Gå til innhold

Pontus Segerström


kuk
 Del

Anbefalte innlegg


Om ikke han blir erstattet på en god måte er jeg overbevist om at Janne også forsvinner 01.12.2010

Artig med sånne kommentarer. Det virker som vi ikke har mistet en eneste spiller av kvalitet før Segers...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om ikke han blir erstattet på en god måte er jeg overbevist om at Janne også forsvinner 01.12.2010

Artig med sånne kommentarer. Det virker som vi ikke har mistet en eneste spiller av kvalitet før Segers...

 

Men er vel hva Janne selv har uttrykt. Han vil ha litt bedre rammer å jobbe under for og forlenge. Om vi ikke får erstattet Segers viser jo det at rammene ikke er der.

Og da trekker jeg konklusjonen at Janne ønsker nye utfordringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var kjipt. Jeg synes ikke Pontus hadde en veldig god høst, men en skadefri vinter hadde garantert fått han opp på det nivået han hadde før skaden, da han etter min mening var tippeligaens beste stopper. Jeg mener det mest presserende er en back, fortrinnsvis venstrebeint. Foreløpig ser vel backrekka slik ut: TS/MMS-JIH-Rogne/MMS-VEH. Stikker Rogne MÅ vi ha en back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer litt på hvorfor stabak.no ikke har sagt et ord om dette ennå. Greit nok at det står at "det ventes å være helt klart før jul, og at han da neppe skriver under før han kommer hjem til jul, men kan vi håpe at den svenske siden har vært litt rask på avtrekkeren?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beroligende at de har noen "i kikkerten" da.

Vi får håpe det ikke er stjernekikkert det er snakk om.

 

 

Lykke til videre Pontus, takk for fine år :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit: .... we're screwed....

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men om vi tar Stabæk-brillene av og ser helt objektivt på det så skal det vel ikke være veldig vanskelig å finne et par forsvarsspillere i samtlige av de andre Tippeliga-klubbene som er på tilnærmet samme nivå.

 

Det er sikkert tilfeldig at Høiland startet forrige landskamp for Norge. Drillo er jo gammel kommunist og tenker sikkert likhetstanker. Neste kamp er det sikkert Godset som får en makkeren til Hangeland.

 

Herlig selvmål av Perfect7. Reit-im-winkel.

 

Faen så trist med Segerstøm. Kanskje vår mest komplette stopper noensinne? Jeg mener at eneste norske midtstopper pt i samme klasse er Hangeland. Vanvittig om vi får mindre enn 5 mill for en landslagsklasse-stopper, selv i dagens marked.

 

Ettersom Rogne er avhengig at ingen andre vil ha ham før han evt. signerer - hva med å hente inn stopperen fra Moss, så vi i hvertfall har alternativ(er) på stopperplass?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men om vi tar Stabæk-brillene av og ser helt objektivt på det så skal det vel ikke være veldig vanskelig å finne et par forsvarsspillere i samtlige av de andre Tippeliga-klubbene som er på tilnærmet samme nivå.

 

Det er sikkert tilfeldig at Høiland startet forrige landskamp for Norge. Drillo er jo gammel kommunist og tenker sikkert likhetstanker. Neste kamp er det sikkert Godset som får en makkeren til Hangeland.

 

Herlig selvmål av Perfect7. Reit-im-winkel.

 

Faen så trist med Segerstøm. Kanskje vår mest komplette stopper noensinne? Jeg mener at eneste norske midtstopper pt i samme klasse er Hangeland. Vanvittig om vi får mindre enn 5 mill for en landslagsklasse-stopper, selv i dagens marked.

 

Ettersom Rogne er avhengig at ingen andre vil ha ham før han evt. signerer - hva med å hente inn stopperen fra Moss, så vi i hvertfall har alternativ(er) på stopperplass?

