Gå til innhold

Pontus Segerström


kuk
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Det er vel neppe noen stor hemmelighet at jeg har ønsket Pontus til Stabæk en tid. Så får man håpe at han lever opp til "foventningene" :)

 

Gratulerer Stabæk og velkommen Pontus.

 

@ringo

 

Ja, du brakte vel navnet hans på bane for en god stund siden.

Men på bakgrunn av hva? Har du vært i Sverige og sett han spille, eller sett han på TV? Eller baserer du deg på hva som er skrevet om han? Jeg tenker på før du eventuelt så han i Skeid kampen. Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig.

 

trond

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Velkommen Pontus!

 

Beklager allerede for alle de gangene jeg kommer til å kalle deg for Pondus.

 

Var Pontus forresten kaptein i BOIS?

 

Mener å ha lest et sted at han ikke er noen spesiel ledertype.. Men hvem vet.. Kanskje han har et potensiale til å bli det her hos oss..!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg slutter meg gladelig til alle velkomsthilsener.

Med disse to siste signeringene, så anser jeg vår stall som en av de sterkeste og mest allsidige i tippeligaen.

Allsidig i den forstand at hver og en i stallen kan bekle flere roller - bortsett fra Daniel, da.

Og IA.

Og Mike.

Og Jon.

Men ellers..

Mike og IA har begge spilt Back før så det er bare Jon og DAniel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er vel neppe noen stor hemmelighet at jeg har ønsket Pontus til Stabæk en tid. Så får man håpe at han lever opp til "foventningene" :)

 

Gratulerer Stabæk og velkommen Pontus.

 

@ringo

 

Ja, du brakte vel navnet hans på bane for en god stund siden.

Men på bakgrunn av hva? Har du vært i Sverige og sett han spille, eller sett han på TV? Eller baserer du deg på hva som er skrevet om han? Jeg tenker på før du eventuelt så han i Skeid kampen. Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig.

 

trond

Hepp,

 

Husker ikke helt i hvilken sammenheng jeg snublet over Pontus. Jeg følger ganske mye med på Svensk fotball og har nok snublet over ham i forbindelse med en av mine @ringo Scouter markedet tråder på forumet. Det går mest på å lese nyheter om spillere, særlig fra mindre lokalaviser.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opp med seg Pontus!

 

Mike er borte noen uker, synd, men vi har Pontus. Dette går bra!

 

Trodde du var selvpålagt pessimist, jeg.

 

Men enig - dette går bra. Såfremt alternativ trening betyr alt annet enn sykling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


lett og lett... har folk helt glemt at Sandefjord har en spiss som heter Tegstrøm som hvertfall jeg har i ganske friskt minne fra bortemøtet i fjor.. minner litt om Fredheim Holm bare ekstremt mye hurtigere og bedre avslutter. I tillegg kom spissparteneren hans på rundens lag også så ikke vær for sikker på at det ikke blir nok av utfordringer for Pontus og IA!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har sett på IAO som den taklingssterke og Mike som den "lure". Har ikke sett Pontus spille, men har fått en følelse av at han litt mer lik Mike enn IAO i spillestilen, stemmer dette? I såfall burde IAO og Pontus være et bedre stopperpar enn Mike og Pontus. Eneste minuset er selvfølgelig litt liten rutine bakerst som kan være skummelt de få gangene IAO bommer med tacklingene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har inntrykk av at det heller er motsatt, at Pontus ligner mer på IA enn på Mike. Det kan medføre noen utfordringer, spesielt med tanke på å dekke rom (som Mike normalt gjør) for den av dem som støter (som vanligvis er IA). Tror vi taper mer på å bytte ut Mike med Pontus enn å bytte IA med Pontus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


omtrent stabæks beste idag... utenom Holmvik :P (men det sier litt om dagens stabæklag...når en som spiller 20ish mins nesten blir stabæks beste......)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


KREMT... så dere samme kamp som meg eller? Pontus var ræva helt til de siste 20.. Han er usikker og gjør dårlige klareringer. Det var sånn at jeg nesten ikke torde å se på når tegstrøm skulle utfordre :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


KREMT... så dere samme kamp som meg eller? Pontus var ræva helt til de siste 20.. Han er usikker og gjør dårlige klareringer. Det var sånn at jeg nesten ikke torde å se på når tegstrøm skulle utfordre :blink:

 

