. plass. Noe lavere enn det vil være en skuffelse.

 

3. Det lyser Mjelde-exit i Brann fra 55 mils avstand (Bærum-Bergen), og Brann blir som vanlig det mest ustabile laget i år. Dette er min lille akillehel, for slik Brann holder på kan jo tydeligvis alt skje. I år f.eks. brukte de et tosifret antall millioner i sommervinduet på å kjøpe seg bort fra gullet. De hadde allerede fått det utlevert av stort sett alle journalister i landet. Inkludert Nils Johan "Vi får se når alt er over" Semb.

 

4. Vålerenga? Utrolig bra start i RL. Slik LSK i fjor... Det virker som ingen norske lag klarer å være gode så altfor lenge i strekk, og hvis man brenner for mye krutt midtvinters kan det fort gå utover sesongen. VIF slet med dette i årests sesong også. Ellers har jeg litt bange anelser med så mange nye i ledelsen på en gang. Tror Myhre kan gjøre mye bra, men det virker som om det ikke skal forsterkes spesielt mye i laget fra elendigheten, så derfor en liten tur nedover på tabellen for disse.

 

5. Start med Stig Inge er en potensiell bombe. Nytt stadion. Ny giv. Sesongen i år var jo helt merkelig, men litt stabilitet vil nok gi Start en god plassering.

 

6. Aalesund... jojo-laget. Tror de lærer av sine erfaringer og klamrer seg fast til en ny sjanse...

 

7. Strømsgodset. Suverene i AL. Tydeligvis seriøse planer om å bli en maktfaktor i fotballnorge. Tviler likevel på at det går spesielt bra. De har jo Ohr...

 

8. I år vinner LSK. Like det eller ei, men mye tyder på det. Tror Nordlie er rett mann denne gang. Han er jo tross alt den eldste norske treneren med eneansvar i TL!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Rosenborg

2. Stabæk

3. Start

4. LSK

5. Brann

6. Kålenga

7. Strømsgodset

8. Odd Grenland

9. Viking

10. Tromsø

11. Fredrikstad

12. Lyn

13. Sandefjord

14. Ålesund

 

Tror på en bra start, med flyt fra de matchene kan det bli gøy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg

Viking

Stabæk

Lillestrøm

Brann

Vålerenga

Start

Smart Football and Skiing Club Lyn Ullernschausseen/Montebello Oslo West Norway

Aalesund

Tromsø

Odd Grenland

Fredrikstad

Strømsgodset

Sandefjord

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Luke 14

Det er 10 dager igjen til jul, og bak luke 14 skjuler det seg en meget spesiell oppgave.

En oppgave som krever mye av deltakernes kløkt, oppmerksomhet, instinkt, tålmodighet og flaks.

Denne oppgaven er ikke som de andre oppgavene. Korrekt svar vil nemlig ikke bli gitt av meg, men dukke opp av seg selv når tiden er inne....

ha-ha.jpg

(skummel latter)

 

Hvem ligger her?

luke14.jpg

Luke 20

 

Siden Stabæklars sier at det ikke blir quiz i dag kommer jeg med et nytt ledetråd pi luke 14...

 

Luke 17 hint er: NRK, Jul i Svingen

Luke 20 hint: Dette er jo nesten banalt, men en av barna i Jul i Svingen er her på graven til en av foreldrene. For de som følger med vet de hvem sin foreldre det er. Men hvilken link har dette til Stabæk?

Et hint til, takk!

Følg nøye med på "nrk, Jul i Svingen"

Nytt hint: Sjelen hans er mer blaa, enn måten som han fremstår på

Luke 22/23 HINT

 

Begynner å bli dårlig tid på denne - det er en aktiv Stabækspiller med Tippeligakamper i 2006 som ligger her!

Men hvem? - og hvorfor?

 

Tja, da er det vel ikke så mange å velge mellom. Ble vel nevnt at det ikke er IA. Den første som slo meg var Morten, men han er kanskje litt for ung. Så da heller jeg mer mot Jon eller Mike. Går for Mike siden Jon kanskje blir for opplagt, men aner ikke hvorfor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens oppgave er vanskelig, og etter det store opprøret oppgaven med "Jul i Svingen" har medført, syns jeg vi kan kreve at StabækLars gir oss svaret i morgen - og ikke 4/11-07 (det er den dagen vi slår Godset i Drammen).

 

Jeg forsøker meg med følgende tabell (som inneholder et visst forsøk på å være realistisk; jeg tror jo egentlig på seriegull til Nadderud - siste hele sesong på gamlebanen...)