 

Selvmål? Nei, langt i fra. Jeg er enig med Perfect7 at det er mange som uttaler seg med for mørkeblaa briller her. Segerström er en meget god stopper, som vi nå blir nødt til å erstatte. Det optimale hadde vært om han ble i og med at vi vet at han fungerer i Stabæk. Men han er fullt mulig å erstatte. Forsvarsspill har mye med organisering å gjøre, så får vi inn en habil erstatter tidlig nok, så skal vi greie å absorbere dette tapet greit. Hvis han var så fantastisk god, så hadde flere enn de som følger Stabæk tettest annerkjent hans kvaliteter. Da hadde kanskje til og med noen større enn Brommapojkarna vært interesserte. Pontus velger nå å trappe ned i sin moderklubb. Jeg ønsker han lykke til, men det må være litt trist å spille hjemmekampene sine på denne stadion foran 2800 tilskuere (laveste snitt i Allsvenskan):

 

brommapojkarna.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"- Vi får beskjed om Thomas Rogne blir i løpet av et døgn eller to. Hvis han ikke skriver under ny kontrakt så må vi hente inn en ny stopper, og vi har allerede noen i kikkerten, avslører Schelvan."

 

DVS at vi ikke skal erstatte Pontus? Seriøst?

 

Faen heller, føler Pontus svikter oss litt her.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Vi får beskjed om Thomas Rogne blir i løpet av et døgn eller to. Hvis han ikke skriver under ny kontrakt så må vi hente inn en ny stopper, og vi har allerede noen i kikkerten, avslører Schelvan.

 

DVS at vi ikke skal erstatte Pontus? What the fuck?

 

Kanskje man tenker på hente inn en back eller to slik at MMS og JIH blir stoppere på heltid. MMS, JIH, Rogne, IAO og Gromstad bør i utgangspunktet være nok stoppere kvantitetsmessig. Får vi Hedenstad og en mr X på backene har vi brukbar dekning bakover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis han var så fantastisk god, så hadde flere enn de som følger Stabæk tettest annerkjent hans kvaliteter. Da hadde kanskje til og med noen større enn Brommapojkarna vært interesserte.

 

Nå var vel Djurgården også litt mer enn interesserte. Men han hadde vel klubbfølelse nok til å ikke ta den svenske varianten av å velge LSK, Lyn eller Vålerenga hvis moderklubben hadde vært Stabæk. Beundringsverdig spør du meg, siden Djurgården sannsynligvis har en bedre økonomi (og da sannsynligvis et bedre tilbud) enn Brommapojkarna (Kun basert på antagelser om hvilke klubber bortsett fra de tre store i Sverige som har penger).

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er sikkert tilfeldig at Høiland startet forrige landskamp for Norge.

Akkurat som Rambekk, Høgli og resten av de alternativene Norge har hatt i den posisjonen... Det sier mer om høyrebacknivået enn at Høiland er voldsomt god. Selvsagt er han god, men det bør gå an å se at laget blir mer svekket av at Segerstrøm dro og at han har svært sjeldne og attraktive ferdigheter sammenlignet med andre. De andre i fireren er cirka på likt nivå som de fleste andre stoppere og backer i Norge, verken mer eller mindre. Sånne spilletyper er omtrent det eneste Norge og eliteserien kan oppdrive. Ingen tvil om at jobben for å få et bedre lag er større nå som Segerstørm er borte enn om det hadde vært noen andre i fireren, som man i større grad kan erstatte...

 

Synd for både Stabæk og norsk fotball. En klassespiller det ikke finnes mange av på dusinet.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd for både Stabæk og norsk fotball. En klassespiller det ikke finnes mange av på dusinet.

 

Sånn ca 11 andre?

 

Veldig synd at han drar, men er mange andre jeg heller vil beholde enn Pontus (Pontus2 f.eks). Og jeg kan ikke annet enn å respektere spillere som velger å dra tilbake til moderklubben selv med bedre tilbud fra andre(?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn ca 11 andre?