Godt å se at det faktisk var noen som så kampen i dag! Pontus stabil?? Hva er det folk har sett på? Han er jo trelegg av dimensjoner, en levende posisjoneringsfeil og lite samspilt med IA. Greit at han vinner et par hodedueller, men det må da være måte på å se seg blind på dem. Hvordan er skadesituasjonen på Håkon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her var det vel mye usaklige innlegg begge veier. Pontus spilte brukbart i dag, og startet faktisk bedre enn IA som i begynnelsen klarerte rett til Sandefjord hver gang. Det var større ro over spillet hans (Pontus) enn det jeg har sett tidligere, og han vant en god det dueller. MYE bedre enn jeg hadde fryktet! Somen var helt klart dagens konge av de blaa, Alan bra offensivt, synd han ikke putta når han skjøt fra 5 meter etter å ha dribla halve Sandefjord 2 ganger innenfor 16meteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til AndersBlaa: Håkon satt vel på benken i dag? Jeg tviler på at Håkon hadde gjort det noe dårligere enn Pontus i dag, men det virker som det blir vanskeligere og vanskeligere for de unge å få sjansen på laget for tiden. Gutta som spilte oss opp (Henning, Bjørnar og Brani) kan ikke sies å få altfor mye tillit om dagen. Da har jeg tatt i betraktning at Somen og Tommy har storspilt, og at Tom har vært blant våre aller beste. Poenget mitt er at byttene våres gjøres fra 75 og ut i hver eneste kamp. Jeg tror vi ville vært tjent med å få inn friske ben tidligere i kampene mot Enga, Start og i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er mer bekymret for IA enn Pontus om dagen. Pontus trenger naturlig nok litt tid til å etablere seg og han viser fremgang. IA på sin side viser stor tilbakegang fra i fjor. Mot Start presterte han det dårligste jeg har sett av han på år og dag, spesielt førsteomgangen var en tragedie. Ikke fullt så dårlig i går, men han virket ufokusert og nonchalant på samme måte som mot Start. To dårlige kamper på rad gjør meg bekymret, spesielt måten han er dårlig på, hvis det gir noen mening å si det. Han virker usedvanlig treg både i bena og hodet for tiden. Pontus virker faktisk tryggere, spør du meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er mer bekymret for IA enn Pontus om dagen. Pontus trenger naturlig nok litt tid til å etablere seg og han viser fremgang. IA på sin side viser stor tilbakegang fra i fjor. Mot Start presterte han det dårligste jeg har sett av han på år og dag, spesielt førsteomgangen var en tragedie. Ikke fullt så dårlig i går, men han virket ufokusert og nonchalant på samme måte som mot Start. To dårlige kamper på rad gjør meg bekymret, spesielt måten han er dårlig på, hvis det gir noen mening å si det. Han virker usedvanlig treg både i bena og hodet for tiden. Pontus virker faktisk tryggere, spør du meg.

Hepp,

 

Må si jeg er imponert over døgnrytmen din perfect7 :)

 

Dette med IA handler om trygghet. Han er vant til å ha Mike ved sin side som rydder opp i evt. feil hver gang. Uten Mike svirrer IA litt rundt som ei, i mangel av bedre metaforer, hodeløs høne. Men skal IA bli den forsvarsjefen vi trenger når Mike en dag legger opp må han takle denne rollen også. Når det er sagt så kan han utmerket vel få et lignende samarbeid med Pontus som han har med Mike. Men det krever trening, trening og atter trening.

 

Segertröm på sin side viser vel at han trenger mer erfaring fra førstelagsfotball. Han hadde en veldig svak sesong i Landskrona i fjor og selvtilitten er neppe på topp. Derfor blir det litt tjo og hei i det defensive arbeidet. Samtidig synes jeg han tidvis viser at han har en bra pasningsfot. Ikke helt markus Karlsson kaliber, men så er han jo noen vintre yngre også. Gi det tid så vil dette samarbeidet utvikle seg bra det...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pontus og alan var vel de to eneste som startet som får godkjent. IA var klart dårligere, han fikk det til å se ut som om han var helt ensom i midtforsvaret. Må bruke makkeren sin bedre. Som ringo sa det, IA virret rundt der ute.

 

Alan var veldig god. Han driblet flest og hadde svært få feilpasninger i en kamp preget av dårlig pasningskvalitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Pontus Segerström
×
×
  • Opprett ny...