 

1. Rosenborg (sånn er det jo - når Stabæk er i eliten vinner RBK)

2. Stabæk

3. Brann (sikkert denne jeg ryker på; tror egentlig at Brann ender langt nede på tabellen)

4. Lyn

5. Viking

6. Start

7. Odd Grønland

8. Sandefjord

9. vålerenga (tror de klarer å skjerpe seg på høstparten, etter en krisefull vår og sommer og trenerbytte)

10. Lillestrøm (er det første laget som bytter trener)

11. Fredrikstad

12. Aalesund

13. Strømsgodset ('rykker ned med Stian Ohr')

14. Tromsø (Stabæk fortsetter sin gode tradisjon med å besegle nedrykkslagenes skjebne de to siste serierundene)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Stabæk

2. Rbk

3. Lsk

4. Viking

5. Brann

6. Start

7. Fredrikstad

8. Godset

9. Tromsø

10. Odd

11. Aalesund

12. Sandefjord

 

Faen. Det er to lag i tippeligaen som jeg ikke kommer på.

Samma det. De er sikkert ikke gode nok uansett så setter de uansett på 13. og 14. plass

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Luke 14

Det er 10 dager igjen til jul, og bak luke 14 skjuler det seg en meget spesiell oppgave.

En oppgave som krever mye av deltakernes kløkt, oppmerksomhet, instinkt, tålmodighet og flaks.

Denne oppgaven er ikke som de andre oppgavene. Korrekt svar vil nemlig ikke bli gitt av meg, men dukke opp av seg selv når tiden er inne....

ha-ha.jpg

(skummel latter)

 

Hvem ligger her?

luke14.jpg

Luke 20

 

Siden Stabæklars sier at det ikke blir quiz i dag kommer jeg med et nytt ledetråd pi luke 14...

 

Luke 17 hint er: NRK, Jul i Svingen

Luke 20 hint: Dette er jo nesten banalt, men en av barna i Jul i Svingen er her på graven til en av foreldrene. For de som følger med vet de hvem sin foreldre det er. Men hvilken link har dette til Stabæk?

Et hint til, takk!

Følg nøye med på "nrk, Jul i Svingen"

Nytt hint: Sjelen hans er mer blaa, enn måten som han fremstår på

Luke 22/23 HINT

 

Begynner å bli dårlig tid på denne - det er en aktiv Stabækspiller med Tippeligakamper i 2006 som ligger her!

Men hvem? - og hvorfor?

 

 

Er det en stabækspiller som er pappa til skuespilleren som spiller Nure?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Luke 14

Det er 10 dager igjen til jul, og bak luke 14 skjuler det seg en meget spesiell oppgave.

En oppgave som krever mye av deltakernes kløkt, oppmerksomhet, instinkt, tålmodighet og flaks.

Denne oppgaven er ikke som de andre oppgavene. Korrekt svar vil nemlig ikke bli gitt av meg, men dukke opp av seg selv når tiden er inne....

ha-ha.jpg

(skummel latter)

 

Hvem ligger her?

luke14.jpg

Luke 20

 

Siden Stabæklars sier at det ikke blir quiz i dag kommer jeg med et nytt ledetråd pi luke 14...

 

Luke 17 hint er: NRK, Jul i Svingen

Luke 20 hint: Dette er jo nesten banalt, men en av barna i Jul i Svingen er her på graven til en av foreldrene. For de som følger med vet de hvem sin foreldre det er. Men hvilken link har dette til Stabæk?

Et hint til, takk!

Følg nøye med på "nrk, Jul i Svingen"

Nytt hint: Sjelen hans er mer blaa, enn måten som han fremstår på

Luke 22/23 HINT

 

Begynner å bli dårlig tid på denne - det er en aktiv Stabækspiller med Tippeligakamper i 2006 som ligger her!

Men hvem? - og hvorfor?

 

Er det en stabækspiller som er pappa til skuespilleren som spiller Nure?

å det er så nære.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Luke 14

Det er 10 dager igjen til jul, og bak luke 14 skjuler det seg en meget spesiell oppgave.

En oppgave som krever mye av deltakernes kløkt, oppmerksomhet, instinkt, tålmodighet og flaks.

Denne oppgaven er ikke som de andre oppgavene. Korrekt svar vil nemlig ikke bli gitt av meg, men dukke opp av seg selv når tiden er inne....

ha-ha.jpg

(skummel latter)

 

Hvem ligger her?

luke14.jpg

Luke 20

 

Siden Stabæklars sier at det ikke blir quiz i dag kommer jeg med et nytt ledetråd pi luke 14...