Neppe. Segerstrøm er en av ytterst få stoppere som har ferdigheter utover den ganske gjennomsnittlige primitive eliteserieversjonen - en variant man finner oftere enn motsatt. Iallfall for en klubb på Stabæks størrelse. Som jeg sier: Han har sjeldne og attraktive ferdigheter, og vanskelighetsgraden for å erstatte ham øker dermed sammenlignet med spilletyper det er lettere å få tak i. Undoubtedly.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vanvittig å få meldinger i denne tråden om at Høiland er en middelmådig spiller. what is the fucking point? Pisse på Stabæk eller pisse på Høiland eller begge deler? Ikke lat som dere er Stabækfans og fortsett med dette dustepratet.

 

Jon Inge Høiland er, slik landslagsledelsen, et samlet pressekorps og fotballeksperter gir uttrykk for, blant Norges aller aller beste forsvarsspillere. EOD.

 

Denne tråden handler om Segerstrøm og tråden kan vel nå flyttes til Blaa - dessverre.

 

Diskusjonen om nye spillere hører hjemme i tråden som heter nettopp: Nye spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Segers vil bli savnet, og er nok kanskje den mest komplette stopperen vi har hatt. De to siste årene har vel også vist at forsvaret er tettere med han på banen enn på tribunen. Han vil nok bli husket som en av de aller beste stopperene våre, men neppe den største.

Det blir snakket en del om at det er vanskelig å erstatte Segers. Jeg er av den oppfatning at det er lettere å finne gode erstattere på stopperplass enn på de offensive plassene. Det går flere habile stoppere på dusinet enn spisser som scorer 10+ i løpet av en sesong, og flere stopperene enn offensive midtbanespillere som scorer 6+ i løpet av året. I forsvar går det mye på organisering og samkjøring, og selv om vi hadde meget gode stoppere under Drillo 1, vil nok de færreste påstå at Norge hadde 4 av de beste forsvarerne i verden.

 

Merker at Stabæk begynner å bli svekket. Daigo, Bella og Segers ut. Veigar inn. Nå er vi på papiret under både 2008 og 2009 nivå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker at Stabæk begynner å bli svekket. Daigo, Bella og Segers ut. Veigar inn. Nå er vi på papiret under både 2008 og 2009 nivå

Rolig rolig, det er juleferie og overgangsvinduet har ikke åpnet enda... Noen ganger må man ta et skritt tilbake for å ta to fremover:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Segers vil bli savnet, og er nok kanskje den mest komplette stopperen vi har hatt. De to siste årene har vel også vist at forsvaret er tettere med han på banen enn på tribunen. Han vil nok bli husket som en av de aller beste stopperene våre, men neppe den største.

Det blir snakket en del om at det er vanskelig å erstatte Segers. Jeg er av den oppfatning at det er lettere å finne gode erstattere på stopperplass enn på de offensive plassene. Det går flere habile stoppere på dusinet enn spisser som scorer 10+ i løpet av en sesong, og flere stopperene enn offensive midtbanespillere som scorer 6+ i løpet av året. I forsvar går det mye på organisering og samkjøring, og selv om vi hadde meget gode stoppere under Drillo 1, vil nok de færreste påstå at Norge hadde 4 av de beste forsvarerne i verden.

 

Merker at Stabæk begynner å bli svekket. Daigo, Bella og Segers ut. Veigar inn. Nå er vi på papiret under både 2008 og 2009 nivå

Hepp,

 

Det er ikke noe vanskelig å finne en stopper som fungerer defensivt. De går det 100 av på dusinet (for å bruke et populært begrep). Det er igangsetter egenskapene - overblikket, roen med ball og pasninsskikkeligheten til Pontus som det ikke finnes maken til i TL. I form så klarerte han ALDRI i blinde, det var en tanke bak hver ball og det er helt unikt i Norsk sammenheng. Rekrutterer vi fra TL så kommer vi ikke til å få de samme egenskapene, og for et lag som ønsker å spille ball er det uvurdelig å ha en god spillende stopper. Derfor ville jeg sett meg om etter en defensiv midtbanespiller, med tilstrekkelig høyde og luftstyrke til også å kunne spille stopper. Nystuen er en slik kandidat og han er å foretrekke fremfor andre mer klassiske stoppere som Sigurdsson eller Marinsen som begge også er kontraktsløse.