 

Luke 17 hint er: NRK, Jul i Svingen

Luke 20 hint: Dette er jo nesten banalt, men en av barna i Jul i Svingen er her på graven til en av foreldrene. For de som følger med vet de hvem sin foreldre det er. Men hvilken link har dette til Stabæk?

Et hint til, takk!

Følg nøye med på "nrk, Jul i Svingen"

Nytt hint: Sjelen hans er mer blaa, enn måten som han fremstår på

Luke 22/23 HINT

 

Begynner å bli dårlig tid på denne - det er en aktiv Stabækspiller med Tippeligakamper i 2006 som ligger her!

Men hvem? - og hvorfor?

 

Er det en stabækspiller som er pappa til skuespilleren som spiller Nure?

å det er så nære.

 

 

Han fyren som spiller Nure heter Sebastian Warholm

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Luke 14

Det er 10 dager igjen til jul, og bak luke 14 skjuler det seg en meget spesiell oppgave.

En oppgave som krever mye av deltakernes kløkt, oppmerksomhet, instinkt, tålmodighet og flaks.

Denne oppgaven er ikke som de andre oppgavene. Korrekt svar vil nemlig ikke bli gitt av meg, men dukke opp av seg selv når tiden er inne....

ha-ha.jpg

(skummel latter)

 

Hvem ligger her?

luke14.jpg

Luke 20

 

Siden Stabæklars sier at det ikke blir quiz i dag kommer jeg med et nytt ledetråd pi luke 14...

 

Luke 17 hint er: NRK, Jul i Svingen

Luke 20 hint: Dette er jo nesten banalt, men en av barna i Jul i Svingen er her på graven til en av foreldrene. For de som følger med vet de hvem sin foreldre det er. Men hvilken link har dette til Stabæk?

Et hint til, takk!

Følg nøye med på "nrk, Jul i Svingen"

Nytt hint: Sjelen hans er mer blaa, enn måten som han fremstår på

Luke 22/23 HINT

 

Begynner å bli dårlig tid på denne - det er en aktiv Stabækspiller med Tippeligakamper i 2006 som ligger her!

Men hvem? - og hvorfor?

 

Er det en stabækspiller som er pappa til skuespilleren som spiller Nure?

å det er så nære.

 

hmm kan det være jon knudsen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Luke 14

Det er 10 dager igjen til jul, og bak luke 14 skjuler det seg en meget spesiell oppgave.

En oppgave som krever mye av deltakernes kløkt, oppmerksomhet, instinkt, tålmodighet og flaks.

Denne oppgaven er ikke som de andre oppgavene. Korrekt svar vil nemlig ikke bli gitt av meg, men dukke opp av seg selv når tiden er inne....

ha-ha.jpg

(skummel latter)

 

Hvem ligger her?

luke14.jpg

Luke 20

 

Siden Stabæklars sier at det ikke blir quiz i dag kommer jeg med et nytt ledetråd pi luke 14...

 

Luke 17 hint er: NRK, Jul i Svingen

Luke 20 hint: Dette er jo nesten banalt, men en av barna i Jul i Svingen er her på graven til en av foreldrene. For de som følger med vet de hvem sin foreldre det er. Men hvilken link har dette til Stabæk?

Et hint til, takk!

Følg nøye med på "nrk, Jul i Svingen"

Nytt hint: Sjelen hans er mer blaa, enn måten som han fremstår på

Luke 22/23 HINT

 

Begynner å bli dårlig tid på denne - det er en aktiv Stabækspiller med Tippeligakamper i 2006 som ligger her!

Men hvem? - og hvorfor?

 

Er det en stabækspiller som er pappa til skuespilleren som spiller Nure?

å det er så nære.

 

 

Han fyren som spiller Nure heter Sebastian Warholm

 

Tore Warholm heter faren, men han spilte da ikke Tippeligakamper i 2006.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så Jon på Jul i Svingen nå.  Dyktig skuespiller.  Bedre keeper.

 

Takk til StabækLars for kjempeflott adventskalender.  Den har gjort adventstiden kortere.  Nå ber vi bare om FOTBALLADVENTSKALENDER for de siste 100 dagene før seriestart.  (Tror 100 dager igjen er en eller annen gang like før nyttårshelga).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så Jon på Jul i Svingen nå. Dyktig skuespiller. Bedre keeper.

 

Takk til StabækLars for kjempeflott adventskalender. Den har gjort adventstiden kortere. Nå ber vi bare om FOTBALLADVENTSKALENDER for de siste 100 dagene før seriestart. (Tror 100 dager igjen er en eller annen gang like før nyttårshelga).

 

30.des er det 100 dager igjen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

JULEQUIZ - 2006
×
×
  • Opprett ny...