 

Eller når jeg får tenkt meg om. Det finnes faktisk en stopper her på bjerget som har litt av de samme egenskapene som Pontus offensivt - Han er særlig god på lange fremspill - Vikings Jørgen Horn! Men jeg er usikker på om han holder nivået ellers, han har i allefall slitt med å få spilletid både i VIF og Viking.

 

@ringo

Endret av @ringo
La til Horn
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Segers vil bli savnet, og er nok kanskje den mest komplette stopperen vi har hatt. De to siste årene har vel også vist at forsvaret er tettere med han på banen enn på tribunen. Han vil nok bli husket som en av de aller beste stopperene våre, men neppe den største.

Det blir snakket en del om at det er vanskelig å erstatte Segers. Jeg er av den oppfatning at det er lettere å finne gode erstattere på stopperplass enn på de offensive plassene. Det går flere habile stoppere på dusinet enn spisser som scorer 10+ i løpet av en sesong, og flere stopperene enn offensive midtbanespillere som scorer 6+ i løpet av året. I forsvar går det mye på organisering og samkjøring, og selv om vi hadde meget gode stoppere under Drillo 1, vil nok de færreste påstå at Norge hadde 4 av de beste forsvarerne i verden.

 

Merker at Stabæk begynner å bli svekket. Daigo, Bella og Segers ut. Veigar inn. Nå er vi på papiret under både 2008 og 2009 nivå

Hepp,

 

Det er ikke noe vanskelig å finne en stopper som fungerer defensivt. De går det 100 av på dusinet (for å bruke et populært begrep). Det er igangsetter egenskapene - overblikket, roen med ball og pasninsskikkeligheten til Pontus som det ikke finnes maken til i TL. I form så klarerte han ALDRI i blinde, det var en tanke bak hver ball og det er helt unikt i Norsk sammenheng. Rekrutterer vi fra TL så kommer vi ikke til å få de samme egenskapene, og for et lag som ønsker å spille ball er det uvurdelig å ha en god spillende stopper. Derfor ville jeg sett meg om etter en defensiv midtbanespiller, med tilstrekkelig høyde og luftstyrke til også å kunne spille stopper. Nystuen er en slik kandidat og han er å foretrekke fremfor andre mer klassiske stoppere som Sigurdsson eller Marinsen som begge også er kontraktsløse.

 

Eller når jeg får tenkt meg om. Det finnes faktisk en stopper her på bjerget som har litt av de samme egenskapene som Pontus offensivt - Han er særlig god på lange fremspill - Vikings Jørgen Horn! Men jeg er usikker på om han holder nivået ellers, han har i allefall slitt med å få spilletid både i VIF og Viking.

 

@ringo

 

Jørgen Horn er skitten! Han har spilt for Vålerenga.

 

Hva med Demidov? Han ville jo ikke skrive ny kontrakt i barteby, og rykter sa han ville tilbake til østlandet. Dessuten, er det noe vi savner i Pontus må det være at han vikke scoret nok. Dagens midtstoppere bør være såpass gode i feltet at de også produserer fremover. Muri, Høyland, Piroja, Demidov, Sigurdsson for å nevne noen. Ja, jeg vet Segers putta litt utenom serien, men ikke nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vanvittig å få meldinger i denne tråden om at Høiland er en middelmådig spiller. what is the fucking point? Pisse på Stabæk eller pisse på Høiland eller begge deler? Ikke lat som dere er Stabækfans og fortsett med dette dustepratet.

 

Jon Inge Høiland er, slik landslagsledelsen, et samlet pressekorps og fotballeksperter gir uttrykk for, blant Norges aller aller beste forsvarsspillere. EOD.

 

Denne tråden handler om Segerstrøm og tråden kan vel nå flyttes til Blaa - dessverre.

 

Diskusjonen om nye spillere hører hjemme i tråden som heter nettopp: Nye spillere.

TAKK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Pontus Segerström
×
×
  • Opprett ny...